از اصولی که بر این مبنا باید در بازاریابی خود استفاده کنید، گذاشتن یک پیوند در نامههای خود برای حذف اشتراک آنهاست. کسانی که نامهی اول شما را دریافت میکنند، شاید دیگر نخواهند از شما نامهی دیگری داشته باشند. پس بهتر است با کلیک بروی لغو عضویت، درخواست کنند از شما نامهای دریافت نکنند. در غیر این صورت، اگر نامه ها به صورت توده ای و اجباری ارسال شوند، مطمئن باشید که فروشی نخواهید داشت و برای بلند مدت کسب و کار خود را بد نام میکنید.
شما در نامه هایی که ارسال میکنید، باید به عوامل زیادی توجه کنید تا توجه کاربران را به خود معطوف کنید. مراحل کار از علاقه مند شدن برای کلیک بروی ایمیل شما شروع میشود. آنها اول باید با دیدن عنوان و فرستندهی نامه، علاقه مند به موضوع نامهی شما شوند. پس از آن، باید با استفاده از فنون مختلف اقدام به جلب نظر آنها در متن یا گرافیک نامه کنید. این کار باعث میشود که در نهایت آنها کاری را که شما میخواهید را انجام دهند.
۱- تیتر شما مفهوم نبوده و یا روی هدفی نادرست پافشاری میکند:برای همه ما روشن است که تیتر اولین موردی است که سبب باز شدن ایمیل شما، توسط مخاطب میگردد. توجه داشته باشید که باید در حین نوشتن تیتر دقیقا هدف نهایی خود را در ذهنتان تجسم کنید.
حتما لازم نیست که ایمیل ارسال شده، کسبوکار شما را به یک معامله نزدیک کند و یا سبب ایجاد یک قرارداد بزرگ شود؛ بلکه گاهی لازم است فقط از مخاطبان یک پاسخ مختصر دریافت کنید. همین پاسخ ساده میتواند شما را به هدف نهاییتان نزدیک کند.
برای نمونه به چند تیتر زیر توجه کنید که ثابت شده موثر واقع میشوند:
– (نام)، یک سوال کوچک ازت دارم
– ایدههایی برای (موضوعی که برای مخاطب شما از اهمیت بسیاری برخوردار است)
– سوالی در مورد (هدفی که مخاطبانتان دارند)
۲- ایمیل خود را در زمانی نامناسب ارسال میکنید: اکثر ایمیلهای کسبوکارها در ساعات کاری و در روزهای غیر تعطیل ارسال میگردند؛ ولی نمودار زیر که بر اساس تحقیقات Side Kick منتشر شده، نشان میدهد که در سال ۲۰۱۴ بیشترین تعداد ایمیل در آخر هفتهها باز شده و در روزهای اول هفته کمتر ایمیلها، نسبت به آخر هفته کلیک خوردهاند. شاید این آمار برای کشور ما صحیح نباشد؛ اما کسبوکارها میتوانند یک تعادلی در این میان ایجاد کنند. در نهایت برای شروع ما به شما آموزشهایی را پیشنهاد میکنیم که سبب افزایش اطلاعات شما در زمینه بازاریابی میشود. بهتر است اول کار، با تمام فنون آشنا شوید و یادگیری را از همین جا شروع کنید. این سایت به شما محصولات خوبی را برای بازاریابی ایمیلی به شما توصیه میکند که سعی شده است کالاها از اعتبار و کیفیت خوبی برای شما برخوردار باشد. برخی از کالاها آموزشی هستند که شدیداً توصیه میشود قبل از شروع کار ایمیل مارکتینگ از آنها استفاده کنید. برخی دیگر ابزارهای ارسال ایمیل گروهی اند، که روی هم رفته باعث افزایش فروش و موفقیت شما در امر بازاریابی میشوند.همواره درنظر داشته باشید که راههای بسیاری برای نگه داشتن مخاطب در بازاریابی ایمیلی وجود دارد که کاملا در مسیر احترام به آنها قرار دارد. اگر شما هم راهکار مناسبی دارید، خوشحال میشویم تا در بخش نظرات همین پست آن را به اشتراک بگذارید.
۳-استفاده از نام فرستندهای که عمومی به نظر میآید:
در تحقیقاتی که توسط چندین آژانس تبلیغاتی صورت گرفته، مشخص شده است که استفاده از نام فرستند خاص میتواند حدود ۳ درصد نرخ کلیک خوردی (Click – Through Rate) را افزایش دهد.
برای نمونه:
نام فرستنده عمومی: شرکت X
نام فرستنده خاص: نام و نام خانوادگی فردی از شرکت
- - - ادامه - - -
برای گذر از تفکر سنتی در دنیای تبلیغات و قدم گذاشتن در دنیای دیجیتال، برای اثرگذاری بیشتر و جذب مخاطب و کاربران این دنیا باید دیجیتالی فکر کنیم. در درس گذشته بزرگترین قفل ذهنیمان را در رابطه با اصول تبلیغات شکستیم و ادر اینجا میخواهیم با مروری بر گذر تبلیغات در طول زمان به یک نگاه تفکیک شده نسبت به گذشته و حال پیدا کنیم.
گذشته تبلیغات:
۱. اصول بازاریابی که در دهه ۱۹۶۰ پایهگذاری شد:
• در آن دهه شیوه موثر بازاریابی را تنها تبلییغات تلویزیونی میدانستند.
• در آن دوره ارزانترین و در دسترسترین رسانه گروهی تلویزیون بود.
• انتخاب تلویزیون به عنوان ابزار بازاریابی یک انتخاب برای بازاریابان نبود، بلکه این بازاریابی بود که اثرات مثبت تبلیغات ارزان بوسیله تلویزیون را به افراد نشان میداد.
۲. قرن بیستم و تبلیغات کاغذی و پیامدهای آن:
• قطع چند هزار میلیارد درخت برای تولید کاغذ
• سوزانده شدن دو میلیارد لیتر مکعب از سوخت نفتی
• بیهوده بودن مصرف این میزان سوخت و درخت به دلیل عدم رسیدن این تبلیغات به اهداف اصلی خود و جذب تعداد مشخصی از افراد جامعه.
جهان سنتی، رو به نابودی است:
• برندها و مارکها، برای ارتباط گرفتن محسوس و پویاتر با مشتریان، توسط رسانههای عمومی (mass media) مانند تلویزیون، رادیو و… دچار مشکل شدهاند.
• مشتریان از مشاهده روزانه تبلیغات در رسانههای گوناگون به ستوه آمدهاند.
مرحله گذار از تبلیغات سنتی:بسیاری از مردم از دیجیتالی شدن وحشت دارند.مدیران شبکههای تلویزیونی در مورد جایگاه آینده شبکههای خود تردید دارند.برخی از سردبیران روزنامه بر این باورند که دوران روزنامه و مجله به سر رسیده است و روزنامهها در مسیر سقوط آزاد قرار دارند.نسلی از مدیران شرکتهای تبلیغاتی احساس میکنند فعالیت آنها دیگر فایده ای ندارد.عمر مفید روشهای بازاریابی سنتی رو به پایان است. شیوههای سنتی تنها وقتی تاثیرگذار بودند که رسانههای گروهی که تابع آنها بودند، طرفدار داشتند، ولی امروزه آن رسانهها طرفداران خود را از دست دادهاند.
بعد از مرور زوایای مختلف تبلیغات در گذشته و مرحله گذار، برای رسیدن به اصول نوین بازاریابی به مقایسه روشهای سنتی و نوین در کنار هم میپردازیم:
برای آن که دیدی دیجیتالی داشته باشیم و از روشهای نوین دیجیتال برای بازاریابی استفاده کنیم، باید تمام تفکرات و اصول روشهای گذشته را از ذهن خود پاک کنیم و به جای آنها اصول نوین زیر را در ذهن خود پرورش دهیم:
موضوع اول، تطابق مخاطب هدف با خدمات یا محصولات کسبوکارها:
در روشهای سنتی بازاریابی:مخاطبانی را به عنوان هدف تعریف میکردند، که هیچ تطابقی با تولیدات یا خدمات کسبوکارها نداشتند.برخی از این روشها نیز مخاطبان را در زمان نادرستی هدف قرار میدادند.در اصول معتبر دیجیتال مارکتینگ مطالعه کنید: روشهای نوین که بر دیجیتال بودن تکیه دارند بسیار کارآمد و تاثیرگذار هستند.این روشها به گونهای تعریف شدهاند که مخاطبانی که با محصولات تطابق دارند را هدفگذاری میکنند. در زمانی مناسب نسبت به جذب آنان اقدام میکنند.موضوع دوم، افزایش سطح تبلیغات:
در روشهای سنتی بازاریابی:افزایش سطح تبلیغات در شیوههای سنتی هزینههای هنگفتی را ایجاد میکند.
دراصول نوین بازاریابی:تعداد رسانههای دیجیتال بسیار زیاد است. اما قدرتمندترین روش رشد تبلیغات دیجیتال، روش افزایش سطح تبلیغات دیجیتال به صورت دهان به دهان است که به نسبت هزینه بسیارکمی را به همراه دارد. با این حال استفاده از این روش نیاز به دقت، ظرافت و تخصص دارد. همچنین یادآوری این نکته ضروری است که این روش، راه موفقیت شما را به صورت کامل هموار نمیسازد.
موضوع سوم، عمل انجام شده:
در روشهای سنتی بازاریابی:روشهای سنتی بیشتر بر این اصل پایهگذاری شده بودند که افراد را برای تصمیمگیری نسبت به انجام کاری تشویق میکردند، تشویق به اندیشیدن برای خرید.
در اصول نوین بازاریابی:روشهای نوین دیجیتال، بر خلاف روشهای قبلی، افراد را به طور مستقیم افراد را در موقعیت انجام کار یا همان عمل انجام شده، قرار میدهند.
موضوع چهارم،کم کردن درد انتظار:
روشهای نوین دیجیتالی از طریق سایتها در کمتر از ۱۰ ثانیه اطلاعات بیشماری از محصولات را در اختیار افراد میگذارند. همانطور که میدانید در حوزه بازاریابی نگهداشتن افراد در انتظار امری اشتباه است.
موضوع پنجم، طبقهبندی و تحلیل اطلاعات:
در روشهای سنتی بازاریابی:طبقهبندی اطلاعات در نظر بازاریابان سنتی مفید است، ولی رمزنگاری این اطلاعات ممکن است باعث فلج شدن بخشهای بازاریابی شرکتها شود.
در اصول نوین بازاریابی:در روشهای نوین دیجیتال، دادهها به خوبی تحلیل میشود. پس برای تحلیل و طبقه بندی دادهها طبق روش نوین بسیار هوشمندانه عمل کنید.
موضوع ششم، طراحی یک روش ثابت:استفاده رسانههای دیجیتال در ۲۰ سال آینده به سرعت به تکامل خود ادامه میدهند. پس زمان زیادی را برای تجزیه و تحلیل روش خود صرف نکنید. بازاریابان در برنامهریزی بازاریابی خود نیاز به یک روش ثابت ذهنی دارند.
موضوع هفتم، نقطه پایان بازاریابی سنتی نقطه آغاز بازاریابی نوین است.
درروشهای سنتی بازاریابی:در محیط سنتی بازاریابی، تمام سعی و تلاش بازاریابی در نهایت منجر به ارایه یک مدل نمونه از محصول به مشتری میشد.
در اصول نوین بازاریابی:در روش نوین دیجیتال مارکتینگ ما میتوانیم به صورت مستقیم تبلیغات کنیم . ارایه تست و نمونه محصول در این روش میتواند نقطه آغاز ما باشد و بر خلاف روشهای سنتی این نمونه دهیها نقطه پایانی تبلیغات نیستند. ذکر این نکته خالی از لطف نیست بلکه پشتیبانی مشتری تازه راه ارتباط با مشتری و تبدیل آن به یک مشتری وفادار را باز میکند.