نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 15
سپاس ها 4سپاس
  • 1 توسط mmahmoodi
  • 1 توسط mmahmoodi
  • 1 توسط mmahmoodi
  • 1 توسط sunyniazi

موضوع: مشکل قطع شدن شبکه وایرلس

  
  1. #1
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5

    مشکل قطع شدن شبکه وایرلس

    سلام دوستان من تازه این انجمن رو پیدا کردم و یه مشکلی دارم که امیدوارم اینجا بتونم حل کنم.
    من در جایی کار میکنم که یه ساختمون 4 طبقه است، با یه شبکه WORKGROUP و حدودا 60تا سیستم. تو این ساختمون روی 3تا خط تلفن اینترنت ADSL فعاله با 3 تا مودم اکسس پوینت زایکسل مجزا که هیچ کدوم از IP ها هم مشابه نیستن.
    پیکربندی شبکه هم به این صورت است که طبقات اول و دوم با یه مودم با رنج IP یکسان (192.168.1.255)؛ طبقه سوم با همون نوع مودم با همون رنج IP ، اما اطبقه چهارم با همون نوع مودم ولی با رنج IP دیگری کار میکنند که این طبقه چون احتیاج به دسترسی به شبکه WORKGROUP ندارند این IP به آنها اختصاص داده شده است (192.168.2.255)
    مشکل از جایی شروع میشوه که اینترنت طبقه چهارم به هیچ عنوان نه قطع میشه نه مشکل قطعی شبکه را دارند در صورتی که طبقات اول و دوم و طبقه سوم که با دو مودم دیگر کار میکنند و تحت شبکه WORKGROUP هستند گاهی در روز بیش از 10 بار قطع میشن در حالی که چراغ ADSL مودم روشن است؛ و با شرکت که تماس میگیرم میگن از سمت اونا هیچ مشکلی نداره. و وقتی که مودم رو خاموش روشن میکنم مشکل برطرف میشه.
    این نکته رو هم بگم که اکثر سیستم ها با کارت شبکه های وایرلس TPLINK کار میکنن ( سری های DWA) و مشکل دیگه ای که من با چندتا از سیستم ها دارم اینه که یه دفعه وایرلس اون سیستم قطع میشه و من باید دستی برنامه کنسول وایرلس رو اجرا کنم سرچ کنم و رمز عبورش رو بزنم تا دوباره وصل شه به شبکه.
    ممنون میشم اگه بتونین کمکم کنین.



  2. #2
    نام حقيقي: mehdi

    عضو عادی شناسه تصویری mmahmoodi
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    بجنورد
    نوشته
    332
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    92
    نقل قول نوشته اصلی توسط sirpico نمایش پست ها
    سلام دوستان من تازه این انجمن رو پیدا کردم و یه مشکلی دارم که امیدوارم اینجا بتونم حل کنم.
    من در جایی کار میکنم که یه ساختمون 4 طبقه است، با یه شبکه WORKGROUP و حدودا 60تا سیستم. تو این ساختمون روی 3تا خط تلفن اینترنت ADSL فعاله با 3 تا مودم اکسس پوینت زایکسل مجزا که هیچ کدوم از IP ها هم مشابه نیستن.
    پیکربندی شبکه هم به این صورت است که طبقات اول و دوم با یه مودم با رنج IP یکسان (192.168.1.255)؛ طبقه سوم با همون نوع مودم با همون رنج IP ، اما اطبقه چهارم با همون نوع مودم ولی با رنج IP دیگری کار میکنند که این طبقه چون احتیاج به دسترسی به شبکه WORKGROUP ندارند این IP به آنها اختصاص داده شده است (192.168.2.255)
    مشکل از جایی شروع میشوه که اینترنت طبقه چهارم به هیچ عنوان نه قطع میشه نه مشکل قطعی شبکه را دارند در صورتی که طبقات اول و دوم و طبقه سوم که با دو مودم دیگر کار میکنند و تحت شبکه WORKGROUP هستند گاهی در روز بیش از 10 بار قطع میشن در حالی که چراغ ADSL مودم روشن است؛ و با شرکت که تماس میگیرم میگن از سمت اونا هیچ مشکلی نداره. و وقتی که مودم رو خاموش روشن میکنم مشکل برطرف میشه.
    این نکته رو هم بگم که اکثر سیستم ها با کارت شبکه های وایرلس TPLINK کار میکنن ( سری های DWA) و مشکل دیگه ای که من با چندتا از سیستم ها دارم اینه که یه دفعه وایرلس اون سیستم قطع میشه و من باید دستی برنامه کنسول وایرلس رو اجرا کنم سرچ کنم و رمز عبورش رو بزنم تا دوباره وصل شه به شبکه.
    ممنون میشم اگه بتونین کمکم کنین.
    اینترنت کل سیستم های اون طبقه قطع میشه ؟
    تعداد کاربرای طبقه ای که اینترنت قطع میشه چند تاست ؟
    یک ping 4.2.2.4 رو بگیرید ببینید خروجی چیه ؟
    اکسس پوینت ها چطوری به هم وصل شدن ؟ با کابل رفته تو سوئیچ ؟
    من فکر کنم اکسس پوینت شما هنگ میکنه ؟ با خاموش و روشن کردن اکسس پوین درست میشه ؟


    sirpico سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    طبقه اول و دوم با یه مودم اکسس پوینت وصلن و تعداد سیستم ها هم در حدود 16 تا هستش که اکثرا 2-3 تا از این سیستم ها خاموش هستند.
    چراغ اینترنت مودم روشنه اما شبکه از دسترس خارج میشه و گاهی هم اون علامت تعجب زرد رنگ روی خطوط وایرلس هست بعضی اوقات هم هیچی نیست اما no internet Acess میزنه
    اکسس پوینت طبقه اول با کابل رفته به سوئیچ و طبقه سوم هم با استفاده از کابل کشی به همان صورت
    اینکه اکسس پوینت هنگ میکنه یا نه رو از کجا باید بفهمم؟ آره وقتی خاموش روشن میکنم میاد شبکه
    پینگ هم زدم 4تا replay داد
    sent :4
    Recieve:4
    lost:4



  4. #4
    نام حقيقي: mehdi

    عضو عادی شناسه تصویری mmahmoodi
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    بجنورد
    نوشته
    332
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    92
    نقل قول نوشته اصلی توسط sirpico نمایش پست ها
    طبقه اول و دوم با یه مودم اکسس پوینت وصلن و تعداد سیستم ها هم در حدود 16 تا هستش که اکثرا 2-3 تا از این سیستم ها خاموش هستند.
    چراغ اینترنت مودم روشنه اما شبکه از دسترس خارج میشه و گاهی هم اون علامت تعجب زرد رنگ روی خطوط وایرلس هست بعضی اوقات هم هیچی نیست اما no internet Acess میزنه
    اکسس پوینت طبقه اول با کابل رفته به سوئیچ و طبقه سوم هم با استفاده از کابل کشی به همان صورت
    اینکه اکسس پوینت هنگ میکنه یا نه رو از کجا باید بفهمم؟ آره وقتی خاموش روشن میکنم میاد شبکه
    پینگ هم زدم 4تا replay داد
    sent :4
    Recieve:4
    lost:4
    dhcp روی اکسس پوینت ها فعاله یا نه یا روی مودم هست ؟ dhcp رو روی اکسس پوینته غیر فعال کنید . روی مودم فعال باشه.
    تو اون طبقاتی که این مشکل رو دارید ابتدا 4 تا سیستم رو بزارید از اینترنت استفاده کنند بعدا ببینید باز اینترنت قطع میشه.


    sirpico سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    مرسی از اینکه راهنمایی میکنین اما اصلا اینجا DHCP نداره، شبکه WORKGROUP هستش

    - - - Updated - - -

    اینکه گاهی در روز 2-3 بار بیشتر حتی کنسول کارت شبکه غیرفعال میشه روی چندتا از سیستم ها و مجبورم دستی سرچ کنم وایرلس رو و بهشون رمز بدم چه علتی میتونه داشته باشه؟
    کارت شبکه ها همگی وایرلس و TPLINK هستن و از محکم بودنشون مطمئنم و چندبار هم slat هم جابجا کردم اما بازم این مشکل پیش میاد



  6. #6
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    دوستان کسی نمیتونه منو کمک کنه؟



  7. #7
    نام حقيقي: mehdi

    عضو عادی شناسه تصویری mmahmoodi
    تاریخ عضویت
    Feb 2010
    محل سکونت
    بجنورد
    نوشته
    332
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    92
    نقل قول نوشته اصلی توسط sirpico نمایش پست ها
    مرسی از اینکه راهنمایی میکنین اما اصلا اینجا DHCP نداره، شبکه WORKGROUP هستش

    - - - Updated - - -

    اینکه گاهی در روز 2-3 بار بیشتر حتی کنسول کارت شبکه غیرفعال میشه روی چندتا از سیستم ها و مجبورم دستی سرچ کنم وایرلس رو و بهشون رمز بدم چه علتی میتونه داشته باشه؟
    کارت شبکه ها همگی وایرلس و TPLINK هستن و از محکم بودنشون مطمئنم و چندبار هم slat هم جابجا کردم اما بازم این مشکل پیش میاد
    منظورم روی اکسس پوینت ها هست که dhcp فعاله یا نه ؟ کیفیت سیگنال وایرلس روی اون کارت شبکه هایی که ssid رو پیدا نمیکنند چطوره ضعیف نیست ؟
    درایور کارت شبکه رو پاک کنید دوباره نصب کنید یا ویندوز رو عوض کنید . dhcp رو از روی اکسس پوینت غیر فعال کنید . اکسس پوینت ها ریست و دوباره کانفیگ کنید .


    sirpico سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    میشه راهنماییم کنین که چطور میتونم چک کنم ببینم DHCP روش فعاله یا نه؟
    دریاور کارت شبکه رو چندین بار پاک کردم بعد از چند روز همون مشکل پیش میاد



  9. #9
    نام حقيقي: نیازی

    عضو عادی شناسه تصویری sunyniazi
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    42
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    5
    با سلام
    اولا یه نقشه از شبکت رو باید برامون بدی ببینیم توپولوژیت چیه
    مثلا اینطور
    http://www.gliffy.com/go/publish/4152483
    دوم اینکه برای کل شبکت حتما حداقل یه dhcp فعاله که سیستمها آدرس دهی میشن و همونطور که دوستمون اشاره کردن شاید دو تا dhcp باشه که به مشکل برمیخوره و گردش بیخودی بسته ها توشبکت راه میفته به حدی که شبکه از کار بیفته و اگه dhcp رو مودم تغذیه کنه , قسمت روتر مودم رو از کار میندازه (تجربه) و مشکلی که گفتید پیش میاد.
    اگه نقشه کلیتونو بزارید نحوه تنظیم همشونو راهنمایی میکنم
    موفق باشید.


    sirpico سپاسگزاری کرده است.

  10. #10
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    با تشکر از همه دوستانی که راهنماییم کردن
    با توجه به توضیحات قبلی دوستان من چک کردم و دیدم که DHCP روی مودم اکسس پوینت فعاله و من غیر فعالش کردم حالا منتظرم ببینم بازم مشکل قطع و وصل شدن شبکه پیش میاد یا نه که اگه پیش بیاد یعنی باز یه جای کار ایراد داره
    با این حال ممنونم از همه دوستان بابت راهنمایی هاشون



  11. #11
    نام حقيقي: صابر

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    15
    با سلام
    اول اینکه حتما dhcp توی شبکون فعال باشه
    دوم اینکه احتمال داره دلیل قطع ارتباطتون تداخل فرکانسی باشه که می تونید در قسمت تنظینات وایرلس channel وایرلستون رو تغییر بدهید
    سوم حتما باند فرکانسی رو چک کنید اگر کلاینت ها سری n هستند مودم هم n باشه اگر کلاینت ها سری g هستند مودم هم g باشه
    امکان هم داره سیگنال ضعیف باشه و ارتباطتون قطع می شه که در این مورد پیشنهاد می شه تجهیزاتتون رو تقویت کنین



  12. #12
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    مرسی از راهنمایی تون اما من خودم دستی IP ست کردم برای همین بدون DHCP هم هیچ اشکالی در کار Ip اختصاص دادن ایجاد نمیشه
    در مورد سیگنال ها هم باید بگم حتی با سیگنالی در حدود 90% هم من مشکل قطعی رو داشتم برای همین مطمئنم ایراد باید خیلی فنی تر باشه



  13. #13
    نام حقيقي: آزاده

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Dec 2012
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    15
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    5
    سلام دوستان من بازهم ازتون کمک میخوام
    این اینترنت و شبکه اینجا مدام قطعی داره با شاتل که صحبت کردم اول گفت مودم میره رو حالت stanbyخاموش روشن کنین میاد
    چندبار این کار رو انجام دادم اما باز به فاصله کمتر از 1 ساعت باز یا چراغ مودم قرمز میشه یا کلا چراغش هست و چشمک میزنه اما روی علامت وایرلس علامت مثلث زرد رنگ میاد که میگه No internet access
    وقتی هم که با پشتیبانی حرف میزنم میگه مشل شبکه داخلیه میشه منو کمک کنین تا بفهمم ایراد کار کجاست این قطعی ها کلافه ام کرده
    مرسی



  14. #14
    نام حقيقي: نیازی

    عضو عادی شناسه تصویری sunyniazi
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    42
    سپاسگزاری شده
    7
    سپاسگزاری کرده
    5
    یه نقشه از شبکت بده
    مثلا من این نوع سیم بندی رو من تجربه کردم که تا یه ساعت همون مشکل رو میده

    میخواستم به قبل از گیت وی هم دسترسی داشته باشم که بعد از تحقیق متوجه شدم گردش بسته ها به مرور زمان مشکل ساز میکنه شبکه رو



  15. #15
    نام حقيقي: M.Moradi

    عضو عادی . شناسه تصویری mozafar_sa
    تاریخ عضویت
    Apr 2010
    محل سکونت
    اهواز I.R Ahwaz
    نوشته
    634
    سپاسگزاری شده
    438
    سپاسگزاری کرده
    87
    وقتی قطع میشه ببین با کابل اینترنت داری ؟ یا وایرلس فقط قطع میشه
    یکی یکی چک کن برو جلو تا مشکلو پیدا کنی



کلمات کلیدی در جستجوها:

علت قطع شدن مودم وایرلس

قطع شدن وایرلس مودم

قطع شدن وایرلس

علت قطع شدن وایرلس

علت قطعی وایرلس

مشکل قطع شدن وایرلس مودم tp-link

قطع و وصل شدن وایرلس مشکل قطع شدن وایرلسعلت قطع وایرلسدلیل قطع شدن شبکه وایرلسمشکل قطع و وصل شدن وایرلس علت قطعی مودم وایرلسدلیل قطعی وایرلسدلیل قطع شدن وایرلس مودمقطعی وایرلس مودمعلت قطع شدن وایرلس مودمعلت قطع و وصل شدن اینترنت وایرلسمشکل قطع شدن وایرلس مودم زایکسلدلیل قطع و وصل شدن چراغ adsl بر روی مودم tp linkعلت قطع شدن اینترنت وایرلسخاموش بودن چراغ وایرلس مودمﻗﻂﻊ ﺷﺩﻥ ﻭاﻳﺮﻟﺲدلیل قطع و وصل شدن وایرلس علت قطع و وصل شدن مودم وایرلسقطعی مودم وایرلس

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •