سلام

مشکلی همیشگی!

کاربر : قطعی وایرلس دارم ، همیشه گی هم نیست بعضی وقت ها به وجود میاد. تلفن بیسیم دارم با مارک پاناسونیک


آیا واقعاً مشکل از تلفن بیسیم است؟!

من خودم در منزل تلفن بیسیم دارم مارک پاناسونیک ، بعضی مواقع وقتی بیسیم زنگ میخورد کلاً وایرلسم قطع میشد.

یک امکانی که سیستم عامل میکروتیک داره به نام Spectral scan کارش اینه که میتونه یک رنج فرکانسی رو کامل Scan کنه ، البته هر فرکانسی که باشه از 900MHz تا 6100MHz ( بسته به نوع کارت وایرلس ) هر دیوایسی که توی این رنج کار کنه رو به ما نشون میده . یکیش هم تلفن های بیسیم . ( فرکانس تلفن هایی که bluetooth شون روشن باشه رو نشون میده )

(تصویر مربوط به اسکن کردن رنج . از مشکی که خالی ترین فرکانس هست به قرمز که بدترین هست )

گفتم حتماً یک راه حلی هست ، حتماً با تغییر چنل مشکل حل میشه !! چند روی پیش در منزل این تست رو انجام دادم ، با یک مشکل عجیب بر خورد کردم ، تلفن بیسیم ما توی رنج 2.4GHz کار میکرد ، دفعه اول تست رو زدم دیدم خوب داره توی چنل یک کار میکنه { از 2.401 تا 2.432 } به صورت Full داشت از 20MHz که در اختیار داشت رو استفاده میکرد. گفتم خوب پس بزار چنل مودم رو تغییر بدم و بزارم 6. دوباره تست زدم ، این دفعه در چنل 11 داشت کار میکرد { از 2.452 تا 2.472 } ، دفعه سوم زدم این دفعه رفت در چنل 6!! یعنی هر دفعه در یک رنج کار میکرد. مشکل هم اینجا بود که به صورت کاملاً Full 20MHz رو گرفته بود و هیچ کاری نمیشد کرد. قدرت کارت وایرلس رو بالا بردم دیدم توی بیسیم فقط یک نویز افتاد. خیلی قدرت بیسیم بالا بود.

اما راه حل چیست؟ راه حل اینه که تلفن بیسیم رو تغییر بدیم J . یک بیسیم دیگه که در رنج 1.19GHz یا رنج 5.8GHz کار میکنه بگیریم ( بعضی هاشون هم با bluetooth کار میکنن اونا هم خوبن ). البته یک راه دیگه هم هست که منطقی نیست زیاد ، اونم گرفتن مودمی که در رنج 5.8 کار کنه ، که البته همه کارت شبکه های وایرلس این رنج رو ساپورت نمیکنن.

آیا راه حل دیگری هم وجود دارد؟



موضوعات مشابه: