-
دوست عزیز به خاطر اینکه dns مشکل داره .
برید تو سرویس dns بعدا forward lookup zone و سپس وارد zone مربوط به دومین خود شوید یعنی tsa.local و اونجا چند تارکورد باید داشته باشد از نوع soa و host record و ns
یک snapshot از تنظیمات بالا که عرض کردم بزارید
-
پیشنهاد میکنم اکتیو دایرکتوری رو یه بار از اول نصب کن و بذار خودش dns رو نصب و کانفیگ کنه
خروجی های دستوراتی که گذاشتی مشخص میکنه که اصلا dns کار نمیکنه و مشکل داره
-
[QUOTE=mmahmoodi;378221]دوست عزیز به خاطر اینکه dns مشکل داره .
برید تو سرویس dns بعدا forward lookup zone و سپس وارد zone مربوط به دومین خود شوید یعنی tsa.local و اونجا چند تارکورد باید داشته باشد از نوع soa و host record و ns
یک snapshot از تنظیمات بالا که عرض کردم بزارید[/QUOTE]
[CENTER][IMG]http://upload.tehran98.com/images/rflsak7eh91d17ejslmn.png[/IMG]
[/CENTER]
[COLOR="silver"]- - - Updated - - -[/COLOR]
[QUOTE=mesripoor6;378240]پیشنهاد میکنم اکتیو دایرکتوری رو یه بار از اول نصب کن و بذار خودش dns رو نصب و کانفیگ کنه
خروجی های دستوراتی که گذاشتی مشخص میکنه که اصلا dns کار نمیکنه و مشکل داره[/QUOTE]
من همیشه همینطوری نصب میکنم .
-
[QUOTE=vhahoora;378596][CENTER][IMG]http://upload.tehran98.com/images/rflsak7eh91d17ejslmn.png[/IMG]
[/CENTER]
[COLOR=silver]- - - Updated - - -[/COLOR]
من همیشه همینطوری نصب میکنم .[/QUOTE]
1- رکورد name server مشکل داره اون رکورد باید fqdn بشه tsa.tsa.local. برید properties این رکورد و قسمت .tsa رو به tsa.tsa.local تغییر بدهید.
2- یک new host ایجاد کنید و قسمت name را خالی بزارید و قسمت ip رو 192.168.1.2 بزارید
-
[QUOTE=mmahmoodi;378598]1- رکورد name server مشکل داره اون رکورد باید fqdn بشه tsa.tsa.local. برید properties این رکورد و قسمت .tsa رو به tsa.tsa.local تغییر بدهید.
2- یک new host ایجاد کنید و قسمت name را خالی بزارید و قسمت ip رو 192.168.1.2 بزارید[/QUOTE]
دوست عزیز این کاری که گفتید را انجام دادم ولی وقتی reload میکنم یا ری استارت میکنم سیستم
رو باز حالت زیر پیش میاد :
[IMG]http://uploadtak.com/images/g4644_Image_2.png[/IMG]
-
[QUOTE=vhahoora;378624]دوست عزیز این کاری که گفتید را انجام دادم ولی وقتی reload میکنم یا ری استارت میکنم سیستم
رو باز حالت زیر پیش میاد :
[IMG]http://uploadtak.com/images/g4644_Image_2.png[/IMG][/QUOTE]
اون رکورد .tsa رو پاک کنید. با این احوال بازم مشکل دارید؟
. اون دستور nslookup رو ببینید خروجیش چی میشه؟
-
شما میگی رفتی تو role ها و از اونجا اکتیو دایرکتوری رو تیک زدی اینجوری که اصلا نصبش درست نیست یه بار اکتیو رو باز کنید ببینید اصلا درست نصب کردین یا نه ؟
-
[QUOTE=samiraaaaa;378651]شما میگی رفتی تو role ها و از اونجا اکتیو دایرکتوری رو تیک زدی اینجوری که اصلا نصبش درست نیست یه بار اکتیو رو باز کنید ببینید اصلا درست نصب کردین یا نه ؟[/QUOTE]
مراحل کار من :
1- نصب ویندوز سرور
2- تنظیم آیپی مطابق شکل زیر :
[IMG]http://uploadtak.com/images/y6292_Snap1.jpg[/IMG]
3- نصب ADDS مطابق با آموزش زیر :
[URL="http://social.technet.microsoft.com/wiki/contents/articles/11283.2008-r2-fa-ir.aspx"]نحوه نصب و راه اندازی سرویس اکتیو دایرکتوری در ویندوز سرور 2008 R2 (fa-IR) - TechNet Articles - United States (English) - TechNet Wiki[/URL]
و یا :
[URL]http://irannetworkcenter.net/index.php/شبکه/item/نصب-و-راه-اندازی-domain-controller-در-ویندوز-سرور-2008[/URL]از اینجا
DNs هم که همزبان با نصب اکتیو نصب میشه :
[IMG]http://social.technet.microsoft.com/wiki/cfs-filesystemfile.ashx/__key/communityserver-components-imagefileviewer/communityserver-wikis-components-files-00-00-00-00-05/5807.a10.JPG_2D00_550x0.jpg[/IMG]
-
بهتره روی سرور DC در تنظیمات Ip آدرس Dns رو 127.0.0.1 بذارید ...
-
منم چند وقتیه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنم
جالب تر اینکه نود و پنج درصد کلاینتام جوین شدن و فقط تو جوین کردن 5-6 تاشون این پیغام خطارو میده
خیلی تحقیق کردم و به این نتیجه رسیدم که مشکل از کانفیگ دی ان اسه اما هر کاری کردم نتونستم حلش کنم
شمام برای این که مطمئن شی از دی ان اسه ، دستور زیرو تو دامین کنترلرت بزن
خروجی رو بذار همه ببینن
فاصله بین : و دی رو حذف کن؛
dcdiag /test: DNS
-
با سلام .
پس از نصب AD باید در درون DNS و درون Zone مربوط به AD Domain ما باید موارد زیر وجود داشته باشد:
tcp_
udp_
sites_
domaindnszones
forestdnszones
msdsc_
اما در تصاویری که دوستان قرار دادند این موارد وجود ندارد.پس در این صورت SRV رکورد ها در Zone مربوط به AD Domain شما به درستی Register نشده اند
و چون در هنگام Join کردن کلاینت ها SRV رکوردی وجود ندارد تا محل قرار گیری DC ها را در شبکه مشخص کنند کلاینت ها نمی توانند با DC ارتباط برقرار کنند.
حال برای اضافه کردن SRV رکورد ها می توانید به صورت تک تک آنها را اضافه کنید که کار خیلی سختیه و یا اینکه وارد کنسول Services شوید و سرویس Netlogon را restart کنید.
در ضمن چک کنید که Zone مربوطه بصورت AD integrated باشد.
[B]در ضمن دلیل این هم که شما می توانید با NetBIOS name کلاینتها را Join کنید این است که برای انجام این کار از Broadcast استفاده می شود که اصلا کار درستی نیست و اگر روتری هم بین کلاینت و DC باشد این امر امکان پذیر نخواهد بود.[/B]
-
[QUOTE=Nabi_S;378677]با سلام .
پس از نصب AD باید در درون DNS و درون Zone مربوط به AD Domain ما باید موارد زیر وجود داشته باشد:
tcp_
udp_
sites_
domaindnszones
forestdnszones
msdsc_
اما در تصاویری که دوستان قرار دادند این موارد وجود ندارد.پس در این صورت SRV رکورد ها در Zone مربوط به AD Domain شما به درستی Register نشده اند
و چون در هنگام Join کردن کلاینت ها SRV رکوردی وجود ندارد تا محل قرار گیری DC ها را در شبکه مشخص کنند کلاینت ها نمی توانند با DC ارتباط برقرار کنند.
حال برای اضافه کردن SRV رکورد ها می توانید به صورت تک تک آنها را اضافه کنید که کار خیلی سختیه و یا اینکه وارد کنسول Services شوید و سرویس Netlogon را restart کنید.
در ضمن چک کنید که Zone مربوطه بصورت AD integrated باشد.
[B]در ضمن دلیل این هم که شما می توانید با NetBIOS name کلاینتها را Join کنید این است که برای انجام این کار از Broadcast استفاده می شود که اصلا کار درستی نیست و اگر روتری هم بین کلاینت و DC باشد این امر امکان پذیر نخواهد بود.[/B][/QUOTE]
خب دوست عزیز مشکل از کجاست ؟
نصب که فرآیند ثابتی داره ؟!!!
اشتباه کار من کجاست ؟
ممکنه از ویندوز باشه ؟ از Parand 2013 استفاده میکنم !
-
از اونجایی که Zone شما بصورت AD integrated هستش و اطلاعات مربوط به اون داخل AD ذخیره می شه یکبار Zone مربوطه رو از داخل DNS سرور پاک کن و دوباره اون رو بوجود بیار و بصورت AD integrated بوجودش بیار و یک بار هم سرویس Netlogon رو Restart کن .
اگر باز هم جواب نگرفتی و رکورد های SRV ثبت نشدند وارد مسیر systemroot/system32/config/ شو دو فایل با نامهای Netlogon.dns و Netlogon.dnb وجود دارد ابتدا یک بک آپ از اونا تهیه کن و بعد این دو فایل رو از مسیر گفته شده حذف کن و دوباره سرویس Netlogon رو Restart کن