نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2

موضوع: مشورت در مورد اصلاح پسیو

  
  1. #1
    نام حقيقي: babak

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    282
    سپاسگزاری شده
    62
    سپاسگزاری کرده
    79

    مشورت در مورد اصلاح پسیو

    سلام به همه
    دوستان یه مجموعه داریم که پسیو دارای اشکالاتی هست میخواستم برای اصلاحش مشورت کنم.



    یه سوییچ core 3750 24 پورت داریم که از بخشهای مختلف و سرورها بهش اتصال هست.

    1-بخش شماره 1 یک طبقه هست که 8 اتاق داره و داخل هر اتاق 3 یوزر هست ولی هر اتاق یه سوییچ دیلینک دارن که بدون ساختار هر اتاق رو به اتاق بعدی وصل کرده. من پیشنهاد دادم که همه سوییچ ها جمع بشن و یک 2950 جاش قرار بگیره و به سوییچ core 3750 وصل بشه.ولی میگن اینطوری باید برای هر یوزر یه سیم جدا از سوییچ بره و این به صرفه نیست!!! چه دلیلی بیارم؟

    2-مشکل دوم اینکه که بخشهای 2 و 3 چندین سوییچ دیلینک دارند که به اونا هم یوزر وصل هست و هم دوربین و ترافیک دوربین میاد تو شبکه. برای این چه راه حلی میشه داد؟طرحی که خودم در نظرم هست مانند شکل زیر هست. همه سوییچ های پشت بخش 2 و 3 به 2950 وصل بشه و بعد بیاد به 3750 مرکزی. ترافیک رو چطور جدا کنم؟



    3- برای آینده میخوان ویپ راه بندازن. الان که میخوان پسیو رو اصلاح کنن آیا باید برای هر یوزر 2 تا کابل شبکه بره؟

    4- سوییچ داخل رک که سرور ها بهش وصل هستند 3750G هست.ولی سوییچ مرکزی 3750 مگ هست.آیا بهتر نیست جای این دو عوض شود؟

    ممنون میشم راهنمایی فرمایید.










    EN



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    605
    سپاسگزاری شده
    481
    سپاسگزاری کرده
    57
    مشکل اکثر سازمان های اینه که ، ابتدا بخاطر کمتر هزینه کردن، زیرساخت اولیه را بسیار بد و کم کار میکنن،
    با توجه به اینکه شبکه های کامپیوتری هر روز بشدت گسترش پیدا میکنن، در زمان اجرای پسیو حتما باید ظرفیت خوبی برای اضافه شدن نودهای جدید به شبکه پیشبینی شود.
    من فکر میکنم کابل کشی مجدد، اجتناب ناپذیر هست و خطوط فعلی ترافیکشون پر شدن و قطعا مشکلاتی به وجود آمده که تصمیم به رفع آنها گرفته شده است.

    لازمه حتما ترافیک دوربین ها جدا بشه و در صورت امکان برای هر دوربین به پچ پنل جدید در رک یک کابل مجزا کشیده شود، اگر نیز چنین کاری ممکن نیست و قرار است از سویچ برای اتصال چندین دوربین در هر بخش و سپس اتصال آن به اتاق سرور، استفاده شود، کابلی که از سوچ متصله به اتاق سرور می آید، باید حتما سرعت گیگابیتی داشته باشه، از اوجا که بفکر هزینه پایین تر هستند، کابل کشی صرفه اقتصادی بیشتری برای اونها خواهد داشت تا اینکه تمام تجهیزات را گیگابیتی کنند و تعویض نمایید.
    شما باید به آنها بگید برای جبران سرعت، میبایست سویچ های ساده کنونی را با دستگاه های گران قیمت تعویض نموده و یا اینکه بطور کلی آنها را حذف نموده و برای هر نود یک کابل تا رک کشیده شود.
    قطعا راه سومی وجود نداره، ترافیک عبوری تصویر زیاد هست و قطعا پهنای باند شبکه را بسرعت مصرف خواهد نمود و کامپیوتر ها برای کار به مشکل برمیخورند و هرچه نود های بیشتری اضافه شود، این مشکلات نیز افزوده می شود.

    درنهایت قرار دادن یک روتر در رک و کاهش پهنای باند هر یک از پورت های متصل شده از بخش های مختلف می تواند تقسیم پهنای باند را عملیاتی کند.
    در هر بخش می توانند ترافیک بسیار زیادی بدون محدودیت با همان سویچ های کنونی خود جابجا نمایند و در واقع مشکل ترافیکی داشته باشند در همان بخش، اما وفتی ارتباط آنها به سمت سرور ها و اتقاق سرور می رسد، میتوان محدودیت ترافیکی شدیدی برای آنها وضع نمود تا مشکلات ترافیکی یک بخش به دیگر بخش ها و مخصوصا به سرورها سرایت نکند.



کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •