-
پاسخ گوی هوشمند
سلام
حالا که من می خوام سوال بپرسم یکی ، دو نفر بیشتر از اعضای انجمن نیستن :(:(:(
[B]کلیت مسئله[/B]
می خوام یه سیستم تلفنی راه اندازی کنم که با گرفت اطلاعات از تماس گیرنده اطلاعاتی رو از وب استخراج کرده و به اطلاع تماس گیرنده برسونه
[B]سوال[/B]
1- ادوات سخت افزاری و نرم افزاری برای راه اندازی سیستم تلفن هوشمند و پاسخ گو هوشمند و تلفن بانک و ارتباط سیستم تلفنی با نرم افزار اکانتینگ
2- elastix می شه یه همچین کار هایی رو انجام داد و یا نرم افزاری دیگری هم نیازه ؟؟؟
3- برای کار در این زمینه مقاله ای وجود داره؟؟؟ ( en ، fa )
4- دوستانی که در این زمینه تجربه دارن لطفا مشکلات و هزینه کارو به صورت کلی بیان کنند.
[B]با تشکر[/B]
-
سلام.
من در مورد asterisk و voip تازه واردم اما ...
شما میتونید از IVR یکی از شرکت های ایرانی (باید سرچ کنید <ممکنه تبلیغ بشه- معرفی نمیکنم>) و یا چند شرکت خارجی استفاده کنید.
سیستم کار به این صورت هست که شما design رو انجام میدید و نحوه ارتباط با دیتابیس و ... رو هم توش تعریف میکنید. میتونید اسکریپت نویسی هم داشته باشید.
معمولا در این سیستم ها از کارت های دایالوجیک یا دانجین استفاده میشه. قابلیت های خیلی حرفه ای و عالی به شما میده و تقریبا دستتون از خیلی نظرات باز هست.
میتونید در گوگل با کی ورد های call flow ivr سرچ کنید.
در مورد elastix به این صورت بنده اطلاعی ندارم. ولی مسلما مستلزم برنامه نویسی شما برای ارتباط با دیتا بیس و تبدیل اعداد و مقادیر هست.
-
باتشکر از احمد عزیز
من در این زمینه تحقیق کرده بودم
ولی چون می خوام برای منطقه خودم یه همچین سرویسی رو راه اندازی کنم و به شرکتهای دیگه اجاره بدم به همین خاطر سیستم های موجود در بازار جوابگو نخواهند بود و از طرفی نمیخوایم برای هرمشتری یه سرور راه اندازی کنیم به همین خاطر باید یه سیستم جامع باشه که تقریبا 10 شرکت را پاسخ گو باشد
در رابطه با الاستیکس
به نظر خودم توانایی این کارو دارست ولی تنظیماتی برای ارتباط بین بانکهای اطلاعاتی و سرور انجام شود و از اونجایی که من علاقه مند یاد بگیرم می خوام هزینه انجام شده همراه با یادگیری باشد یعنی اولین کار اولین تجربه خودم بشه
بخش بعدی مطلب اینه که من می خوام برای فروش از سیستم تلفن بانک استفاده کنم که لازمه سرورم به سیستم بانکداری الکترونیک متصل بشه
که هیچ یک از بانکها این سرویس رو نمی دن .
پس باید راه حلی باشه
فکرم اینه که اطلاعات وارد شده توسط مشتری وارد سرور شده و در سرور تدابیری در نظر بگیریم که وارد پرتال بانک شده و پروسه را طی کند ولی از اونجایی که با بانکهای اطلاعاتی آشنایی ندارم باید بفهمم این کار شدنی هست بعد بیگیر یاد گیری این موضوعات و سرفصلها شوم
با قرار دادن این پست یه بار دیگه این تاپیک در موضوعات جدید مطرح می شه و امیدوارم دوستانی راهنمایی نمایند
-
در مورد راه اندازی یک سیستم پاسخگو همانطور که کاربر Gitex فرمودن نرم افزار های آماده ای توسط شرکت های مختلفی نوشته شده که معمولا از API های پرقدرت کارت های Dialogic و Dongin استفاده می کنند . شما اگر از این سری تجهیزات می خواهید استفاده کنید یا می توانید از نرم افزار های از قبل نوشته شده این شرکت ها بهره ببرید یا اینکه خودتون با استفاده از این API ها برنامه بنویسید .
ولی در مورد سوالتون در مورد قابلیت Elastix یا من به طور کلی تر بحث می کنم Asterisk این قابلیت با بهره گیری از واسط AGI - Asterisk Gateway Interface امکان پذیر است . در واقع این یک واسط بین Asterisk با بیرون هست . با استفاده از AGI می توانید از طریق زبان های برنامه نویسی مختلفی مانند Perl ، Python ، PHP .Java و ... به دیتابیس های مختلف متصل بشید یا از ساختار های مختلف برنامه نویسی در سیستم تلفنی Asterisk بهره ببرید .
-
[QUOTE] فکرم اینه که اطلاعات وارد شده توسط مشتری وارد سرور شده و در سرور تدابیری در نظر بگیریم که وارد پرتال بانک شده و پروسه را طی کند ولی از اونجایی که با بانکهای اطلاعاتی آشنایی ندارم باید بفهمم این کار شدنی هست بعد بیگیر یاد گیری این موضوعات و سرفصلها شوم[/QUOTE]
این مساله امکان پذیر هست. به عنوان مثال (هر چند نیاز به تحقیق بیشتر داره) شما اطلاعات دریافتی توسط کاربر رو از هم جدا میکنید. البته با توجه به اینکه هیچ کمکی از جانب بانک به شما نمیشه باید نتایج رو با فواصل زمانی مختلف به تلفنبانک یا سایت بانک (بوسیله فرم) ارسال کنید. صفحه لود شده رو از تگ های اضافی خالی کنید و بریزید توی یک فایل xml و نتیجه رو برای کاربر اعلام کنید.
برای تلفنبانک هم باید متن پیام رو ضبط کنید و مقایسه ای بین جواب درست و غلط انجام بدید و در برنامه تعیین کنید حجم فایل مقایسه بشه که مثلا از 480 کیلو بیشتر به معنای + بودن و کمتر از اون به معنای منفی بودن نتیجه هست.
البته اگر بانک تغییری در ivr بده مسلما باید برنامه نویسیتون رو تغییر بدید.
این اطلاعات در حد سواد ناقص من بود. امیدوارم کمک کنه.
بهترین مثال برای ارتباط با سایت بانک میتونه نمونه ای از برنامه هایی که برای ثبت دامین در nic.ir بکار میره باشه. خود nic هیچ api در اختیار مشتری قرار نمیده.
-
سلام
یه سئوال دیگه
چجوری می تونم sql رو به elastix بشناسونم؟؟؟
-
نمیدونم منظورتون چیه ... ولی شاید این چند لینک کمکتون کنه.
[url=http://www.voip-info.org/wiki/view/Asterisk+cmd+MYSQL]Asterisk cmd MYSQL - voip-info.org[/url]
[url=http://www.voip-info.org/wiki/view/FreeTDS]FreeTDS - voip-info.org[/url]
[url=http://www.savelono.com/linux/asterisk-post/how-to-query-a-database-from-mysql-with-asterisk-16-odbc.html]How to Query a Database from MySQL with Asterisk 1.6 ODBC | Asterisk | Save Lono[/url]
-
[QUOTE=Gitex;277467]نمیدونم منظورتون چیه ... ولی شاید این چند لینک کمکتون کنه.[/QUOTE]
منظورم اینه که
وقتی یه داده ای وارد مرکز تلفن می شه باید از یه بانک اطلاعاتی اعتبار سنجی بشه
حالا بانک اطلاعاتی مون به فرض sql هستش
می خوام بدونم اطلاعاتی که وارد مرکز می شه چجوری باید وارد بانک اطلاعاتی بشه و در آخر چجوری باید از او دریافت بشه ؟؟؟
در ضمن لینک های موجود برای بانک اطلاعاتی خود آستریسک هستش
-
اگر منظورتون رو درست متوجه شده باشم ... در elastix که با mysql و php کار میکنه query ها توسط فایل های php اجرا میشن.
متاسفانه اطلاعاتم در همین حد هست.
-
سلام
با تشکر از جوابهاتون
راه اسکریپت نویسی برای elastix با استفاده از php
1- برای اینکار فقط باید با نحوه کار سرور الستیکس آشنایی داشته باشم یا مطالب دیگری نیز باید یاد بگیرم ؟؟؟
2- چجوری باید اسکریپت های نوشته شده رو به سرور elastix انتقال بدم ؟؟؟
در این زمینه اگر اطلاعات دیگری می توانید در بهم بدید متشکر می شم
-
سلام.
باید php و mysql رو بلد باشید (البته دیتابیس برای حالات داینامیک) و با asterisk آشنایی داشته باشید و بعد آپلود فایل های php به وب سرور elastix
این نمونه ای از کد نویسی:
[url=http://www.packtpub.com/article/asterisk-gateway-interface-scripting-with-php]Asterisk Gateway Interface Scripting with PHP | Packt Publishing Technical & IT Book Store[/url]
با scp (برنامه ای مثل putty این گزینه رو داره) میتونید فایل ها رو به صورت گرافیکی آپلود کنید.
متاسفانه سواد من بیش از این در مورد asterisk نمیرسه. ولی در برنامه نویسی کمکی از دستم بر بیاد در خدمتم.
موفق باشید.
-
برای کار باید اول گیت وی تهیه کنید و تماسها را به VoIP تبدیل کنید
دوم باید asterisk یاد بگیرید، الاستیکس به این درد نمیخوره، چون ماژولهای اضافه زیاد داره، و سیستم را سنگین میکنه
برای ارتباط با SQL باید از درایورهای این کار مثل JSQL استفاده کنید
برای پرداخت الکترونیک باید با بانکها وارد عمل بشید، 2 روش وجود داره، 1یکی وب سرویس (مثل بانک ملت) و دومی انتقال تماس (بانک صادرات)
نظر من روی روش دوم هست، چون در روش اول که بعضی از شرکتهای مخابراتی برای 1818 استفاده میکنند، اطلاعات کارت را شما دریافت میکنید، که این میتونه براتون دردسر درست کنه
-
ممکنه در مورد روش های بانک صادرات و ملت بیشتر توضیح بدید ؟
چون من گیت بانک ملت رو دارم اسفاده میکنم ولی بصورت 3rd party هست.
برای sql هم به نظر من mysql راحت و قوی و بی دردسره.
-
[QUOTE=nkm;278162]برای کار باید اول گیت وی تهیه کنید و تماسها را به VoIP تبدیل کنید
دوم باید asterisk یاد بگیرید، الاستیکس به این درد نمیخوره، چون ماژولهای اضافه زیاد داره، و سیستم را سنگین میکنه
برای ارتباط با SQL باید از درایورهای این کار مثل JSQL استفاده کنید
برای پرداخت الکترونیک باید با بانکها وارد عمل بشید، 2 روش وجود داره، 1یکی وب سرویس (مثل بانک ملت) و دومی انتقال تماس (بانک صادرات)
نظر من روی روش دوم هست، چون در روش اول که بعضی از شرکتهای مخابراتی برای 1818 استفاده میکنند، اطلاعات کارت را شما دریافت میکنید، که این میتونه براتون دردسر درست کنه[/QUOTE]
سلام علی جان
خدا پدر و مادرتو قرین رحمت کنه
در مورد آستریسک : من در حال حاضر دارم از elastix1.6 برای فروش خط تلفن و ارتباط بین الملل استفاده می کنم البته 15 تا داخلی برای خط شهری و 3 تا برای بین الملل به همین خاطره که روی این موضوع پافشاری می کنم و اگه بخوام برم سراغ سیستم دیگه باید یه کامپیوتر معمولی براش کنار بزارم که خودش مصرف برق داره مشکلات جانبی دیگه که بی خیال سیستم دیگه شدم
در رابطه با jsql: نمی دونم چیه ، من خودم فردا می گردم دنبالش تا بفهمم چیه ولی اگه شما هم مطلبی دارید لطفا بهم بدید
در رابطه با موضوع انتقال تماس به بانک صادرات لطفا بیشتر توضیح بدید یعنی اینکه وقتی مشتری زنگ می زنه فرواردش کنیم به تلفن بانک صادرات یا اینکه اطلاعات رو از طریق تلفن وارد وب کنیم ؟؟؟
واقعا از تمام دوستانی که راهنمایی می کنند متشکرم
-
ببینید برای ارتباط با بانکها، اکثر بانکها اگر گردش مالی شما بالا باشد، میتوانید متقاعدشان کنید
در مورد بانکها باید قرار داد همکاری باهاشون ببندی، بعد مثل خرید اینترنتی، از کاربر کد کارت و رمز دوم اینترنتی را دریافت و از طریق وب سرویس برای بانک مورد نظر ارائه میکنید، در زمان عقد قرار داد، مشخصات فنی اختصاصی را به شما خواهند داد
و اما در مورد بانک صادرات و سیستم کال فرواردش باید بگم که شما باز هم بعد از عقد قرار داد و دریافت مشخصات، به این صورت عمل میکنید که بعد از دریافت لینک اینترانت، و زدن تونل با سیستم مورد نظر، تماس ها را زمان دریافت هزینه به سرور مورد نظر فروارد میکنید، و مشخصات حساب و مبلغ و ... را به صورت فرمول در Caller ID ارسال میکنید
ضمنا این 2 بانکی که نام بردم، فقط جنبه اطلاع رسانی داشته و چون مطمئن بودن نام بردم، اکثر این بانکها خصوصا خصوصی ها این امکانات را میدهند