نمایش نتایج: از شماره 1 تا 4 از مجموع 4
سپاس ها 3سپاس
  • 2 توسط nkm
  • 1 توسط aliafzalan

موضوع: در هر تماس فقط بوق آزاد میاد، در حالی که طرف اونور گوشی رو برداشته.

  
  1. #1
    نام حقيقي: محمد فتح العلومی

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    در هر تماس فقط بوق آزاد میاد، در حالی که طرف اونور گوشی رو برداشته.

    سلام دوستان

    من یک مرکز تلفن دارم که تماس ها رو از E1 میگیره با روتر سیسکو تبدیل به voip میکنیم و بعد ارسال به سمت کریر انجام میشه.

    مشگلی که من تازگی ها اسیرش شدم اینه که برخی شماره های خاص هستند که وقتی از سرویسمون باهاشون تماس میگیریم فقط بوق آزاد میخوره در حالی که طرف گوشی رو برداشته و مرتب داره صدا الو الو میکنه.

    در پشتیبانی کریر میگن مشگل کدک شماست، اما به نظرم اگر کدک مشگل داشت من فقط باید سکوت مطلق میشنیدم نه حتی این بوق تلفن رو.


    روتر ها از نوع سیسکو 5300 و 3600 هستش
    کدک مورد استفاده 729 711 هستش


    هر کمکی یا نظری واقعا مدیونم میکنه.



  2. #2
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    گاهی اوقات این مشکل پیش میاد و ممکنه از نوع ارتباطی شما باشه
    با دستور
    Show call active voice compact اگر اشتباه نکنم یک لیست از تماسهات میگیری،
    در هر 2 تا روتر زمانی که این مشکل وجود داره این دستور را بزن ببین تفاوت تماس در مکان ایجاد با مکان دریافت چی هست
    گاهی ممکنه شما داری با کدک 711 تماس را میفرستی اونها با کدک 729 جواب میدن
    اگر این وسط مرکز IP وجود نداره و شما فقط 2تا مرکز TDM را به هم لینک کردین، ممکنه از سیگنالینک روترهاتون با توجه به تفاوت نوع PVDMها هم باشه
    در 5350 نوع پردازشگر DSP از مدل DATA هستند معمولا ودر 3600 PVDM معمولی است (Voice30p) یا کارت NM هست
    گاهی اوقات باید خروجی را در زمان مشخص نگاه کنی و تفاوت سیگنالینگ را دستی اصلاح کنی
    گاهی هم از تفاوت IOS ها میتونه باشه، چون پیش فرض ها در Dial-peer در نسخه های متفاوت با هم فرق دارند
    مثل سیگنالهای H.245 که گاهی اوقات مشکل پیدا میکنن
    یک بار دستور ringback Alet-no-pi کلی من را سر کار گذاشت

    راستی یادم رفت بگم
    اگر از دستور Req qaranti-deley استفاده میکنید و در انتقال تماسی سر راه تا مقصد صورت بگیره، گاهی تماس گم میشه


    SADEGH65 و sasani سپاسگزاری کرده‌اند.
    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  3. #3
    نام حقيقي: محمد فتح العلومی

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    از توضیحات کاملتون متشکرم.

    به نظر میاد ایراد در همون کدک ها باشه، من از 711 استفاده می کنم و طرف هم همه تماس های امریکاش با همون 711 هستش فقط چند تا شماره هستند که این مشکلو دارن و به نظر واقعا عجیبه.


    آیا امکانی هست که من بفهمم پاسخ اون با چه کدکی داره میفرسته؟



  4. #4
    نام حقيقي: Ali Afzalan

    مدیر بخش Cisco شناسه تصویری aliafzalan
    تاریخ عضویت
    Apr 2009
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    2,086
    سپاسگزاری شده
    2557
    سپاسگزاری کرده
    2059
    سلام
    احتمالاً با debug بشه فهمید، سمت مقابل با چه code داره تماس رو میفرسته.
    ولی شما میتونی یه کار دیگه انجام بدی.
    بیای class codec بسازی و codec هایی که روترت قبول میکنه رو داخل اضافه کنی و در نهایت اون را توی dial-peer اضافه کنی.
    اینطوری با هر کدوم که match بشه، تماس برقرار میشه.
    مثلاً:

    voice class codec 20
    codec preference 1 g711alaw
    codec preference 2 g711ulaw
    codec preference 3 g729r8
    codec preference 4 g729
    codec preference 5 gsmfr

    dial-peer voice 33 voip
    voice-class codec 20







    sasani سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

g729

tdm

توضیح در مورد dial peer در5350

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •