نمایش نتایج: از شماره 1 تا 9 از مجموع 9
سپاس ها 7سپاس
  • 1 توسط wazet
  • 2 توسط almas455
  • 1 توسط wazet
  • 1 توسط wazet
  • 2 توسط wazet

موضوع: راه اندازی NANO STATION UBNT RADIO

  
  1. #1
    نام حقيقي: مونس یار

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    16

    راه اندازی NANO STATION UBNT RADIO (ویرایش شد)

    سلام دوستان :

    لطفا در مورد مسئله زیر راهنمائی فرمائید :

    بنده یک شبکه LAN دارم و 2 مرکز دیگر که باید به صورت بی سیم به هم وصل بشن. بنده 4 رادیوی 5GH از UBNT تهیه نموده ام. لطفا نحوه ترکیب شبکه LAN موجود و راه اندازی ایستگاه های کاری را بفرمائین. در واقع نحوه راه اندازی Wireless Bridge ها رو می خواهم فرا بگیرم. مطمئن هستم در persian networks جوابم رو خواهم گرفت(چنان که قبلا گرفتم!!)




    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط mounsyar : 2009-01-06 در ساعت 11:40 AM علت: اصلاح و توضیحات تکمیلی

  2. #2
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    یه خورده نامفهوم توضیح دادین فاصله چقدر هستش چن مگ می خوایین قراره چی رد بشه ازش موانع و غیره کمی توضیح بدین. ولی پلن کلی کار یه رادیو AP کاانفیگ می کنی در مرکز با انتن مناسب در جهت کلاینت ها بقیه رادیو ها رو هم سمت کلاینت ها بریج می کنی بعضی ها هم گزینه ap client دارند خلاصه بریج میشن به مرکز..


    ویرایش توسط almas455 : 2009-01-05 در ساعت 11:19 PM
    mounsyar سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    اول اینکه چرا 4تا؟
    یک مرکز داری که روی حالت AP می گذارید (البته شما در مورد مسافت و زاویه بین این دو مرکز که باید به شما وصل بشند توضیحی ندادید)
    اون دو تای دیگه رو هم کلاینت می گذارید

    یادتون باشه قبل از اینکه منار رو بدزدید باید چاهش رو بکنید(در مثل جای هیچ مناقشه نیست)رفتید خرید کردید و پول رو دادید حالا موندید چکار کنید؟


    mounsyar و r0otsharp سپاسگزاری کرده‌اند.

  4. #4
    نام حقيقي: مونس یار

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    16

    توضیح کامل تر

    سلام دوستان ببخشید که بد توضیح دادم سعی می کنم اینبار کامل تر توضیح بدهم

    مقدمه : من یک بار هم در این انجمن سوالی کرده بودم و پرسیده بودم که رادیو ها چی هستند !! و در جواب دوستان فرمودند "رادیو ها همان رادیوهای اینترنتی هستند !!!! " با اینکه گفته بودم منظورم تجهیزات هست نه رادیوهای اینترنتی.

    سوال اول : بعد از مدتی جستجو و تلاش با تجهیزات رادیوئی آشنا شدم و کارشون رو فهمیدم ( البته نه کامل) حالا از شما دوستان در سوال اول چند مورد رو درخواست می کنم. اول اینکه در مورد تجهیزات رادیوئی برام لطف نمائید و توضیحاتی ارائه فرمائید یا به تاپیک یا مقاله ای ارجاع بدهینم. من سوالات مبهمی دارم مثل :
    "" توضیح اینکه منظورم از این سوال ها ACCESS POINT ها و تجهیزات وایرلس کوتاه برد نیستند مثل کارت هاش شبکه بی سیم و اکسس پوینت ها و .... """
    "تجهیزات رادیوئی چی هستند ؟" ( مثل UBNT و TELETRONIX و ...."
    "Wireless Bridge ها چی هستند ؟ "
    "Wireless Router ها چی هستند"
    "انواع آنتن ها"
    "انواع شبکه های وایرلس برد حدود 5 تا 15 کیلومتر"
    "Mode های تجهیزات مثلا کلاینت،مرکز، و ..."
    "متصل کردن شبکه LAN موجود با کلاینت هائی که در فاصله دورتر هستند مثلا 4 کیلومتر و بیشتر"
    خواهش می کنم کمک کنید و درد یاد گرفتن دارم و مطمئن هستم در پرشین نت ورک جوابم رو می گیرم.


    سوال دوم :

    در مورد کامل کردن توضیحات تاپیک اول که ناقص توضیح داده بودم و متعاقبا "عذر می خواهم" باید عرض کنم که دیاگرام این شبکه رو کامل کشیدم و متاسفانه الان در سفر هستم و امکان اینکه فایل VISIO رو ضمیمه کنم وجود نداره ولی خوب سعی می کنم بفرستم.

    ما یک ساختمان داریم که یک سوئیچ 24 پورت در آن قرار میگیرد و کلاینت هائی هم داریم(یک LAN معمولی) حالا دو ساختان هم داریم که هر کدارم فاصله شان تا این ساختان که LAN آن مشغول به کار هست قرار دارند. من می خواهم 4از 4 nano station استفاده کنم.یعنی 2 تا بالای ساختان مرکز و یکی در بالای ساختمان A و یکی در بالای ساختمان B. تا اینجای کار درست ؟ آیا مشکلی هست؟!. در واقع می خواهم ساختمان A و B به LAN موجود در ساختمان مرکز متصل شوند. حال از شما کارشناسان این انجمن درخواست راهنمائی دارم.(آیا تجهیزات انتخابی مناسبند ؟ آیا این استراتژی صحیح است ؟ در مورد MODE تجهیرات و .... راهنمائی فرمائین. آیا تجهیرات نرم افزاری دارند که می توان اونها را در حالت مثلا کلاینت یا سرور تنظیم کرد ؟ ممنونم

    باز هم ممنونم. عکس رو هم در اسرع وقت ضمیمه می کنم





  5. #5
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    در مورد سوال اول در گوگل تایپ کنید اکسس پوینت چیست تا با دریایی از اطلاعات روبرو بشید در لابلای همان مطالب توضیحات اضافی هم تا دلتان بخواد هست اکسس پوینت چیست بریج چیست مد های اکسس پوینت چیه تنظیمات امنیتی قابل استفاده چیه و مطالب مرتبط دیگر.یوبی و تلترونیکس و سنائو و پلانت و لینکسیس و تی پی لینک و مایکرونت و k-best و الفا و Air live و alcon و پروکسیم و موتورولا و سولکتک و ردلاین و میکروتیک و نت کروم و چندتای دیگه که موجود در بازار ایران هستند نام تجاری یا همان برند دستگاها هستند حالا یکی مونتاژ می کنه یکی میسازه خلاصه کلام این اسم ها رو یدک میکشن.
    در مورد انتن هم انواع آنتن : فلت ، امنی ، پارابولیک ، سکتور ، یاگی ، سولید دیش بقیه رو دیگه خودتون سرچ کنید.
    در مورد قسمت سوال دوم باز شما فاصله رو نگفتی وضعیت دید مستقیم رو نگفتین چی می خوایید رد کنید رو نگفتین اینترنت هستش یا اتوماسیون.آیا دو نقاط در یک جهت هستند اگر در یک جهت باشه سمت مرکز یک رادیو کفایت می کنه مثل پاوراستیشن.در مورد تنظیمات هم شما وارد کانفیگ رادیو میشی که وب بیس هستش و تنظمیات رو انجام میدی ساده هستش چیز خاصی نداره.خود رادیو پیش فرض یک ای پی روش هستش یه ای پی از همان رنج روی سیستم ست می کنی در اینترنت اکسپلورر ای پی رادیو رو میزنی یوزر پسورد رو می خواد که میدی و وارد میشی و کانفیگ می کنی.
    اینجور که پیداست شما آزمون و خطا می خواهید پیش برید و لینک رو راه بندازید توضیحات رو کامل کنید تا کمک کنیم خودتان راه بندازید البته اصولی ترش این بود که کسی دیگر راه می انداخت و شما در کنارش میدیدی بهرحال توضیحات فاصله و نیاز و ترافیک رو بگید تا ببینیم این تجهیزات شما جواب میده یا نه.



    mounsyar سپاسگزاری کرده است.

  6. #6
    نام حقيقي: مونس یار

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    16

    توضیحات تکمیلی

    سلام و عرض تشکر :

    فاصله لینک ها تقریبا 1 تا 2 کیلومتر هستند و جهت ساختمان ها یکی نیستند(یکی شمال و یکی غربه !!) در مورد اینکه از نانو استفاده کنم نظرتون چیه ؟ 2.4 یا 5 ؟
    مورد استفاده هم رد و بدل کردن فایل در حد کیلوبایت هست و در آینده اتوماسیون و وضعیت دید هم کاملا به هم دید دارند (هر 3 ساختمان مرکز و 2 ساختمان دیگر)

    یک سوال هم اینکه در ساختمان هائی که نانو ها بالاشون وصل میشه می تونم خروجی رادیو رو به سوئیچ 8 پورت بدم ؟ یا باید حتما از رادیو به یک سیستم بدم ؟ چون تو ساختمان های جدید هم چند تا کلاینت هستش.( البته با نرم افزارهای اکسس پوینت ها کار کردم مثلا تنظیمات مود دستگاه و ... ولی در مورد رادیو ها هم می خواستم بدونم تنظیمات همینطورن که فرمودید آری) متشکرم و سپاسگزارم.


    ویرایش توسط mounsyar : 2009-01-06 در ساعت 07:25 PM

  7. #7
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    اگر لن تو لن می خوایی ارتباط برقرار بشه آره کابل میاد میره به سوییچ اگر قراره سرور مرکز باشه و دو ساختمان دیگر کلاینت باشند برای دادن اینترنت و اتوماسیون باز هم کابل میره به سوییچ اگر می خوایی فقط یک سیستم با مرکز در ارتباط باشه یه کارت شبکه میندازی روش کابل میاد به اون سیستم.یوبی کوییتی هم رادیوهای خوبی داره ولی آنتن های همراهش زیاد قوی نیستند.من بهتون پیشنهاد میدم 4 تا پاوراستیشن بگیرید یه جفت 2.4 یه جفت 5.8 چون اگر آلودگی هم نباشه رادیو خودتون هم برای شما ایجاد نویز می کنه برای همین گفتم یه لینک 2.4 بزنید یه لینک 5.8.البته می تونید سمت مرکز پاوراستیشن بزارید و سمت کلاینت نانو ولی در همه پاوراستیشن بگذارید مطمئن تر از نانو هستش.


    mounsyar سپاسگزاری کرده است.

  8. #8
    نام حقيقي: مونس یار

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Sep 2008
    نوشته
    23
    سپاسگزاری شده
    2
    سپاسگزاری کرده
    16

    وجود شبکه های زیاد در اطراف

    سلام بسیار ممنونم و سپاسگزارم که مسئله رو پیگیری فرمودید.امیدوارم جبران کنم. من هم مدت زیادی است کار شبکه ( در حد آماتور ) از کارهای Passive و ACTIVE مثل راه اندازی LAN و اکسس پوینت و ... انجام می دهم.الان هم این کار را بطور رایگان و برای مجموعه ای قراره انجام بدهم.(هزینه ای نمیگیرم) بعدا علتش رو به صورت شخصی برای دوستانی که لطف نمودند منو راهنمائی کردند خواهم گفت.

    در ضمن در اطراف این ساختمان که قرار این کارها انجام بشود ساختمان ها،شرکت ها،کارگاه ها،کارخانجات و ... بسیار زیاد است(جاده مخصوص تهران). مشکلی که از نظر تداخل و .... ایجاد نمی شود ؟ ( با وسایلی که قراره انتخاب بشند (مثل PS یا NS ) ؟؟

    ممنونم.




  9. #9
    نام حقيقي: ?

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jan 2007
    محل سکونت
    ?
    نوشته
    1,318
    سپاسگزاری شده
    273
    سپاسگزاری کرده
    78
    تو جاده مخصوص مشکل بتونی جواب بگیری
    وضعیت 2.4 رو خبر ندارم ولی رو 5.8 یه سر بچرخونی اسلب و غیر اسلب تا دلت بخواد نصب کردن.اینجور جاها فقط باید نصب بشه تا دید وضعیت به چه صورت هستش و جواب میده یا نه چون آلودگی بیداد می کنه.توی مسیر لینک هات یه اسکن بکن هم رو 2.4 هم 5.8 ببین چه خبره.به نظر من اینجورجاها پاور حرف اول رو میزنه اسلب 5826 سری 600 میلی وات بزن.البته شاید 2.4 خلوت تر از 5.8 باشه (که باز بعید بدونم) ولی رو 5.8 بیشتر میشه مانور داد .شاید هم با پاوراستیشن 5.8 با آنتن خودش سیگنال بتونی بگیری ولی لینک پایدار نباشه تا یه ترافیک ناچیز بیاد روش پینگ تایم اوت بگیری و ارتباط قطع بشه. آنتن همراه پاوراستیشن 5.8 فکر کنم 19 دی بی باشه که اینجورجاها نمیشه بهش اعتماد کرد.اسلب آنتنش 26 دی بی هستش.
    درکل پیشنهاد بنده اسلب 5826 هستش سری قبلش 200 میلی بود سری جدید 600 میلی موجود هستش دربازار.


    mounsyar و amin-net سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

nano station چیست

ubnt چیست

http://forum.persiannetworks.com/f77/t23475.html

nanostation چیست

نانو بریج چیست

رادیو ubnt

تنظیمات رادیو ubnt

تنظیم رادیو ubnt

nano station چيست

ubnt چیست ؟چیست ubntراه اندازی ubntنانو بریج چیست؟ubntnanostation چیست؟راه اندازی nanostationubnt چیست؟تنظیمات nano stationnano stationچیستآموزش نصب رادیو ubntرادیو nano stationتنظیمات رادیو وایرلس ubntرادیو پروکسیمروش تنظیم ubntتنظیم وایرلس ubnt

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •