نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2

موضوع: The Physical Layer

  
  1. #1


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Feb 2006
    نوشته
    9
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    0

    The Physical Layer

    The Physical Layer



    پایین ترین لایه مدل OSI می باشد. ما می دانیم که این لایه دو کار را بر عهده دارد : این لایه کارش فرستادن و دریافت بیت ها می باشد. بیت ها در دو حالت 0 و 1 (کدهای مورس با مقدارهای عددی) می باشند. لایه فیزیکی به صورت مستقیم با چندین نوع از رسانه های ارتباطی ارتباط دارد.که انواع مختلف رسانه ها باعث راههای مختلف نشان دادن این مقادیر می شود. بعضی با audio tones استفاده می کنند. بقیه از حالت state transitions (اختلاف در مقدار ولتاژ که از مقدار کم تا مقذار زیاد ادامه دارد). پروتکل های مخصوصی برای اینکه هر کدام از این نوع مدیاها روشن سازند که چگونه این بیتها را مشخص ازیکدیگر تشخیص می دهند و چگونه اطلاعات را برای فرستادن بر روی مدیای شبکه کدگذاری کنند نیاز است.

    در کل لایه فیزیکی مشخص می کند که چه کارهای عملیاتی ،الکتریکی ، مکانیکی و چه رویه ای لازم است تاعمل فعال کردن ،نگهداری کردن و غیر فعال کردن یک ارتباط فیزیکی بین سیستم های پایانی انجام شود. این لایه جایی قرار دارد که فاصله میان data terminal equipment (DTE) و data communication equipment(DCE) قرار دارد.



    منبع دیکشنری شبکه مایکروسافت:

    Data terminal equipment (DTE):هر وسیله ای که مبدأ انتقال اطلاعات ارتباط سریال از راه دور می باشد.

    Data communication equipment (DCE): هر وسیله ای که از انتقال اطلاعات بر روی یک لینک از راه دور سریال پشتیبانی کند.



    بعضی از کارمندان شرکت های قدیمی تلفن به DCE می گفتند : data circuit-terminating equipment. DCE عموما در ارائه کننده سرویس ها گذاشته می شود. در صورتی که DTE وسیله متصل کننده می باشد. سرویسی که DTE ارائه می کند عموما از طریق مودم یا channel service unit/data service unit (CSU/DSU) قابل دسترسی می باشد.



    منبع دیکشنری شبکه مایکروسافت :

    Channel service unit/Data service unit(CSU/DSU): وسیله ای که دو کار CSU و DSU را در هم ادغام می کند.

    Channel service unit (CSU): یک وسیله که برای استفاده در یک ارتباطات همزمان از راه دور دیجیتالی به یک کامپیوتر شبکه به کار می رود.

    Data service unit(DSU): یک وسیله ارتباطی دیجیتال که به وسیله یک CSU برای ارتباط از راه دور یک LAN با یک carrier service می شود. (carrier به کمپانی گفته می شود که انوع لینک ارتباطی را برای مشتری خود فراهم می کند.)



    ارتباطات لایه فیزیکی و توپولوژی های فیزیکی مختلف به صورت استاندارد توسط مدل OSI معرفی می شوند.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Alireza Khosravi

    عضو عادی شناسه تصویری irarkh
    تاریخ عضویت
    Jun 2005
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    753
    سپاسگزاری شده
    79
    سپاسگزاری کرده
    21
    با اجازه اينم اضافه شود كه : مهمترين عمل در اين لايه Signaling Scheme است به طور مثال در Ethernet از Manchester encoding و در Token Ring از Differential Manchester استفاده مي گردد.



کلمات کلیدی در جستجوها:

لایه فیزیکال

physical layerosi persiannetworks.comکدگذاری لایه فیزیکیلایه های فیزیکی شبکه dte dceرسانه در لایه فیزیکیانوع لینک ارتباطی لایه های فیزیکی Data Circuit-terminating Equipment (DCE)لایه های فیزیکی the physical layer network equipment types. پروتکل های Physical Layerلایه فیزیکال شبکه

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •