مودم ایسوس همراه با دو پردازنده مستقل برای افزایش سرعت دانلود


ایسوس به تازگی مودم دو کاره DSL-N16U را معرفی کرده که از قابلیت روتر و مودم برخوردار می باشد و همچنین دارای دو پردازنده مستقل و دو پورت WAN، پورت شبکه Gigabit Ethernet و دو پورت USB و همچنین شتاب دهنده سخت افزاریNAT است. مودم DSL-N16U از سری معروف Black Diamond یا الماس سیاه است که از ویژگی های برتری نسبت به مدل های معمولی برخوردار می باشد. این مودم همچنین از ADSL/ADSL2+پشتیبانی می کند که این موضوع آن را تبدیل به یک مودم نسل جدید می نماید.

این دستگاه علاوه بر مودم از ویژگی روتر بیسیم نیز برخوردار است که می تواند در باند 2.4 گیگاهرتز، سرعتی معادل 300 مگابیت در ثانیه را فراهم آورد. اما وجود دو پردازنده مستقل تضمینی برای یک ارتباط سریع و مطمئن در بستر شبکه بیسیم و با سیم می باشد. بهره مندی از دو پورت WAN به کاربران این قابلیت را می دهند تا علاوه بر اتصال به اینترنت از طریق خط تلفن، به یک مودم دیگر برای ارتباط به یک شبکه پر سرعت، متصل شوند.
شتاب دهنده NAT سخت افزاری برای انتقال پر سرعت داده ها
اکثر روتر های موجود در بازار از روش نرم افزاری NAT برای مدیریت انتقال داده ها بر روی بستر شبکه از طریق 4 پورت Gigabit Ethernet و اینترنت استفاده می کنند، که این موضوع کارایی روتر را کاهش می دهد.DSL-N16U این موضوع را به وسیله یک شتاب دهنده NAT سخت افزاری برطرف کرده است، که نتیجه آن قدرت انتقال اطلاعات از WAN به LAN تا 900 مگابیت در ثانیه می باشد که این سرعت، 4.5 برابر بیشتر از حالت استاندارد نرم افزاری است.
بدون وقفه دانلودکنید
DSL-N16U دارای دو پورت USB 2.0 است که کاربران می توانند چاپگر و یا اسکنر خود را به آن متصل و در شبکه به اشتراک بگذارند .علاوه برا این کاربران می توانند دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه موسوم به NAS را به DSL-N16U متصل کرده و یک سرور چند رسانه ای راه اندازی و فایل های خود را برروی شبکه منتشر کنند. همچنین آنها می توانند حافظه های فلش را به سادگی به این دستگاه متصل کنند. به واسطه اتصال دستگاه های ذخیره سازی تحت شبکه و نرم افزار اختصاصی ایسوس با نام Download Master فایل های خود را دانلود و برروی این تجهیزات ذخیره کنند و این موضوع به معنای دانلود بدون وقفه حتی در زمانی که سیستم شما خاموش است، خواهد بود.

AiCloud- سرور ابری شخصی شما
DSL-N16U از ویژگی انحصاریASUS AiCloud پشتیبانی می کند. این ویژگی که در واقع به صورت یک اپلیکیشن ارائه می شود، مودم DSL-N16U را به یک سرور ابری شخصی قدرتمند تبدیل می کند و کاربران به وسیله آن می توانند برروی شبکه فایل ذخیره کرده و توسط قابلیت انحصاری ASUS Smart Sync فایل های ذخیره شده برروی ASUS WebStorage و یا حافظه ذخیره سازی فلش به صورت هوشمندانه همگام سازی کنند، و یا آن را به وسیله ارسال لینک از طریق ایمیل ، پیامک و یا از طریق شبکه های معروف اجتماعی در بین دوستان، همکاران و یا خانواده خود به اشتراک بگذارند و به فایل های خود در هر مکان دسترسی داشته باشند ،علاوه بر این کاربران می توانند به سادگی و با هر نوع مرورگر اینترنتی وارد حساب AiCloud خود شده و یا از نسخه نرم افزاری رایگان این قابلیت برروی سیستم عامل های اندروید و یا iOS بهره برند.

ویژگی های پیشرفته، نصب ساده
کاربر برای نصب و راه اندازی این مودم 30 ثانیه بیشتر زمان لازم ندارند!!!شاید این جمله در نگاه اول بیشتر شبیه به یک شعار باشد. اما وقتی شما به وسیله ASUSWRT اقدام به راه اندازی این مودم می کنید، به این واقعیت پی خواهید برد که این موضوع نه تنها یک شعار بلکه در واقع یک حقیقت است. برای نصب کافی است که مودم را به شبکه متصل نموده و سپس از طریق مرورگر وارد محیط ASUSWRT شوند و به وسیلهQuick Internet Setting، بدون نیاز به دانستن اطلاعات فنی ISPخود و بدون نیاز به کمک کارشناس فنی ،اینترنت خود را راه اندازی کنند.ASUSWRT یک محیط گرافیکی است که شامل ویژگی هایی مانند نمایش نسبت سیگنال به نویز SNR برای چک کردن وضعیت پایداری سرویس ADSL ،نمایش ترافیک شبکه برای نظارت روی میزان ارسال و دریافت داده ها تحت شبکه می باشد. از جمله قابلیت های جالب این محیط نظارت بر داده های ورودی و خروجی برروی شبکه WAN،LAN و شبکه بیسیم می باشد. بدین ترتیب کاربران نظارت کاملی برروی شبکه خود خواهند داشت و از حملات احتمالی هکر ها با خبر می شوند. از دیگر ویژگی های این محیط DSL Feedback است که توسط این قابلیت کاربران می توانند نظرات خود را در مورد شبکه و ایرادات احتمالی آن به اشتراک بگذارند تا کاربران دیگر از تجربه آنها استفاده نمایند.
منبع:sakhtafzarmag





موضوعات مشابه: