یک شرکت پیشرو در زمنیه ارایه فناوری بلوتوس در تلفن های همراه جهان، از چهار غول بزرگ صنعت تلفن همراه جهان در خصوص استفاده از این فناوری در خاک آمریکا ادعای شکایت کرده است.
شرکت CSR که تولید کننده اصلی قطعات مروبط به فناوری بلوتوس در جهان و بکارگیری آنها در تلفن های همراه است، از چهار شرکت نوکیا، سامسونگ، پاناسونیک و ماتسوشیتا به دلیل استفاده از این چیپ ها در تلفن های همراه تولیدی و فروش آنها در خاک آمریکا پرونده شکایت تهیه کرده است.
بر اساس ادعای این شرکت، فناوری بلوتوس حق انحصاری است که به محققی به نام ادوین سومنین از دانشگاه واشنگتن تعلق دارد و از این رو استفاده از آن در تلفن های همراه به کار گرفته شده در آمریکا، غیر قانونی است.
رویه عادی این شرکت این است که به اعضای آکادمیک و دانشگاهی برای تجاری کردن ایده هایشان کمک های قابل توجه کند و ایده بلوتوس نیز یکی از این موارد بوده است.
بر اساس گزارش گاردین، این ادعا در دادگاهی در سیاتل ارایه شده و براساس آن توقف سریع استفاده از این چیپ ها در تلفن های همراه مورد فروش در آمریکا خواسته شده است.
این ادعا در حالی مطرح شده است که شرکت یاد شده بخش اعظمی از درآمدهایش را از بخش فروش چیپ هایی به دست می آورد که امکان انتقال اطلاعات به صورت بی سیم میان تلفن های همراه را عملی می سازد.
آمارها نشان داده است که بازار استفاده از این فناوری جدید در سال گذشته بین 60 تا 70 درصد رشد داشته است.
منبع



موضوعات مشابه: