نمایش نتایج: از شماره 1 تا 5 از مجموع 5

موضوع: نصب لینوکس ubuntu از روی فلش

  
  1. #1
    نام حقيقي: ali irani

    عضو غیر فعال
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    boumehen
    نوشته
    4
    سپاسگزاری شده
    3
    سپاسگزاری کرده
    0

    نصب لینوکس ubuntu از روی فلش

    من لینوکس ubuntu را دانلود کردم و می خوام اونو از روی فش مموری نصب کنم و روی dvd رایت نکنم .
    لطفا راهنمایی کنید.



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: amir

    عضو عادی شناسه تصویری eng_amir68
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    295
    سپاسگزاری شده
    171
    سپاسگزاری کرده
    93
    اگه فایلی که dl کردی iso باشه باید روی cd رایت کنید.



  3. #3
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    داخل سایت ubuntu یه قسمت هست که توضیحاتی رو ارائه داده در خصوص ریخت فایل ISO بر روی فلش. یک نرم افزار هم معرفی شده، راهنما بسیار ساده و کار کردن با نرم افزار نیز؛


    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  4. #4
    نام حقيقي: Peyman Yousefi

    عضو ویژه شناسه تصویری darklove
    تاریخ عضویت
    Oct 2005
    محل سکونت
    ABHAR
    نوشته
    3,330
    سپاسگزاری شده
    1005
    سپاسگزاری کرده
    318
    نوشته های وبلاگ
    7
    با این برنامه میتوانید
    Unetbootin



  5. #5
    نام حقيقي: amir

    عضو عادی شناسه تصویری eng_amir68
    تاریخ عضویت
    Jul 2010
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    295
    سپاسگزاری شده
    171
    سپاسگزاری کرده
    93
    مقدمه:
    کاربران سيستم*عامل*هاي ويندوز بارها و بارها با عباراتي مانند «نصب ويندوز بر روي Flash» ، «ويندوز پرتابل» و ... مواجه شده*اند. امکان بسيار جالبي که به کاربران کمک مي*کند تا در مواقع ضروري سيستم*عامل خود را از طريق يک حافظه بوت نمايند. اين قابليت در مواقع اضطراري که سيستم به طور اتفاقي دچار مشکلات اساسي شده و اطلاعات مهم کاربران در خطر مي*افتد، مي*تواند بهترين و يا حتي تنهاترين راه*حل ممکن براي حفظ اطلاعات ارزشمند آنها محسوب شود.
    اما آيا کاربران لينوکس نيز مي*توانند از چنين قابليت با ارزشي بهره*مند شوند؟
    جواب سوال فوق مثبت است و بايد گفت خوشبختانه در نسخه 8.01 اوبونتو، ابزار جديدي ارائه شده که اين امکان ارزشمند را براي کاربران خود به ارمغان *آورده است.
    يکي از نکات جالبي که در اين خصوص مي*توان به آن اشاره کرد، عدم نياز کابران به نصب نرم*افزار جانبي است، ويژگي جالبي که جاي خالي آن در سيستم*عامل*هاي ويندوز بسيار احساس مي*شود.
    در ادامه با مراحل انجام کار و جزئيات آن بيشتر آشنا مي*شويد.
    نکته: توجه داشته باشيد براي آنکه بتوانيد سيستم* خود را از طيق فلش مموري بوت نماييد، بايد در بايوس مادربورد، اين امکان براي شما فراهم شده باشد. واضح است کاربراني که ماربورد آنها فادر به پشتيباني از اين تکنولوژينيستند،
    در استفاده از اين روش به مشکل بر خواهند خورد.

    مراحل انجام کار:
    شايد تعجب کنيد اما تنها چيزي که براي نصب اوبونتو بر روي فلش نياز داريد، به يک سي*دي سورس سيستم*عامل و يک فلش خلاصه مي*شود!
    نکته: لازم است بار ديگر اين نکته را متذکر شويم که اين آموزش تنها براي کاربران Ubuntu 8.01 تنظيم شده است و کاربران نسخه*هاي قديمي*تر در ادامه با مشکل مواجه شده و قادر به ادامه مراحل آموزش نخواهند بود.

    براي شروع، سيستم را با اوبونتو 8.01 بوت کنيد و پس از ورود به محيط دسکتاپ، فلش را به سيستم وصل کرده و همچنين سي*دي اوبونتو را نيز در داخل دستگاه قرار دهيد.
    نکته: شما مي*توانيد به جاي استفاده از سي*دي اوبونتو، از فايل Image آن نيز استفاده کنيد.

    از مسير زير گزينه Create a USB startup disk را انتخاب کنيد(شکل 1).
    System > Administration > Create a USB startup disk


    شکل 1

    براي ادامه کار نياز به رمز عبور است که بايد آن را به درستي وارد کنيد(شکل 2).


    شکل 2

    پس از وارد نمودن رمز عبور، ابزار Make USB Startup Disk فعال مي*شود. اجازه دهيد تا بطور خودکار فلش و سورس سيستم*عامل توسط اين ابزار شناسايي شود.
    نکته: همانطور که اشاره شد مي*توانيد از فايل Image نيز به عنوان سورس سيستم*عامل استفاده کنيد. در اين حالت بايد فايل مربوطه را بطور دستي به نرم*افزار معرفي کنيد. به اين منظور بر روي گزينه Other که در شکل 3 مشخص شده است کليک کرده و مسير فايل Image را تعيين کنيد.


    شکل 3

    در شکل 3، دو گزينه ديگر نيز در پايين اين ابزار به چشم مي*خورد. اگر مايليد از فلش خود تنها به عنوان وسيله*اي جهت نصب سيستم*عامل اوبونتو استفاده کنيد گزينه دوم يعني Discarded on shutdown, unless you save them elsewhere را انتخاب کنيد (البته در اين حالت نيز مي*توانيد از ابونتو بصورت Live استفاده کنيد اما داراي محدوديت*هايي هستيد که در ادامه توضيح مي*دهيم). در اين حالت فايل*هاي مورد نياز بر روي فلش کپي شده و از اين پس مي*توانيد براي نصب سيستم*عامل از فلش خود استفاده کنيد.
    اما اگر مي*خواهيد يک سيستم*عامل کامل را به همراه خود داشته باشيد، گزينه اول يعني Stored in reserved extra space را انتخاب کنيد. در اين حالت نوار لغزنده*اي که در پايين اين گزينه جاي گرفته نيز فعال مي*شود.

    اما تفاوت اين دو گزينه در چيست؟
    فرض کنيد توسط فلش سيستم*عامل را بوت *و تنظيماتي را اعمال *و يا فايل*هايي را بر روي آن ذخيره کرده*ايد. اگر گزينه دوم* را انتخاب کرده باشيد، پس از ريست شدن سيستم، تمامي تنظيمات و فايل*هاي شما از بين مي*رود. اما در صورت انتخاب گزينه اول، تمامي تنظيمات و فايل*هاي شما دست نخورده باقي خواهد ماند و در مراجعات بعدي مي*توانيد از آنها استفاده کنيد و به اين ترتيب ديگر نگران از دست دادن آنها نخواهيد بود.
    نوار لغزنده*اي که در اين پنجره وجود دارد نيز دقيقا به همين منظور است و شما بايد در صورت انتخاب اين گزينه، مقداري از فضاي فلش را به اين منظور اختصاص ديد.
    در آخر پس از انتخاب موارد فوق، بر روي گزينه Make Startup Disk کليک کرده و اجازه دهيد تا فايل*هاي ضروري و مورد نياز بر روي فلش کپي شوند. (شکل 4)


    شکل 4

    پس از اتمام کار، پيغامي مشابه شکل 5 دريافت مي*کنيد که در آن از شما خواسته شده تا سيستم را مجددا راه*اندازي کنيد.


    شکل 5

    در ادامه سيستم را ريست و وارد بايوس مادربورد شده، مطمئن شويد که امکان بوت از طريق USB فعال بوده و همچنين دستگاه USB به عنوان اولين گزينه در قسمت Boot Loader انتخاب شده است.
    پس از اطمينان از موارد فوق، مي*توانيد اوبونتو را از طريق فلش بوت کنيد. در اين هنگام همانند زماني که از سي*دي و يا دي*وي*دي استفاده مي*کرديد، منوهاي انتخاب زبان (شکل 6) و سپس منوي اصلي (شکل 7) نمايش داده مي**شود.


    شکل 6


    شکل 7

    سخن پاياني:
    قابليتي که در اين مقاله به آن پرداخته شد، بي*شک يکي از نقاط قوت اوبونتو محسوب مي*َود. کاربران مي*توانند به راحتي، اوبونتو را بروي فلش خود نصب کرده و در هر زمان و مکاني که به آن نياز پيدا کردند، استفاده کنند.
    اما در تست*هاي متعددي که بر روي اين ابزار انجام شد، به نکته جالبي برخورديم که کمي باعث تعجب بود. ما در تست*هاي خود از چندين فلش مختلف با ظرفيت*هاي متفاوت استفاده کرديم که در اين بين تنها يک فلش موفق به انجام فرآيند بوت نشد!
    بنابراين توجه داشته باشيد که اگر موفق به راه*اندازي سيستم خود نشديد و از درستي انجام مراحل کار مطمئن هستيد، بهتر است به عنوان اولين راه حل، فلش خود را تعويض کنيد.
    منبع:computernews.ir



کلمات کلیدی در جستجوها:

نصب لینوکس از روی فلش

نصب اوبونتو از روی فلش

نصب اوبونتو از طریق فلش

نصب ubuntu با usb

نصب لینوکس از usb

ubuntu نصب با usb

نصب اوبونتو isoبافلشمشکل در نصب ابونتو از فلشنصب ubuntu از طریق usbطریقه نصب لینوکس از usbنصب اوبونتو با فلشنصب لینوکس از طریق فلشاموزش نصب اوبونتو به روش یو اس بینصب اوبونتو از طریق usbنصب اوبونتو به وسیله فلش مموریمشکل در نصب اوبونتو از روی فلشنحوه نصب اوبونتو باusbبوت لینوکس اوبونتواز فلشآموزش تصویری بوت فلش برای نصب اوبونتو از طریقسریقه بوت ubuntu از روی فلشنصب لینوکس مینت از طریق فلشلینوکس از طریق فلش ubuntuفلش دیسک راه اندازی لینوکس اوبونتومشکل در نصب اوبونتو از فلشنصب ubuntu از روی فلش iso

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •