نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 15
سپاس ها 15سپاس
  • 2 توسط eh-gh206
  • 1 توسط peymansh
  • 1 توسط amirreza22
  • 3 توسط peymansh
  • 1 توسط amirreza22
  • 1 توسط peymansh
  • 1 توسط amirreza22
  • 2 توسط peymansh
  • 2 توسط zoomtech
  • 1 توسط miladn

موضوع: افت سرعت شبکه پس از راه اندازی میکروتیک هات اسپات!!

  
  1. #1
    نام حقيقي: Shahab Sadeghian

    عضو عادی شناسه تصویری Shahabs
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    104
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    43

    افت سرعت شبکه پس از راه اندازی میکروتیک هات اسپات!!

    با سلام
    من برای مدیریت اینترنت در شرکت به وسیله میکروتیک 2011 هات اسپات راه اندازی کردم.
    مودم به میکروتیک وصل شده و میکروتیک رو به سوئیچ شبکه متصل کردم با رنج IP شبکه داخلی.
    مشکل اینجاست که از زمانی که میکروتیک اومده تو شبکه سرعت شبکه پایین اومده، دسترسی پرینترهای تحت شبکه قطع شده، سیستم هایی که SQL دارند (حسابداری) از پایگاه داده قطع و وصل میشن و ...
    مثلا IP یکی از پرینترها 192.168.0.123 هست ولی وقتی پینگ میگیرم IP هات اسپات (192.168.0.44) رو نشون میده:
    ping 192.168.0.123
    Reply from 192.168.0.44: Destination net unreachable
    اساتید میتونید کمکم کنید؟؟
    ممنون



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: احسان قاسمی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2015
    محل سکونت
    گرگان
    نوشته
    8
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    2
    سلام
    لطفا یک مقدار از شبکه تون بشتر توضیح بدید و سرویس هایی که روی روترتون فعال کردید رو بگید
    قطعا فقط برای یک ppoe client و hotspot server شما 2011 نخریدید ک...


    Shahabs و hostcode سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: peyman sharifi

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    234
    سپاسگزاری شده
    114
    سپاسگزاری کرده
    12
    واسه شما دو تا راه حل وجود داره
    1. یک فایروال بنویسی که دسترسی lan به lan رو accept کنه و بزاریش اولین رول توی فایروال باشه ( این روش سرعت بیشتری به شبکه میده )
    2. ip پرینتر و سرور ها تون رو توی هات اسپات در تب ip binding اضافه کنید


    Shahabs سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: Shahab Sadeghian

    عضو عادی شناسه تصویری Shahabs
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    104
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    43
    فقط سرویس هات اسپات دارم برای مدیریت اینترنت.
    یه جایی خوندم برای حل شدن مشکل سرور حسابداری از Walled Garden و IP Binding استفاده میشه.
    از اساتید کسی میتونه یه توضیح بده در این مورد؟؟



  5. #5
    نام حقيقي: امیررضا

    عضو عادی شناسه تصویری amirreza22
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    309
    سپاسگزاری شده
    123
    سپاسگزاری کرده
    71
    اگر در میکروتیک Bridge ایجاد کردید و Hotspot رو روی Bridge راه اندازی کردید بنظرم مشکل از همین باشه.
    ما هم دقیقاً بعد از ورود میکروتیک شبکه‌مون به شدت کند شد و پرینترهای تحت شبکه قطع و وصل شدن؛ Bridge رو حذف کردیم و هات اسپات رو روی یک ether قعال کردیم مشکل حل شد.
    از IP Walled Garden و IP Binding هم استفاده کردیم جوابگو نبود، IP همه پرینترها و سرورهای مجاز رو داخل اضافه کردیم اما فایده نداشت که نداشت ولی وقتی Bridge رو حذف کردیم حل شد.


    نقل قول نوشته اصلی توسط peymansh نمایش پست ها
    واسه شما دو تا راه حل وجود داره
    1. یک فایروال بنویسی که دسترسی lan به lan رو accept کنه و بزاریش اولین رول توی فایروال باشه ( این روش سرعت بیشتری به شبکه میده )
    2. ip پرینتر و سرور ها تون رو توی هات اسپات در تب ip binding اضافه کنید
    رولی که در فایروال اضافه کنیم تا دسترسی Lan به Lan محدودیتی نداشته باشه و هات اسپات رووش اعمال نشه چیه؟


    Shahabs سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: peyman sharifi

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    234
    سپاسگزاری شده
    114
    سپاسگزاری کرده
    12
    ip - firewall
    add
    src-address = yourlan ( 192.168.1.0/24 )
    dst addresses = youlan (192.168.1.0/24)
    action tab
    action = accept
    حالا این رول رو بیارید بالاترین رول قرار بدین


    radar، amirreza22 و Shahabs سپاسگزاری کرده‌اند.

  7. #7
    نام حقيقي: Shahab Sadeghian

    عضو عادی شناسه تصویری Shahabs
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    104
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    43
    مشکل حل نشد.
    فکر میکنم حق با آقای امیر رضاست. من هات اسپاتم روی بریج هست.
    میشه هات اسپات رو روی دوتا اینترفیس بدون استفاده از بریج تنظیم کنم؟
    من الان روی wlan و ether2 هات اسپات دارم.



  8. #8
    نام حقيقي: امیررضا

    عضو عادی شناسه تصویری amirreza22
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    309
    سپاسگزاری شده
    123
    سپاسگزاری کرده
    71
    یک نکته اگر یک سوئیچ بذارید قبل از میکروتیک و همه سیستم‌ها و اکسس پوینت‌ها رو به اون وصل کنید و در نهایت یک کابل هم از سوئیچ به میکروتیک وصل کنید، در این شرایط هیچ محدودیت سرعتی روی شبکه داخلی شما ایجاد نخواهد شد و محدودیت‌ها فقط برای اینترنت اعمال می‌شه.





    Shahabs سپاسگزاری کرده است.

  9. #9
    نام حقيقي: peyman sharifi

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    234
    سپاسگزاری شده
    114
    سپاسگزاری کرده
    12
    نقل قول نوشته اصلی توسط Shahabs نمایش پست ها
    مشکل حل نشد.
    فکر میکنم حق با آقای امیر رضاست. من هات اسپاتم روی بریج هست.
    میشه هات اسپات رو روی دوتا اینترفیس بدون استفاده از بریج تنظیم کنم؟
    من الان روی wlan و ether2 هات اسپات دارم.

    کار هایی که گفتم انجام ندادی اگر انجام میدادی مشکل حل می شد
    ip - firewall
    add
    src-address = yourlan ( 192.168.1.0/24 )
    dst addresses = youlan (192.168.1.0/24)
    action tab
    action = accept
    حالا این رول رو بیارید بالاترین رول قرار بدین


    Shahabs سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: امیررضا

    عضو عادی شناسه تصویری amirreza22
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    309
    سپاسگزاری شده
    123
    سپاسگزاری کرده
    71
    نقل قول نوشته اصلی توسط Shahabs نمایش پست ها
    میشه هات اسپات رو روی دوتا اینترفیس بدون استفاده از بریج تنظیم کنم؟
    من الان روی wlan و ether2 هات اسپات دارم.
    بله شما یه هات اسپات راه بنداز برای wlan و یک هات اسپات هم برای ether2 راه بنداز.
    این راهی هم که آقا پیمان فرمودن می‌تونید بررسی کنید قبلش.


    ویرایش توسط amirreza22 : 2015-11-19 در ساعت 11:52 AM
    Shahabs سپاسگزاری کرده است.

  11. #11
    نام حقيقي: peyman sharifi

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    234
    سپاسگزاری شده
    114
    سپاسگزاری کرده
    12
    سلام من دیشب چک کردم مثل اینکه ورژن 33-6 خیلی مشکل رو هات اسپات داره ورژن 1-33-6 رو امتحان کردم همه چی خوب بود


    radar و Shahabs سپاسگزاری کرده‌اند.

  12. #12
    نام حقيقي: asdasd

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    html or css

    امروزه بسیاری از افراد و مشتریان در مورد نحوه طراحی لوگوی خود سوالات بسیار زیادی دارند.ما در این مقاله قصد نداریم کار کسی را نقد نموده و یا آن را زیر سوال ببریم, مخصوصا زمانی که نکات مثبت بسیار زیادی برای گفتن وجود دارد, خیلی دوست داریم به افراد در زمینه طراحی و پیاده سازی یک کار حرفه ای کمک بسیار زیادی را نماییم.این متخصص میباشد که میتواند با انجام یک کار هنری بسیار خوب به آن مجموعه یک هویت جدید را بدهد. البته در این زمان اشتباهاتی هم ممکن است به وجود بیاید که طراحان لوگو ممکن است آن را انجام دهند. بعضی از آنها بسیار بد میباشند و باعث خواهد شد که طراح برای آن پول زیادی را پرداخت نکند و بعضی از آنها نسبت به مختصات آن پروژه ممکن است بد به نظر برسند.در لیست زیر و در این مقاله به اشتباهاتی اشاره خواهیم نمود که معمولا در این طراحی ها میتوان آنها را دید.خواه شما یک طراح باشید و برای بالا بردن مهارتهای طراحی خود کوشش نمایید و یا صاحب کسب و کار هستید و قصد دارید تا در مورد نحوه طراحی لوگوی سازمان خود مواردی را بدانید, این مقاله میتواند به شما کمک بسیار زیادی را نماید و جلوی هدر رفتن زمان و حتی پول شما را خواهد گرفت.



  13. #13
    نام حقيقي: Shahab Sadeghian

    عضو عادی شناسه تصویری Shahabs
    تاریخ عضویت
    Jan 2013
    محل سکونت
    مشهد
    نوشته
    104
    سپاسگزاری شده
    30
    سپاسگزاری کرده
    43
    نقل قول نوشته اصلی توسط peymansh نمایش پست ها
    کار هایی که گفتم انجام ندادی اگر انجام میدادی مشکل حل می شد
    ip - firewall
    add
    src-address = yourlan ( 192.168.1.0/24 )
    dst addresses = youlan (192.168.1.0/24)
    action tab
    action = accept
    حالا این رول رو بیارید بالاترین رول قرار بدین
    دوست عزیز این کار رو انجام دادم اولش همونجور که گفتم جواب نداد ولی بعد 24ساعت اوکی شد.
    الان هم بعضی وقتا مشکل داره ولی اکثرا اوکیه. ممنون استاد
    فک میکنم از رو حالت بریج هم بردارم کاملا مشکل حل میشه

    - - - ادامه - - -

    نقل قول نوشته اصلی توسط peymansh نمایش پست ها
    سلام من دیشب چک کردم مثل اینکه ورژن 33-6 خیلی مشکل رو هات اسپات داره ورژن 1-33-6 رو امتحان کردم همه چی خوب بود
    ورژن 6.32.3 هست. آخرین آپدیتش بود واسه دستگاهم.



  14. #14
    نام حقيقي: رضا

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Oct 2014
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    0

    چگونه کاربران Hotspot ،PPTP و لاگین به میکروتیک را توسط User Manager مدیریت کنیم؟


    توضیحات: در این مقاله قصد داریم که نحوه مدیریت پهنای باند کاربران، ثبت لاگ‌ها و زمان استفاده User از سرویس اکانتینگ را با استفاده از امکان User Manager آموزش دهیم. در اینجا ما از User Manager میکروتیک استفاده می‌کنیم که به عنوان یک سرویس دهنده Radius عمل می‌کند و عمل احراز هویت و کنترل کاربران Hotspot ،PPTP و Login to MikroTik را انجام می‌دهد. چرا سرویس اکانتیک را با استفاده از امکان User Manager میکروتیک راه اندازی کنیم؟

    User Manager یک اکانتینگ ساده میکروتیک و یک پکیج مدیریتی تحت وب برای مدیریت کاربران است که با استفاده از Radius به همه ی روترها متصل می‌شود.
    امکاناتی که User Manager میکروتیک در اختیار مدیران شبکه قرار می‌دهد شامل تعریف گروه‌های کاربری، امکان گزارش‌گیری از سایت‌های بازدید شده توسط کاربران و گزارش‌گیری از زمان اتصال و Disconnect کاربران، اختصاص دادن پهنای باند به هر کاربر و اعمال محدودیت برای آنها می‌باشد.
    مراحل انجام کار: نصب پکیچ User Manager برروی روتربرد میکروتیک

    1. ابتدا از قسمت System ->Packages بررسی کنید که پکیج User Manager موجود باشد. 2. در غیر این صورت از سایت میکروتیک All Package را دانلود کنید. 3. فایل دانلود شده را Unzip کنید و پکیج User Manager را به داخل Files انتقال دهید. نکته: توجه کنید که ورژن پکیجی که از سایت دانلود می‌کنید با نسخه RouterOS شما یکسان باشد. 4. بعد از اینکه پکیج User Manager را روی روتر کپی کردید برای اینکه به System -> Package اضافه شود باید روتر را Reboot کنید. 5. سپس از منوی System -> Package بررسی کنید که پکیج User Manager به درستی نصب شده باشد. 6. برای استفاده از User Manager در روتر، این مراحل باید طی شود.
    مدیریت کاربران Hotspot توسط User Manager

    1. برای اینکه کاربران Hotspot توسط Radius در روتربردهای میکروتیک احراز هویت شوند. در ابتدا لازم است که یک Radius Client برای ارتباط با User Manager ایجاد کنیم.
    روی + کلیک کنید و تیک سرویس Hotspot را بزنید. اگر سرویس User Manager روی همان میکروتیکی باشد که Hotspot کانفیگ شده است باید IP Address را 127.0.0.1 تنظیم کنید. گزینه Secret می‌تواند هر ترکیبی از رشته‌ها باشد؛ که بهتر است پیچیده باشد. همچنین Secret ای که اینجا تعریف می‌شود باید همان Secret‌ ای باشد که در User Manager تعریف می‌کنید. برای اینکه کاربران PPTP و Login به winbox توسط User Manager احراز هویت شوند باید همه ی این مراحل انجام شود ولی فقط به جای Hotspot تیک گزینه PPTP و یا Login را فعال کنید. می‌توانید همزمان همه را با هم فعال کنید تا تمام کاربران از Radius Server احراز هویت شوند. 2. در تب Incoming تیک Accept را بزنید و Port را 3799 قرار دهید. این گزینه برای این است که Session Timeکاربرها که تمام شد ارتباط آن کاربر را قطع کند. روش کار این پورت به این صورت است که هر گونه تغییری که Radius Server در رابطه با کاربران انجام می‌دهد روی کاربران اعمال می‌شود.

    3. حالا باید در Hotspot تعریف کنید که از Radius Client برای اعتبارسنجی استفاده کند. روی Hotspot -> Server Profile کلیک کنید. در اینجا پروفایلی که قبلا برای Hotspot ساخته اید را مشاهده می‌کنید. پروفایل را باز کنید و در تب Radius تیک Use Radius را فعال کنید. در قسمت Users می‌توانید کاربران محلی ایجاد کنید و آنها را به پروفایل‌های کاربر ارجاع دهید. نکاتی که باید مد نظر قرار دهید این است که همیشه کاربران دیتابیس محلی به کاربرانی که در Radius وارد می‌شوند اولویت دارند. بنابراین اگر یوزی هم درمیکروتیک و هم در Radius سرور تعریف شده باشد کاربر از دیتابیس محلی وارد می‌شود. Interim Update برای چک کردن میزان مصرف کاربران می‌باشد که هر کاربری که میزان مصرف تعیین شده‌اش در User Manager پایان یافت طبق مدت زمانی که که در Interim Update تعیین کرده ایم به Radius Server اعلام می‌شود که Connection مورد نظر قطع گردد. «پکت‌های اعتبارسنجی کاربران و مشخص کردن اینکه چه کاربری Disconnect شده است را سمت Radius Server می‌فرستد تا Radius آن کاربر را قطع کند.» معمولا Interim Update روی یک دقیقه تعیین می‌شود. یعنی اینکه هر یک دقیقه یکبار ارتباط کاربران چک می‌شود و به سمت Radius Server پیغامی مبنی بر اینکه ارتباط کاربر برقرار است یا نه، فرستاده می شود. قسمت Interim Update‌ را باید طبق تنظیمات Radius سرور خود انجام دهید. در غیر این صورت کاربران شما از لیست Online User ها در نرم افزار Radius حذف می‌شوند؛ در حالی که هنوز متصل هستند. احراز هویت کاربران PPTP توسط User Manager

    برای اینکه کاربران PPTP توسط User Manager احراز هویت شوند باید مراحل زیر را انجام دهید. 1. روی PPP کلیک کنید و سرویس های PPP ای مورد نظرتان را فعال کنید. به عنوان مثال در اینجا ما PPTP Server را Enable می‌کنیم. 2. حالا باید در PPTP تعریف کنید که از Radius Client برای اعتبارسنجی استفاده کند. در تب زیر تیک گزینه Use Radius را فعال کنید.
    Secret -> PPP Authentication & Accounting
    3. در تب Profile یک Name مشخص کنید، می‌توانید برای مشخص شدن Profile که متعلق به کاربران PPTP است یک نام مرتبط در نظر بگیرید. مثلا PPTP-Profile 4. در قسمت Local Address باید یک IP Address مشخص کنیم که این آدرس بعد از برقراری کانکشن PPTP به میکروتیک اختصاص داده می‌شود که می‌تواند 127.0.0.1 و یا آدرس Interface LAN میکروتیک باشد. Remote Address. نیز آدرسی است که به کاربرانی که کانکشن PPTP برقرار کرده‌اند اختصاص داده می‌شود و در User Manager برای تک تک کاربران مشخص می‌شود. 5. حالا باید Profile که تعریف کردید را در تب Interface قسمت PPTP Server -> Default Profile اضافه کنید. احراز هویت کاربران Login به میکروتیک توسط User Manager

    برای اینکه کاربران Login به winbox توسط User Manager احراز هویت شوند باید مراحل زیر را انجام دهید. از قسمت System -> Users -> AAA باید تیک Use Radius را فعال کنید و Interim Update را هم Set کنید. تنظیمات User Manager

    1. حالا می توانید وارد User Manager شوید. در اینجا باید آدرس https://ip-Router/userman را در مرورگر وارد کنید. منظور از IP-Route آدرس IP روتری می‌باشد که پکیج User Manager روی آن نصب شده است. حالا باید یوزر و پسورد Default که User: admin با کلمه عبور خالی می باشد، را وارد کنید. 2. در اولین گام باید یک حساب Customer تعریف کنید. این حساب برای دسترسی به صفحه وب مدیریت User Manager استفاده می‌شود و همان User دیفالت admin و پسورد – Blank است. یک پسورد برای admin تعیین کنید. 3. در این مرحله باید روتری که سرویس Hotspot روی آن تعریف شده است را به عنوان یک Radius Client به User Manager معرفی کنید که اینکار در قسمت Router از User Manager قابل اجرا است. 4. روی Add کلیک کنید و در قسمت Name، نام مورد نظرتان را وارد کنید. IP Address، آدرس روتر سرویس دهنده Hotspot می‌باشد. اگر سرویس User Manager روی همان میکروتیکی باشد که Hotspot کانفیگ شده است باید IP Address را 172.0.0.1 تنظیم کنید. گزینه Shared Secret هم باید همان Secretای باشد که روی روتر قسمت Radius تعریف می‌کنید. 5. در قسمت Radius Incoming تیک گزینه Use CoA را بزنید و CoA Port را 3799 بگذارید. این همان شماره پورتی است که روی روتر قسمت Radius -> Incoming وارد شده است و این گزینه برای این است که Session Time کاربر ها که تمام شد ارتباط آن کاربر را قطع کند.


    amin-net و taktok سپاسگزاری کرده‌اند.

  15. #15
    نام حقيقي: میلاد نوبخت

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    0
    توی تنظیمات هات اسپات در میکروتک ادرس پول اونو در حالت none بگذارید . مشکل نرم افزار مالیتون احتمال زیاد برطرف میشه.

    Sent from my SM-J500H using Tapatalk


    radar سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •