سلام
ما چند تا زیر شبکه داریم که با میکروتیک به هم لینک کردیم. از مسیریابی RIP هم استفاده کردیم. هر میکروتیک به زیرشبکه خودش ip میده. یعنی DHCP سرور هم هست. الان سیستم ها مشکلی ندارن و به راحتی از سرویس های سرور ها استفاده میکنن.

ولی دو مشکل وجود داره:

در یکی از سرورها ISA داریم که دوتا کارت شبکه داره، یکی با یه مودم تنظیم شده که به اینترنت وصل می‌شه و دیگری به شبکه داخلی و ip و سابنت زیرشبکه خودشو داره، و همچنین DG رو هم بهش ip میکروتیک اون زیرشبکه رو دادیم.
همچنین کلاینت ها از طریق v-p-n به سرور ISA وصل میشن، ولی اینترنت ندارن (سایت باز نمیشه) . در حالی که پینگ 4.2.2.4 رو دارن. و این نشون میده که اشکال احتمالا از DNS هست.
به نظر شما باید چیکار کنیم؟ اگر DNS رو در کلاینت ها 4.2.2.4 ست کنیم (با DHCP Server) مشکل حل میشه ؟ (چون الان دسترسی ندارم میپرسم. وگرنه تست میکردم و مزاحم نمیشدم.)
-----------------
مشکل دوم اینه که یکی از سرور ها روش چند تا وبسایت هست. این وبسایت ها هم باید در داخل شبکه و هم از طریق اینتنرنت در دسترس باشن.
برای اینترنت یه مودم که ip valid داره به سوییچ این زیرشبکه وصل هست و DG سرور رو ip همین مودم دادیم. و از طریق اینترنت قابل دسترس هست.
از طریق همون زیرشبکه هم مشکلی نداره و در دسترس هست.
مشکل اینه که در زیرشبکه های دیگه در دسترس نیست و یا باید DG رو در این سرور همون IP میکروتیک SXT بذاریم که در این حالت در تمام شبکه در دسترس هست، ولی در اینترنت در دسترس نیست. یا اینکه باید DG سرور رو IP مودم بدیم که در اینترنت در دسترس هست، ولی در تمام شبکه خیر.
به نظر شما راه حل چیه؟



موضوعات مشابه: