نمایش نتایج: از شماره 1 تا 8 از مجموع 8

موضوع: مشکل در خصوص ارتباط سیستم با شبکه و قطع ارتباط کامپیوتر با سوئیچ

  
  1. #1
    نام حقيقي: arman zegord

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2018
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    مشکل در خصوص ارتباط سیستم با شبکه و قطع ارتباط کامپیوتر با سوئیچ

    سلام و خسته نباشید
    بنده یک مشکل در شبکه سیستم هام دارم که خواستم دوستان راهنمایی کنند.
    ابتدا مشکل رو بیان میکنم بعد تچهیزات نصب شده را ذکر میکنم تا دوستان بتونن راهنایی دقیق کنند.
    ۱-مشکل ان هست که گاهی اوقات یکی از سیستم ها، ناگهان از شبکه میار بیرون و تقریبا تحت هیچ شرایطی به شبکه بر نمیگرده تا زمانی که کل سیستم ها رو خاموش کنم (قطع برق کانتر) و مجدد همه سیستم ها را روشن کنم. البته گاهی اوقات با disable و enable کردن local area connection دوباره به شبکه بر میگرده. تقریبا میتونم بگم که فقط این سیستم این اتفاق براش می افته. (توضیح اینکه ما یک عدد دوربین تحت شبکه ویوتک داریم که با سرعت ۵ فرم بر ثانیه در حال ضبط هست که روی این سیستم ست شده که البته با بستن نرم افزار اون هم مشکلات حل نمیشه)
    این سیستم به نوعی ارتباط قایل ها را در شبکه ما بر عهده داره. یعنی ما یک فولدر به نام مشترک در دسکتاپ این سیستم داریم که اونو شر کردیم و تو بقیه سیستم ها به این پوشه مشترک دسترسی داریم. البته فایل ها کم حجم و ورد هستن اکثرا.
    همچنین homee group هم از طریق این سیستم فعال شده و بقیه سیستم ها جوین شدند.
    ۲-همچنین به تازگی چند عدد پرینتر شبکه ۴۰۲ اچ پی اضافه کردم که بعد از چند روز برای پرینت کردن هم به مشکل بر خوردیم. با این توضیح که گاهی اوقات ارتباط پرینتر ها به کلی قطع میشه یا گاهی وقتی دستور پرینت ارسال میکنیم پرینتر ها چند دقیقه طول میکشه تا شروع به پرینت گرفتن بکنن یا مثلا یک صفحه چاپ میشه بعد از جند دقیقه صفحه بعد یا اصلا \رینت گرفته نمیشه و معمولا وقتی همه سیستم ها مجدد روشن میشن یه عالمه پرینت نگرفته بیرون میاد.
    بارها پرینتر ها را حذف و دوباره اد کردم ولی یهو همه چی بهم میریزه و مثلا یکی از سیستم ها میتونه پرینت بفرسته ولی بقیه نه یا یکی سریعتر میفرسته و بقیه خیلی کند.
    بعد از این با راهنمایی یکی از دوستان به سیستم ها ip manual دادم که شاید مشکل حل بشه. چون میدیم وقتی یه دیوایس جدید میاد تو شبکه میره و ممکنه یکی از ای پی های سیستم ها رو اشغال کنه برای تعریف آی پی ها رنج بندی کردم. مثلا برای سیستم ها از ۱۹۲.۱۶۸.۱.۱۲۱ شروع کردم و تا ۱۲۷ جلو رفتم. پرینتر ها از ۱۴۱ و دوربین ۱۵۱ اما مشکل حل نشد.
    حتی پرینتر ها رو ریست کردم و ای پی رو اتومات کردم شاید مشکل حل بشه ولی نشد. بعضی اوقات که مشکل حاد میشه وقتی ای پی پرینتر رو برای نصب وارد میکنم پیدا نمیشه یا حتی سرچ خود وندوز هم پیدا نمیکنه.
    لازم هست بگم اساسا همه مشکلات وقتی شروع میشه که شلوغ هستیم و به نوعی همه کاربر ها در حال کار هستن.
    بعدا رفتم و ای پی اون یدونه سیستم رو اتوماتیک کردم و باید بگم که تقریبا مشکل اون سیستم بسیار کم شده و به ندت این اتفاق براش میافته ولی مشکل پرینتر ها هنوز باقیه و بسیار آزار دهنه.
    محل کار دفتر اسنادرسمی هست و میزان کل کار سیستم ها استفاده از اینترنت اکسپلورر و نهایتا پرینت پی دی اف با foxit reader. تقریبا فشار کاری ما مثل یه کافی نت هست. همه کارها تحت وب و حدود ۷-۸ پرینت از هر سیستم.
    نکته دیگر اینکه همین قبلا میشه گفت مشکل خاصی نبود و الان حدود ۲ ماه هست که این مشکلات پیش آمده. پرینتر ها چند روز اخیر اضافه شده اند که از روز دوم مشکلات شروع شد و جالب اینه که احساس میکنم هرچی میگذره مشکل حادتر میشه.
    تجهیزات مورد استفاده:
    1. تعداد ۷ عدد pc که هر کدام با کابل شبکه به سوئیچ متصل شده اند. همگی ویندوز ۷ هستند و تنظیمات مشابه دارند و همه ویندوز ها یکی هستند.
    2. سه عدد پرينتر ليزري اچ پي مدل LaserJet Pro M402dne
    3. یک عدد سويیچ Dlink 16 Port 10/100 Mbps Unmanaged Switch DES-1016C یا 1016D (مطمئن نیستم)
    4. یک عدد دوربین تحت شبکه vivotek که روی همون سیستم مشکل دار نصب هست.
    5. مودم اینترنت
    6. تعداد ۳ عدد دستگاه پوز که به شبکه متصل هستند.
    7. مودم اینترنت
    8. پک دوربین مداربسته داهوا که یک پورت شبکه برای اتصال به دی وی آر استفاده که اسنفاده شده که مصرفی ازش نمیشه.
    در واقع در حال حاضر ۱۵ پورت سوئیچ پر هست.
    ممنون میشم راه حل ارائه دهید.
    باتشکر



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط z5arman : 2018-04-24 در ساعت 03:01 AM





  2. #2
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    970
    سپاسگزاری کرده
    324
    سلام دوست عزیز مشکل شما از طراحی شبکتون هست اینکه شبکه شما workgroup هستش .بهتره یه سرور دامین راه ندازی کنید با dns , dhcp مطمئنا مشکلتون برطرف میشه اگر مشکلی بود در خدمتم


    برای پیشرفت اول سعی خودتو بکن , بعد اگه به نتیجه نرسیدی هزاران بار سوال کن .

  3. #3
    نام حقيقي: arman zegord

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2018
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    مسئله اینه که ما اصلا کار خاصی با شبکه نداریم که بخوایم سرور راه اندازی کنیم. پیشرفته ترین مار ما همون ورک گروپی هست که باهاش یه فولدر رو شر کردیم. راه حل دیگه لطفا ارائه کنید.
    بعلاوه نه تخصص و نه وقت کار کردن با سرور رو داریم.



  4. #4
    نام حقيقي: arman zegord

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2018
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    ممکنه مشکل از سوئیچ باشه و اینکه برای این سیستم ضعیف باشه.
    من امروز نگاه کردم روی مورم فقط نوشته dhs-16
    سوئیچ رو ۹ ماه پیش از دوستم کارکرده خریدم ۶۰ تومن. فکر کنم قیمت نو حدود ۱۳۰ باشه.



  5. #5
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    284
    سپاسگزاری شده
    204
    سپاسگزاری کرده
    28
    تعداد دستگاه هاتون زیاده
    بنظرم برای کنترل شبکه حداقل باید یک روتر داشته باشید.
    اشکال ممکنه از هر چیزی باشه ، اینطوری مشخص نمیشه ، بهتره یک متخصص، شبکه شما رو از ابتدا طرح ریزی و آماده کار کنه .



  6. #6
    نام حقيقي: ali

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    284
    سپاسگزاری شده
    204
    سپاسگزاری کرده
    28
    ممکن هست DHCP Server روی هر دوتا دستگاه مودم و سویچ روشن باشه و این باعث تداخل در دادن ip به دستگاه ها در شبکه شده باشه .
    بررسی کنید DHCP Server هر دو دستگاه خاموش باشه و به تمام دستگاه ها بصورت دستی آدرس ip بدهید .
    مودم 192.168.1.1
    سویچ 192.168.1.2
    سیستم ها 192.168.1.121تا127
    و همنطور الی آخر .

    اگه میخواین اتوماتیک باشه ، DHCP Server رو فقط در مودم روشن بگذارید و اطمینان پیدا کنید در سویچ خاموش است.







  7. #7
    نام حقيقي: محمد راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,393
    سپاسگزاری شده
    4252
    سپاسگزاری کرده
    2676
    برای شبکه ای به این حجم، پیشنهاد میکنم DHCP Server رو خاموش کنید، آدرس هر سیستم رو بصورت ثابت و دستی تنظیم کنید.
    در صورت وجود، از یک سوییچ نو و با برند مطمئن تر استفاده کنید.

    نیازی به استفاده از روتر و یا راه اندازی سرور ندارید.


    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  8. #8
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    970
    سپاسگزاری کرده
    324
    برای شبکه های workgroup بهترین حالت بازدهی تعداد 10 کاربر میباشد ( به نقل از سایت ماکروسافت )

    اما جناب راستی هم درست میفرمایند با دادن ip به صورت دستی مشکلاتتون کمتر میشه .

    اگر مشکل برطرف نشد بهتره مجدد کانفیگ شبکتون رو یه بررسی بکنید . بعید هست مشکل از سوئیچ باشه اما اونم راه ایی برای تست داره


    برای پیشرفت اول سعی خودتو بکن , بعد اگه به نتیجه نرسیدی هزاران بار سوال کن .

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •