با سلام و وقت بخیر خدمت همکاران و اساتید محترم
اخیرا در شبکه ای که داریم 2 سیستم جابجا کردیم که متاسفانه درون شبکه این دو سیستم یکدیگر رو نمیبینن و ولی سایر سیستم های داخل شبکه رو میبینن سناریو به این شکل هست:
2 ساختمان داریم الف و ب :
ساختمان الف : در این ساختمان مودم اینترنت مرکز رو دریافت میکنه و یک روتر برد آر 750 میکروتیک میده و پورت 3 میکروتیک وصل شده به پورت گیگ یک سوییچ دی لینک .
ساختمان الف 3 طبقه هست و در طبقه اول و دوم و سوم یک اکسس پوینت تی پی لینک داریم که با فیلتر مک به این یوزرها اینترنت داده میشه و همه سیستم ها کارت شبکه وایرلس دارند . پس تا اینجای کار ما در ساختمان الف 3 دستگاه اکسس پوینت داریم که از طریق سوییچ دی لینک به هم متصل هستند و کار مسیر یابی رو روتربرد میکروتیک انجام میده بریم سراغ ساختمان ب.

ساختمان ب : این ساختمان کلا 1 طبقه و دارای 6 اتاق هست که به وسیله یک دستگاه اکسس پوینت سیسکو اینترنت دهی میشه به این صورت که در داخل پنل سیسکو 3 سایت قابل تعریف هست و در هر سایت 20 آدرس مک قابل تنظیم.

مسئله : از ساختمان الف ما 2 سیستم به ساختمان ب بردیم و پس از تعریف آدرس مک روی سیسکو اکسس پوینت به اینترنت وصل میشه و روتر میکروتیک ساختمان الف رو میبینن حتی سایر سیستم های share داخل شبکه دسترسی دارند اما همدیگر رو نمیبینن ، هدف از دیدن یکدیگر اشتراک پرینتر بین این دو سیستم است . ما آدرس مک ها رو در سایت های مختلف قرار دیدم فرقی نکرده آدرس دهی رو روی dhcp و دستی قرار دادیم باز هم نمی بینن هم رو ، ویندوز ها سون 64 بیت هست کرک شده و همچنین فایروال ها خاموش و آنتی ویروس هم exit شده
چون تو شبکه سرویس خاصی نداریم و سرور نداریم بنده متوجه نمیشم مشکل از کجا میتونه باشه اگر نیاز هست از پنل روتر برد عکس بزارم بفرمایید .
نکته: در شبکه 2 رنج آی پی 0 و 1 داریم
روتر : 192.168.1.250
اکسس پوینت سیسکو ساختمان ب: 192.168.1.254
اکسس پوینت های تی پی لینک ساختمان الف به ترتیب:
192.168.1.251
192.168.1.252
192.168.1.253

آی پی های رنج 0 در شبکه محدودیت سرعتی دارند
آی پی های رنج 1 محدودیت سرعتی ندارند

با تشکر



موضوعات مشابه: