نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 از مجموع 9
سپاس ها 5سپاس
  • 1 توسط offers2you
  • 1 توسط nkm
  • 3 توسط Hakimi

موضوع: VoIP و exchange

  
  1. #1
    نام حقيقي: Sotoodeh Toofanian

    عضو عادی شناسه تصویری tsotodeh
    تاریخ عضویت
    Oct 2003
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,699
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    51

    VoIP و exchange

    باسلام
    از دوستان كسي تجربه پياده سازي VoIP بر روي Exchange server 2007 رو داشته؟

    باتشكر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Sotoodeh Toofanian

    عضو عادی شناسه تصویری tsotodeh
    تاریخ عضویت
    Oct 2003
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,699
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    51
    دوستان فردي رو مي شناسن كه تخصصي در exchange server 2007 و بحث messaging , VOIP كار كرده باشه؟



  3. #3
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    بله. من یکی از کارهایی که سال گذشته وقت مناسبی بهش اختصاص دادم، پیاده سازی Solution های Unified Communications بود.

    اگر سوالی هست در خدمتم.



  4. #4
    نام حقيقي: Sotoodeh Toofanian

    عضو عادی شناسه تصویری tsotodeh
    تاریخ عضویت
    Oct 2003
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,699
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    51
    آب در كوزه و ما تشنه لبان مي گرديم. يار در خانه و ما گرد جهان مي گرديم

    محمد جان فكر نمي كردم با exchnage تجربه تخصصي داشته باشيد.
    به نظرتون كدوم بخش از Unified Communication در شركت هاي تجاري و يا كارخانجات صنعتي بازده داره.
    خودتون متخصص هستيد و مي دونيد Unified messaging قابليت هاي زيادي داره ولي تا اونجايي كه من اطلاع دارم بخاطر اينكه از زبان فارسي استفاده مي كنيم، پياده سازيش شايد سخت باشه يا مقرون بصرفه نباشه.

    مي تونيد تجربه خودتون رو در اين زمينه به اشتراك بگذاريد. هم از بعد سخت افزاري و هم از نظر نرم افزاري و هم از نظر پياده سازي.
    به نظرتون اين سيستم ها عملا كاربردي هستند (با توجه به فرهنگ كار در ايران)



  5. #5
    نام حقيقي: مرتضی نکویی

    عضو عادی شناسه تصویری offers2you
    تاریخ عضویت
    Sep 2004
    محل سکونت
    اصفهان
    نوشته
    268
    سپاسگزاری شده
    56
    سپاسگزاری کرده
    83
    با سلام و عرض ادب
    نمیدونم واقعا بحث مختص Exchange و VoIP هست ؟! یا اینکه استفاده از VoIP در کنار Exchange ?!
    پیاده سازی این مبحث با وجود سرویس LCS در کنار Exchange براحتی قابل پیاده سازیست . با وجود این نرم افزار قادر هستید به ارائه ی سرویسهای Video Conference , IP Telephony و Messaging در شبکه مبتنی بر AD بپردازید .
    این نرم افزار هم مثل Exchange قابلیت Integration با AD را دارد و بصورت متمرکز میتوان به مدیریت کاربران و قابلیتهای مختلف اضافه شده در AD پرداخت .
    در هر صورت امیدوارم تجربیات دوستان را هم بشنویم و استفاده لازم را ببریم
    موفق و پیروز باشید ...


    tsotodeh سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    nkm
    nkm آنلاین نیست.
    نام حقيقي: Ali, Niknam

    مدیر بازنشسته شناسه تصویری nkm
    تاریخ عضویت
    Mar 2003
    محل سکونت
    Iran - Fars - Shiraz
    نوشته
    2,552
    سپاسگزاری شده
    519
    سپاسگزاری کرده
    197
    تا اونجا که من پی اون را گرفتم با Exchange به تنهایی نمیتونی VoIP را بندازی و این میان باید یک واسطه وجود داشته باشه

    مثلا یک رابطه بین سخت افزار سیسکو و LCS میکروسافت

    میتونی ب لینک زیر که در مورد ارتباط سیسکو با Exchange هست یه نگاه بندازی


    Redirect to Strategic Alliances Microsoft - Cisco Systems


    tsotodeh سپاسگزاری کرده است.
    بزودی دوباره برمیگردم!
    ------
    علی نیکنام
    ali { a@t } niknam.ir

  7. #7
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    ببینید، Exchange Server 2007 برای شما نقش IP-PBX را بازی نمی کند، بلکه می تواند به شما کمک کند که سیستم PBX و همچنین Mail Server شما به قابلیت های جدیدی مجهز شوند. برای این کار باید IP-PBX یا PBX شما به آن متصل شود. از بین IP-PBX ها برای نمونه، Cisco Call Manager نسخه 5 و Mitel 3300 ICP نسخه 7 به بالا (اگر اشتباه نکرده باشم) می توانند مستقیما با SIP Trunk به Exchange متصل شوند که البته همه Feature ها را Support نمی کنند.
    PBX های قدیمی آنالوگ برای برقراری ارتباط با Exchange، به یک Media Gateway نیاز دارند. برای این منظور می توان از Digital Media Gateway محصول شرکت Dialogic استفاده کرد.

    Dialogic Media Gateways for Microsoft Unified Communications

    با این کار دو اتفاق روی می دهد:
    - می توان با استفاده از تلفن به Mailbox دسترسی داشت، به صورتی که به Mail Server خود تلفن می زنید و با وارد کردن کد، لیست email ها برای شما خوانده می شود و می توانید یک email را انتخاب کنید که برایتان خوانده شود. حتی می توانید به قرار ملاقاتی که برایتان ارسال شده پاسخ بدهید و زمان جدیدی را به دیگران اعلام کنید و همه این ها با تلفن است. مشکلی که اینجا وجود دارد اینست که زبان فارسی پشتیبانی نمی شود.

    - می توان از Mail Server به عنوان صندوق صوتی استفاده کرد و پیام هایی که روی تلفن گذاشته می شوند، در Mailbox ذخیره شوند. همچنین می توان تعیین کرد که Fax های دریافتی نیز در Mailbox ذخیره شوند. این به این معنی است که با راه اندازی این سیستم، تمامی تلفن های داخلی سازمان می توانند صندوق صوتی و پیام گیر خودکار داشته باشند و همچنین تمامی تلفن های داخلی امکان دریافت FAX را داشته باشند.


    nkm، tsotodeh و seify سپاسگزاری کرده‌اند.

  8. #8
    نام حقيقي: Sotoodeh Toofanian

    عضو عادی شناسه تصویری tsotodeh
    تاریخ عضویت
    Oct 2003
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    1,699
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    51
    کوروش جان ممنون از اینکه اینجا رو update کردید.
    میشه بجای استفاده از صدا برای تایید، از طریق SMS این کار رو انجام داد؟ نرم افزاری برای این کار سراغ دارید؟

    کوروش جان تجربه پیاده سازی این سیستم ها رو داشتید؟ اگر تا به حال به سراغ این سیستم ها نرفتید دلایل اصلی این موضوع چی بوده؟
    مشکلات فنی و یا هزینه یا فرهنگ و یا موارد دیگه؟



  9. #9
    نام حقيقي: محمد حکیمی

    Administrator شناسه تصویری Hakimi
    تاریخ عضویت
    Dec 2002
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    6,549
    سپاسگزاری شده
    6798
    سپاسگزاری کرده
    1035
    نوشته های وبلاگ
    4
    بله، امکانش وجود دارد.
    نرم افزارهایی هستند که می توانند امکان دسترسی و مدیریت Mailbox را از طریق SMS فراهم کنند:
    SMS & Paging Software for Exchange
    ولی من چون خودم از آنها تا بحال استفاده نکرده ام هیچ نظر خاصی در موردشان نمی دهم.

    در ایران هم شرکت های مختلف برای این کار نرم افزارهایی تولید کرده اند. از بین سه شرکتی که سرویس خدمات ارزش افزوده پیام کوتاه ارائه می دهند، شرکت مگفا در این زمینه بیشتر کار کرده است. در مگفا نرم افزاری تولید شد که به عنوان یک Plug-in روی Exchange Server نصب می شود و امکان دسترسی به Mailbox از طریق SMS را فراهم می کند. امکان تایید و ارسال پاسخ به قرار ملاقات ها و ... از امکانات این نرم افزار است.
    دو شرکت دیگر هم در این زمینه کار کرده اند ولی نه به اندازه مگفا، سرویس آنها فقط در حد ارسال email توسط SMS (و البته فقط از یک Source Email Address) و ارسال Notification توسط SMS برای Email های ارسالی است.

    من Unified Communications (شامل Exchange Server, Communications Server و ارتباط آنها با سیستم تلفنی) را به صورت عملیاتی راه اندازی کرده ام و قابلیت های کم نظیر آن را به طور کامل مورد استفاده قرار داده ام. استفاده کنندگان از آنها هم بسیار راضی هستند. تنها موضوعی که هست، دسترسی به Mailbox از طریق تلفن برای کسانی که به زبان فارسی تبادل نامه می کنند و یا در تقویم از زبان فارسی استفاده می کنند امکان پذیر نیست، چرا که TTS و Speech Recognition به زبان فارسی وجود ندارد.

    در مورد هزینه باید بگویم استفاده از این Solution ها در شرکت های کوچک توجیه ندارد. ولی در شرکت ها و سازمان های بزرگ که نیاز به استفاده از IT را برای بالابردن بهره وری درک کرده اند و سطح دانش IT آنها بالاتر از سطح عمومی جامعه است، به این سیستم ها صرفا به دید ابزارهای لوکس و غیر کاربردی نگاه نمی شود و مورد استفاده عملیاتی و واقعی قرار می گیرند.



کلمات کلیدی در جستجوها:

مگفا

پشتیبانی سیستم 3300icp

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •