صفحه 2 از 2 اولیناولین 1 2
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 21 از مجموع 21

موضوع: سولوشن برای اجرای وایفای یک ساختمان 5 طبقه

  
  1. #16
    نام حقيقي: Mehdi HashemiZadeh

    عضو عادی شناسه تصویری i_t0xic
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    1,032
    سپاسگزاری شده
    761
    سپاسگزاری کرده
    79
    بحث علمی خوبه ولی تا جایی که روی دنده ی لج نیوفتاده. آقای روزگار درست میگن واسه این پروژه حتی همون cAP هم کافی هست. یونیفای بهتره . بحث دیوایس خفن و هزینه کردن بیهوده میتونه تا راکاس و آریوبا هم بره.



  2. #17
    نام حقيقي: احسان لاجوردی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    132
    سپاسگزاری شده
    99
    سپاسگزاری کرده
    26
    نقل قول نوشته اصلی توسط maaziyar نمایش پست ها
    شما یک راه اندازی وای فای ساده رو تبدیل کردین به پیاده سازی وای فای شهری توسط شرکت Google
    اینقدرها هم که فکر میکنید نباید موضوع رو بزرگ در نظر بگیریدکه چنین تمهیداتی به خرج بدید
    شما برای یک کافی شاپ و رستوران 150 مگ اینترنت میزارید؟؟
    شما فکر اون 10 درصد مثل من هم بکن لطفا، نمیشه بگید نداریم نمیتونی استفاده کنی گویی که خیلی بیشتر از 10 درصد هستن
    در ضمن دوست من وای فای در و همسایه با یک وایرلس بسیار ضعیف، نویز تو یه ساختمان دیگه با وجود دیوار ایجاد نمیکنه شما در محیط باز که لینک پوینت تو پوینت نمیزنی که دنبال نویز هستی از بین بردن نویز هم راه حل های خودشو داره
    در ضمن وجود یک کامپیوتر برای چک کردن یک شبکه بسیار ضروریه چه برسه کامپیوترهایی در اونجا باشه که نیاز به استفاده همین اینترنت رو برای پرسنل یا هرچیز دیگه ای باشه
    اما بهتره در مورد این موضوع دیگه بحث نکنیم من و شما دیدگاهامون متفاوته
    مازیار جان من مخلص شما هم هستم و برای نظر شما هم بسیار احترام قائل هستم.


    maaziyar سپاسگزاری کرده است.

  3. #18
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    من نمی دونم یه موضوع ساده چرا این همه پیچیده شده . ایشون یه بله و خیر میخواسته در پاسخ . دوستان طوری این بنده خدا رو وحشت زده کردن که احتمالا رفته به ازای همه کابل کشیده !

    دوست دارم چند نکته رو تذکر بدم . انشااله که منو می بخشید .
    1- استاندارد ac رو ساپورت نمیکنه
    الان 90% موبایل ها ، تبلت ها و لپ تاپ هایی که از 2014 به بعد وارد بازار شدند این استاندارد رو ساپورت میکنن . به علاوه ایشون باید کمی هم آینده نگری داشته باشن و تجهیزاتی انتخاب کنند که در آینده نزدیک نیاز به ارتقا پیدا نکنه
    متاسفانه این جمله رو امروزها زیاد می شنویم ! کاش تکنولوژی زده نشیم ! قرار نیست هر تکنولوژی جدیدی که اومد بیاد سر سفره ما ! توی تصمیم گیری برای استفاده از یه تکنولوژی جنبه های مختلفی هست . مثلا اینکه امکانات اون تکنولوژی چیه ؟ اصلا نیاز هست به اون امکانات ؟ و ... عملا فیچرهای پروتکل ac امروزه قابل استفاده نیست !!! مخصوصا برای PTMP . اگر نیاز به توضیح مورد به مورد هست بفرمایید تا با هم اینو بررسی کنیم . البته توی یه تاپیک جداگانه !

    کنترل مرکزی روی تجهیزات unifi ندارید
    اتفاقا یونی فای نرم افزار مدیریت مرکزی داره . یه بررسی بفرمایید بد نیست .

    3- بطوریکه تجربه کردم unifi pro روی تعداد کاربر بالا به شدت هنگ میکنه
    تعداد کاربر بالا یعنی چند تا ؟ تا پنجاه و شصت تا یوزر رو همزمان من دیدم روی این دیوایس ها و مشکلی نداشته . اگر مشکل خاصی داشتید و تجربه جالبی ممنون میشم بفرمایید .

    4- قابلیت band steering نداره
    اگر منظورتون این مورده ، که چیز خاصی نیست . توی رادیو های دوال کاربرد داره زمانی که گیرنده هم دوال باشه . اگر منظورتون چیز دیگه ایه یه توضیح یا لینکی بدین ممنون میشم .
    https://meraki.cisco.com/blog/2011/0...band-steering/

    pepwave علاوه بر نداشتن مشکلات بالا قابلیت های زیادی دی اختیار میذاره مثل پشتیبانی از 16 ssid مختلف با قابلیت کنترل پهنای باند روی هر ssid و تنظیمات حرفه ای vlan و dhcp و guest isolation و captive portal بر روی هر ssid.
    من فکر کنم منظورتون بیشتر روی air os باشه چون توی میکروتیک نه تنها این موارد موجوده بلکه خیلی بیشتر از اینها موجوده . محصولات یوبی نت صرفا یه اکسس پوینت هست و توی اون زمینه فعالیت بیشتری داره و درسته فیچر های این چنینی نداره .

    می تونی بی نهایت رو به هم رومینگ کنی
    این رومینگ رو من هنوز نتونستم توی یوبی نت ببینم . از یه لینک فقط دیدم که نوشته توی یونی فای سه این امکان قرار بوجود بیاد و ... که هنوز من تست نکردم . البته اگر منظورتون از رومینگ اینه که شما چند SSID مشابه داشته باشی و یوزر از یکی قطع بشه و روی بعد رجیستر بشه این توی اکسس پوینت های تی پی لینک هم هست !!! اما رومینگ مشابه GSM اگر منظورتونه فعلا توی هیچ کدوم از دیوایس های این سطحی من ندیدم . ممنون میشم لینکی ارائه بدین برای این .


    البته poe های خاص خودشونو دارن و از سوئیچ های پی او ای 48 به نظذم نمیشه براش استفاده کرد .
    اگر منظورتون به سویچ های سیسکو هست روی هیچ کدوم از دیوایس ها جواب نمیده . استانداردش متفاوته . ولی خود یوبی نت و چند تولید کننده دیگه سویچ های POE ساپورت برای آنتن ها و دوربین های تحت شبکه دارند که میتونید از اونها استفاده کنید .

    اما دوستمون گفت مشکل بودجه نداره
    این جمله رو هم معمولا من باهاش مشکل دارم ! قرار نیست اگر مشتریی گفت مشکل هزینه ندارم ما هم از هر چیزی که توی دنیا موجوده و گرونتره استفاده کنیم . هزینه باید با نیاز و .. همخوانی داشته باشه . مثلا ایر فایبر هم گزینه خیلی خوبیه و خیلی هم خوبه که بعلت نویز و امنیت کاربر بریم روی این پلت فرم و ... یا سایر مثال های مشابه .

    بنده اصلاً تجربه خوبی با این تجهیز ندارم و نمیدونم 40-50 تا یوزر شما صرفا به اکسس پوینت کانکت بودن و یا دیتای سنگین هم رد و بدل میکردن یا خیر
    توی این مورد دست تمام اکسس پوینت ها بسته است !!! شما توی استاندارد به 150 یا 300 مگ محدود شدید !!! نهایت خروجی دیوایس میتونه همینقد باشه ! یعنی توی هفتاد یوزر دو یا چهار مگ ! معمولا به این عدد میشه نزدیک شد . نمی دونم منظورتون از دیتای زیاد چقدر هست البته ..

    بله نرم افزار UBNT باید بر روی یک کیس کامپیوتر نصب بشه و خود این موضوع یک ایراد اساسیه


    زمانی که یک رادیو میگه throughput من 450Mbps هست شما در عمل باید یک سوم این رو در نظر بگیرید چون این سرعت اسمی روتر هست و عمراً این سرعت رو به شما در هیچ حالتی در شبکه واقعی نمیده. بنابراین یک سوم این رو تقسیم بر تعداد کاربر همزمان بکنید برای هر کاربر 1 تا 1.5 مگ پهنای باند باقی میمونه ... شاید ایشون سرعت بالاتری برای هر کاربر بخواد در نظر یگیره .. اونوقت تکلیف چیه ؟؟
    یک سوم رو نمی دونم از کجا آوردین ! اما معمولا رادیو های ما بهتر جواب میدن ! نکته بعدی اینکه شما اینقد اینترنت پیدا کن من خودم با زنبیل برات منتقل می کنم

    اتفاقا باند 2.4 به علت وجود نویز بسیار زیاد اصلا پیشنهاد نمیشه ... شما تو این باند فقط کانال های 1 و 6 و 11 رو بدون همپوشانی در اختیار دارید که اون هم اگه یه wireless analyzer باز کنید میبینید که همه تو در و همسایه رو این باند فرکانسی هستند و شدت سیگنال به نویز بسیار پایینه.
    توی سرویس دهی مالتی پوینت و به یوزر توی کافی شاپ اصلا پیشنهاد و نظر من و شما مهم نیست !!! طرف یه سامسونگ یا موبایل چینی صد تومنی دستشه و اومده با دوستش یه قهوه بخوره ! برم بهش توضیح بدم موبایلت اشغاله برو یه موبایل خوب بگیر بیا تا بهت اینترنت خوب بدم ؟! داریم اصلا ؟ میشه اصلا ؟

    در کل از توضیحاتتون و حسن ظن تون ممنونم . اما جون داداش هوای مشتری بیچاره رو بیشتر داشته باش .


    * اگر نیاز به ادامه این بحث هست لطفا یه تاپیک جداگانه احداث بفرمایید و اونجا مطالب رو ادامه بدید . سوال دوستمون رو جواب بدید ایشون هم به کارشون برسه !


    herus_deus، mohsenhvac، maaziyar و 1 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #19
    نام حقيقي: علیرضا

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jul 2011
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    103
    سپاسگزاری شده
    28
    سپاسگزاری کرده
    26
    پس حالا كه دوستان با unifi موافق هستن من با يك راديو تو هر طبقه شروع كنم اگه نياز شد و جواب نداد يه راديو ديگه هم اضافه كنم بازم اگه نظري هست بفرمائيد يا كارم درست نيست بهم بگين



  5. #20
    نام حقيقي: احسان لاجوردی

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Dec 2013
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    132
    سپاسگزاری شده
    99
    سپاسگزاری کرده
    26
    بسیار خوب از همون unifi استفاده کنید. ان شاء الله که موفق باشید. من میتونم تا سالها این بحث رو ادامه بدم ولی از اونجا که بحمد الله شما با همه صحبت های بنده دونه به دونه مخالفت کردید و حتی در یک مورد هم ، همنظر نبودیم لذا ادامه دادن در این خصوص بی فایده است.



  6. #21
    نام حقيقي: مهرزاد مقدس

    عضو ویژه/سرپرست بخش‌های Mikrotik و Wireless
    تاریخ عضویت
    Sep 2006
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    4,383
    سپاسگزاری شده
    4620
    سپاسگزاری کرده
    2290
    نوشته های وبلاگ
    6
    شما با همه صحبت های بنده دونه به دونه مخالفت کردید و حتی در یک مورد هم ، همنظر نبودیم
    مهندس بحث نظر من و نظر شما نیست . بحث یه سری اصول علمی و فنیه که نه من وضع کردم و نه شما ! اونا هم کاری به خوش امد و نظر من و شما نداشتند ! متاسفانه هیچ کدوم از صحبت های شما علمی نیست ! یا حداقل من علمشو ندارم . در هر صورت انشاله که موفق و پایدار باشید .



صفحه 2 از 2 اولیناولین 1 2

کلمات کلیدی در جستجوها:

سلوشن 5طبقه وای فای

سلوشن وای فای 5طبقه

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •