نمایش نتایج: از شماره 1 تا 7 از مجموع 7
سپاس ها 4سپاس
  • 1 توسط rasool1
  • 1 توسط barbyboy
  • 1 توسط Mehdi It
  • 1 توسط barbyboy

موضوع: ایراد در اشتراک پرینتر نصب شده روی یک کلاینت

  
  1. #1
    نام حقيقي: مهدی خاکی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    7

    ایراد در اشتراک پرینتر نصب شده روی یک کلاینت

    باسلام
    پرینتری رو روی یکی از کلاینت های شبکه نصب و اون رو به اشتراک گذاشتم.
    توی یکی از کلاینت های دیگه وقتی به پرینتر وصل میشم توی حالت administrator مشکلی نیست و دستگاه براحتی کار می کند.
    وقتی به یوزر خود کلاینت میرم متاسفانه دستگاه نمی تونه به حالت set as default بره و وقتی این گزینه رو می زنیم اصلا تیک زده نمیشه و اروری مبنی بر اینکه شبکه رو بررسی کنید میده.
    ضنا وقتی توی ورد یا اکسل میخوایم پرینت کنیم زمانیکه پرینتر رو به پرینتر دیگه ای توی شبکه میزاریم دیگه به پرینتر قبلی بر نمیگرده.
    راه حل چیه؟
    شبکه از نوع دامین هست.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: rasool

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Nov 2008
    نوشته
    69
    سپاسگزاری شده
    24
    سپاسگزاری کرده
    12
    با سلام ایرادات عجیبی بیان کردین. اگر مطمئن هستید که policy خاصی تو شبکه اجرا نکردین که اون باعث این مشکلات باشه . به احتمال زیاد یا ویروس دارید و یا ویندوزتون مشکل داره


    Mehdi It سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: barbyboy

    عضو عادی شناسه تصویری barbyboy
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    162
    سپاسگزاری شده
    22
    سپاسگزاری کرده
    168
    با جستجوی فراوان و تلاش بسیار مشکل رو یافتم.. طبق تجربه من این خطا زمانی رخ می دهد که یک پرینتر رو بر روی یک کامپیوتر نصب نماییم و آن را به اشتراک بگذاریم و در کامپیوتر دوم نیز از این پرینتر اشتراکی استفاده نماییم.. سپس بعد از مدتی نام کامپیوتر اول رو تغییر دهیم .. بنابراین برای استفاده از این پرینتر در کامپیوتر دوم مجبور به نصب مجدد آن با نام کامپیوتر جدید می باشیم ولی گاهی اوقات اطلاعات قادر به ثبت در رجیستری نمی باشند و همچنین برای گرفتن پرینت از فایل های اکسل نیز دچار مشکل خواهیم شد!!

    اما راه حلی که برای من نتیجه داد..

    فرض می کنیم که PC2 دچار این مشکل شده است..

    ابتدا وارد مسیر زیر در رجیستری می شویم:

    Computer/Hkey_Current_User/Software/Microsoft/WindowsNT

    1. در سه فولدر Device و PrinterPorts و Windows به کاربر مورد نظر دسترسی کامل می دهیم.

    2. با کلیک راست بر روی فولدر Device از قسمت New یک String Value ایجاد می کنیم و نام آن را برابر با نام پرینتر قرار می دهیم.

    نکته: اگر از پرینتر اشتراکی استفاده میکنیم باید مسیر و نام کامپیوتر اشتراکی رو وارد نماییم..برای نمونه: PC1\Hp Laserjet P2055 PCL5\\

    3. سپس بر روی String ساخته شده کلیک راست کرده و از قسمت Modify مقدار Value Data را برابر با winspool,Ne01: a قرار می دهیم.

    نکته: این مقدار نباید تکراری باشد!! از روی Value Data های Stringهای دیگر در همین قسمت میتوانیم مقدار صحیح را متوجه شویم.

    نکته: اگر در این قسمت نام پرینتری وجود دارد که قدیمی می باشد و از آن استفاده نمی کنیم باید آن را پاک کنیم.

    4. موارد 2 و 3 را برای فولدر PrinterPorts نیز انجام می دهیم با این تفاوت که در قسمت Value Data مقدار winspool,Ne01:,15,45 را وارد می نماییم!

    5. سپس در قسمت Windows کلیک کرده و در پنجره سمت راست بر روی Device راست کلیک کرده، وارد Modify شده و مقدار Value Data را برابر با نام پرینتر قرار می دهیم..نکته بند 2 در اینجا نیز صادق می باشد!! برای نمونه: PC1\Hp Laserjet P2055 PCL5,winspool,Ne01: a\\



    Mehdi It سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: محمد

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    May 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    1
    دوست عزیز برای من هم چنین مشکلی پیش اومده بود با یک بار remove کردن پرینتر و نصب دوباره مشکلم برطرف شد



  5. #5
    نام حقيقي: مهدی خاکی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    7
    ممنون دوست عزیز
    هنوز تست نکردم.بعد از تست در جریان قرارتون میدم.
    فقط همه اینهایی که گفتید رو توی یوزر administrator انجام بدم یا با توجه به اینکه مربوط به تنظیمات رجیستری هست توی یوزر محدود هم جواب میده؟

    - - - ادامه - - -


    نقل قول نوشته اصلی توسط Amateur1 نمایش پست ها
    دوست عزیز برای من هم چنین مشکلی پیش اومده بود با یک بار remove کردن پرینتر و نصب دوباره مشکلم برطرف
    شد

    اینکار رو بارها کردم .جواب نداده
    توی یوزر کاربر این مشکلات وجود داره و در حالت ادمین مشکلی نیست


    barbyboy سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: barbyboy

    عضو عادی شناسه تصویری barbyboy
    تاریخ عضویت
    May 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    162
    سپاسگزاری شده
    22
    سپاسگزاری کرده
    168
    اقا انجام دادی؟؟ تو یوزر خود کاربر انجام بدی ردیف میشه


    Mehdi It سپاسگزاری کرده است.

  7. #7
    نام حقيقي: مهدی خاکی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Aug 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    7
    آقا واقعا ممنونم.
    عالی بود عالی

    تا حالا از همچین کاری انقدر لذت نبرده بودم.عالی بود.عالی

    - - - ادامه - - -

    دوستان یه مشکل دیگه دارم که احتمال میدم از رجیستری باشه


    برنامه MSp مایکروسافت پروجکت رو روی سیستم ها نصب دارم.
    فارسی ساز معتبر این برنامه رو دانلود و روی سیستم ها نصب کردم.


    مشکل اینجاست که این فارسی ساز در حالت administrator به خوبی کار میکنه و اون ماژول برنامه نویسی شده رو به برنامه اضافه میکنه که به شکل منویی در نوار وظیفه برنامه در میاد.

    اما توی یوزر خود کاربرا این منو موجود نیست.
    نمیخوام هیچ سیستمی توی سازمان ادمین باشه.....


    آیا مربوط به تنظیمات یوزر یا رجیستریه؟
    ممنون



کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •