نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3

موضوع: ece چیست؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: شاهین علیی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    اراک
    نوشته
    197
    سپاسگزاری شده
    22
    سپاسگزاری کرده
    39

    ece چیست؟

    سلام
    ece چیست؟ لطفا راهنمایی کنید.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: ابراهیم

    خواننده شناسه تصویری yogishiip
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    C:\Windows\System32
    نوشته
    1,326
    سپاسگزاری شده
    882
    سپاسگزاری کرده
    1620

    ECE اولين پروتکل تهيه شده براي تبادل الكترونيكي مکاتبات در ايران

    ECE اولين پروتکل تهيه شده براي تبادل الكترونيكي مکاتبات در ايران
    مقدمه

    تحول چشمگير فناوري اطلاعات در دو دهه اخير موجب بروز تحولاتي ژرف در عرصه ديوان سالاري جا افتاده و بسيار نيرومند سنتي گرديده است و انتظارات كارگزاران و ارباب رجوع را از زمان، هزينه و روش انجام کارها دگرگون ساخته است. تأمين رضايت ذينفعان اين نظام در سطوح مختلف و مراجعان با نيازها و توقعات گوناگون با روش هاي پيشين ناممکن است. اين است كه اکنون ما شاهد جنب و جوشي فراگير براي پاسخ گويي به اين انتظارات با به کارگيري فناوري اطلاعات در سطوح مختلف هستيم.
    در ميان نظامهاي مكانيزه، سيستم*هاي اتوماسيون اداري بخش قابل توجهي از سيستم*هاي نرم افزاري موجود در بازار هستند كه به صورت فراگير در سازمانهاي دولتي و خصوصي، راه اندازي شده يا در شرف استقرار مي*باشند. هر روز به تعداد کاربران اين سيستم*ها اضافه *شده و سازمان*ها به سرعت سيستم*های سنتی و دستي خود را با سيستم*های جديد و مکانيزه جايگزين مي*کنند. بستر سخت افزاري و نرم افزاري مناسب، انتظار مكاتبات بدون كاغذ را براي ايجاد سهولت در كار كاربران و نيز سرعت بخشيدن به انجام امور اداري به وجود آورده است.
    امروزه بسياري از سازمانها از سيستم مكانيزه مكاتبات اداري براي ثبت و پيگيري مكاتبات خود استفاده مي*كنند و به دنبال رسيدن به هدف مكاتبات بدون كاغذ هستند. به دنبال فراگير شدن اين سيستم*ها كه در محدوده سازماني فعاليت مي نمايند، ايجاد روش مكانيزه براي تبادل الكترونيكي مكاتبات بين سيستم*هاي مختلف يك نياز جدي و اساسي محسوب مي*شود تا ارتباط بين سازماني را فراهم نمايد. پروتكل تبادل الكترونيكي مكاتبات (ECE) در راستاي تحقق اين نياز تهيه گرديده است.

    هدف

    هدف از اين مستند شناساندن كلي پروتكل تبادل الكترونيكي مكاتبات ( ECE) مي باشد.

    محتوا

    در اين مستند ابتدا تاريخچه نياز و ايجاد پروتكل تبادل الكترونيكي مكاتبات ذكر شده سپس قابليت هاي آن و در نهايت به محيط و بستر تبادل اشاره شده است.

    تاريخچه

    در تابستان 1382 در همايشي كه از شركتهاي نرم افزاري مطرح در امر اتوماسيون اداري در استان يزد برگزار گرديد توافق شد همان طور كه نرم افزارها مي توانند مراكز دبيرخانه‏اي مختلف در سطح يك سازمان داشته باشند، بتوانند با مراكز دبيرخانه اي ساير دبيرخانه ها هم ارتباط برقرار كنند. پس از گذشت يكسال از همايش مذكور، با دعوت شوراي عالي اطلاع رساني و شوراي عالي فن آوري استان يزد مجددا شركتهاي نرم افزاري مطرح در امر اتوماسيون اداري در جلسه اي حضور بهم رسانيدند و توافق نمودند كه به منظور نيل به هدف مذكور ، طي برگزاري جلسات كارشناسي در كميته نرم افزار انجمن شركتهاي انفورماتيك ايران، پروتكلي براي تبادل اطلاعات اين سيستم*ها تهيه شود.
    پس از اين توافق، زير گروه همگن اتوماسيون اداري با اعضايي از نمايندگان شركتهاي "گام الكترونيك"، "مهندسي ياس ارغواني"، "مهندسي نرم افزار رايورز"، "بريد سامانه نوين"، "مشاور پارس سيستم" و "مهندسي ايران رايانه" تشكيل يافت تا بتواند ضمن بررسي راه حل هاي مختلف، راه كار مناسبي را براي تبادل الكترونيكي مكاتبات ارائه نمايد.
    تبادل الكترونيكي مكاتبات، ارسال متن مكاتبه (تصويري و يا متني) به همراه اطلاعات ثبتي آن تعريف مي*شود كه متن (Soft copy) و اطلاعات ثبتي آن ارزش افزوده اي نسبت به روش متداول كنوني يعني دورنگار در اختيار قرار مي*دهد.
    طي حدود 120 نفر ساعت بحثهاي كارشناسي مختلف در اين زير كميته، كه در پاييز و زمستان سال 1383 برگزارشد، استفاده از فرمتXML براي تبادل الكترونيكي مكاتبات مورد موافقت قرار گرفت. بر اين اساس پروتكلي تهيه شد كه بتوان بر پايه آن، علی*رغم موانع موجود نظير روش*های مختلف کد گذاری يا ساختارهاي كاملا متفاوت بانكهاي اطلاعاتي مربوط به سيستم هاي اتوماسيون اداري، اطلاعات مربوط به مكاتبات اداري را از يك سيستم دبيرخانه به سيستم دبيرخانه ديگر ارسال نمود و از سيستم دبيرخانه مقصد اين انتظار را داشت كه بتواند اين اطلاعات را شناسايي كرده و متناسب با قابليت*های موجود در نرم*افزار خود، پردازش*های لازم را به سهولت بر مكاتبه دريافت شده انجام دهد، آن را ثبت نموده و رسيد دريافت مكاتبه را بازگرداند.

    قابليت ها

    ECE با در نظر گرفتن استاندارد هاي موجود مهندسي نرم افزار و با ابزارهاي جديد، ايجاد شده و سعي نموده امكانات و توانايي*هاي ذيل را فراهم نمايد :

    • امكان استفاده در محيط هاي مختلف پياده سازي با فن آوري هاي غير همگون
    • استقلال كامل از نرم افزارهاي گردش مكاتبات
    • استقلال از بستر تبادل
    • امكان بهينه سازي پروتكل در صورت نياز با كمترين نياز به تغييرات در نرم افزار هاي گردش مكاتبات
    • ايجاد روشي مكانيزه به منظور رسيدن به تبادل الكترونيكي

    محيط و بستر

    همانگونه كه مشخص است تبادل اطلاعات دو پايه اساسي داشته و بدون آنها امكان تبادل اطلاع وجود نخواهد داشت. اين دو پايه عبارتند از :

    • بستر تبادل
    • حامل تبادل

    بستر تبادل فراهم كننده ارتباط فيزيكي و حامل تبادل روش و مكانيزم تبادل اطلاعات مي*باشد.
    عليرغم اين كه پروتكل ECE مستقل از بستر فراهم شده است، بررسي ها و جلسات كارشناسي متعددي براي دو بستر مطرح فرا ملي و ملي، پست الكترونيك (Email) و شبكه پيام دولت انجام گرفته است و پيشنهاد هاي اجرايي آن در مستند معرفي بسترهاي انتقال (ECE.DOC.Transport-Layer) ارايه شده است.
    حامل تبادل نيز همانطور كه قبلا اعلام گرديد بر پايه XML قرار گرفته و ساختار و روش استفاده از آن در مستند معرفي پروتكل تبادل الكترونيكي مكاتبات(ECE.DOC.Protocol-Ver[No]) تبيين گرديده است.
    منبع:http://www.ecep.ir/Introduction.htm
    اطلاعات بیشتر:
    ECE یا پروتکل « تبادل الکترونیکی مکاتبات » در ایران چیست



  3. #3
    نام حقيقي: شاهین علیی

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Dec 2009
    محل سکونت
    اراک
    نوشته
    197
    سپاسگزاری شده
    22
    سپاسگزاری کرده
    39
    سلام ممنون



کلمات کلیدی در جستجوها:

پروتکل ece چیست

ece چیست

eceچیست

ece چیست؟

ece چيستپروتكل ece چيستشبکه پیام دولت چیستeceچیست؟استاندارد ece چیست؟شبکه دولت چیستece چیست ؟eceچيستاستاندارد ece چیستپروتکل eceپورت ece چیست؟تکنولوژی ece چیست ؟پورت ecesoft copy یعنی چهپروتكل ECE چيست؟شناسه ECE ECEچیستدرگاه ece چیستeceیعتی جهچيست ECE چیست ece

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •