سلام عرض میکنم خدمت دوستان و اساتید محترم.

در مورد سوالی که میپرسم، تاپیک های مختلفی وجود داره ولی تصمیم گرفتم به طور کامل جواب مخصوص این پروژه رو اینجا از شما عزیزان بگیرم.

هدف من این هست که محل مستطیلی شکل به ضلع حدودا 200 در 300 متر رو شبکه کنم. این محل تقریبا خالی از موانع هستش. یه محیط باز چند ساختمان کم ارتفاع. بدون درخت و سوله و تقریبا بدون امواج مزاحم ... .

یه دوربین با کیفیت 720p تصاویری رو از یه قسمت کارگاه ضبط کرده و قراره تو این محل حدودا 500 نفر به طور همزمان این ویدئو رو که در سرور ذخیره شده رو مشاهده کنن.

سطح امنیت هم در حد متوسط هستش چون اطلاعات و فیلم ها محرمانه نیستند. ولی کیفیت انجام این کار و افت نداشتن برام مهمه.

حالا سوالی که من دارم اینه که :

1 - سرور ما باید دارای چه سیستمی باشه که بتونه این تعداد کاربر رو به طور همزمان ساپورت کنه و این فایل هارو براشون بفرسته؟ فرض کنید فایل ما 50 مگ حجمشه مثلا که قراره برای 500 نفر به اشتراک گذاشته بشه.

2 - از چه سناریویی بهتره برای این پروژه استفاده کنم؟ خودم به این نتیجه رسیدم که یه سرور + یه سوئیچ داشته باشم و تعدادی هم اکسس پوینت ( 10 تا ) که تو هر محدوده ap، حدود 50 نفر همزمان بتونن از سیستم استفاده کنن. همگی با کابل به سوئیچ متصل شدند که در این صورت مشکل کابل کشی زیاد وجود داره. و فواصل زیاد بین اکسس پوینت ها باعث میشه که طول برخی کابل ها بیشتر از 100 متر باشه. ( چون محیط مستطیل هستش، باید کابل کشی از اطراف یعنی محیط مستطیل بگذره ).

اگر هم از WDS استفاده کنم که فکر کنم پهنا دچار مشکل میشه چون تو این پروژه پهنای باند خیلی مهمه بنظرم.

3 - از چه تجهیزات ( سوئیچ، اکسس پوینت و ... ) و به چه تعداد استفاده بشه که بتونه این مقدار پهنارو بهمون بده!؟

قبلا بخاطر وقتی که برای سوالاتم میگذارید کمال تشکر رو ازتون دارم.



موضوعات مشابه: