با توجه به سوالاتی که بسیاری از کاربران در مورد انتخاب نوع سیستم مدیریت محتوا می پرسند که آموزش وردپرس و یا آموزش جوملا را انتخاب کنند؟ به همین دلیل ما به بررسی و مقایسه فرق بین جوملا و وردپرس می پردازیم تا دوستان دید روشنی به هر دو سیستم مدیریت محتوا داشته باشند.
همانطور که همگی می دانیم سیستم های مدیریت محتوای متعددی وجود دارد اما تنها تعدادی از آنها شناخته شده تر می باشد و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. از جمله این سیستم های معروف وردپرس و جوملا می باشد. بنابراین در این پست ابتدا به معرفی وردپرس و جوملا و سپس به مقایسه هر دو می پردازیم تا دید روشنتری نسبت به انتخاب هر یک پیدا نمایید.
بررسی و نتیجه گیری هر دو سیستم:

– هر دو سیستم دارای قالب های متعدد می باشند. و با هر کدام می توان انواع وب سایت ها را طراحی نمود.
– هر دو سیستم افزونه ها و پلاگین های بسیاری دارند, ولی تعداد افزونه های وردپرس بیشتر می باشد.
– یافتن افزونه های جوملا دشوارتر می باشد زیرا نیازمند جستجو در وب برای یافتن افزونه مورد نظر می باشد. در حالی که در وردپرس می توانید با جستجو در پنل ادمین افزونه مورد نظر خود را بیابید.
– در وردپرس می توانید کدهای افزونه را در ویرایشگر وردپرسی ویرایش کنید ولی در جوملا در این زمینه محدودیت وجود دارد.
– هر دو سیستم وردپرس و جوملا در امر بروز رسانی فعال و منظم هستند.
– در سیستم مدیریت محتوای وردپرس شما می توانید هر ابزارک و هر امکاناتی را با درگ و دراپ کردن به هر قسمتی از سایت که امکان قرار گیری ابزارک در آن می باشد انتقال دهید.
در جوملا نیز همین ابزارک ها با عنوان ماژول موجودند و در لیستی قرار گرفته اند که برای انتخاب آن ها فقط باید حالت فعال و غیر فعال را انجام دهید.
زمانی که شما آن ها را فعال می کنید و طبق خواسته ی خود سفارشی سازی را انجام می دهید, باید ماژول مورد نظر را انتخاب کرده و به صفحه ی ویرایشگر آن بروید که این کار خود مستلزم مدت زمان زیادی است.
– وردپرس سیستم مدیریت محتوای عالی برای انتشار مطالب است. برای رفتن به نوشته ها به راحتی می توان وارد شد و همچنین می توان به راحتی مقالات را ویرایش کرد. همچنین به راحتی می توانید پیش نمایشی از نوشته ی خود را ملاحظه کنید.
در جوملا نیز تولید و افزودن نوشته کار ساده ای است و تقریبا می توان گفت همانند وردپرس می باشد با این تفاوت که پیش نمایش نوشته در آن به راحتی وردپرس نیست و قبل از انتشار نمی توان به خوبی پیش نویسی را مشاهده کرد.



موضوعات مشابه: