بسیاری از گردشگران تصور می کنند چون هتلها به سیستم های رزرواسیون و آژانس های مسافرتی آنلاین کمیسیون می دهند، با رزرو مستقیم اتاق بصورت حضوری یا تلفنی نرخ ها و پیشنهادات بهتری را دریافت خواهند کرد. البته در گذشته این امر درست بوده، ولی اکنون با رقابتهای نفس گیر شرکت های گردشگری در فضای وب و وبسایت هایی که نظرهای واقعی مسافران را درباره هتل ها منعکس می کنند، دنیای صنعت گردشگری و قوانین فروش و بازاریابی محصولات و خدمات در آن متحول شده است. یک وبسایت رزرو آنلاین هتل پیشنهادات متنوع و ویژه ای برای خرید بهترین هتل ها و مناسب ترین اتاق ها به مسافران ارائه می دهد. مسافران نیز امروزه بیش از پیش به این وبسایت ها اعتماد کرده و تجربه لذت بخش سفر خود را با خرید آنلاین هتل آغاز می کنند. جالب اینجاست که آژانس های مسافرتی آنلاین علاوه بر نرخ های رقابتی که ارائه می دهند، حتی پیشنهادات بهتری در زمینه نوع اتاق های یک هتل نیز برای مسافران دارند.
یک وبسایت رزرو آنلاین هتل چگونه کار می کند؟
الگوی عملکرد رزرواسیون آنلاین هتل خیلی عجیب نیست. یک آژانس مسافرتی آنلاین (OTA) مثل Expedia، Priceline، Booking، Hotels یا Agoda درصدی از مبلغ درج شده در سایت را به عنوان کمیسیون برای خود نگه می دارد. پس اگر شما هتلی با نرخ ۱۰۰ دلار برای هر شب رزرو کنید، وبسایت مبلغ آن را دریافت کرده و پس از خروج شما مبلغی بین ۷۵ تا ۹۵ دلار به هتل پرداخت خواهد نمود. وقتی شما از وبسایت رسمی یک هتل یا هتل زنجیره ای اتاقی را رزرو می کنید، آنها تمام مبلغ (منهای هزینه کمی بخاطر سیستم های پردازش خارجی) را دریافت می نمایند. پس اگر شما به صورت آنلاین از وبسایت رسمی هتل خرید کنید یا در بدو ورود بصورت نقدی یا با پرداخت اعتباری خرید نمایید، هتل درآمد بیشتری در مقایسه با حالت قبل (فروش از طریق وبسایت های آنلاین) خواهد داشت.
وبسایت های رزرو آنلاین هتل قیمت های پایین ترین ارائه می دهند
شاید به صرفه بودن خرید اتاق هتل به صورت آنلاین برایتان عجیب باشد، ولی واقعاً همینطور است. بسیاری فکر می کنند اگر حضوراً وارد هتل یا هتل آپارتمان شده و اتاق رزرو نمایند، نرخ بهتری دریافت می کنند. ولی در واقعیت این چنین است که آنها بدترین نرخ ها را می گیرند. همانطوریکه می دانید بسیاری از مسافران در وبسایت هایی نظیر Tripadvisor خدمات هتل ها را نقد می کنند. هتل ها به خوبی به این مطلب واقف هستند که اگر مسافری چنین نظری را در یکی از وبسایت های نظرسنجی مسافران درج کند: “من اتاقی را ۸۰ دلار بصورت آنلاین رزرو کردم. در صورتیکه مسافری حضوری ۷۰ دلار آنرا نقداً و به صورت حضوری خریداری کرد!”، این مطلب اعتماد مسافران را به خرید آنلاین پایین می آورد و به طرز وحشتناکی فروش پیشاپیش آنلاین هتل را تحت تأثیر قرار می دهد. مثل اکثر تجارت ها اگر شخصی پیشاپیش خرید کند، از درصدی تخفیف بهره مند می شود چون آنها مقداری درآمد را پیشاپیش تضمین می کنند. این کمک می کند که موجودی محصول خود را نیز کنترل نمایند. با فروش پیشاپیش، هتل می تواند با خیال راحت به پر کردن اتاق های خالی خود بپردازد. در واقع هتل ها با ارائه نرخ های بسیار پایین به آژانس های مسافرتی آنلاین، پیشاپیش تکمیل ظرفیت اتاق های خود را تضمین می کنند.
مسافران حضوری تقریباً هیچ قدرت چانه زنی ندارند
یک دلیل اساسی که هتلها به ندرت بهترین نرخ های خود را به مسافران حضوری ارائه می دهند، اینست که آنها می دانند که مسافر این هتل را انتخاب کرده و در هر شرایطی، حتی قیمت بالا در هتل خواهد ماند. در نظر بگیرید ۵ هتل مشابه در یک خیابان وجود داشته باشد. هیچگاه یک مسافر با کلاس اجتماعی و سطح درآمدی بالا با چمدان های زیاد، خود را در خیابان ها آواره نمی کند تا ارزان ترین هتل را پیدا کند. اکثر مسافران تفاوت های کم در نرخ هتل ها را می پذیرند.
در سایتهای خرید آنلاین هتل، خریدار پادشاه است
امروزه مسافران به کمک آژانس های مسافرتی آنلاین (OTA) اکثر هتلهای هر شهر را بر اساس قیمت، موقعیت و امتیازات کاربران مقایسه می کنند. یعنی مشتریان تقریباً همه اطلاعاتی که نیاز دارند را کسب می کنند. در نتیجه هتل ها ناچارند برای پر کردن اتاق های خود از طریق قیمت و کیفیت رقابت کنند. اگر دو هتل در همسایگی همدیگر و با امتیازات و نظرات مشتریان و ویژگی های یکسان در دسترس باشند، هتلی که نرخ کمتری دارد مطمئناً اول پر می شود. حال که اکثر هتلها، اتاق های خود را از طریق آژانس های مسافرتی آنلاین به فروش می رسانند، آنها سعی می کنند که با ارائه پایین ترین نرخ به مشتریان، در بین خیل پیشنهاداتی که رقبا ارائه می دهند، شانس بیشتری برای انتخاب شدن داشته باشند.
بهترین اتاق ها برای خریداران آنلاین
امروزه یکی از مهمترین معیارهای انتخاب هتل در میان مسافران، نظرات و امتیازاتی است که در وبسایت های گردشگری به هتل ها داده شده است. مردم به نقدها و نظرات غیر مقرضانه دیگر مسافران اعتماد می کنند. هتلداران نیز به خوبی می دانند کسانی که به صورت آنلاین اتاق هتل خود را رزرو می کنند، احتمال بیشتری دارد که در وبسایت های نظرسنجی درباره هتل مطلب بنویسند، در نتیجه هتل ها سعی می کنند بهترین اتاق های خود را به آژانس های مسافرتی آنلاین ارائه دهند، تا نظرات و امتیازات بهتری دریافت کنند. برای مثال سهم بیشتری از اتاق ها با چشم انداز دریا را به وبسایت های رزرو آنلاین هتل تخصیص می دهند.



موضوعات مشابه: