واژگان مشابه : معمولا در فرهنگ ما واژگان زیر بجای هم بکار برده میشوند :
رام = فایل فلش = فریموِر = فایل آپدیت

تعریف رام : برای اینکه تصویری از رام در ذهن شما مجسم شود میتوان گفت که رام برای گوشی و تبلت تقریباً همان کاری را انجام میدهد که ویندوز برای لپتاپ و کامپیوتر! ؛ بوسیله رام، ما میتوانیم گوشی را فلش بزنیم و حتی نسخه اندروید آن را بروزرسانی کنیم.رامها معمولا از چندین فایل تشکیل میشوند مثلاً Kernel کرنل ( boot.img ) سیستم اصلی ( system.img ) ریکاوری مود ( recovery.img ) کش ها ( cache.img ) و … که البته در بیشتر موارد، رامها بصورت یک فایل فشرده با پسوندهای مختلف منتشر میشوند (مثلاً | app. برای هواوی | md5. برای سامسونگ | kdz. برای الجی | ftf برای سونی و…) ؛در برخی موارد هم رامها بصورت چند فایل جدا از هم ارائه میشوند (مثلا رام های ۴ فایل سامسونگ!) .
فیم رام

چرا رام جدید نصب میکنیم؟با نصب رام و یا فلش زدن گوشی، معمولا ایرادات نرم افزاری آن بطور کامل برطرف میشود. مثلا اگر گوشی شما کند شده و هنگ میکند یا ویروسی شده و بصورت خودکار برنامه های نامربوط دانلود و نصب میکند شما میتوانید با استفاده از رامها و آموزشهای موجود در سایت دانلودرام، گوشی و یا تبلت خود را فلش بزنید تا همه چیز مثل روز اول شود!
آیا با نصب رام جدید، نسخه اندروید گوشی هم تغییر میکند؟اینکه بگوییم با نصب رام، حتماً نسخه اندروید گوشی ارتقاء پیدا میکند درست نیست! در واقع ارتقاء نسخه اندروید بستگی به این دارد که شما چه رامی را دانلود کنید؛ اگر میخواهید در کنار نصب رام جدید، ورژن اندروید گوشیتان نیز ارتقاء پیدا کند باید هنگام دانلودِ رام به نسخه اندروید آن نیز دقت کنید؛*** البته در شرایطی که نسخه ی اندروید گوشی با نسخه اندروید رامی که میخواهید دانلود کنید برابر باشد باید به شماره ساخت (بیلدنامبر) ، ورژن رام و یا تاریخ انتشار آن توجه کرد. رامهای جدیدتر همواره کارایی و کیفیت بهتری نسبت به نسخه های قبلی خود دارند.در پایان بحث رامها، ذکر این نکته هم خالی از لطف نیست که رامها بر دو نوع هستند :رامهای رسمی (Stock Rom) و رامهای غیر رسمی (Custom Rom) ؛ رامهای رسمی از سوی کمپانی های سازنده گوشی ها منتشر میشوند ولی رامهای غیر رسمی یا کاستوم رامها را توسعه دهندگان اندروید که به کوکرها معروفند منتشر میکنند که در بیشتر موارد همان نسخه ی دستکاری شده ی رامهای رسمی میباشند.

فیم رام
https://famerom.ir/



موضوعات مشابه: