نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 1سپاس

موضوع: DNS Server Windows server 2016

  
  1. #1
    نام حقيقي: مالک

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jul 2017
    محل سکونت
    قم
    نوشته
    8
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    2

    DNS Server Windows server 2016

    سلام
    من قصد دارم توی یه شبکه کوچیک محلی متشکل از یک سوییچ ساده 8 پورت و دوتا سیستم که یکیش سیستم سرور هست و ویندوز سرور 2016 روش نصبه و اون یکی سیستم کلاینت هست و ویندوز 10 روش هست یه DNS پیاده سازی کنم
    با توضیحات خود سایت ماکروسافت تونستم نصبش کنم ولی توی کانفیگ خیلی چیزارو نمیفهمم
    سوال اولم اینه که اصلا امکانش هست ما بتونیم کاری کنیم که سیستم کلاینت از سیستم سرور دی ان اس بگیره؟
    یعنی مثلا ما خودمون تغریف کیم که abcd.com یعنی سایت گوگل یعنی وقتی سرور abcd.com رو دید آی پی سایت گوگل که خودمون بهش دادیم رو برگردونه
    سوال دوم اینه که این کلمات یعنی چی
    zone
    forward zone
    FQDH
    HOST
    ببخشید طولانی شد و ممنون از کمکتون پیشا پیش



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    شما با تنظیمات dhcp میتونید به کلاینتها حکم کنید که چه dns رو بگیرند

    primary zone : وقتی برای اولین بار در DNS یک zone می سازیم باید از نوع primary باشد . این zone ،هم نوشتنی و هم خواندنی است.این zone منبع اصلی اطلاعات است و کپی های اصلی از اطلاعات zone را در یک local file یا در ADDS ذخیره می کند ،وقتی zone در یک فایل ذخیره می شود،به صورت پیشفرض این فایل zone_name.dns نامیده می شود و در پوشه ی %windir%\System32\Dns ،روی سرور قرار می گیرد.تمامی zone ها باید نام داشته باشند،یعنی بر اساس name.name باشند.برای مثال edu.itpro.ir یک نام دامنه است.

    secondary zone: این zone هم مانند primary zone است با این تفاوت که DNS سرور Backup است و وقتی ما یک DNS سرور primary داریم قطعا وجود نسخه ی پشتیبان برای آن جز ضروریات است، secondary zone فقط ( Read only ) خواندنی است. هرچیزی که در primary zone ساخته شود در secondary zone هم ساخته خواهد شد که به این فرآیند zone transferring می گویند.secondary zone یک کپی از primary zone است و روی ADDS نمی تواند ذخیره شود و به دلیل اینکه secondary zone ها از نوع استاندارد هستند پایگاه داده آنها در پوشه ی DNS در system32 ذخیره می شود.این زون درخواستها را به primary zone ارجاع می دهد.

    Stub zone : این Zone در واقع یک کپی از یک Primary Zone است که صرفا حاوی رکوردهای ضروری برای شناسایی Zone ای است که حاوی کلیه کوردهای Authoritative برای آن Zone است . Stub Zone تا حدود زیادی با Secondary Zone شباهت دارد با این تفاوت که در Secondary Zone کلیه رکوردهایی که در Primary Zone قرار دارد وجود دارد اما در Stub Zone صرفا رکوردهای ضروری برای شناسایی سرورهایی که رکوردهای مورد نظر را در درون خود نگه می دارد. معمولا زمانی از Stub Zone استفاده می کنیم که می خواهیم چندین DNS Namespace متفاوت را برای کاربران خود سرویس دهی کنیم . شما نمی توانید تغییراتی در Stub Zone ایجاد کنید مگر اینکه در Primary Zone ای که از آن گرفته شده است تغییری ایجاد شود.رکورد هایی که در Stub Zone قرار می گیرند به شرح زیر می باشد :


    • رکوردهای SOA یا Start Of Authority Records
    • Host name یا A رکوردهای تمام سرورها
    • NS یا Name Server رکوردهای تمام Name Server های معتبر در زون ها که Glue record نام دارند
    • SRV(service) و MX و A رکوردهای های مربوط به host ها را ندارد.


    پس همانطور که بدیهی است یک Secondary Zone بسیار بزرگتر از یک Stub Zone است. این حجم کوچک Stub Zone ها باعث میشود که ترافیک حاصل از Replication Zone در شبکه بسیار ناچیز باشد،چرا که رکوردهای NS به ندرت تغییر میکنند و در نتیجه نیاز به Replication در آنها زیاد احساس نمیشود.همچنین از آنجا که بیشتر DNS سرورها طوری طراحی میشوند که از ایجاد ترافیک حاصل از Zone Transfer به Secondary Zone جلوگیری شود، تنها SOA ,NS و A رکوردها در Stub Zone برای Name Server ها درخواست میشوند.در نهایت یکی از مورادی که باعث برتری Stub Zone ها نسبت به Secondary Zone ها میشود این است که Stub Zone ها می توانند Active Directory Integrated باشند اما Secondary Zone ها نمیتوانند.از اینرو به راحتی می توان عمل Replication را بین Stub Zone و دومین کنترلرها انجام داد.توجه کنید که استفاده از Stub Zone در مواقعی که بیش از یک فارست داریم توصیه می شود.از Stub Zone ها به دلیل کاهش ترافیک Zone Transfer بین دو مجموعه ای که به وسیله WAN با یکدیگر ارتباط برقرار کرده اند استفاده میشود.

    کاربردهای Stub zone



    • بروز نگه داشتن اطلاعات Zone ای که Delegate شده است : با بروز شدن اطلاعات stub zone اطلاعات مربوط به child domain ها نیز بروز می شود و همین امر باعث می شود که اطلاعات موجود در parent domain همیشه بروز نگه داشته بشود.
    • بهبود فرآیند Name Resolution : ساختار stub zone به DNS سرور این امکان را می دهد که بتواند فرآیند Recursion را با استفاده از لیست Name Server هایی که دارد و بدون مراجعه به اینترنت با سرعت بیشتری انجام دهد .
    • ساده سازی مدیریت DNS : شما با استفاده از ساختار Stub Zone می توانید اطلاعات موجود در خصوص DNS سرور های معتبر را بدون استفاده از ساختار Secondary Zone براحتی منتشر کنید. از جهتی با استفاده از قابلیت Delegation باعث ساده تر شدن فرآیند مدیریت در DNS می شوند.


    دو لیست از سرورهای DNS که در مدیریت ،نگهداری و بارگذاری stub zone مشارکت دارند وجود دارند.


    1. لیست ای از سرورهای اصلی (master servers )از آنDNS سروری که stub zone را بارگذاری و آپدیت میکند.که این master server ممکن است primary DNS serverیا secondary DNS server برای zone باشد.
    2. لیستی ازDNS serverهای معتبر و شناخته شده برای zone .



    FQDN به طور خلاصه محل دقیق یک کامپیوتر در DNS یا شبکه است.

    هر کامپیوتر یک hostname دارد و این نام زمانی که با نام دامین ترکیب می شود نام کاملی است که محل دقیق یک کامپیوتر در شبکه را مشخص می کند.

    در یک شبکه غیر دامین می توانیم hostname مشابه برای 2 کامپیوتر انتخاب کنیم ولی کامپیوتر در شبکه دامین که دارای DNS سرور است به راحتی از طریق hostname قابل شناسایی است.

    یک FQDN از 2 قسمت تشکیل می شود
    1 hostname
    2 domain name
    به عنوان مثال اگر hostname یک کامپیوتر support باشد و نام دامین آن شبکه day.ir باشد fqdn آن به این شکل تعریف می شود:
    support.day.ir



    امیدوارم توضیحات بدردتون بخوره
    اما پیشنهاد میکنم شما مبحث dns رو به صورت کامل مطالعه کنید




    Malek97 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •