درود
در شبكه اداري كوچكي، سرويس هات اسپات براي 15 كلاينت راه اندازي گرديده. تنظيم خاصي براي ميكروتيك صورت نگرفته، در سوئيچ Linksys موجودVlan وجود ندارد، سرويس DHCP به وسيله ميكروتيك ارائه مي شود و تنها يك سرويس دهنده فايل با IP ثابت داريم . تمامي كانفيگهاي ميكروتيك با استفاده از ويزاردهاي winbox انجام شده.
اينترنت از دو عدد مودم گرفته مي شود و با استفاده از تنظيمات پيش فرض Hotspot در شبكه شير مي شود.
مشكل اساسي زماني بوجود مي آيد كه سرويس هات اسپات فعال مي شود و بعضي از كلاينتها قادر به ديدن فايل سرور و همچنين پوشه هاي به اشتراك گذاشته شده نيستند و تعدادي ديگر بعد از مدت مديدي مي توانند آنها را باز كنند. همچنين كلاينتها قادر به ديدن مابقي هم نيستند.
بطور مثال در صورتيكه بخواهند درايو شير شده فايل سرور را ببينند گاهي اين عمل سريعاً انجام مي گيرد و گاهي مدتهاي زيادي مي بايست منتظر بمانند و اين در حاليست كه PC كناري آن بسرعت درايو را باز مي كند، 10 دقيقه بعد موضوع كاملاً برعكس است و حال كامپيوتر دوم نمي تواند دسترسي پيدا كند.
بنظر مي رسد مشكل در Resolve كردن IP آدرس است و يا همچنين چيزي.
مشخصات شبكه:
· Internal Network IP
Range=192.168.0.0/24 Interface=Ether5
· Public Network
IP Address=10.10.10.2/24 DG:10.10.10.1 Interface=Ether1
IP Address=140.120.80.2/16 DG:140.120.80.1 Interface=Ether2
من تمامي مطالب مربوط به اين مشكل را در اين فروم و فروم هاي مشابه رو خوندم و به پستهاي بي پاسخ زير رسيدم:
اميدوارم بتوانيد در اين موارد به بنده و كسانيكه مشكل مشابه دارند كمك كنيد:
1. آيا كسي دقيقاً به اين مشكل برخورد كرده و راه حلي براي اون داره (لطفاً مانند پستهاي قبلي صورت مسئله پاك نشود ! و پيشنهاد حذف Hotspot مطرح نگردد )
2. كدام قسمت را بايد در ميكروتيك مونيتور كرد تا متوجه مشكل شد ( رول هاي فايروال، رول هاي NAT، ركوردهاي DNS،...) و از چه طريق ؟
3. بنظر دوستان واساتيد كهنه كار ميكروتيك آيا وجود رولهاي پيش فرض ميكروتيك در قسمت فايروال مي تواند باعث بروز اين مشكل شود.
پيشاپيش ممنونم و بي صبرانه منتظر جوابتان !
موضوعات مشابه: