نمایش نتایج: از شماره 1 تا 13 از مجموع 13
سپاس ها 34سپاس
  • 1 توسط amin-net
  • 6 توسط mahsa hosi
  • 4 توسط mehrzadmo
  • 1 توسط amin-net
  • 5 توسط mahsa hosi
  • 1 توسط amin-net
  • 2 توسط foozhan
  • 2 توسط amin-net
  • 4 توسط mtbiirir
  • 2 توسط mtbiirir
  • 2 توسط mahsa hosi
  • 2 توسط M-r-r
  • 2 توسط mahsa hosi

موضوع: خواهش از دوستانی که کارشون نصب دکل هست

  
  1. #1
    نام حقيقي: amin

    خواننده شناسه تصویری amin-net
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    ahwaz
    نوشته
    323
    سپاسگزاری شده
    211
    سپاسگزاری کرده
    2070

    خواهش از دوستانی که کارشون نصب دکل هست

    سلام و عرض ادب به دوستان همشیگی خودم

    قصد دارم توی یه جا دکل G35 بذارم یه 6 تا ساکشن و میخوان خودم نصب کنم بالای یه دو طبقه یه منزل ویلایی حالا از دوستانی که خبره و کار نصب رو انجام میدن فیلم یا عکس از نصب دکل های که انجام دادن اینجا اپلود کنن تا من و بقیه دوستان یاد بگیرن ...ویدیو تو یوتیوب بود بیشترشون هم ماله کشور عراق بود ولی واضح نبود ....از جایی سیم بکسلها بیشتر و بیست بلیت دکل .... جایی که میخوان بذارم ایزوگام شده بیست بلیت رو همین جوری بذارم رو کف ؟ و برای بلند کردن ساکشن از یه لوله داربس سه متری و نیم با قرقره و طناب استفاده میشه ؟



    موضوعات مشابه:
    amirdibaa سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: مهسا حسيني

    عضو عادی شناسه تصویری mahsa hosi
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    255
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    126
    سلام دوست گرامي
    بنده طراح دكل و فوندانسيون هستم البته همكارم نصب ميكنه ولي طراح و سرپرست خودم هستم
    تجربياتم را در اين كار ميگم تا بدوني چه خبره.
    اين كار با عكس و يا فيلم و ديدن تصوير دكل درست انجام نميشه ....
    البته اين را عرض كنم كه كار را بدي به كار دان خيلي بهتره . چون هر كاري قلقي داره و مضراتي هم داره يا بهتره بگم خطراتي . كه قابل ديدن نيست .
    پس بهتر هست كه يه نفر خبره اين كار كار را انجام بده . و زياد تو بحث ماليش گير نده كه بعدا معلوم نيست چي بشه .....
    مثلا خود فوندانسيون و پايه دكل يك سري قواعد خواص داره ميزان وزن دكل - نوع دكل - روي پايه و بيس دكل تاثير گذاره . مثلا نبايد روي هر سقفي كه تير اهن نداره يا فوندانسيون يا بهتره بگم شنارژ نيست پايه ساخته بشه و بهتره است براي خطرات و اتفاقات نامحسوس در زمين درست بشه .
    فشاري كه وزن دكل روي سقف وارد ميكنه خودش حساب كتاب داره ...
    مهار كردن دكل باز خودش يه سري قواعد و قانون داره . با هر سيم بكسلي و نمره اي نميشه مهار كرد .....
    قانون هر دو سكشن براي سيم بكسل و مهار هست . استفاده از كرپي مناسب براي گره زدن و قلاب به دكل و همچنين استفاده از لاقل سه تا كرپي اونم بصورت وسط برعكس صدرصد بايد رعايت بشه . كه تو عكس و تصوير نميشه به اين گونه موارد اشاره كرد .....
    براي نصب دكل از هر لوله اي نميشه استفاده كرد .و بايد حتما از جيم فول يا لوله نصب استفاده بشه . كه از لوله سخت الومينيوم ساخته شدكه يك قرقره مطمئن با استفاده از يك پيچ فولادي نمره قوي در داخل لوله پيچ شده ..و استفاده از طناب كار غير حرفه اي و داراي خطراتي هست....
    در پايين دكل تا شعاع 30 متري پايه دكل نبايد كسي جزء نفري كه با طناب دكل را بالا ميده باشه كه اونم بايد در فاصله 5 متري از پايه دكل باشه . و با كلاه ايمني ....

    يكي از خطراتي كه براي همكار خودم افتاد ...همين بود كه از لوله داربست استفاده كرد و در هنگامي كه در ارتفاع 12 متري بود و خواست كه لوله نصب را به بالاي دكل و سكشن اخري ببره و نصب كنه به خاطر وزن زياد لوله و خستگي دست نصابمون لوله را نتونست كنترل كنه و در نهايت منجر به سقوط لوله از بالي دكل به پايين شد كه متاسفانه لوله كمانه كرده توي دكل و به همكارم اصابت كرد و فقط 3 ماه در كما بود . كه باز خوشبختانه بعد از 3 ماه به هوش امد و جان سالم بدر برد . و فقط شانس اورد كه لوله مستقيما به سرش وارد نشد كه درجا سرش را ميتركوند .... اين يكي از رعايت نكردن قواهد و قانون براي نصب دكل بود كه محسوس نبود . ولي اتفاق افتاد. كه ما هم طي اين مدت كلي هزينه كرديم . فقط به خاطر استفاده نكردن لوله نصب اصلي ...
    البته توي هر كاري اگر كار را به كاردان بسپاريم . هم خيال همه راحت هست و هم كار درست و مطمئن انجام ميشه ...و در اين گونه موارد نبايد جنبه مالي را به كيفيت كار ترجيح بدهيم .

    اميد وارم شما هم رعايت كنيد .


    ویرایش توسط mahsa hosi : 2016-02-06 در ساعت 05:21 PM
    mksat، amin-net، fedagh و 3 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    اگر قبلا این کار رو انجام ندادین توصیه می کنم حتما از کسی کمک بگیرید . شدیدا کار خطرناکیه .


    amin-net، fedagh، takfekr و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: amin

    خواننده شناسه تصویری amin-net
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    ahwaz
    نوشته
    323
    سپاسگزاری شده
    211
    سپاسگزاری کرده
    2070
    من توی همه کارام اول ایمنی کارو در نظر میگیرم ... فقط اینجا دو مورد رو سوال کردم فقط !!!!!


    amirdibaa سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: مهسا حسيني

    عضو عادی شناسه تصویری mahsa hosi
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    255
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    126
    نقل قول نوشته اصلی توسط amin-net نمایش پست ها
    من توی همه کارام اول ایمنی کارو در نظر میگیرم ... فقط اینجا دو مورد رو سوال کردم فقط !!!!!
    ببينيد رعايت كردن ايمني كار بسيار عالي هست در هر كاري كه ديگه عواقبي نداره و عقلاني هست ...
    ولي اصلاع نداشتن از خطراتي كه بعدا گريبان گير انسان ميشه خودش يه مسئله ديگست .
    مثلا در همين كار اگر از اچار هايي كه انتهاي اون به وسيله بند به كمر . و يا كمر بند وصل ميشه استفاده نشه . امكان انداختن اچار بسيار زياده و باز امكان خوردن اچار تو سر نفري كه در پايين دكل هست باز در صورت استفاده نكردن از كلاه ايمني نتايج بدي را داره .

    يا مثلا ايا ميدونستي كه بايد بعد از اين كه كار تمام شد و كرپي ها محكم شدن . و پيچ شدن باز بايد براي اچار كشي يك بار ديگه به بالاي دكل رفته تا از نو پيچ هاي كرپي را محكم كرد .
    و يا اين كه ايا ميدونستي مهار كش را بايد به اندازه پيچ كني تا عصايي نبره و قطع نشه و. كه براي ما تا الان دو بار اتفاق افتاده . و يا زيا شل نباشه تا دكل لنگر ور نداره
    يا اين كه ايا ميدونستي تو ارتفاع هر چي ارتفاع بيشتر ميشه از سطح زمين .اعضاي بدن بيشتر مثل دست و مخصوصا گردن شديدن شروع به درد گرفتن و كوفتگي و خستگي شديد مي كنه به علت نرسيدن خون به اين قسمت ها و كم شدن اكسيژن و در نهايت اتفاقي كه ميافته مثلا چند مدت پيش يه نفر نصاب دكل در ارتفاع 24 متري حتي نتونست ديگه پايين بياد و اگه گروه امداد به دادش نميرسيدن . جانش در خطر بود .

    و يا اين كه ايا ميدونستي اگه در ارتفاع يه پيچ كوچك كه در اندازه گرم وزن داره اگر به پايين سقوط كنه وزنش چندين برابر و در حد كيلو ميرسه .
    و ايا ميدونستي هنگامي كه ميخواي بري بالاي دكل قبل از اون حتما چند تا شيريني يا گز و مواد قندي بايد بخوري تا فشار نيافته ...

    اين قبيل موارد اصلاعاتي نيستن كه تو عكس و فيلم معلوم باشه . بلكه تجربي هستن و يك بار اشتباه معادل اخرين اشتباه هست ....


    ویرایش توسط mahsa hosi : 2016-02-06 در ساعت 06:17 PM
    mehrzadmo، mksat، amin-net و 2 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  6. #6
    نام حقيقي: amin

    خواننده شناسه تصویری amin-net
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    ahwaz
    نوشته
    323
    سپاسگزاری شده
    211
    سپاسگزاری کرده
    2070
    خواهر من .... من دکل دارم و خیلی بالا دکل میرم واسه نصب مشکلی ندارم خدارو شکر آدم فنی هستم و نزدیک 8 ساله کارم وایرلسه ....حالا این همه زحمت کشیدید تایپ کردید مورد های که اشاره کردم رو جواب ندادید ...؟


    amirdibaa سپاسگزاری کرده است.

  7. #7
    نام حقيقي: Meysam Tavakkol

    تازه وارد شناسه تصویری foozhan
    تاریخ عضویت
    Aug 2014
    محل سکونت
    Amol
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    1
    دوست عزیز سلام
    من هم مثل شما سعی کردم که از روی فیلم و عکس دکل نصب کنم
    و دقیقا از لوله داربست و قرقره و طناب استفاده کردم .
    با توجه به خطراتی که داشت و مشکلاتی که پیش آمد وسطای کار پشیمون شدم ولی مجبور بودم تمومش کنم .
    در نهایت حساب کردم که تفاوت قیمت نصب خودم و نصاب اصلا ارزش این زحمت و خطر رو نداشت .
    ضمن اینکه چند ماه بعد دکل خم شد و مجبور شدم یه نصاب خبر کنم و بیشتر از اون تفاوت قیمت رو پرداخت کنم.
    به ظاهر کار ساده ای بود ولی در عمل نه.
    موفق باشی


    amin-net و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.

  8. #8
    نام حقيقي: amin

    خواننده شناسه تصویری amin-net
    تاریخ عضویت
    Jul 2009
    محل سکونت
    ahwaz
    نوشته
    323
    سپاسگزاری شده
    211
    سپاسگزاری کرده
    2070
    نقل قول نوشته اصلی توسط foozhan نمایش پست ها
    دوست عزیز سلام
    من هم مثل شما سعی کردم که از روی فیلم و عکس دکل نصب کنم
    و دقیقا از لوله داربست و قرقره و طناب استفاده کردم .
    با توجه به خطراتی که داشت و مشکلاتی که پیش آمد وسطای کار پشیمون شدم ولی مجبور بودم تمومش کنم .
    در نهایت حساب کردم که تفاوت قیمت نصب خودم و نصاب اصلا ارزش این زحمت و خطر رو نداشت .
    ضمن اینکه چند ماه بعد دکل خم شد و مجبور شدم یه نصاب خبر کنم و بیشتر از اون تفاوت قیمت رو پرداخت کنم.
    به ظاهر کار ساده ای بود ولی در عمل نه.
    موفق باشی
    درست میفرماید ... ولی هر کسی بلخره یه چیزی رو از شکم مادر که یاد نگرفته ...میخوام از تجربیات دوستانم مثله شما دوست عزیز که اینجا هستید استفاده کنم ...خمی دکل شما بخاطر خوب نبستن بکسلهاست ...


    mohsenhvac و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.

  9. #9
    نام حقيقي: MAHDI TAKALLOU

    عضو عادی . شناسه تصویری mtbiirir
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    محل سکونت
    TEHRAN
    نوشته
    611
    سپاسگزاری شده
    317
    سپاسگزاری کرده
    18
    شما اول دو سه تا نصب بورو شاگردی اونوقت واسه خودت نصب کن

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk


    mehrzadmo، mohsenhvac، amin-net و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  10. #10
    نام حقيقي: MAHDI TAKALLOU

    عضو عادی . شناسه تصویری mtbiirir
    تاریخ عضویت
    Dec 2006
    محل سکونت
    TEHRAN
    نوشته
    611
    سپاسگزاری شده
    317
    سپاسگزاری کرده
    18
    تو شرکتمون 30 تا دکل داریم و حدود 100 تا دکل هم مشتریانمون دارند که بهشون سرویس میدیم تا حالا جرات نکردم به نصبش فکر کنم با اینکه چند نفر نصاب داریم مثل بنز

    Sent from my SM-G920F using Tapatalk


    amin-net و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.

  11. #11
    نام حقيقي: مهسا حسيني

    عضو عادی شناسه تصویری mahsa hosi
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    255
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    126
    نقل قول نوشته اصلی توسط amin-net نمایش پست ها
    درست میفرماید ... ولی هر کسی بلخره یه چیزی رو از شکم مادر که یاد نگرفته ...میخوام از تجربیات دوستانم مثله شما دوست عزیز که اینجا هستید استفاده کنم ...خمی دکل شما بخاطر خوب نبستن بکسلهاست ...
    خمي دكل از تنظيم نبودن مهار كش هست .
    در صورتي كه دو سكشن اولي كه به سه تا مهار كش وصل هستن . از پايه تنظيم نشوند . بعد از نصب دكه ها و سكشن بعدي ديگه دكل كج در مياد ياشكم ور ميداره . و انوقت تنظيمش سختر هست .
    پس ابتدا و بعدا از نصب دوتا سكشن حتما با دقت مهار كش ها تنظيم بشن . تا بعدا اين اتفاقات پيش نياد .


    amin-net و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.

  12. #12
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    نقل قول نوشته اصلی توسط amin-net نمایش پست ها
    درست میفرماید ... ولی هر کسی بلخره یه چیزی رو از شکم مادر که یاد نگرفته ...میخوام از تجربیات دوستانم مثله شما دوست عزیز که اینجا هستید استفاده کنم ...خمی دکل شما بخاطر خوب نبستن بکسلهاست ...
    چند متر دکل میخواین بزنین ؟ سه تا سکشن 3 متری ؟


    amin-net و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.
    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  13. #13
    نام حقيقي: مهسا حسيني

    عضو عادی شناسه تصویری mahsa hosi
    تاریخ عضویت
    Sep 2015
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    255
    سپاسگزاری شده
    72
    سپاسگزاری کرده
    126
    نقل قول نوشته اصلی توسط M-r-r نمایش پست ها
    چند متر دکل میخواین بزنین ؟ سه تا سکشن 3 متری ؟
    فرمودن 6 تا سكشن . يعني 18 متر دكل ....

    - - - ادامه - - -

    من جواب شما را داده بودم خودتون دقت نكردين . گفتم اگه روي پشت بام تير اهن و يا شنارژ هست بزنين ولي شما دقت نكردين تو گفته هام . يعني اين كه ابتدا اگر شنارژ هست برين وسط ساختمون سقف و شروع به كندن با پيكور بصورت سطحي و نه عمقي بكنين ...
    تا ارموتور و يا تيراهن را ديدين تيراهن 14 را به سه ضلع كه قشنگ از زير روي برابر سه تا پايه دكل بشه منظورم همون بيس پيلت هست روي بيس پيلت خوب و كامل جوش بدين بعد بيس پيلت را روي تير اهن يا همون ارموتو ها كه ضخامت داشته باشن و زياد باش جوش بدين و البته تراز هم بكنين . بعد سيمان درست كنين و البته سيمانش بايد نسبت به ماسه زياد باشه . يا به عباراتي قوي باشه را تا ميتونين زير بيس بريزين تا بصورت مربع كامل و بيشتر از مساحت بيس بشه و ارتفاعش هم كامل بياد بالا حتي از بيس پيلت بالاتر بشه . و روش را بعد از چندين بار اب دادن تا سير بشه البته بعد از خشگيدن سيمان اب بدين و بعد از سير شدن روش را كاملا قير گوني بكنين حتي روي بيس پيلت را بگيره . تاكيد ميكنم كه در همه اين مراحل چندين بار بيس پيلت را با تراز چك بكنين چون بعداز خشكيدن سيمان ديگه كاري نميشه كرد و دكلتون كج ميشه .....
    اميد وارم اشتباه نكنين و كارتون ختم به خير بشه ....


    amin-net و amirdibaa سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •