نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 از مجموع 9
سپاس ها 5سپاس
  • 1 توسط Star-x
  • 1 توسط zahedi6217
  • 1 توسط edward71
  • 1 توسط ksi_xi_nt
  • 1 توسط sarow

موضوع: بالا رفتن پینگ تایم ناگهانی اکسس پوینت ها و قطع شدن اینترنت و شبکه داخلی

  
  1. #1
    نام حقيقي: siavash kamali

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    5

    بالا رفتن پینگ تایم ناگهانی اکسس پوینت ها و قطع شدن اینترنت و شبکه داخلی

    با سلام خدمت دوستان
    تقریبا 1 سالی میشه که با یک مشکل اساسی در شبکه شرکتی که مشغول به کار هستم در گیر هستم.
    در این شرکت یک میکروتیک RB1100AH استفاده میشه که نقش GATEWAY داره و در پورت 2 اون اینترنت Point to point که از رادیوی بالا اومده و بریج هست قرار داره در پورت 3 اینترانت و در پورت 4 خروجی اینترنت به سوئیچ.
    به دلیل زیرساخت نامناسبی که وجود داشت مجبور به قرار دادن سوئیچ های 8 پورت دیگری در طبقات بودم.به عنوان مثال یک پورت سوئیچ از بالا به یک سوئیچ دیگر در طبقه دیگر میرود و از اون سوئیچ یه پورتش به مودم وایرلس میخوره و یک پورت دیگه به سوئیچ 8 پورت دیگری در اتاقی دیگر،در ضمن از این سوئیچ نیز پورتی به مودم خورده و پورت دیگه به یک سوئیچ در اتاقی دیگه.
    اما مشکل:
    در طول شبانه روز چندین مرتبه پینگ مودم ها که از روی سرور گرفته میشه بالا رفته و از 1 به 400 500 میرسه و پس از چند ثانیه شبکه داخلی و اینترنت قطع میشود.نکته جالب این هست که هر دفعه پینگ یک سری از مودم ها بالا میره و 1 یا 2 مودم همچنان پینگشون 1 هست اما اینترنت قطع هست!
    لازم هست که بگم تمام مسیر کابل ها از دو طرف تست شده و مشکلی نداره!
    راه حلی که تا به امروز مورد استفاده قرار گرفته:
    با خاموش و روشن کردن 1 یا 2 تا از مودم ها در طبقات اینترنت وصل شده و پینگ تایم ها 1 میشود!!!!
    دوستان اگر راه حلی برای رفع این مشکل به نظرتون مرسه ممنون میشم بفرمایید.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: امیرحسین فتوحی

    عضو عادی شناسه تصویری Star-x
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته
    743
    سپاسگزاری شده
    347
    سپاسگزاری کرده
    198
    سلام بر شما
    تعداد کلاینت ها رو هم ذکر کنید لطفا


    imi-69 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: magkigmaVE

    عضو عادی شناسه تصویری zahedi6217
    تاریخ عضویت
    Jan 2016
    محل سکونت
    Usa
    نوشته
    141
    سپاسگزاری شده
    61
    سپاسگزاری کرده
    43
    درود
    در حقیقت عوامل زیادی تاثیر گذاره
    خیلی از دستگاه ها (سویچ و اکسس پوینت) در اثر بار زیاد و تعداد بالای یوزر بهره وری شون به شدت پایین میاد و تا ریست نشن هم دوباره درست کار نمیکنن
    به نظرم دستگاه ها رو یکی یکی تست کنین
    بعد از اینکه از صحت اونا در شرایط مختلف مطمئن شدید حالا با هم تست کنین بدون اینترنت
    هر مرحله بعد از درستی ، شرایط رو پیچیده تر کنین
    تا به طور دقیق متوجه بشین اشکال از کجا بوده
    بنده با این روش که البته از اصول مهندسی نرم افزار هست
    ایرادات فراوانی رو پیدا و تصحیح کردم
    موفق باشید


    imi-69 سپاسگزاری کرده است.
    [URL=https://matchnow.life]Verified Ladies[/URL]

  4. #4
    نام حقيقي: وحید محمودی

    عضو عادی شناسه تصویری edward71
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    زاهدان
    نوشته
    418
    سپاسگزاری شده
    323
    سپاسگزاری کرده
    111
    نقل قول نوشته اصلی توسط zahedi6217 نمایش پست ها
    درود
    در حقیقت عوامل زیادی تاثیر گذاره
    خیلی از دستگاه ها (سویچ و اکسس پوینت) در اثر بار زیاد و تعداد بالای یوزر بهره وری شون به شدت پایین میاد و تا ریست نشن هم دوباره درست کار نمیکنن
    به نظرم دستگاه ها رو یکی یکی تست کنین
    بعد از اینکه از صحت اونا در شرایط مختلف مطمئن شدید حالا با هم تست کنین بدون اینترنت
    هر مرحله بعد از درستی ، شرایط رو پیچیده تر کنین
    تا به طور دقیق متوجه بشین اشکال از کجا بوده
    بنده با این روش که البته از اصول مهندسی نرم افزار هست
    ایرادات فراوانی رو پیدا و تصحیح کردم
    موفق باشید
    با شما موافقم، ممکن هست سوییچ ها در اثر فشار و بار کاری دچار مشکل میشن


    imi-69 سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: Immortal

    خواننده شناسه تصویری ksi_xi_nt
    تاریخ عضویت
    Dec 2004
    محل سکونت
    SYZ
    نوشته
    114
    سپاسگزاری شده
    52
    سپاسگزاری کرده
    35
    این وسط نگفتید مودمها چه نقشی دارن؟؟!!
    سرور به کجا وصل هست؟
    چجوری ای پی میدین به کلاینتها؟؟
    برای اینترنت و اینترانت کانکشن میزنید یا ای پی ست می کنید روی میکرو؟؟؟
    احتمال وجود بیشتر از یک DHCP سرور رو بررسی کردید؟


    imi-69 سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: siavash kamali

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    5
    نقل قول نوشته اصلی توسط Star-x نمایش پست ها
    سلام بر شما
    تعداد کلاینت ها رو هم ذکر کنید لطفا
    تقریبا 40 سیستم و حدود 50 موبایل و تبلت

    نقل قول نوشته اصلی توسط zahedi6217 نمایش پست ها
    درود
    در حقیقت عوامل زیادی تاثیر گذاره
    خیلی از دستگاه ها (سویچ و اکسس پوینت) در اثر بار زیاد و تعداد بالای یوزر بهره وری شون به شدت پایین میاد و تا ریست نشن هم دوباره درست کار نمیکنن
    به نظرم دستگاه ها رو یکی یکی تست کنین
    بعد از اینکه از صحت اونا در شرایط مختلف مطمئن شدید حالا با هم تست کنین بدون اینترنت
    هر مرحله بعد از درستی ، شرایط رو پیچیده تر کنین
    تا به طور دقیق متوجه بشین اشکال از کجا بوده
    بنده با این روش که البته از اصول مهندسی نرم افزار هست
    ایرادات فراوانی رو پیدا و تصحیح کردم
    موفق باشید
    ممنون از راهنمایی خوبتون...
    به دلیل کار ممتد کلاینت ها اجبارا روز جمعه باید این کار را انجام بدم سوالم اینه که در این روز که کلاینت ها نیستن و باری روی شبکه نیست.بار روی شبکه بذارم؟
    معذرت میخوام ولی لطف میکنین یکم ریزتر بفرمایید،چه کاری دقیقا انجام بدم برای پیچیده تر کردن؟

    نقل قول نوشته اصلی توسط ksi_xi_nt نمایش پست ها
    این وسط نگفتید مودمها چه نقشی دارن؟؟!!
    سرور به کجا وصل هست؟
    چجوری ای پی میدین به کلاینتها؟؟
    برای اینترنت و اینترانت کانکشن میزنید یا ای پی ست می کنید روی میکرو؟؟؟
    احتمال وجود بیشتر از یک DHCP سرور رو بررسی کردید؟
    مودم ها برای دادن اینترنت به صورت وایرلس به کلاینت ها
    سرور هم به سوئیچ اصلی (بالا ) وصل هست.
    dhcp روی سرور نصب هست.
    بله بررسی شده کامل و 100% فقط dhcp روی سرور آی پی میده.



  7. #7
    نام حقيقي: فواد صالحی

    خواننده شناسه تصویری sarow
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    Kurdistan
    نوشته
    50
    سپاسگزاری شده
    17
    سپاسگزاری کرده
    10
    با عرض سلام و ادب
    من هم یه همچین اتفاقی واسم پیش اومد وقتی بررسی کردم مشکل از lan یکی از دیوایس هام بود البته خیلیم گشتم که نرم افزار پیدا کنم که بتون به صورت خودکار اگر یکی از پورت های شبکه دچار مشکل شده وا باعث اختلال در شبکه میشه پیدا کنه ولی خب به صورت دستی بگردی وپیداش کنی منم همین کارو کردم و کارت شبکه که باعث اختلال در شبکه میشد پیدا کردم و مشکلم رفع شد


    imi-69 سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: Immortal

    خواننده شناسه تصویری ksi_xi_nt
    تاریخ عضویت
    Dec 2004
    محل سکونت
    SYZ
    نوشته
    114
    سپاسگزاری شده
    52
    سپاسگزاری کرده
    35
    خب پس بجای مودم بفرمایید اکسس پوینت ، تمام این 40 سیستم و حدود 50 موبایل و تبلت به این اکسس پوینتها وصل میشن یا ارتباط سیستمها کابلی هست؟
    اگر کل ارتباط به صورت وایرلس هست مارک اکسس پوینتها چی هست؟ SSID و فرکانسها چجوری تنظیم شده؟



  9. #9
    نام حقيقي: امیرحسین فتوحی

    عضو عادی شناسه تصویری Star-x
    تاریخ عضویت
    Jan 2011
    محل سکونت
    نیشابور
    نوشته
    743
    سپاسگزاری شده
    347
    سپاسگزاری کرده
    198
    احتمالا اکسس پوینت ها زیر بار کم میارن



کلمات کلیدی در جستجوها:

رفع مشكل افزایش پینگ تایم در میكرو تك

بالا رفتن پینگ تایم ناگهانی اکسس پوینت ها و قطع شدن اینترنت

علت تایم بالای شبکه داخلی

http:forum.persiannetworks.comf90t74152.html

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •