من در آینده به این نتیجه رسیدم به جای اینکه هی کامپیوتر بخرم از زیرو کلاینت ها استفاده کنم
با خودم این حساب رو کردم ممنون می شم شما هم نظرتون رو بدید:
حالت اول: اگر یه کامپیوتر برای کار گرافیک ساده و دفتری بدون مانیتور بخوام بخرم حداقل 2 ملیون تومان در می یاد. من در آینده نیاز به حداقل چهار کامپیوتر دارم که می شه 8 ملیون تومان)
حالت دوم: زیرو کلاینت خوب حدود 700 هزارتومان هست. و من چهار تا بخرم 3200 با یک کامپیوتر سرور حدود 4 ملیون می شه 7 ملیون تومان. (حدود یک میلیون تومان کمتر)
حالت دوم چند تا مزیت برای من داره:
اول اینکه هیچ وقت چهار کامپیوتر من با هم روشن نمی شه و اگر هم روشن بشه هر چهار تا با نهایت پردازش کار نمی کنند (اتلاف توان کامپیوتر ها)، ولی در حالت دوم منابع بالانس می شه یعنی می تونم تعریف کنم وقتی کامپیوتر a کارکرد بیشتری داشت منابع بیشتری به اون تخصیص داده بشه (نمی دونم منظورم رو خوب رسوندم یا خیر)
دوم اینکه روی سرور هاردها به صورت رید هستند، و اگر هاردی بسوزه باز امکان بازیابی اطلاعات هست، ولی در حالت اول باید مرتب از اطلاعات هاردها بک آپ گرفت.
سوم کنترل و مدیریت در حالت دوم راحت تر هست من یه ویندوز عادی (نه شبکه) روی سرور نصب می کنم، فتوشاپ و آفیس و آنتی ویروس نصب می کنم و بعد روی آن یوزر تعریف می کنم و هر یوزر به یک زیرو کلاینت اختصاص پیدا می کنه ولی در حالت اول سه بار ویندوز نصب شه سه بار آفیس سه بار فتوشاپ! آنتی ویروس و به روز رسانی...
چهارم: من کنار ویندوز عادی می تونم یه ویندوز سرور هم نصب کنم که روی اون سیستم حسابداری باشه و 24 ساعته از خارج از محل کار و ... بتونم به اون دسترسی داشته باشم، در حالی که یه کامپیوتر عادی رو عملا نمیشه 24 ساعته روشن نگه داشت... حتی می تونم یه وب سرور کوچیک روی اون راه بندازم و یه حالت سی ام اس کوچیک برای مشتری های یا نیروها راه بندازم و ...
انتقال فایل بین دو کامپیوتر و یا فرضا کالکشن گرافیک ها باید روی هر هارد ریخته بشه هم در نظر بگیرید
تمام موارد بالا تئوری هست، از دوستان اگر کسی تجربه عملی داره ممنون میشه راهنمایی کنه و اینکه آیا این ایده مناسب هست یا خیر؟
نظر متخصصین محترم؟
(شبکه کابلی و وای فای در مجموعه هست)



موضوعات مشابه: