-
مشکل در اشتراک پرینتر
با سلام
من در مجموعه ای کار میکنم که برای سه کاربر یک پرینتر به اشتراک گذاشتم مدتی پیش سیستمی که پرینتربه ان وصل بود مشکل پیدا کرد و یه یوز جدید برایش ساختم و دوباره پرینتر را به اشتراک گذاشتم اما حالا هر روز دو کارمندی که پرینتر برایشان share شده دوباره باید User name & password بزنند !!!
یه یوزر بنام پرینت هم در سیستمی که به پیرنتر وصله ساختم ولی باز هم دو تای دیگه باید هر بار که سیستم را ریستارت میکنند دوباره یوز نیم پسورد (از خودشان یا یوزر پرینت ) را وارد کنند
سیستم را هم دوباره به دومین join کردم ولی فرقی نکرد
وقتی ازدو سیستم را از دومین خارج میکنم مشکلی در اشتراک پرینتر ندارند ولی وقتی دوباره وارد شبکه میشوند پرینتر را مینوسد offline و این اررور را میده RPC server is unavailable و خود پرینتر هم کم رنگه در بخش پرینتر ها
با تشکر
-
ببین وقتی محیظ دامین اگه داری...اول وقتی share میکنی باید قسمت list in active directory رو هم تیک بزنی..بهد تو قسمت security گروه everyone رو به لیست کسانی که مجوز دارند اضافه کنی
اگه هم دامین نیست اوجا...باید نام کاربری و پسوورد سیستم ها یکی باشه..تا یوزر و پسوورد نخواد ..اگه دوست نداری با credential های ویندوز هم کار کن
-
با سلام
محیط تحت دومین است و من یوزر کاربرانی که به پرینتر دسترسی دارند را را دربخش security اضافه کرده ام و تیک list in active directory را هم زده ام اما فرقی نکرد
-
[QUOTE=Hashimi;357774]با سلام
محیط تحت دومین است و من یوزر کاربرانی که به پرینتر دسترسی دارند را را دربخش security اضافه کرده ام و تیک list in active directory را هم زده ام اما فرقی نکرد[/QUOTE]
[LEFT][h=1]The RPC Server is Unavailable When You Attempt to Add a Printer[/h][COLOR=#000000][FONT=Segoe UI][URL="http://support.microsoft.com/kb/242079#appliesto"]View products that this article applies to.[/URL][/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Segoe UI][TABLE="class: kb_wrn"]
[TR]
[TD="align: left"][IMG]http://support.microsoft.com/library/images/support/KBGraphics/PUBLIC/cn/Information.png[/IMG][/TD]
[TD="class: kbMessage, align: left"][B]System Tip[/B]This article applies to a different version of Windows than the one you are using. Content in this article may not be relevant to you. [URL="http://support.microsoft.com/ph/14019"]Visit the Windows 7 Solution Center[/URL][/TD]
[TD="align: left"][IMG]http://support.microsoft.com/library/images/support/KBGraphics/PUBLIC/cn/close.png[/IMG][/TD]
[/TR]
[/TABLE]
[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Segoe UI]This article was previously published under Q242079[/FONT][/COLOR]
[COLOR=#000000][FONT=Segoe UI][COLOR=#115F87][URL="http://support.microsoft.com/kb/242079"]Expand all[/URL] | [URL="http://support.microsoft.com/kb/242079"]Collapse all[/URL][/COLOR]
[h=2]
[COLOR=#115F87][URL="http://support.microsoft.com/kb/242079"]SYMPTOMS[/URL][/COLOR][/h]When you attempt to add a printer to your Microsoft Windows NT-based computer, you may receive the following error message:[COLOR=#333333]Operation could not be completed. The RPC server is unavailable.[/COLOR]
[URL="http://support.microsoft.com/kb/242079#top"][IMG]http://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/public/en-us/uparrow.gif[/IMG]Back to the top[/URL]
[h=2]
[COLOR=#115F87][URL="http://support.microsoft.com/kb/242079"]CAUSE[/URL][/COLOR][/h]This issue can occur if the Spoolss.exe and Spoolss.dll files are missing from the %SystemRoot%\System32 folder, or are damaged.[URL="http://support.microsoft.com/kb/242079#top"][IMG]http://support.microsoft.com/library/images/support/kbgraphics/public/en-us/uparrow.gif[/IMG]Back to the top[/URL]
[h=2]
[COLOR=#115F87][URL="http://support.microsoft.com/kb/242079"]RESOLUTION[/URL][/COLOR][/h]To resolve this issue:
[LIST=1][*]Copy the Spoolss.exe and Spoolss.dll files from another Windows NT 4.0-based server or workstation to the %SystemRoot%\System32 folder on the affected computer.[*]Apply or reapply the latest appropriate Windows NT service pack, and then restart the computer.[*]Set the Remote Procedure Call (RPC) Service to start automatically:
[LIST=1][*]Click [B]Start[/B], point to [B]Settings[/B], click [B]Control Panel[/B], and then double-click [B]Services[/B].[*]On the [B]Service[/B] list, click [B]Remote Procedure Call (RPC) Service[/B], and then click [B]Startup[/B].[*]Under [B]Startup Type[/B], click [B]Automatic[/B], and then click [B]OK[/B].[/LIST]
[*]Restart your computer.[/LIST]
[/FONT][/COLOR]
[/LEFT]
-
وقتی دو تا کارمند یوزر پسوردشان را زدند برو به Internet Option در کنترل پنل و قسمت Security و ،Trust Site را انتخاب کن،حالا IP سیستم را در انجا بزن و اکی کن!!! مشکلت حل میشه و دیگه ازت بعد از ریستارت شدن پسورد نمی خواد.