با سلام
دوست گرامی میشود بیشتر توضیح دهید
با سلام
دوست گرامی میشود بیشتر توضیح دهید
شما برای ارتباط با خطوط PSTN از یک واسط استفاده می کنید که به اصطلاح VOIP Gateway می گویند .... حالا این دستگاه می تواند کارت های PCI یا دستگاه های External باشد . که در هر یک از این مدل ها شما Option ای به نام Gain دارید که می توانید با بالا بردن آن در حد نرمال صدا را برای تماس های ورودی خروجی از PSTN بالا ببرید .
ممکنه مزایا و معایب fxs/o های اینترنال و اکسترنال رو در یک نگاه کلی بفرمایید ؟
من با هر دو کار کردم ... ولی در این مورد اطلاعات کافی ندارم.
خوب در سناریو های مختلف کاربرد های متفاوت دارند ...
- فرض کنید به شما پیشنهاد پیاده سازی شبکه VOIP در مکانی شده که قبلا کابل کشی تلفن آنجا انجام شده و آن سازمان را نمی توانید به جمع آوری خطوط و استفاده از IP Phone ترغیب کنید . خوب شما باید با استفاده از FXS ها تبدیل خطوط انجام بدهید . مطمئنا اگر تعداد خطوط زیاد باشه بهترین روش استفاده از FXS Gateway های خارجی خواهد بود چون شما می توانید از این FXS Gateway ها توسط کابل های مناسب به Patch Panel تلفنی یا ... ببرید و محدودیتی در تبدیل تعداد خطوط ندارید .... در صورتی که اگر از کارت های PCI استفاده کنید شما باید PCI Slot به اندازه کافی داشته باشید و از نظر ظاهر و کابل بندی هم بسیار مشکل خواهید داشت ... نمی دونم تا حالا 24 پورت های PCI را دیدید ؟
- در خیلی از سناریو ها شما ملزم به LoadBalancing بین سرور های تلفنی هستید تا بار تماس های بر روی هر سرور کمتر شده و بتوانیم مجموع تماس بالاتری را پوشش بدهیم که این کار فقط با Gateway های External امکان پذیر است .
- High Availability : اگر ارتباط Voice Gateway با سرور شماره 1 تلفنی شما قطع شد ، تماس ها به صورت اتوماتیک به سرور شماره 2 مسیر دهی شوند ، در این سناریو هم شما نمی توانید از کارت های PCI استفاده کنید ...
- در سناریو های پیشرفته شما با استفاده از Gateway های اکسترنال می توانید بار پردازش تماس ها را تا حد خوبی از روی سرور های تلفنی بردارید ... در صورتی که با استفاده از کارت به هرحال وقفه هایی که برای کنترل hangup و .... پردازش اضافی را به سرور وارد می کند ...
- و اما در سناریو های کوچک که شما یک یا چند خط آنالوگ دارید یا 1 یا 2 E1 و بار پردازش بالایی ندارید و به راه حل های HA و ... نیازی ندارید مقرون به صرفه تر است که از کارت های PCI استفاده کنید .
خیلی کامل . دقیق ... ممنونم.
فقط یک نکته به ذهنم رسید.
در یکی از سایت ها چیزی راجع به امکان داشتن بکاپ با gateway و عدم امکان بکاپ با کارت ذکر شده بود. منظور از این بکاپ چیه ؟
قطعی برق ؟
سوییچ کردن روی خطوط تلفن به صورت استفاده عادی در زمان قطعی ؟
این مورد رو واقعا متوجه نشدم.
اگر خطوط مستقیما به وسیله کارت به سرور تلفنی متصل شوند در صورت قطعی برق یا عدم سرویس دهی تلفنی به علت ترافیک بالا امکان منتقل کردن تماس ها به صورت اتوماتیک امکان پذیر نیست در صورتی که با Gatway های اکسترنال شما این محدودیت را نخواهید داشت .
سلام بر کلیه دوستان
چند روز پیش داشتم با آقای نصیری عزیز صحبت می کردم که خیلی راجب به الاستیک باهام حرف زد و یه دمو هم به من نشون داد
واقعیت چون لینوکس کار نکردم می ترسیدمبرم سمتش
ولی با توجه به اینکه در خصوص مسائل جدید یه کمی فضول تشریف دارم امروز نصبش کردم و با 3 تا سیستم راش انداختم وکلی حال کردم
بالاخره این آقای نصیری و چند تا از دوستان لینوکسی کاری کردند که ما هم میکروتیکی بشیم و هم الاکسی
و از همینجا از همگیشان متشکرم
البته داشتم این تاپیک رو می خوندم دیدم بچه ها کلی اشکال دارن ولی خدا رو شکر تا الان من نداشتم
ما هم رفتیم تو کار تست انشالله
دست من بگیرید که دارم میام به سوی لینوکس
دوستان من نیز تازه کار هستم و مطالب قبلی را نیز خوانده ام . ولی چند مشکل ساده دارم لطفا راهنمایی بفرمایید
من یک کارت با یک ماژول fxo و elastix 2 را بر روی سیستم نصب کرد و داخلی را نیز ایجاد کرده ام و با X-Lite نیز با آن ارتباط برقرار کرده ام.
ابتدا با داخلی یک صدا با استفاده از *77 در X-Lite ایجاد نموده و آن را در قسمت System Recording صدا را ذخیره کردم و تست صدا که گرفتم مشکلی نداشت و صدا درست Record شده بود .
بعد در قسمت IVR آمدم یک IVR جدید با نام wellcome ایجاد کرده و در قسمت Announcement صدای که در قسمت قبل ایجاد نموده را انتخاب و سپس این IVR را ذخیره کردم.
الان که به این شماره زنگ می زنم متن The number you have dialed is not in service. Please check the number and try again پخش می شود و صدای انتخاب شده در IVR من پخش نمی شود.لطفا راهنمایی بفرمایید که چطور مشکل را برطرف کنم .
الان با کدام شماره تماس می گیرید ؟ اگر منظور شما با خطوط شهری ( PSTN ) است . شما ابتدا باید یک inbound route تعریف کنید و آنرا به سمت IVR هدایت کنید تا منوی IVR شما پخش شود .
آقای مهاجرانی عزیز ممنون.مشکل با راهنمایی شما برطرف شد.
الان صدای Record شده پخش می شود ولی نمی دانم کجا باید تنظیم کنم که وقتی کاربر عدد مثلا 1 را زد فروش و 2 پشتیانی و 3 به اپراتور وصل شود در نهایت اگر هیچ عددی را وارد نکرد خودکار به اپراتور یعنی داخلی 3 وصل شود.لطفا راهنمایی بفرمایید
(فعلا داریم با softphone تست می گیریم و داخلی ها را ایجاد و x-liet نیز تنظیم شده است)
با تشکر
ویرایش توسط hossini : 2010-11-23 در ساعت 07:18 PM
سلام.
سولی برای من پیش اومده.
یکی از دفاترمون خطوط تلفنش pcm هست. یکی دیگه با خطوط تلفن dlc هست.
آیا محدودیتی در ارتباط با کارت های تلفنی یا گیت وی ها برای این نوع خطوط وجود داره ؟
چون این خطوط معمولا مشکل انتقال دیتا دارن و مثلا اینترنت dialup از نظر کیفیت افتضاحه.
سلام دوستان من تا مرحله ای که وارد میشم به root رفتم ولی نمیدونم چطوری این پنل elastix رو بیارم ؟
اول آی پی رو با دستور setup وارد کنید بعد از طریق وب می تونید لاگین کنید
من تنظیمات آی پی رو وارد کردم آدرس وب ش چیه ؟