نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 3سپاس
  • 2 توسط mohsenhvac
  • 1 توسط sootak7

موضوع: برقراری ارتباط اینترانت مخابرات به وسیله مودم ADSL و روتربرد 750

  
  1. #1
    نام حقيقي: Artin

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    Teh
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2

    برقراری ارتباط اینترانت مخابرات به وسیله مودم ADSL و روتربرد 750

    شاید متن یکم طولانی باشه ولی سعی کردم کامل توضیح بدم تا اگر دوستان دیگر مشکل مشابهی داشتند بتونن استفاده کنن ...
    یه شبکه با 10 زیرمجموعه داریم که همگی روی بستر اینترانت مخابرات به هم متصل هستند. نقطه اصلی پهنای باند 4 مگ با روتر سیسکو 3845 داره و بقیه پهنای باند 512 دارن با روتر سیسکو 878 و این 10 نقطه با تانل های ipip تعریف شده داخل روتر 3845 به هم متصل هستند.
    من میخوام که 2 تا از نقطه ها که ترافیک بالایی دارند رو به یک مگ ارتقا بدم و مشکل اینجاست که مخابرات میگه روی تجهیزات فعلی نمیتونه پهنای باند بیشتری بده و تنها راه گرفتن اینترانت از روی ADSL هستش و برای اون باید از یه مودم ADSL و یه روتربرد میکروتیک750 استفاده کنم و مشکل بزرگتر اینکه میگن خودشون هیچ کمکی در مورد نحوه کانفیگ نمی تونن بکنن و فقط IP های جدید در اختیار ما میذارن.
    چون خودم تجربه میکروتیک ندارم و نمی خوام تنظیمات روتر اصلی رو دستکاری کنم در صورت امکان می خوام که تنظیمات روتر 878 رو توی روتربرد 750 شبیه سازی کنم.
    با جستجو کردن تو اینترنت به این نتیجه رسیدم که اول باید با system reset-configuration no-defaults=yes روتربرد رو ریست کنم. بعد اینکه یه سناریو شاید بتونه اینجوری باشه :

    1. مودم ADSL رو تو حالت Bridge کانفیگ کنم (LAN IP جدید و VPI/VCI رو رو مودم ست کنم) و متصل کنم به ether2 روتربرد و به این پورت IP مربوط به LAN IP جدید اون نقطه رو بدم.
    2. به ether3 یه آدرس IP داخلی اون نقطه که گیت وی کلاینت های اون نقطه میشه رو بدم و اونو متصل کنم به سوییچ.
    3. یه IP Tunnel ایجاد کنم با سورس LAN IP جدید اون نقطه و LAN IP نقطه اصلی و به خود این IP Tunnel آدرس IP مربوط به تانل داخل روتر 3845 رو بدم.
    4. یه روت جدید اضافه کنم وقتی آدرس مقصد اینترانت بود بره به سمت ether2 که متصله به مودم.

    من این تنظیمات رو روی روتربرد انجام دادم فقط از دوستان و اساتید محترم می خوام اگه ممکنه بگن که این سناریو عملیاتی هست یا نه؟
    یا اینکه یه سناریوی بهتر و عملیاتی معرفی کنند.
    با تشکر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310
    دوست عزیز جستجو در انجمن شما رو به پاسخ میرسوند :
    آموزش کامل کانفیگ میکروتیک
    سناریو شماره یک
    .....


    paravand20 و airetin سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: Artin

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    Teh
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    نقل قول نوشته اصلی توسط mohsenhvac نمایش پست ها
    دوست عزیز جستجو در انجمن شما رو به پاسخ میرسوند :
    آموزش کامل کانفیگ میکروتیک
    سناریو شماره یک
    .....
    ممنون دوست عزیز... فقط فکر کنم متن طولانی من باعث شد که کامل پست من رو مطالعه نکنید. من قبل از زدن پست این انجمن و چندین انجمن دیگه و همچنین راهنماهای خود سایت میکروتیک رو مطالعه کردم و تونستم کانفیگ روتربرد رو انجام بدم...
    سوال اصلی من هم در زمینه سناریوهای ممکن برای برقراری ارتباط اینترانت به کمک مودم و روتربرد 750 بود که مورد مشابهی تو اینترنت بتونه کمک کنه پیدا نکردم و همچنین اینکه اگر کسی از دوستان وقت و حوصله داشت سناریوی خود من رو مطالعه کنه و در مورد عملیاتی بودن یا نبودن اون کمک کنه...

    بازم از شما سپاسگذاری می کنم و از دوستانی که تجربه برقراری اینترانت روی خطوط ADSL به کمک مودم و روتربرد میکروتیک رو داشتن خواهش می کنم تجربه خودشون رو در اختیار من و بقیه دوستان قرار بدن.
    با تشکر



  4. #4
    نام حقيقي: مدیر شبکه

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Jan 2009
    محل سکونت
    استان تهران - تهران
    نوشته
    85
    سپاسگزاری شده
    32
    سپاسگزاری کرده
    24
    خیلی ساده است لطفا مودم DSL رو روی مود بریج بگذارید و از مودم یک کابل به یک اینترفیس میکروتیک وصل نموده و بر روی آن اینترفیس IP که مخابرات می ده رو ست کنید و الباقی هم گیت وی و سایر قضایا مشکل داشتید در خدمتم


    airetin سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: Artin

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Feb 2012
    محل سکونت
    Teh
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2
    با تشکر از دوستانی که راهنمایی کردن به خصوص آقای sootak7، با اینکه مدت زیادی از این پست میگذره ولی روشی که باعث راه اندازی اینترانت روی مودم ADSL و روتر میکروتیک شد رو اینجا میذارم تا اگر دوست تازه کار تو میکروتیک مثل من نیاز داشت بتونه استفاده کنه:
    1- برای راه اندازی اینترانت روی خطوط DSL مخابرات 2 تا آی پی LAN و WAN و یه vpi/vci در اختیار شما میذاره که اکثرا با توجه به کانفیگ شبکه نیازی به استفاده از LAN IP مخابرات نیست.
    2- خط دیتا مخابرات رو به مودم وصل می کنیم و فقط مودم رو روی حالت بریج قرار میدیم و vpi/vci رو رو اون تنظیم می کنیم و یه خروجی از مودم به میکروتیک وصل می کنیم.
    3- تو روتر میکروتیک روی اینترفیسی که از مودم بهش متصل شده WAN IP سمت خودمون رو ست می کنیم و یه روت اضافه می کنیم که تمام درخواست های اینترانتی (10.0.0.0/8) به سمت گیت وی WAN IP سمت مخابرات برن.
    3- تا اینجا اگه همه چیز سمت مخابرات و سمت ما درست انجام شده باشه باید پینگ WAN IP سمت مخابرات رو از داخل روتر میکروتیک داشته باشیم.
    4- همچنین اگه سمت نقطه اصلی و مرکز هم اینترانت داشته باشیم باید بتونیم پینگ WAN IP سمت مخابرات و سمت مرکز رو از داخل روتر میکروتیک داشته باشیم.
    5- از اینجا به بعد ارتباط بین سرورها تو مرکز با کلاینت های این نقطه بستگی به نوع طراحی شبکه داره. برای سناریوی من که سمت مرکز تانل های ipip داشتم و رنج سرورها و کلاینت ها تو مرکز با رنج کلاینت های این نقطه جدید متفاوت بود روش ساده زیر جواب داد:
    5-1- یه اینترفیس اترنت روتر میکروتیک رو به سوییچ این نقطه وصل می کنیم و روی این اینترفیس آی پی تو رنج این نقطه رو میزاریم که این گیت وی کلاینت های این نقطه خواهد بود.
    5-2- یک IP Tunnel تو میکروتیک ایجاد می کنیم که Local Address اون میشه WAN IP سمت خودمون و Remote Address میشه WAN IP سمت مرکز خودمون.
    5-3- به خود این تانل ایجاد شده هم IP مربوط به این تانل رو اختصاص میدیم.
    5-4- روت های مربوط به تانل رو روی میکروتیک ایجاد می کنیم بدین شکل که اگر مقصد IP های مربوط به رنج سرورها و کلایت های سمت مرکز باشه گیت وی اونها بشه همین تانل ایجاد شده.
    5-5- اگه روت سمت مرکز هم نوشته شده باشه ارتباط به صورت کامل برقرار خواهد بود.



کلمات کلیدی در جستجوها:

اینترانت مخابرات

کانفیگ اینترانت مخابرات

آدرس روتر مخابرات

کانفیگ اینترانت

ارتباط اینترانت

ارتباط مودم 878 با روتر

کانفیگ مودم برای اینترانت

روتر برد 750 ip

نحوه برقراری ارتباط اینترانت forum.persiannetworks.comتنظيمات adsl براياينترانتاموزش اتصال مودم به روتر سيسكواموزش اتصال مودم adsl ‎‏ به روتر سيسكوآموزش کانفیگ مودم اینترانتنحوه تنظیم مودم اینترانتطریقه تنظیم اینترانتکمک در مورد مودم 750آموزش کانفینگ اینترانت طریقه وصل کردن اینترانتکانفیگ کامل میکروتیک سناریو های تانل میکروتیکاتصال اينترنت از مودم adsl به روتر برد ميكروتيكتونل میکروتیک مودمروتر سیسکو برای ارتباط تانلتنظیمات مودم های روتر مخابراتاتصال روتر برد به اینترنت

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •