نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
سپاس ها 7سپاس

موضوع: رکها و انواع آن

  
  1. #1
    نام حقيقي: محمد حیدری

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    16
    سپاسگزاری کرده
    0

    رکها و انواع آن

    رکها محفظه های فلزی هستند که در شبکه های کامپیوتری و مخابراتی برای متمرکز کردن تجهیزاتی مثل سرور ها ، سوئیچ ها ، کابل ها و... در یک نقطه به کار گرفته می شوند. استفاده از رک در یک شبکه هم باعث طول عمر بیشتر قطعات و هم سبب عیب یابی آسانتر و سریع تر می گردد. هنگام خرید یک رک باید ابتدا بدانیم که قرار است در ان چه تجهیزاتی را قرار دهیم. انواع رکهایی که در شبکه های کامیپوتری استفاده می شوند عبارتند از:
    1- رکهای دیواری: معمولا در سایزهای 5 و 6 و 7 و 9 و 12 یونیت (سایزهای استاندارد معمولا 6 و 9 و 12 هستند) و در عمق های 45 و 60 و گاهی 35 و 40 سانتی متری
    توضیح: وقتی مثلا می گوییم که رکی 6 یونیت است منطور این است که ارتفاع آن 6 یونیت می باشد. هر یونیت تقریبا و نه تحقیقا چهار و نیم سانت می باشد. به عبارت دیگر وقتی می گوییم که رکی 6 یونیت است یعنی این که 6 عدد از تجهیزات شبکه که هر کدام یک یونیت ارتفاع داشته باشند توی ان جای می گیرد. مثلا سوئیچ های شبکه ای که در رک نصب می شوند، معمولا یک یونیت ارتفاع دارند.
    2- رکهای ایستاده سرور: معمولا در سایزهای18، 22، 27، 32، 37، 42 . 47 یونیت. این رکها دارای 3 عمق60 و 80 و 100 سانتی متر هستند که بسته به عمق تجهیزاتی که مورد استفاده ماست و همچنین تعداد رشته کابلی که وارد رک می شود، مورد استفاده قرار می گیرند.
    توضیح: گاهی اوقات از رکهای دیواری و ایستاده به عنوان رکهای 19اینچ هم یاد می کنند. منظور از رکهای 19 اینچ رکهایی هستند که همه تجهیزات استاندارد شبکه که قابلیت نصب در رک را دارند (مثل سوئیچ ها، پچ پنل ها، تجهیزات داخلی رکها و ...) در انها نصب می شوند. به عبارت دقیق تر فاصله استاتدارد ستونهای جلوی هر رک که اصطلاحا به ان ادایتور گفته می شود و تجهیزات شبکه برروی انها بسته می شوند،یک فاصله استاندارد (19 اینچ) است که در همه رکهایی که توضیحش را در این پست داده ام یکسان می باشد.
    3- رکهای شبکه: رکهای شبکه معمولا سایز 37 یا 42دارند و دارای عمق 100 سانتی متر هستند. از این رکها معمولا در بانکها و مراکز بزرگ استفاده می شود زیرا توانایی این رادارند که حجم بزرگی از تجیهزات و کابلها را در درون خود جای دهند.
    توضیح: ممکن است بپرسید فرق رکهای شبکه با رکهای سرور چیست؟
    باید بگویم فرق ان در عرض آن است. به طور کلی رکها شبیه به یک مکعب مستطیل فلزی هستند. پس عرض (دهانه ورودی رک)، ارتفاع (که به یونیت سنجیده می شود و قبلا در مورد ان صحبت کردیم ) و عمق دارند . فرق رکهای شبکه با رکهای سرور در این است که رکهای سرور یا حتی رکهای دیواری،عرض یا دهانه وردی شان در حالت استاندارد 60 سانتی متر است اما این اندازه در رکهای شبکه 80 سانتی متر می باشد.
    4- رکهای دیتا سنتر: این رکها توانایی تحمل وزن بالایی را دارند. مثلا می توان تا حدود 1200 تا 1600 کیلو بار بر روی انها نصب نمود. این مقدار در مورد رکهای سرور یا رکهای شبکه حدود 600 تا 800 کیلو گرم است.
    البته اتواع دیگری هم از رک موجود می باشد اما شناخته شده ترین رکها همان است که به ان اشاره کردیم.
    در ایران برندهای زیادی از رکهای شبکه موجود است. بعضی ساخت داخل و تعدادی نیز از خارج وارد می شود. رکهای وارداتی نیز بر دونوعند یا به صورت اماده وارد می شوند و یا به صورت قطعات مجزا وارد شده و در ایران اسمبل می شود. به نظر می رسد رکهایی که به صورت جداگانه وارد شده و در ایران اسمبل می شود دارای دقت ساخت بالاتری نسبت به رکهایی باشند که به صورت اماده و با فریم های اصلی جوش خورده وارد می شوند.
    سایتهای زیادی نیز از انواع برندهای رک موجود است که به تبلیغ کالای خود می پردازند. یکی از بهترین و خوش فرم ترین آنها، این سایت می باشد که مربوط به تجهیزات شبکه و رکهای دیتاشین در ایران است:
    www.datasheen.biz



    ویرایش توسط mm56 : 2012-10-08 در ساعت 04:11 PM
    Hanif، moj14mja، hubakht و 4 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

انواع رک شبکه

سایز رک

اندازه استاندارد رک

رک چیست

رک و انواع آن

انواع رک

انواع رکها

اندازه های استاندارد رک

استاندارد رک هاابعاد استاندارد رکرک مخابراتی چیستانواع رک هارکهاسایز رکهارک هارک و انواع اناستاندارد رکیونیت رک چیستاندازه رکاندازه یونیت رکانواع رک در شبکهرک در شبکه چیستمفهوم رک و انواع آنسایز انواع رک استاندارد اندازه رک

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •