سه شنبه هفته گذشته ( 22 شهریور) زمان انتشار اصلاحیه های ماهانه مایکروسافت برای ماه میلادی سپتامبر بود. ولی همانطور که قبلاً خبر داده شد، تنها اصلاحیه امنیتی که قرار بود در این ماه منتشر گردد، بدلیل داشتن ایرادات فنی و آماده نبودن، به ماه آینده موکول شد. در عوض، اصلاحیه غیر امنیتی که مایکروسافت قول آنرا داده بود،
طبق برنامه منتشر شد. این اصلاحیه هیچ جنبه امنیتی نداشته و تنها برخی ایرادات و اشکالات اجرایی را در سیستم عامل Win2000 بر طرف می کند. در حقیقت این اصلاحیه، نگارش دوم و جدید آخرین است ”مجموعه بروز رسانی“ برای سیستم عامل Win2000 (با سروریس پک4) است که مایکروسافت چند ماه قبل تحت عنوان Rollup 1
برای این سیستم عامل انتشار داد.
یکماه قبل مایکروسافت اعلام کرده بود که برخی کاربران با نسخه اول این ”مجموعه بروز رسانی“ دچار مشکلاتی شده اند و اقداماتی را جهت رفع این ایرادات بعمل خواهد آورد.
نسخه دوم Rollup1 برخی از ایرادات را از جمله، عدم دسترسی به سایت بروز رسانی Windows، اشکال در راه اندازی مجدد سیستم، استفاده همزمان از دو دیسک سخت و عدم امکان ضبط مستقیم فایل از نرم فزار Office به روی دیسکت فلاپی، بر طرف می نماید.
راه حل برای برخی دیگر از اشکالات، بویژه مواردی که در استفاده از محصولات غیر مایکروسافت، پس از نصب نسخه اول برروی win2000 پیش می آیند، در نسخه جدید گنجانده نشده و راه حل های مستقل و جداگانه برای هر یک ارائه گردیده و در صورت لزوم در آینده ارائه خواهد شد. از جمله مشکلاتی که در استفاده از محصولات شرکتهای Citrix وSophos و ISS رخ می دهد.
با استفاده از آدرس
http://www.microsoft.com/downloads/d...displaylang=en
می توانید به اصلاحیه فوق دسترسی پیدا کنید.
همچنین طبق روال چند ماه گذشته، همزمان با انتشار ماهانه اصلاحیه های جدید، نگارش جدیدی از نرم افزار ضدویروس مایکروسافت نیز منتشر گردید. این نگارش جدید که بعد از نگارش فوق العاده ماه قبل (برای شناسایی گونه های مختلف ویروسZotob منتشر می گردد، قابلیت شناسایی چند ویروس دیگر از جمله Yaha ,Gael, Bobax,Esbot را پیدا کرده است.


منبع: خبرنامه شبکه گستر



موضوعات مشابه: