نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 از مجموع 9
سپاس ها 1سپاس

موضوع: مشکل با poe

  
  1. #1
    نام حقيقي: اشکان

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    کردستان
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    3
    سلام دوستان لطفا کمک کنید یک شبکه پوینت به پوینت رو با بولت و انتن پارابولیک راه اندازی کردم لحظه اول تست کردم جواب هم گرفتم اما فاصله انتن تا مرکز کنترلش به صورت سیمی حدودا 68 متره که من کابل اتصال (POE) به رادیوم رو وصل کردم الان رادیوم روشن میشه اما نمی تونم وارد رادیوم بشم فک کنم قاطی کرده به محض زدن کابل رادیوم چراغ LAN هم روشن میشه با کابل کوتاه امتحان می کنم درسته

    سلام دوستان لطفا کمک کنید یک شبکه پوینت به پوینت رو با بولت و انتن پارابولیک راه اندازی کردم لحظه اول تست کردم جواب هم گرفتم اما فاصله انتن تا مرکز کنترلش به صورت سیمی حدودا 68 متره که من کابل اتصال پی او ای به رادیوم رو وصل کردم الان رادیوم روشن میشه اما نمی تونم وارد رادیوم بشم فک کنم قاطی کرده به محض زدن کابل رادیوم چراغ لن هم روشن میشه با کابل کوتاه امتحان می کنم درسته


    ویرایش توسط Amirp_66 : 2011-04-22 در ساعت 09:14 AM

  2. #2
    نام حقيقي: سامان زحمتکش

    عضو ویژه شناسه تصویری Zahmatkesh
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3,663
    سپاسگزاری شده
    4784
    سپاسگزاری کرده
    2305
    نوشته های وبلاگ
    4
    سلام

    POE رو به رادیو نزدیک کن ، به جای اینکه در مرکز کنترل باشه ، ببرش پیشه آنتن

    یا کابل جنس مرغوب بگیر

    یک راهکار غیرعاقلانه هم هستش
    و اون اینکه از POE جریان بالاتر استفاده کنی ، که به مرور زمان به رادیو آسیب می زنه



  3. #3
    نام حقيقي: اشکان

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    کردستان
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    3
    اونوقت طرف لن هم مشکل نمیارهچو کابل طرف لن هم 65 متر میشه



  4. #4
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    جنس کابل خوب باشه و استاندارد ها رعایت شده باشن، تا 80 متر رو براحتی و حدود 110 متر رو به سختی میتونین داشته باشین.


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  5. #5
    نام حقيقي: سامان زحمتکش

    عضو ویژه شناسه تصویری Zahmatkesh
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3,663
    سپاسگزاری شده
    4784
    سپاسگزاری کرده
    2305
    نوشته های وبلاگ
    4
    آشنایی با Cat 6
    Cat 6 یک سیستم کابل بندی است که تشکیل شده است از اجزاء مختلف نظیر کابل ها (Cable)، قطعه کابل ها (Cord) و کانکتورهای اختصاصی که از لحاظ شکل و نوع و مواد تشکیل دهنده شباهت ها و تفاوت هایی را با استاندارد قبل از خود دارد.
    گروه : علم و دانش / کامپیوتر و فناوری اطلاعات / سخت‌افزار
    ● استاندارد Cat 6 چیست؟


    Cat 6 یک سیستم کابل بندی است که تشکیل شده است از اجزاء مختلف نظیر کابل ها (Cable)، قطعه کابل ها (Cord) و کانکتورهای اختصاصی که از لحاظ شکل و نوع و مواد تشکیل دهنده شباهت ها و تفاوت هایی را با استاندارد قبل از خود دارد.

    ● شباهت ها و تفاوت ها

    نخست باید بدانید که اجزاء Cat 6 که توسط شرکت های سازنده مختلف تولید می شوند می بایست بتوانند با یکدیگر کار کنند (Interoperability) و همچنین باید بتوانند با سایر استانداردهای قبل از خود نیز سازگاری داشته باشند. یعنی این که بتوان اجزاء Cat 6 و اجزاء Cat5/5e را در یک شبکه در کنار یکدیگر استفاده نمود و یا در صورت لزوم بتوان اجزاء Cat 6 را جایگزین اجزاء Cat5/5e نمود.

    به غیر از این، تمامی اجزاء Cat 6 و Cat5/5e دارای امپدانس اسمی 100(Nominal Impedance) اهم هستند ولی در تجهیزات Cat 6 تحمل خطای بیشتری در برابر تغییرات مقاومت وجود دارد.

    تغییرات مقاومت تحت عنوان پارامتری به نام Return loss (افت بازگشتی) سنجیده می شوند. هر چقدر مقدار Return loss (برحسب دسی بل) بیشتر باشد تطبیق امپدانس بهتری میان اجزاء وجود خواهد داشت و طبیعتاً مقدار انعکاس سیگنال و انعکاس مجدد سیگنال کمتر خواهد بود. در نتیجه Cat 6 نرخ خطای بیتی (BER) کمتری برای شبکه های اترنت سریع و گیگابیت اترنت (1000BASET) ارایه می کند.

    همانطور که می دانید هر چقدر خطاهای بیتی افزایش یابد، شبکه شما صرفنظر از قیمت ابزارهای شبکه ای که خریداری کرده اید در یک چرخه بی پایان کشف خطا و ارسال مجدد گرفتار می شود و این موضوع منجر به کاهش سرعت و افت شدید کارایی شبکه می گردد.

    سوم این که در Cat 6 تمامی پارامترهای انتقال برای کانال های مختلف و اجزاء و ارتباطات پایدار قادرند تا حداکثر فرکانس 250 مگاهرتز کارکنند. این در حالیست که این مقدار برای استاندارد Cat5/5e فقط 100 مگاهرتز است.

    تفاوت هایی نیز در مورد محدوده فرکانسی و پهنای باند مفید وجود دارد. طبق تعریف پهنای باند همان محدوده فرکانسی است زمانی که PSACR (جمع جبری نسبت تضعیف به سیگنال های ناخواسته) مثبت است.

    Cat 6 پهنای باند 200 مگاهرتز را در دمای 20 درجه سانتیگراد در مسافتی حدود 100 متر پشتیبانی می کند که این مقدار برای استاندارد Cat5/5e حدود 100 مگاهرتز است یعنی چیزی در حدود نصف.

    ▪ آیا اجزاء Cat 6 در مقایسه Cat5/5e تغییر کرده اند؟

    یکی از تفاوت های اساسی و مشهود میان این دو استاندارد در ساختمان کابل ها می باشد. قطر کابل های Cat 6 به نسبت Cat5/5e بیشتر است. این مقدار برای استاندارد Cat 6 از 3/5 میلی متر تا 8/5 میلی متر متغیراست. ولی برای استاندارد Cat5/5e قطر کابل ها از 8/4 میلی متر تا 5/5 میلی متر در نظر گرفته شده است و دلیل آن هم به دو عامل برمی گردد. اولاً به خاطر ضخیم تر بودن سیم های مسی به کار رفته در این کابل ها و ثانیاً این که در بعضی محصولات Cat 6 از یک جداکننده به نام Cross-Web استفاده می شود که به عنوان یک حایل در میان زوج سیمها قرار می گیرد تا اثرات نویز را کاهش دهد. البته این Cross Web از ضروریات استاندارد Cat 6 نمی باشد ولی برخی تولیدکنندگان بااین روش اثرات نویز را در طول کابل کاهش می دهند.

    دلیل افزایش قطر سیم ها (32AWG) به خاطر کاهش مقیاسی به نام افت تداخلی (Insertion loss) که گاهی تضعیف نیز نامیده می شود در یک محدوده فرکانس می باشد. هر چقدر مقدار Insertion loss کمتر باشد سیگنال دریافتی در گیرنده قوی تر خواهد بود. این اصلاح منجر به کاهش اثرات نویز صادره از منابع داخلی و خارجی می گردد. به علاوه کابل هایی با Insertion loss کمتر می توانند مسافت های طولانی تر و تحمل بیشتر در مقابل تغییرات دما را پشتیبانی کنند که نتیجه نهایی آن عملکرد بهتر شبکه خواهد بود.

    ویژگی دیگر Cat 6، وجود به هم تابیدگی بیشتر سیم ها برای کاهش اثر نویز میان زوج سیم ها می باشد.

    همان طورکه می بینید در این استاندارد، سازندگان مختلف، محصولات متنوعی را می توانید تولید کنید و این موضوع، تصمیم گیری صحیح در انتخاب کابل مناسب را مشکل می کند.

    ● نصب تجهیزات Cat 6

    نحوه نصب تجهیزات Cat 6 در بسیاری از موارد با روش های نصب تجهیزات استاندارد قدیمی تر یعنی Cat5/5e مشابه است. ولی برخی نکات درباره طراحی و نصب وجود دارد که افراد فعال در زمینه نصب و پیاده سازی شبکه ها می بایست به آنها توجه داشته باشند، نظیر پایان دهنده های کابل (Cable Terminator) و نحوه انتخاب مسیر کابل. یعنی ضخامت کابل ها در انتخاب اندازه داکت باید محاسبه شود. ضمناً وجود پایان دهنده کابل هم در کارایی کلی شبکه تأثیر به سزایی دارد.

    ▪ آیا Cat 6 جایگزین Cat5/5e خواهد شد؟

    پاسخ مثبت است ولی زمان دقیق آن مشخص نیست. مانند هر فناوری جدید دیگر، در حال حاضر امروزه هزینه نصب تجهیزات Cat 6 در مقایسه با استاندارد Cat5/5e حدود پانزده درصد گران تر است. البته هزینه ها به مرور زمان و با افزایش تولید محصولات کاهش خواهد یافت. اما امکاناتی که این استاندارد از نظر کارایی، سرعت و قابلیت می دهد، کمابیش صرف نظر کردن از آن را غیرممکن می کند. ضمن آن که کاربردها نیز سرعت بیشتر را طلب می کنند و گاهی ما را مجبور به استفاده از Cat 6 می نمایند.

    ▪ آیا مشکلات قبلی برطرف شده اند و آیا Cat 6 ادعاهای خود را عملی نموده است؟

    پاسخ مثبت است. چرا که هیچ مانع فنی در این راه وجود ندارد. زمانی که برای تکمیل استاندارد صرف شده است مربوط به توسعه پارامترها و فرآیندهای تست می باشد که برای بهینه سازی اجزاء Cat 6 در جهت تضمین همکاری متقابل فروشندگان مختلف صورت گرفته است.

    مشخصه های فنی با دقت و جزییات بسیار زیاد ذکر شده اند و سخت افزارهای ارتباطی در شرایط آزمایشی مختلف تست شده اند و در شرایط کاری بسیار بد نیز مورد آزمایش قرار گرفته اند.

    برای همین هم ممکن است مثلاً کانکتورهای ساخت یک شرکت با بقیه محصولات Cat 6 کار کند ولی کارایی آن مثلاً در حالت حداقلی باشد. برای همین هم بهترین کارایی در حالتی وجود دارد که همه تجهیزات از یک سازنده انتخاب شده باشند.

    برای آشنایی با عملکرد اتصالات در Cat 6، می توانید یک گیرنده ماهواره ای را تجسم کنید. زمانی که تکنسین برای نصب آنتن بشقابی ماهواره شروع به کار می کند، ابتدا آنتن را در جهت اصلی یک ماهواره قرار می دهد و سپس با گوش دادن به صدای دستگاه ردیاب خود و یا مشاهده تصویر تلویزیونی اقدام به تغییر جهت بشقاب می نماید تا قوی ترین سیگنال را بیابد. در مورد جک های Cat 6 نیز این موضوع صدق می کند.

    به این صورت که یک مقدار حداقل قابل قبول برای سیگنال ها وجود دارد و یک سیگنال بهینه که در واقع بیانگر قوی ترین سیگنال دریافتی در سمت گیرنده اطلاعات می باشد.

    ▪ همان طورکه می بینید استاندارد Cat 6 کلیه ادعاهای خود را عملی ساخته است. کارایی شبکه چقدر تغییر خواهد یافت؟

    چه از Cat 6 و چه از Cat5/5e استفاده کنید، کارآیی شبکه، تحت تأثیر نسبت سیگنال به نویز در سمت گیرنده خواهد بود. همه منابع مؤثر در نویز نظیر NEXT وFEXT، نویز ILD و همشنوایی خارجی باید موردتوجه قرار گیرند.

    مهمترین مزیت کابل های Cat 6 در بهینه کردن نسبت سیگنال به نویز با استفاده از بالا بردن پهنای باند است. نتیجه این که Cat 6 در مقایسه Cat5/5e نسبت سیگنال به نویز را حدود 12 دسی بل (تقریباً 16 برابر) نسبت به

    Cat5 بهبود بخشیده است.

    ▪ آیا واقعاً به Cat 6 نیازمندیم؟

    شاید بهتر باشد به این سیوال پاسخ دهیم که آیا Cat5/5e نمی تواند جوابگوی نیازهای امروز و یا قابل پیش بینی آینده باشد؟ پاسخ این است که احتمالاً می تواند ولیکن تفاوت هایی نیز وجود دارد. مثلاً اینکه ثابت شده است که 6 Cat نرخ خطای بیتی کمتری را نسبت به Cat5/5e دارد که این موضوع منجر به انتقال داده های بیشتر در طول شبکه های اترنت 100BASE-TX و 1000BASE-T می شود.

    در مورد کاربردهای آتی شبکه نیز باید بگوییم که در این استاندارد استفاده از امکان گیگابیت اترنت

    (1000BASE-TX) به صورت یک راه حل مناسب برای آینده ارایه شده است.

    کاربرد دیگر در زمینه ارسال ویدیو از طریق خطوط باند پهن می باشد که امروزه برای این کار از کابل های هم محور (Coaxial) استفاده می شود ولی راه حل Cat 6 برای این کار برای مسافت های بیش از 100متر و در فرکانس های کاری بالای 550 مگاهرتز می باشد. چرا که ضریب افت سیگنال کم در فرکانس های بالا در استاندارد Cat 6 آن را نسبت به Cat5/5e برای این کار مناسب تر نموده است.

    یک کاربرد اساسی دیگر، ویدیوی دیجیتال می باشد که بر اساس آن سیگنال های دیجیتال مستقیماً از یک منبع تلویزیون با کیفیت بالا (HDTV) با سرعت 5/1 گیگابایت در ثانیه صادر می شوند که از توان امروزی شبکه های مسی Cat5/5e بسیار بالاتر است. طی یک بررسی از ظرفیت انتقال داده در کابل های Cat 6 با پهنای باند 200 مگاهرتز مشاهده شد که نرخ انتقال داده حدود 2 گیگابایت در ثانیه بود.

    ▪ چرا به جای Cat 6 از فیبر نوری استفاده نکنیم؟

    بدون نیاز به بررسی کارایی، تصمیم گیری درباره انتخاب کابل های مسی یا نوری را بهتر است با توجه به تفاوت قیمت میان کابل های مسی و کابل های فیبر نوری شروع کنیم و یا شاید بهتر باشد کل تجهیزات لازم برای شبکه های مبتنی بر کابل های مسی و کابل های فیبر نوری را با یکدیگر مقایسه کنیم.

    در کل، هزینه بالای تجهیزات شبکه های نوری، استفاده از آن ها را در کابل کشی افقی مقرون به صرفه نمی سازد و فقط در شرایطی که محیط از نویز بالا برخوردار است یا امنیت بالا مورد نیاز می باشد می تواند مورد بررسی قرار گیرد. البته با گذشت زمان هزینه خرید کابلهای نوری پایین آمده است ولیکن در مقایسه با تجهیزات فعال

    (Active) شبکه ای، هنوز هم این رقم بسیار بالاتر از استانداردهای مبتنی بر کابل مسی می باشد.

    دلیل دیگر در استفاده از تجهیزات مسی در کاربردهای مربوط به برق رسانی سیستم های تلفنی VoIP می باشد. طبق این استاندارد جدید که توسط IEEE ارایه شده، یک پریز دیواری می تواند توان موردنیاز برای تجهیزاتی نظیر

    IP Phone، دوربین و ... را فراهم سازد که این ویژگی به خوبی توسط استانداردهای مبتنی بر کابل های مسی قابل پشتیبانی و ارایه است.

    ● نتیجه گیری

    در این مقاله تفاوت ها و شباهت های میان استانداردهای Cat 6 و Cat5/5e و دلایلی که کاربران را قانع کند تا از Cat 6 استفاده نمایند بیان شدند. این استاندارد شامل مشخصه های مربوط به سازگاری محصولات سازنده های مختلف و سازگاری با استانداردهای قبلی می باشد.

    از نقطه نظر کارایی، اگر ما از ویژگی های پهنای باند و نسبت سیگنال به نویز برای مشخص کردن کل کارایی استفاده کنیم، کابل بندی Cat 6 در مقایسه با Cat5/5e پهنای باندی حدود 2 برابر (200 مگاهرتز) و نسبت سیگنال به نویزی در حدود 16 برابر بهتر ارایه می کند. بقیه موارد مربوط است به جبران کمبودهای سایر تجهیزات و نویزهای خارجی و تغییرات حرارتی محیط.

    ضمناً Cat 6 از کاربردهای مختلفی نظیر امکان ارسال ویدیو از طریق خط باندپهن چند کاناله تا حداکثر محدوده فرکانسی 550 مگاهرتز و نیز سیگنال های ویدیویی دیجیتالی تا 2 گیگابیت در ثانیه برای HDTV و همچنین کاربردهای گیگابیت اترنت پشتیبانی می کند.

    از یک جنبه دیگر، کابل بندی Cat 6 برای کارهای متداول در مقایسه با فیبر نوری مناسب تر است و دلیل اصلی آن هم تفاوت قیمت عمده این دو نوع از تجهیزات می باشد. به غیر از این ها، استاندارد جدید IEEE برای تغذیه راه دور تجهیزات DTE سازگاری بیشتری با تجهیزات Cat 6 دارد و دلیل آن هم به خاطر اتلاف کمتر ولتاژ در این کابل ها می باشد


    ehsan653 سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: اشکان

    خواننده
    تاریخ عضویت
    Jun 2010
    محل سکونت
    کردستان
    نوشته
    16
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    3
    عیب از دستگاه هام نیست با دو تا پی او ای امتحان کردن اصولا تا لن وصل نشه نباید چراغ لن روشن شه اما به محض زدن کابل پی او ای چراغ لن هم روشن می شه
    و قتی کانکتور لن هم وصل می کنم ارتباط بر قرار می شه اما منو رادیو رو بالا نمیاره

    کابل هم با تستر تست کردم مشکلی نداشت


    ویرایش توسط Amirp_66 : 2011-04-22 در ساعت 11:36 AM

  7. #7
    نام حقيقي: آرمین اصغری

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Nov 2010
    محل سکونت
    تبریز
    نوشته
    251
    سپاسگزاری شده
    43
    سپاسگزاری کرده
    26
    ردیف سیم هات چجوریه؟حتما درست زدی سوکت رو؟
    منم این مشکل رو داشتم اشتباه از سوکت زدنم بود



  8. #8
    نام حقيقي: سامان زحمتکش

    عضو ویژه شناسه تصویری Zahmatkesh
    تاریخ عضویت
    Mar 2010
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    3,663
    سپاسگزاری شده
    4784
    سپاسگزاری کرده
    2305
    نوشته های وبلاگ
    4
    نقل قول نوشته اصلی توسط Amirp_66 نمایش پست ها
    عیب از دستگاه هام نیست با دو تا پی او ای امتحان کردن اصولا تا لن وصل نشه نباید چراغ لن روشن شه اما به محض زدن کابل پی او ای چراغ لن هم روشن می شه
    و قتی کانکتور لن هم وصل می کنم ارتباط بر قرار می شه اما منو رادیو رو بالا نمیاره

    کابل هم با تستر تست کردم مشکلی نداشت
    دوستان عزیز
    منطق دیجتال یه بازه ای را 1 و بازه دیگری را صفر می شناسد ، در مدارات الکترونیکی نیز چنین ساختاری برای تغذیه دستگاه وجود داره که با یک شدن جریان برق دستگاه روشن و با صفر شدن دستگاه در حالت استند بای قرار می گیره ، این مشکل زمانی پیش می یاد که توان انتقال داده شده در مصرف کننده به اندازه کافی نباشد که مدار را یک کند.



  9. #9
    نام حقيقي: رضا

    عضو عادی شناسه تصویری yavar
    تاریخ عضویت
    Sep 2009
    محل سکونت
    زیر آسمون خدا
    نوشته
    1,843
    سپاسگزاری شده
    1401
    سپاسگزاری کرده
    0
    نقل قول نوشته اصلی توسط zahmatksh نمایش پست ها
    دوستان عزیز
    منطق دیجتال یه بازه ای را 1 و بازه دیگری را صفر می شناسد ، در مدارات الکترونیکی نیز چنین ساختاری برای تغذیه دستگاه وجود داره که با یک شدن جریان برق دستگاه روشن و با صفر شدن دستگاه در حالت استند بای قرار می گیره ، این مشکل زمانی پیش می یاد که توان انتقال داده شده در مصرف کننده به اندازه کافی نباشد که مدار را یک کند.
    دقیقا حرف آقای زحمتکش صحیح است زمانی که طول کابل افزایش پیدا میکنه ولتاژ در مقصد افت میکنه واسه همین رادیو نمیتونه به طور کامل بوت بشه بهترین کار اینه که تست کنید ببینید بهترین فاصله از رادیو واسه Poe کجاست همونجا بزارش یه جورایی وسط فاصله بزار که هم افت ولتاژ نداشته باشی هم سیگنال کابل از Poe به سیستم افت پیدا نکنه



کلمات کلیدی در جستجوها:

poe چیست

تست poe

مشکل poe

نحوه سوکت زدن پی او یی

حداکثر فاصله poe تا انتن

فاصله کابل poeفرق POEبا POE تفاوت کابل lan و poeوصل کردن poe به آنتن data linkآشنايي با POEipphone ولتاژ مصرفی site:persiannetworks.comنحوه سوکت زدن کابل شبکه برای poeطریقه تست poeآشنایی با کابل شبکه cat6 مگاهرتزآشنایی با poe-lanکاربرد poe چیست ؟فاصله poe تا آنتنتفاوت استاندارد poe با poe چیستافزایش طول کابل انتنحل مشکل وایرلس poeتفاوت جنس سیمها درکابل cat6 چیستpoe cat یاسوکت زدن کابل آنتنمشکل طول سیم آنتن و افت سیگنالمشکلل کابل cat5 ولی با تستر مشکلی ندارد

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •