نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 2سپاس

موضوع: ایا کسی تا به حال با دستگاه های وایرلس extrawave کار کرده؟

  
  1. #1
    نام حقيقي: mohammad saghazadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    ahvaz
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    17
    سپاسگزاری کرده
    14

    ایا کسی تا به حال با دستگاه های وایرلس extrawave کار کرده؟

    با سلام خدمت دوستان عزیز میخواستم ببینم کسی از دوستان که در زمینه شبکه های وایرلس کار میکنن اسم دستگاه های ExtraWave رو شنیده ؟ با اونها کار کرده از اونها لینک گرفته ؟

    دوم اینکه دوستانی که از دستگاه های نترونیکس استفاده کردن هم اطلاعاتی در زمینه نوع لینکی که برقرار تونستن بکنن بهم بدن متشکر میشم (در چه فاصله ای چند میگ تونستید بگیرید)



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310
    extrawave تا بحال برخورد نداشتم اما در خصوص نترونیکس یه سری توضیحات هست :
    رکت Netronics با استفاده از محصول NetPoint Pro و استفاده از تعدادی CPE ارزان قیمت و در عین حال کارا اقدام به ارائه راه کار در زمینه سرویس دهی بی سیم به کاربران اینترنت خانگی نموده است . استفاده از این سرویس عمدتا در شهرهای نسبتا کوچک با تغییرات ارتفاعی کم ، کمپ ها و محیط های خارج از شهر ، شهرک ها و اماکن توریسی ، محوطه های دانشگاهی ، بیمارستان ها ، هتل ها و …. پیشنهاد می گردد . اگر چه این تجهیزات در شهرهای بزرگ و پر ترافیک مانند کلان شهر تهران نیز مورد آزمایش و بهره وری قرار گرفته و نتایج بسیار خوب و چشمگیری را نیز در برداشته است . در این راه کار از NetPoint Pro به عنوان سرویس دهنده مرکزی استفاده می­شود . این دستگاه در محدوده فرکانس­های بدون نیاز به مجوز (Unlicensed Frequency) با استفاده از تکنولوژی منحصر به فرد Beam Forming قادر است تا پوشش بسیار مناسب و برتر از دیگر محصولات موجود در بازار را با کیفیت ارتباطات بسیار عالی ارائه نماید . با توجه به پوشش عالی و ظرفیت شبکه بالا ، راه کار Wireless ISP که از طریق شرکت Netronics ارائه می شود ، سرویس دهنده را قادر می سازد تا با کاهش هزینه­های راه اندازی و جاری سرویس قابل قبولی را جهت ارائه پهنای باند اینترنت در اختیار کاربران قرار دهد .
    ۲.۱.۱ تکنولوژی مورد استفاده در NetPoint Pro همانطور که در عکس روبرو مشخص است این دستگاه از بیش از یک آنتن و برد رادیویی، جهت ایجاد پوشش بی­سیم و برقراری ارتباط با client استفاده می کند . تکنولوژی منحصر به فرد Beam Forming دستگاه را قادر می سازد تا هنگام برقراری ارتباط با یک Client خاص موقعیت آن دستگاه را تشخیص داده و تمام قدرت دستگاه را جهت ارسال و دریافت سیگنال به آن Client معطوف نماید . دستگاه NetPoint Pro در هر واحد زمان یک یا دو Beam بسیار نازک را به سمت هر Client ارسال می­کند. در این روش عملاً هم نویز کمتری بر روی Beam نازک ۱۰ درجه به نسبت ۳۶۰ درجه می­افتد و هم کمتر با سیستم­های موجود با فرکانس­های کاری مشابه تداخل می­کند. همچنین Beam ارسالی از دستگاه NetPoint ، در واقع مجموع تمامی Beam های ارسالی از آنتنهای دستگاه بوده و قدرتی معادل با یک آنتن تک جهته با بهرۀ ۲۴ دسی­بل دارد. عملیاتی که در پروسه این عملکرد اتفاق می­افتد موجب افزایش بهرۀ لینک ارتباطی شده و بدین ترتیب قدرت دستگاه در ایجاد ارتباط با Client ها افزایش می­یابد . در سیستمهای بی سیم معمولی در صورت عدم وجود دید مستقیم (line of sight) سیستم به علت اختلاف فاز سیگنال‌های دریافتی از مسیر‌های غیر مستقیم، امکان برقراری ارتباط را ندارد. اما در سیستم ارتباطی NetPoint استفاده از تبدیل فوریه موجب می‌شود سیگنالهای انعکاسی از مسیرهای مختلف مانند انعکاس از ساختمانها، موانع طبیعی و غیره بتوانند با یکدیگر جمع شده و در برقراری ارتباط و بدست آوردن بهترین پهنای باند موثر باشند. در سیستمهای بی سیم عادی برقراری ارتباط و پهنای باند حاصله تنها به توان دریافتی در سمت گیرنده(RSSI) بستگی دارد. اما در سیستم NetPoint علاوه بر توان دریافتی در سمت گیرنده، نسبت سیگنال اصلی به تداخل، نویز و اعوجاج (SNR) نیز در برقراری تماس و پهنای باند حاصله موثر می‌باشد. دستگاه های دیگر که از تکنولوژی معمول WiFi استفاده می کنند ، با توجه به اینکه هیچ درکی از موقعیت فیزیکی Client مورد نظر ندارند سیگنال را به صورت پراکنده به سمت اطراف ارسال کرده و با توجه به وجود تجهیزات WiFi دیگر در محیط ، سیگنال دریافتی از چندین جهت و چندین منبع ارسال و به Client می­رسد و به راحتی موجب تداخل می­شود. بر اساس آنچه گفته شد Netronics NetPoint Pro با بهره وری از تکنولوژی منحصر به فرد Beam Forming از دیگر دستگاه های مشابه در بازار جدا می شود و قابلیت اعتماد فوق العاده و کارکرد بسیار مناسبی را در محصول ایجاد می­کند . استفاده از این تکنولوژی منحصر به فرد در NetPoint Pro سبب افزایش محوطه سرویس دهی شده و ظرفیت شبکه به دو برابر در مقایسه با Access Point های معمولی می­رسد و در عین حال تجربه بسیار مناسب و دلچسبی را در مشتریان ایجاد می نماید . در عین حال ، استفاده از این تکنولوژی سبب جدایی استاندارد نترونیکس از استاندارد WiFi نشده و تمامی دستگاه­های مجهز به آداپتور های IEEE 802.11 می توانند از ارتباط NetPoint با بهره وری از این تکنولوژی بهره مند شوند . نمودار مقابل نمایشی از تفاوت NetPoint Pro در مقایسه با دیگر Access Point های موجود در بازار است. ۳. کاربردهای NetPoint Pro NetPoint Pro با ایجاد چتر WiFi قابل اطمینان با سرعت و پوشش مضاعف به نسبت رقبا می­تواند موارد استفاده متعددی داشته باشد .
    بر این اساس برخی از استفاده ها به شرح زیر است :
    ۳.۱ ایجاد چتر WiFi در ساختمان ها
    ساختمان­های نظیر هتل­ها، بیمارستان­ها، ساختمان­های اداری و سازمان­های دولتی که احتیاج دارند جهت استفاده مراجعین، شبکه Broadband WiFi راه اندازی نمایند ، عموماً اقدام به فراهم کردن شبکه های پر هزینه داخلی با هزینه نگهداری بالا می­کنند . به عنوان نمونه در یک ساختمان ۱۵ طبقه با ۴ بال در هر طبقه ، جهت راه اندازی یک شبکه WiFi معمولی نیاز است که تعداد بسیار زیادی Access Point نصب گردد ، همچنین این دستکاه ها نیاز دارند که از طریق یک زیر ساخت شبکه به یکدیگر یا به سوییچ اصلی متصل باشد . راهکار پوشش WiFi با صرفه جویی در هزینه راه اندازی ، به سرعت و سهولت قابل دست یابی است و در عین حال نگهداری و استفاده از آن نیز بسیار آسان می باشد . با استفاده از تنها یک یا دو دستگاه NetPoint Pro Access Point در خارج از ساختمان قادر خواهید بود که در تمام طبقات و بال های ساختمان پوشش شبکه WiFi را ایجاد کنید . شبکه ای که NetPoint Pro ایجاد می کند چنان کیفیت و قدرتی دارد که حتی کاربرانی که از دستگاه هایی با کارت شبکه های بی سیم داخلی استفاده می کنند ( مانند Laptop و Handheld ) نیز می توانند از این پوشش استفاده نمایند . راه کار نترونیکس هزینه تجهیزات و راه اندازی بسیار کمتری دارد ؛ هزینه ایجاد زیر ساخت نیز به دلیل وجود تعداد کمتری Access Point پایین تر است .
    مزایا

    • ۱- ضریب نفوذ بالای (نت پوینت) NetPoint Pro در داخل ساختمان ، اطمینان سرویس دهی به تمامی اتاق ها و دفاتر را در ساختمان ایجاد می کند
    • ۲- هزینه پایین تر در تهیه تجهیزات ، ایجاد شبکه زیر ساخت و نگهداری
    • ۳- نصب بسیار ساده

    ۳.۲ ارایه سرویس اینترنت در مدارس ، دانشگاه ها ( محیط های عمومی و کمپ ها )
    دسترسی به اینترنت برای دانشجویان و دانش آموزان دروازه­ای رو به آینده و فن آوری­های نوین است . دولت ها و سازمان های بین المللی برخی برنامه هایی نظیر ” (OLPC) یک لپ تاپ برای هر دانش آموز” را جهت فراهم کردن دسترسی دانشجویان و دانش آموزان به اینترنت در دست اجرا دارند . در راستای اجرای چنین برنامه­هایی ، با وجود ضعف زیر ساخت کابلی ، فراهم کردن پوشش یا چتر بی سیم بهترین و سریع ترین راه کار جهت ارائه دسترسی اینترنت است . راه کار نترونیکس برای سرویس دهی اینترنت به مدارس و دانشگاه ها و ارائه سرویس با کیفیت و ارزان طراحی و آماده شده است . این راه کار با استفاده از (نترونیکس نت پوینت) Netronics NetPoint Pro و تکنولوژی انحصاری Beam Forming باعث ایجاد ظرفیت ، کیفیت و پوشش بهتر در شبکه خواهد شد . یک دستگاه از (نت پوینت) NetPoint Pro که در محوطه کمپ دانشگاهی یا مدرسه نصب می شود ، می تواند علاوه بر اینکه محوطه دانشگاه یا مدرسه را پوشش می دهد ، جهت سرویس دهی به دانش آموزان یا دانشجویان که در خوابگاه های کنار محوطه مدرسه یا دانشگاه زندگی می کنند ، نیز مورد استفاده قرار بگیرد.
    NetPoint Pro خود می تواند ارتباطات Backhaul مورد نیاز را نیز فراهم کند . نصب و راه اندازی بسیار ساده و آسان این دستگاه به صورتی ست که دانش جویان یا دانش آموزان خود می توانند این دستگاه را نصب و در طول مدت زمان سرویس دهی نگهداری کنند . مصرف برق کم (نت پوینت) NetPoint Pro امکان استفاده از سلول های خورشیدی جهت فراهم کردن انرژی الکتریکی مورد نیاز را به وجود می­آورد . لذا با توجه به این نکته امکان نصب این دستگاه در نقاطی که امکان فراهم کردن انرژی الکتریکی از شبکه برق شهری وجود ندارد ؛ وجود دارد . ۳.۳ ارایه سرویس اینترنت در شهرک ها، روستاها و کمپ های خارج از شهر در حومه شهرها عموماً مشتریان زیادی جهت دریافت سرویس اینترنت وجود ندارد ، همچنین مشتریان در گسترۀ جغرافیایی نسبتا برزگی پراکنده هستند . نمونه ای از این نوع محیط ها را می توان شهرک های توریستی در مناطق شمالی ایران بر شمرد . مواردی که ذکر شد را می توان موانع بزرگی در سرویس دهی به چنین مشتریانی در حومه شهرها بر شمرد .
    راه کار نترونیکس در سرویس دهی به مشتریان در حومه شهرها ، استفاده از دستگاه (نت پوینت) NetPoint Pro است . این دستگاه با توجه به استفاده از تکنولوژی Beam Forming و افزابش فاصله می تواند به Clientهایی (CPEهایی نظیر Ubiquiti Power Station )که قدرت ارسال بالایی دارند تا فواصل ۲۰ کیلومتری نیز به صورت P2MP سرویس دهی کند . همچنین NetPoint Pro می­تواند ، از ۴۰ تماس VoIP همزمان پشتیبانی کند ، این موضوع می تواند در رساندن سرویس تلفنی به مناطق صعب العبور که امکان کابل کشی تلفنی وجود ندارد موثر واقع شود . ارائه سرویس تلفنی بر بستر بی سیم که توسط (نت پوینت) NetPoint Pro محیا می شود به سادگی اضافه کردن VoIP Gateway به شبکه امکان پذیر است .


    nahvi18 و mamadsagha سپاسگزاری کرده‌اند.

  3. #3
    نام حقيقي: mohammad saghazadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    ahvaz
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    17
    سپاسگزاری کرده
    14
    با عرض سلام و تشکر از اقا محسن عزیز
    از مطلب خوبتون ممنونم ولی بنده بیشتر دنبال رادیو های صنعتی این برند هستم کاتالوگ های اون هارو هم دارم و میخوام بدونم دوستانی که از این دستگاه ها استفاده کردن و تونستن لینک بگیرن در چه فاصله ای و در چه محیطی تونستن چه مقدار دیتا بگیرند؟
    باز هم ازتون ممنونم




  4. #4
    نام حقيقي: محسن نیک قلب رودسری

    عضو عادی شناسه تصویری mohsenhvac
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    محل سکونت
    گیلان- رودسر
    نوشته
    2,203
    سپاسگزاری شده
    1944
    سپاسگزاری کرده
    1310
    منظورتون محصولات wireless scada هست؟
    حالا ا این وضعیت اشفته بازار میخواهید حتما از محصولات این شرکت استفاده کنید؟(فکر اینده و تامین قطعات هم باشید و صد البته هزینه ها)
    کلا قصد انجام چه کاری دارید؟ توضیح بیشتری بدهید شاید پیشنهادات بهتری از طرف اعضاء انجمن دریافت کنید.


    ویرایش توسط mohsenhvac : 2013-10-26 در ساعت 08:57 PM

  5. #5
    نام حقيقي: mohammad saghazadeh

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    ahvaz
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    17
    سپاسگزاری کرده
    14
    بله میشه گفت که منظور من جزو این دسته هستند ولی در واقع بنده به تازگی در یک شرکت کار میکنم که در کار شبکه های وایرلس هستش و لینک های وایرلس رو در مسافت های طولانی نسب میکنه من بنا به نیاز مشتریانی که دارم باید بدونم که هر کدوم از دیوایس های وایرلس شرکت های مختلف مثل نترونیکس موتورولا اکستراویو و... در هنگام نصب در شرایط معمولی ( وجود نویز و... ) در مسافت های مختلف چه مقدار دیتا رد و بدل میکنه از دوستانی که نصب این دستگاه هارو انجام دادن میخوام که بنده رو راهنمایی بفرمایند به طور مثال کسی که دستگاه NetStream5x100 استفاده کرده در چه فاصله ای چقدر تروپود داشته؟
    البته من تنها 2 هفته هست که دارم در زمینه وایرلس مطالعه میکنم و احتمال داره که مقداری از اصطلاحات رو درست بیان نکنم که از این بابت شدیدا عذر میخوام



کلمات کلیدی در جستجوها:

وایرلس تا چه فاصله ای کار میکند؟

http:forum.persiannetworks.comf77t61915.html

فاصله کار وایرلس

extrawave wireless

انتن extrawave

access point با تکنولوژی beam forming

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •