ایجاد بانک اطلاعاتي با استفاده از Sharepoint List
با سلام،
به منظور آشنایی اولیه با محیط Sharepoint ، یک بانک اطلاعاتی دفترچه تلفن، با هم ایجاد می کنیم.
1 - اگر Sharepoint 2007 را نصب نموده اید، در صفحه اول پرتال بر روی منوی Site Action > Create کلیلک نمایید.
2- در این بخش از طریق بخش Custom List بر روی لینک Custom Lists کلیلک نمایید.
3 - در صفحه ای که در مقابل شما باز می شود نام بانک اطلاعاتی خود را انتخاب نمایید و سپس دکمه Create را کلیلک نمایید. شما الان یک بانک اطلاعاتی با یک فیلد Title ایجاد نموده اید.
4- این هنوز انتهای راه نیست، بانک اطلاعاتی ما فیلدهای دیگری هم نیاز دارد...
در صفحه ای که بعد از ایجاد لیست در آن قرار دارید بر وی منوی Setting > List Setting کلیک نمایید.
5 - فرض کنیم که ما برای این بانک اطلاعاتی به غیر از عنوان 2 تا فیلد شماره تلفن و آدرس نیاز دارید.
6 - بر روی Create Column کلیلک نمایید
7 - در این صفحه نام فیلد خود را [B]شماره تلفن[/B] انتخاب و سپس نوع آن را از مشخص نمایید.
برای شماره تلفن نوع Single Line of Text را انتخاب نمایید.
8 - مرحله 6 و 7 را برای فیلد آدرس انجام دهید.
تبریک، شما اولین بانک اطلاعاتی خود را ایجاد کردید.
شما در صفحه اصلی این بانک اطلاعاتی و با کلیک بر روی لینک New می توانید رکورد به این بانک اطلاعاتی اضافه نمایید.