نمایش نتایج: از شماره 1 تا 6 از مجموع 6
سپاس ها 1سپاس

موضوع: آنتن برج میلاد از چه نوعی است؟

  
  1. #1


    عضو غیر فعال شناسه تصویری century21c
    تاریخ عضویت
    Apr 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    4

    آنتن برج میلاد از چه نوعی است؟

    با سلام به همه دوستان
    با توجه به اینکه بهره برداری از آنتن برج میلاد در انحصار دو مرکز مهم یکی وزارت ارتباطات و فن آوری اطلاعات و دیگیری صدا و سیماست، از دوستان کسی اطلاعای داره این آنتن چه نوعی است و سیستم کارکردش چطوره؟

    البته فقط جهت افزایش اطلاعات و کنجکاویه...
    با تشکر



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    بستگی به بهره برداری که می شه آنتن ها فرق می کنه به نظر سوال شما اصلاً سوال خوبی نمی یاد!!!
    روی دکل بالای برج ممکنه 1000تا آنتن نصب بشه با 200 کاربری مختلف


    century21c سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Hooman

    عضو عادی شناسه تصویری hmn566
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    639
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    33
    این برج یک آنتن اصلی به ارتفاع 120 متر داره.



  4. #4


    عضو غیر فعال شناسه تصویری century21c
    تاریخ عضویت
    Apr 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    4
    نقل قول نوشته اصلی توسط almas455 نمایش پست ها
    بستگی به بهره برداری که می شه آنتن ها فرق می کنه به نظر سوال شما اصلاً سوال خوبی نمی یاد!!!
    روی دکل بالای برج ممکنه 1000تا آنتن نصب بشه با 200 کاربری مختلف

    سلام
    عرض کردم خدمتتون قراره بهره برداری برای پوشش شبکه تلفن همراه بشه و یکی هم صدا و سیما فکر کنم برای بخش رادیو... اما نکته مهم اینه که قرار نیست چیز دیگه ای به این سازه اضافه بشه... یعنی چیزی که الان شما مشاهده میکنید اصل آنت هست و مثلاً هیچوقت یه آنتن پارابولیک روی اون نصب نمیشه... نمیدونم تونستم منظورم رو خوب برسونم یا نه...
    روی دکل بالای برج هیچ چیزی نصب نمیشه و میله ای که در حال حاضر قابل مشاهده است آنتن هست...
    از اینکه سوال خوبی نپرسیدم معذرت میخواهم... حس کنجکاویه دیگه...

    (شاید هم من کاملاً اشتباه میکنم اما شما تو برجهای شبیه میلاد در سطح دنیا یه نگاه بیندازید بسیاریشون کار مخابراتی انجام میدن و هیچ آنتنی روشون نصب نیست و فقط همون میله بلند مشاهده میشه)



  5. #5


    عضو غیر فعال شناسه تصویری century21c
    تاریخ عضویت
    Apr 2007
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    33
    سپاسگزاری شده
    1
    سپاسگزاری کرده
    4
    این مطلب از سایت یادمان سازه برداشته شده است...


    دكل آنتن برج ميلاد

    به منظور تأمين مكان مناسب نصب آنتن هاي مخابراتي و تلويزيوني دكل آنتن برج ميلاد از تراز 315 متر تا تراز 435 متر پيش بيني شده است . بر روي اين سازه 120 متري سه مجموعه آنتن*هاي UHF ، VHF ، FM نصب خواهد شد كه ابعاد و مشخصات لازم براي هر مجموعه قبل از طراحي سازه اي و در مراحل مختلف طراحي با سازمان صدا و سيما هماهنگ شده است . اگر چه شكل ظاهري اين سازه و نيازهاي معماري آن تأثير مهمي بر نماي برج ميلاد دارد در اين نوشتار عمدتاٌ به بيان برخي ويژگي هاي سازه اي آن پرداخته شده است .
    سازه دكل آنتن از چهار بخش اصلي تشكيل شده است . بخش نخست از تراز 308 متر شروع مي*شود و در ارتفاعي به طول 0/7 متر به بدنه اصلي برج متصل است . قطر مقطع در اين طول ثابت و برابر با 6000 ميلي متر است . اين بخش از تراز 315 متر تا تراز 382 متر ادامه يافته قطر مقطع به 3543 ميلي متر كاهش مي يابد . شكل هندسي مقطع اين بخش 16 ضلعي منتظم در نظر گرفته شده است . بخش دوم سازه دكل آنتن كه محل نصب آنتن هاي FM است ،* به شكل هشت ضلعي غيــر منتظم با بعد بيروني 1900 ميلي متر بين تــراز 382 تا 408 متر قرار دارد . بخش سوم از تراز 408 تا تراز 80/420 متر ساخته مي شود كه شكل هندسي آن نيز هشت ضلعي غير منتظم است . بعد بيروني اين بخش 1300 ميلي متر و آنتن هاي VHF بر روي آن نصب مي گردند و بالاخره بخش چهارم اين سازه از تراز 80/420 , متر تا تراز 435 متر ساخته مي شود كه داراي شكل هندسي مربع با بعد 600 ميلي متر بوده آنتن*هاي UHFروي آن نصب مي شوند .
    با توجه به لزوم احتراز از وزن زياد چه به سبب نيروهاي جانبي وارد بر سازه و چه به سبب ملاحظات خاص ساخت و نصب آنتن هاي مخابراتي استفاده از مصالح فولادي با مقاومت زياد اجتناب ناپذير است . بدين منظور براي قسمت اول دكل آنتن فولاد ST52 و براي سه قسمت بالايي فولاد ILG500 , * است . به منظور تأمين پايداري هندسي افزايش مقاومت نهايي سازه در طول همه قسمت هاي اين دكل سخت كننده هاي قائم و افقي در فواصل مناسب طراحي شده است . از سوي ديگر به سبب نياز به بازشوهايي با ابعاد مختلف چه در ارتفاع دكل و چه در محل هاي اتصال قسمت هاي مختلف ، سخت كننده هاي لازم براي اطراف آنها نيز طراحي شده است . سخت كننده هاي افقي قسمت اول به سبب حساسيت ورق ها در برابر كمانش موضعي و توزيع مناسب نيروهاي جانبي بين همه اجزاي مقطع در هر 5/2 متر تعبيه شده شكل و مقطع مناسب آن با توجه به سهولت اجرا و مقاومت لازم بارها مورد بحث و بررسي قرار گرفته طرح بهينه براي آن نتيجه شده است . علاوه بر سخت كننده ها ، به منظور اتصال قطعات مختلف تشكيل دهنده هر قسمت از دكل آنتن وصله هاي افقي و قائم نيز در نظر گرفته شده است . بخش هاي مختلف دكل آنتن در يك اتصال تدريجي و با پيش بيني كليه نيروهاي منتقل شونده بين بخش ها به هم متصل مي*شوند.
    در بالاترين تراز دكل آنتن ( تراز 435 متر ) يك سيستم جرثقيل سبك براي زمان بهره برداري و جابجايي و نصب آنتن ها در نظر گرفته شده است كه جزئيات آن با توجه به شرايط بهره برداري و ساخت سازه دكل آنتن طرح شده در صورت لزوم تغيير خواهد يافت . اين جرثقيل قادر به انجام عمليات در چهار وجه بخش چهارم دكل آنتن است .
    كليه اتصالات سازه اي از نوع پيچي با عملكرد اتكايي و با پيش تنيدگي لازم در حد عملكرد اصطكاكي طراحي شده اند و در موارد غير حساس و عمدتاٌ غير سازه اي از جوش نيز استفاده مي*گردد .



  6. #6


    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Mar 2007
    نوشته
    56
    سپاسگزاری شده
    5
    سپاسگزاری کرده
    2
    قراره بخشی رو هم اجاره بدند البته به شرکت های اینترنتی و مخابراتی تا انتن هاشون رو اونجا نصب کنند



کلمات کلیدی در جستجوها:

انتن برج میلاد

جرثقیل برج میلاد

سازه نادیدنی

قطر انتن برج میلاد

دکل آنتن برج میلاد

آنتن برج میلاد

قطر برج میلاد

انتن های میله ایقطرآنتن برج میلادآنتن موجود در برج میلادانتن میلهدکل برج میلادانتن های موجود برج میلاداز کجا بفهمیم از کدام دکل انتنقطر دکل برج میلادارتفاع و قطر میله برج میلادنصب دکل برج میلادآنتن های اینترنتی بالای برجهامیله برج میلادقطربرج میلادبرج میلادجرثقیل های برج میلاداجزای تشکیل دهنده دکل تلویزیون http://forum.persiannetworks.com/f77/t16361.htmlانتن میلاد

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •