نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 2سپاس
  • 1 توسط mehrzadmo
  • 1 توسط hamid khan

موضوع: ایجاد radius server

  
  1. #1
    mef
    mef آنلاین نیست.


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2004
    نوشته
    27
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    5

    ایجاد radius server


  2. #2
    نام حقيقي: رمضان سیفایی

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2010
    محل سکونت
    فریدونکنار
    نوشته
    14
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    3
    برو کتاب 291-70 اینفرا ماکروسافت رو بخون مشکلت حل میشه



  3. #3
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    برو کتاب 291-70 اینفرا ماکروسافت رو بخون مشکلت حل میشه
    چه ربطی داره . بچه مردم رو چرا دنبال نخود سیاه می فرستی ؟
    دوستان سلام
    چطوری می شه یه radius server درست کرد ؟
    نگاه کن عزیزم ، برای راه اندازی رادیوس سرور شما به چند نکته باید دقت کنی . 1 - میخوایی اکانت های ساخته شده ات بر چه اساسی باشه ؟ ماهیانه ؟ ساعتی و ...
    برای چه تعداد یوزر میخوایی کار کنی ؟ بعد سروریس دهنده ات یا اکسس سرورت چیه ؟ یا به عبارتی کاربر میخواد چه طوری به شبکه ات وصل بشه ؟ دایل اپ ؟ پی پی او ای ؟ اسمشو نبر ؟ چی ؟
    میخوایی رادیوس سرورت لینوکسی باشه یا ویندوزی ؟ مجانی یا ... ؟

    بعد یکی از این نرم افزار ها رو انتخاب می کنی و ....
    nttac plus - douran --->win
    free radius - sib - ibs ,... ----> linux
    userman ----> mikrotik


    amin-net سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    mef
    mef آنلاین نیست.


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2004
    نوشته
    27
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    5
    چه ربطی داره . بچه مردم رو چرا دنبال نخود سیاه می فرستی ؟
    ممنون
    من با 5تا یوزر که تو یه شبکه کوچیک از اینترنت که یه خط adsl 512k هست استفاده می کنند رو می خوام برای تجربه کسب کردن با یه رادیوس سافت ور رایگان تحت ویندوز یاد بگیرم



  5. #5
    نام حقيقي: حمید قنبریان

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Oct 2009
    محل سکونت
    کرج
    نوشته
    501
    سپاسگزاری شده
    522
    سپاسگزاری کرده
    203
    سلام دوست من ,
    اگر فقط هدف شما ورود و خروج کاربران است ، ساده ترین روش استفاده از IAS خود میکروسافت است .

    به مطلب زیر توجه کنید :

    RADIUS و IAS
    ارائه دهندگان سرويس اينترنت ( ISPs ) و ساير شركت های بزرگ همواره با اين چالش جدی مواجه هستند كه چگونه انواع دستيابی به شبكه و accounting را از يك نقطه ‌صرفنظر از نوع تجهيزات استفاده شده برای دستيابی به شبكه ، مديريت نمايند .
    با اين كه برخی سيستم های عامل دارای امكانات خاصی در اين رابطه می باشند ، در اغلب شركت های بزرگ می بايست از يك زيرساخت اختصاصی برای تائيد و مديريت دستيابی به شبكه استفاده گردد .
    پروتكل RADIUS ( برگرفته شده از Remote Authentication Dial-In User Service ) ، استانداردی برای طراحی و پياده سازی سرويس دهندگانی است كه مسئوليت تائيد و مديريت كاربران را برعهده خواهند گرفت.مشخصات و نحوه عملكرد پروتكل RADIUS در RFC 2865 و RFC 2866 تعريف شده است .
    پروتكل RADIUS از يك معماری سرويس گيرنده - سرويس دهنده برای تائيد و accounting استفاده می نمايد . پروتكل فوق اطلاعات accounting ، پيكربندی ، تائيد و مجوزها را بين يك سرويس گيرنده RADIUS و يك سرويس دهنده RADIUS حمل می نمايد . سرويس گيرنده RADIUS می تواند يك سرويس دهنده دستيابی شبكه ( NAS ، برگرفته شده از network access server ) و يا هر نوع دستگاه مشابه ديگری باشد كه نيازمند تائيد و accounting است .
    همانگونه كه اشاره گرديد NAS به عنوان يك سرويس گيرنده RADIUS عمل می نمايد . سرويس گيرنده مسئول ارسال اطلاعات كاربر برای سرويس دهنده RADIUS است تا بر اساس نتايج برگردانده شده توسط سرويس دهنده ، در خصوص كاربر تعيين تكليف گردد . سرويس دهندگان RADIUS مسئول دريافت درخواست ارتباط كاربر ، تائيد وی و ارسال اطلاعات پيكربندی مورد نياز برای سرويس گيرنده به منظور عرضه سرويس به كاربر می باشند . يك سرويس دهنده RADIUS می تواند به عنوان يك سرويس گيرنده پراكسی به ساير سرويس دهندگان RADIUS و يا ساير سرويس دهندگان تائيد نيز عمل نمايد .
    سرويس گيرندگان RADIUS از طريق پورت های 1812 و 1813 پروتكل حمل UDP ( برگرفته شده از User Datagram Protocol ) با يك سرويس دهنده RADIUS ارتباط برقرار می نمايند . در نسخه های اوليه پروتكل RADIUS از پورت های 1646 و 1645 پروتكل UDP استفاده می گرديد . پروتكل RADIUS از پروتكل حمل TCP ( برگرفته شده از Transmission Control Protocol ) حمايت نمی نمايد .
    RADIUS و سرويس دهنده IAS
    با استفاده از پروتكل RADIUS می توان دستگاهی نظير يك NAS را بگونه ای پيكربندی نمود تا يك كاربر را برای‌ استفاده از يك سرويس خاص تائيد نمايد . به عنوان نمونه ، يك ISP می بايست كاربر يك پورت شبكه dial-in را تائيد نمايد تا اين اطمينان ايجاد گردد كه وی مجاز به استفاده از پورت مورد نظر می باشد . در چنين مواردی لازم است كه NAS اطلاعات مورد نياز برای اين ارتباط را دريافت نمايد . اطلاعات فوق توسط يك سرويس دهنده RADIUS در اختيار وی گذاشته می شود . پس از ايجاد ارتباط ، دستگاه NAS ممكن است در صورت نياز اطلاعات accounting را به منظور اهداف مالی و شارژ كاربر تامين و ارائه نمايد .
    شكل 1 نحوه تعامل بين يك سرويس گيرنده RADIUS ( نظير يك دستگاه NAS ) و يك سرويس دهنده RADIUS ( نظير Internet Authentication Service ) را نشان می دهد .

    شكل 1 : نحوه ارتباط بين يك سرويس دهنده و سرويس گيرنده RADIUS
    به منظور حمايت از معماری های پيچيده تر شبكه ، می توان از يك RADIUS Proxy استفاده نمود كه اطلاعات RADIUS را از يك سرويس گيرنده RADIUS دريافت و آن را برای يك سرويس دهنده RADIUS رله می نمايد . پاسخ سرويس دهنده RADIUS از طريق RADIUS proxy ارسال می گردد .در چنين مواردی اطلاعات مربوط به تائيد و مجوزها می تواند با استفاده از يك RADIUS proxy ارسال گردد .
    شكل 2 نحوه عملكرد RADIUS proxy را نشان می دهد .

    شكل 2 : نحوه عملكرد RADIUS proxy
    در ويندوز 2003 ( نسخه های سرويس دهنده ) ، IAS ( برگرفته شده از Internet Authentication Service ) مطابق استاندارد تعريف شده در RFC 2865 و RFC 2866 به عنوان يك سرويس دهنده RADIUS و پراكسی پياده سازی شده است . در نسخه های سرويس دهنده ويندوز 2000 ، شركت مايكروسافت صرفا" ويژگی سرويس دهنده RADIUS را پياده سازی كرده بود . علاوه بر اين ، در نسخه های سرويس دهنده ويندوز 2003 كه بر روی آنها سرويس RRAS ( برگرفته شده از Routing and Remote Access service) اجراء شده است را می توان به عنوان يك سرويس گيرنده RADIUS پيكربندی كرد . بدين ترتيب امكان تائيد سرويس گيرندگان dial-in و يا VPN ( برگرفته شده از Virtual Private Networks ) از طريق يك سرويس دهنده RADIUS فراهم می گردد .
    عناصر سرويس دهنده RADIUS در IAS قادر به تائيد درخواست های سرويس گيرندگان RADIUS از طريق يك بانك اطلاعاتی محلی و يا اكتيو دايركتوری می باشند . IAS جزئيات اطلاعات accounting ارائه شده توسط سرويس گيرنده RADIUS را در يك فايل متن و يا يك بانك اطلاعاتی رابطه ای ذخيره می نمايد . ويژگی RADIUS proxy تعبيه شده در IAS قادر به ارسال پيام های تائيد و accounting برای ساير سرويس دهندگان RADIUS می باشد .
    پيكربندی IAS را می توان بگونه ای انجام داد كه وی قادر به انجام فرآيند تائيد و عمليات مربوط به accounting باشد . همچنين می توان سرويس گيرندگان RADIUS و يا RADIUS Proxy را به منظور استفاده از سرويس دهندگان اضافی پيكربندی نمود .
    IAS امكان دستيابی به اطلاعات accounting كاربران ، نگهداری شده بر روی سرويس دهنده IAS و يا يك كنترل كننده domain را دارد ( در صورتی كه سرويس دهنده IAS عضوی از يك domain باشد ).
    تراكنش های دستيابی و accounting بين سرويس گيرنده و سرويس دهنده با استفاده از يك رمز محرمانه به اشتراك گذاشته شده صورت می پذيرد . رمز فوق هرگز بر روی شبكه ارسال نخواهد شد و از آن به همراه فيلد تائيد كننده و به منظور ارائه يك سطح امنيتی مناسب بر روی پيام های RADIUS استفاده می گردد . در صورت نياز به يك سطح بالاتر امنيتی ، سرويس دهنده و سرويس گيرنده RADIUS می توانند از IPSec برای رمزنگاری پيام های RADIUS استفاده نمايند ( اين موضوع خارج از حوزه پروتكل RADIUS می باشد ) .


    کد:
    http://cnh87.blogfa.com/page/radius.aspx



    amin-net سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

پیاده سازی radius server

سرور Radius

radius سرور

راه اندازی freeradius

رادیوس سرور

راه اندازی radius server

سرور RADUS

radius server مفهومfree adsl accounting server usersپیاده سازی radius server 2003 freeradius راه اندازیradius server & NTTACplusراه اندازی رادیوس سرورradius پیکربندی سرورراه اندازي سرور radiusradius serverچگونگی راه اندازی نحوه تعریف کاربر در free radiusایجاد وی پی ان در اینفراراه اندازی سرور accounting sibradius server اموزش راه اندازیradius server راه ویندوز سرور radius onویندوز سرور radius proxy server with radiusFreeRadius vpn ساخت

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •