نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 1سپاس
  • 1 توسط Navid.Baradaran

موضوع: بخشنامه 13711 طرح مدیریت امنیت اطلاعات

  
  1. #1
    نام حقيقي: ودود

    عضو عادی شناسه تصویری vadood
    تاریخ عضویت
    Dec 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    741
    سپاسگزاری شده
    548
    سپاسگزاری کرده
    49

  2. #2
    نام حقيقي: نوید برادران

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Mar 2005
    محل سکونت
    @Internet
    نوشته
    96
    سپاسگزاری شده
    19
    سپاسگزاری کرده
    6
    با عنایت به امکان دسترسی غیر مجاز به سامانه های رایانه ای و کاربردی احتمال خرابکاری بیگانگان در اینگونه سامانه ها از طریق شبکه های ارتباطی بخصوص شبکه اینترنت، لازم است کلیه دستگاهها برای جلوگیری از اینگونه حوادث و اختلال در سامانه های اطلاعاتی تمهیدات زیر را اندیشیده و اقدام مقتضی به عمل آورند:
    اـ کلیه متولیان فناوری اطلاعات دستگاه و پیمانکاران حوزه که طراحی و نگهداری شبکه در سامانه های رایانه ای را به عهده دارند ، از مراجع ذی ربط تعیین صلاحیت شوند.
    2ـ در صورت امکان از اتصال سامانه هایی که برای کاربردهای اختصاصی در خدمات عمومی به کار میروند نظیر سامانه های کنترل آب ، برق، تلفن، گاز، و نظام بانکی به شبکه های عمومی نظیر اینترنت خودداری شود.
    3ـ در صورت نیاز به اتصال سامانه های موضوع بند(2) به شبکه های عمومی ، تمهیدات امنیتی لازم اندیشیده شود و نظارت مستمر برای اطمینان از عدم سوء استفاده و یا دسترسی غیر مجاز انجام شود.
    4ـ هرگونه حمله الکترونیکی به سامانه های مورد استفاده و یا دسترسی غیر مجاز بلافاصله به دبیرخانه شورای عالی آموزش ، پژوهش و فناوری گزارش شود.
    5ـ لازم است همواره و به صورت مستمر از کلیه اطلاعات الکترونیکی مهم وحیاتی آن دستگاه نسخه های پشتیبانی (Back up ) گرفته شود و به صورت مناسب و در محل مناسب نگهداری شود.
    6ـ در صورت امکان شبکه های داخلی (LAN ) مربوط به دستگاه از شبکه های عمومی (نظیر اینترنت) ایزوله و به صورت غیر بر خط استفاده شوند.


    7ـ کلیه دستگاههایی که از شبکه های رایانه ای استفاده می نمایند بخصوص دستگاههایی که شبکه داخلی آنها به شبکه عمومی نظیر شبکه اینترنت متصلند، موظفند حداکثر تا پایان سال جاری طرح مدیریت امنیت اطلاعات دستگاه (ISMS ) خود را تهیه و جهت تصویب به دبیرخانه شورای عالی یاد شده ارائه دهند.
    8ـ کلیه دستگاهها موظفند با همکاری واحد حراست ، حداکثر ظرف دو ماه نسبت به ایجاد حراست فناوری اطلاعات دستگاه خود اقدام نمایند.
    9ـ طرحهای ضربتی پیشگیرانه امنیتی از قبیل کنترل دسترسی و امنیت اطلاعات اجرا شود.
    10ـ از تبادل اطلاعات مهم و حیاتی از طریق شبکه های عمومی خودداری شود.


    پـرویـز داوودی
    معـاون اول رئیـس جمهور


    vadood سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

بخشنامه isms

بخشنامه 13711 طرح مدیریت امنیت اطلاعات

بخشنامه 13711

سيستم مديريت امنيت اطلاعات

تعریف امنیت فاوا

طرح امنیت فاوا

سيستم مديريت امنيت اطلاعاتدانلود

ابلاغیه های سیستم مدیریت امنیت اطلاعات isms

بخش نامه های ismsفاوا بخشنامهبخشنامه امنيت اطلاعاتبند 7 بخشنامه 13711نامه بخشنامه 13711 اصل نامه بخشنامه 13711بخشنامه هایismsبخشنامه های امنیت شبکهابلاغیه ISMSبخشنامه اجرایی امنیت isms شبکه در دستگاههای اجراییبخشنامه های امنیتی فاوابخشنامه در خصوص سيستم مديريت امنيت اطلاعات استاندارد فاوا شبکه داخلی بخشنامهبخشنامه امنیت اطلاعاتبخشنامه امنیت ؟طرح امنيت اطلاعاتبخشنامه امنيت شبكه

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •