نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5
سپاس ها 6سپاس
  • 1 توسط hmn566
  • 1 توسط almas455
  • 1 توسط hmn566
  • 1 توسط subzer0
  • 2 توسط subzer0

موضوع: دستگاهای Wireless و سلامتی انسان

  
  1. #1
    نام حقيقي: Hooman

    عضو عادی شناسه تصویری hmn566
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    639
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    33

    دستگاهای Wireless و سلامتی انسان

    با سلام به همگی دوستان.
    چندی پیش بحثی در بازارچه در مورد اینکه آیا دستگاههای Wireless بروی فرکانسهای مختلف برای سلامتی انسان مضر است یا خیر مطرح شد.
    نظرات مختلفی از طرف همکاران مختلف مطرح شد که میتوانید آن را اینجا ببینید.
    سئوال در مورد wireless lan
    از کلیه همکاران و دوستانی که در این مورد مطالعات و تحقیقاتی بعمل آورده اند دعوت میشود که در اینجا نتایج مطالعات خود را مطرح کنند تا اینجانب و بقیه دوستان استفاده نمائیم.
    خواهش میکنم مقالات و مستندات حتی المقدور با ذکر جزئیات، فرکانس کاری،قدرت دستگاه و دیگر پارامترهای ممکن باشد.
    ان شاالله که یه یک نتیجه گیری مثبت برسیم.



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط hmn566 : 2006-12-24 در ساعت 06:50 PM
    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  2. #2
    نام حقيقي: amin djoneidi

    عضو عادی شناسه تصویری almas455
    تاریخ عضویت
    Nov 2004
    محل سکونت
    persia
    نوشته
    3,442
    سپاسگزاری شده
    1023
    سپاسگزاری کرده
    30
    فعلاً وقت گشتن توی کتابخونه رو ندارم تا منابع رو اعلام کنم اما به اندازه تعداد موهای کله خودم کتاب و مقاله هست بگذار کارم جمع و جور بشه می گذارم


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: Hooman

    عضو عادی شناسه تصویری hmn566
    تاریخ عضویت
    Apr 2004
    محل سکونت
    Tehran
    نوشته
    639
    سپاسگزاری شده
    107
    سپاسگزاری کرده
    33
    مرسی آقای جنیدی
    زحمتشو بکشی ممنون میشم.اگر ebook اش رو هم تو اینترنت پیدا کردی بذار


    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  4. #4
    نام حقيقي: مهدی هنرمند جوان

    خواننده شناسه تصویری subzer0
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    3
    خبر مربوط به خرداد ماه ۱۳۹۰ هست:
    بر اساس گزارشی از پایگاه اینترنتی Ars Technica، امکان تهدید سلامت انسان توسط امواج رادیوی WiFi وجود دارد. بر اساس این خبر، اروپاییان به عدم استفاده از WiFi در مدارس و همچنین استفاده از تلفنهای سیم دار به جای تلفنهای بیسیم تشویق می شوند.
    تحقیقات بسیاری نشان می دهند که امکان وجود رابطه ای ما بین سرطان و تلفنهای همراه وجود دارد. البته این رابطه هیچ گاه کاملا ثابت نشده است و همواره در حد احتمال باقی مانده است.
    با اینکه گزارشهایی مبنی بر اثرات کوتاه مدت تشعشعات Wireless بر بدن انسان وجود دارد، هیچ گاه اثرات طولانی مدت این تشعشعات ثابت نشده است. اما همچنان نگرانیها در این مورد وجود دارد و مقالاتی نیز در این زمینه نوشته شده است.
    این هم خبری مشابه هست:
    Wi-fi و اثر آن بر سلامتي انسان
    تحقيق جديدي بر روي اثر شبكه هاي بي سيم بر سلامت انسان توسط موسسه HPA در حال انجام است . اين تحقيق بر روي تاثير متوسط شبكه هاي بي سيم و سيگنال هاي access point بر روي بدن انسان تمركز دارد . البته موسسه ي متولي اين بررسي معتقد است كه نتيجه ي اين آزمايشات كه كاملا سيستماتيك انجام خواهد شد با احتمال بسيار بالايي نا اميد كننده نخواهد بود . پروفسور پت تروپ مدير اين موسسه اعلام كرده است كه تاكنون هيچ مدركي مبتني بر اثر سو شبكه هاي محلي بي سيم بر سلامتي افراد بدست نيامده است. سيگنال مورد استفاده در Wi-Fi داراي انر‍ژي بسيار كمي مي باشد و نمي توان هنوز ادعا كرد كه مدارس و محيط هاي عمومي از Wi-Fi استفاده نكنند . به عقيده ي كارشناسان اثر اين سيگنال ها را نمي توان انكار كرد ولي به نظر مي رسد اين تاثيرات از شاخصه هاي موسسات تحقيقات سلامت پايين تر است .



    arash3400 سپاسگزاری کرده است.

  5. #5
    نام حقيقي: مهدی هنرمند جوان

    خواننده شناسه تصویری subzer0
    تاریخ عضویت
    Mar 2011
    محل سکونت
    زنجان
    نوشته
    10
    سپاسگزاری شده
    4
    سپاسگزاری کرده
    3
    دستگاه های الکترونیکی بی سیم و سلامت
    از ویکیپدیا ، دانشنامه آزاد
    برای تلفن های موبایل ، با تشعشع تلفن همراه و سلامت.

    سازمان بهداشت جهانی اطلاعاتی در باره این که میدان های الکترومغناطیسی (EMFs) بر محیط زیست تاثیر می گذارند (اما نه برانسان ها) ، و برخی افراد که در مورد عوارض احتمالی نگران هستند داد. در پاسخ به نگرانی های عمومی ، سازمان جهانی بهداشت تاسیس پروژه بین المللی EMF در سال 1996 به منظور ارزیابی شواهد علمی اثرات بهداشتی احتمالی از EMF در محدوده فرکانس از 0 تا 300 گیگاهرتز را ترتیب داد. آنها اظهار داشته اند که هر چند تحقیقات گسترده به اثرات بهداشتی ممکن است از قرار گرفتن در معرض بسیاری از نقاط طیف فرکانس ، انجام شده باشد ، اما تمام بررسی های انجام شده تا کنون نشان داده اند که مواجهه زیر محدودیت های توصیه شده در دستورالعمل ICNIRP EMF (1998) ، پوشش کامل محدوده فرکانس از 0-300 گیگاهرتز ، و هر اثر شناخته شده درگر بر سلامت جانبی ایجاد نمی کند.

    دستورالعمل های بین المللی در سطح قرار گرفتن در معرض EMFs فرکانس مایکروویو مانند ICNIRP میزان قدرت دستگاه های بی سیم را محدود کرده است و برای دستگاه های بی سیم خارج از دستورالعمل های مشخص شده معمول نیست. این تاثیرات در این دستورالعمل ها اثرات حرارتی به عنوان اثرات قطعی نشان داده نشده اند. موضع رسمی آژانس حفاظت بهداشت این است که تا به امروز هیچ شواهد قطعی تایید نشده است که دستگاه های خودکار WLAN WiFi اثر نامطلوبی بر سلامتی عموم مردم می گذارند، اما همواره یک رویکرد احتیاطی معقول برای حفظ و کنترل وضعیت، تحت بررسی مداوم وجود دارد.


    تفاوت قائل شدن برای در معرض تلفن های همراه قرار گرفتن
    تابش تلفن همراه و سلامت

    کاربران دستگاه های بی سیم به طور معمول برای مدت بسیار طولانی تری نسبت به گوشی های تلفن همراه در معرض و قدرت دستگاه های بی سیم قرار دارند و قدرت خروجی این دستگاه ها به میزان قابل توجهی کمتر است.تلفن همراه می توانند از 21 DBM (125 مگاوات) قدرت طبقه 4 به 33 DBM (2W) برای قدرت طبقه 1 و یک روتر بی سیم می تواند از نمونه 15 DBM (30 مگاوات) قدرت تا 27 DBM (500 مگاوات) متغیر در بیشترین حالت باشد.


    روترهای بی سیم می تواند به طور قابل توجهی دورتر از سر کاربران از تلفن همراه ، قرار داشته باشند و در نتیجه به طور کلی قرار گرفتن در معرض امواج به مراتب کمتر از موبایل است. آژانس حفاظت از بهداشت (HPA) ادعا می کند که اگر یک فرد ، یک سال در معرض امواج یک شبکه بیسیم hot-spot قرار داشته باشد امواجی برابر با ۲۰ دقیقه مکالمه با تلفن همرا دریافت می کند. با این وجود ،این مطلب که وای-فای لپ تاپ فاصله زیادی از شما ندارد را نیز نمی توان فراموش کرد.

    اHPA نیز اذعان دارد که با توجه به توانایی تلفن همراه قدرت تطبیقی ​​، تابش یک تلفن بی سیم DECT در واقع می تواند بیش از تشعشع از تلفن همراه باشد. HPA توضیح می دهد که در حالی که اشعه تلفن بی سیم DECT دارای قدرت خروجی به طور متوسط ​​10 مگاوات از آن است که در واقع در قالب 100 بار در هر ثانیه ، از مجموع 250 مگاوات ، قدرت قابل مقایسه با برخی از تلفن های همراه است.

    شبکه های بی سیم

    همه تجهیزات شبکه محلی بی سیم در استانداردهای از پیش تعریف شده طراحی شده اند . Access point بی سیم نیز اغلب نزدیک به انسان هستند، اما پس از قانون میدان معکوس کاهش در قدرت بیش از فاصله سریع است.با این حال ، لپ تاپ های بی سیم به طور معمول نزدیک به انسان استفاده می شوند.به عنوان مثال لینکهای وای فای شده افزایش حساسیت الکترومغناطیسی در دانش آموزان تورنتو کانادا، و همچنین کارگران کارکنان کتابخانه ملی فرانسه.


    حرف HPA این است که "سيگنال مورد استفاده در Wi-Fi داراي انر‍ژي بسيار كمي مي باشد و نمي توان هنوز ادعا كرد كه مدارس و محيط هاي عمومي از Wi-Fi استفاده نكنند . به عقيده ي كارشناسان اثر اين سيگنال ها را نمي توان انكار كرد ولي به نظر مي رسد اين تاثيرات از شاخصه هاي موسسات تحقيقات سلامت پايين تر است ."در اکتبر 2007 ، HPA جدید "سیستماتیک" مطالعه به اثرات شبکه های وای-فای به نمایندگی از دولت بریتانیا راه اندازی شد.


    بلوتوث

    بلوتوث نیز با استفاده از مایکروویو طیف فرکانس در محدوده 2.4 گیگاهرتز تا 2.4835 گیگاهرتز است. قدرت تابش خروجی از دستگاه های بلوتوث متفاوت بوده و بین 1 و 100 میلی وات است و می تواند کار کند به طور مداوم یا پراکنده (تقاضا) ، به طوری که کل قرار گرفتن در معرض تابش EMF کاملا متغیر است. دستگاه های بلوتوث با هر گونه مسائل مربوط به سلامت مرتبط است.


    اثرات جانبي: توان خروجي يك سيستم بي‌سيم بسيار پايين است. از آنجايي كه امواج راديويي با افزايش فاصله به سرعت مستهلك مي‌گردند و در عين حال، افرادي را كه در محدوده تشعشع انرژي RF هستند، تحت تاثير قرار مي‌دهند، بايد ملاحظات حفظ سلامت با توجه به مقررات دولتي رعايت گردد. با
    اين وجود اثرات مخرب اين سيستمها زياد نمي‌باشد.

    اطلاعات تکمیلی و تخصصی در سیاست FCC در مواجهه انسان با میدانهای الکترومغناطیسی فرکانس رادیویی : http://transition.fcc.gov/oet/rfsafety
    و همچنین ویکی پدیای انگلیسی: Wireless electronic devices and health - Wikipedia, the free encyclopedia



    با توجه به طیف نوری الکترو مغناطیسی امواج شبکه های بیسیم و استاندارد های جهانی و همچنین استفاده گسترده در حال حاضر در تمام نقاط مورد نیاز. هیچ مورد خاصی دال بر این ادعا که این ابزار مفید و کاربردی امروزی برای سلامتی انسان در طولانی مدت مضرر خواهد بود گزارش نشده است.


    arash3400 و ArashMiniS سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

تاثیر امواج وایرلس بر جنین

عوارض وایرلس

عوارض وای فای

اثرات امواج وایرلس

تاثیر وای فای بر جنین

تاثیر امواج وایرلس

تاثیر امواج وای فای بر جنین

مضرات امواج وایرلس

تاثیر امواج وایرلس بر بدن

خطرات امواج access point

فرکانس های مفید برای سلامت انسان

عوارض امواج بلوتوث

عوارض امواج wifi

عوارض wirelessمضرات امواج wifiعوارض وايرلستاثیر وایرلس بر جنینتاثیر وای فای بر سلامتیتاثیر امواج وایرلس بر انسانبررسی تاثیر امواج وایرلس بر انسانتاثیر wifi بر جنینعوارض wifiمضرات امواج بلوتوثعوارض وایلسآیا امواج وایرلس ضرر دارد

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •