نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1

موضوع: ۷ نکته در مورد اینترنت اشیا

  
  1. #1
    نام حقيقي: maryam

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Jan 2017
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    2
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    ۷ نکته در مورد اینترنت اشیا

    ۱٫ خیلی بیشتر از چیزی که فکرش را بکنید داده تولید خواهید کرد

    صحبت از “بیگ دیتا” یا همان “کلان داده” است و دستگاه‌ها به معنای واقعی کلمه داده‌های کلان تولید می‌کنند. یک سایت داده¬کاوی هوشمند می‌تواند روزانه بالغ‌بر دو پتابایت داده ایجاد کند. سیستم‌های تحلیل ارتعاشات می‌توانند بیشتر از ۲۰۰,۰۰۰ سیگنال در ثانیه جذب کنند. بعضی از صنایع بیش از ۲۷ میلیون دستگاه متصل به شبکه را مانیتور می‌کنند. برداشت و بهره¬برداری از این داده‌ها کلید کارایی بیشتر، کاهش مصرف انرژی و حرکت به سمت پایداری واقعی است. حجم و تنوع داده‌ها بی‌سابقه خواهد بود.
    برخی بر این عقیده‌اند که بخش قابل‌توجهی از داده‌ها، نیازی به تحلیل یا حتی ذخیره‎سازی‌ ندارند. این عقیده درست نیست. هرچقدر در مورد چیزی داده‌های بیشتری داشته باشید وضوح و دقت بیشتری در آن مورد خواهید داشت. به¬علاوه، ذخیره نکردن داده‌ها می‌تواند سبب ایجاد مشکلات مقرراتی شود.


    ۲٫ تنوع (در استانداردها)، چاشنی کار

    در فن‌آوری‌های عملیاتی (OT) استانداردهای زیای وجود دارد. به‌عنوان‌مثال، یک نیروگاه بادی ممکن است از بیش از ۳۰۰,۰۰۰ «برچسب » یا منبع داده به‌صورت متناوب و تا ۱۴۰ فرمت مختلف داده دریافت کند. هر بخش از صنعت، راه‌حل خاص خودش را دارد: در بین تولیدکنندگان صنعتی استفاده از OPC و OPC UA رواج دارد. درحالی‌که در بخش مدیریت ساختمان¬سازی از BACnet استفاده می‌شود.
    چرا این مقدار تنوع وجود دارد؟ بسیاری از این وسایل الکترونیکی در محیط‌های بسیار چالش‌برانگیز نصب می‌شوند و باید بتوانند سال¬ها بدون دخالت انسان کار کنند. به‌عنوان‌مثال، در ایالات‌متحده عمر متوسط یک ترانسفورماتور الکتریکی بیش از ۴۰ سال است. اینجا عملکرد بر راحتی ارجحیت دارد.


    ۳٫ سرویس ابری پاسخگوی همه‌چیز نیست

    سرویس‌های ابری که امروزه رواج پیداکرده‌اند، فوق¬العاده¬اند. باوجوداینکه این سیستم‌های ابری معمولاً کیلومترها با وسیله یا داده‌های شما فاصله‌دارند، اما می‌توانید برای تحلیل کوچک‌ترین و پیچیده‌ترین چیزها در یک‌لحظه، صدها هزار سرور را باهم به‌کارگیرید. بااین‌حال حجم زیاد داده‌، یعنی خارج شدن هزینه‌ی پهنای باند از کنترل. گذشته از آن، سیستم‌های ابری، گاها مشکل تأخیر و ریسک قطع ارتباطات را دارد. این نکته را از مهندسینی که در این حوزه فعالیت دارند بشنوید که: بخش قابل‌توجهی از اطلاعات شما دقیقاً در همان‌جایی که به وجود آمده‌اند تحلیل و ذخیره می‌شوند.


    ۴٫ استفاده از آن باید مثل آب خوردن ساده باشد

    به شبکه‌ی برق یا سیستم آب دقت کنید. این شبکه‌ها بسیار پیچیده‌اند و درعین‌حال استفاده از آن‌ها بسیار ساده است. شما می‌توانید وسایل بسیار متنوعی مانند لامپ، لوازم‌خانگی، شیرهای آتش‌نشانی و شیرهای آب را به آن‌ها وصل کنید و مطمئنید که همه‌ی این وسایل بدون مشکل و در هر زمان و هرلحظه‌ای که اراده کنید کار می‌کنند. شبکه‌های آب و برق آن‌قدر قابل‌اطمینان‌اند، که با کوچک‌ترین قطعی و اختلال کار به رسانه‌ها می‌کشد!
    همین رویکرد زیرساختی یعنی استفاده‌ی آسان، قابل‌اطمینان بودن، مقیاس‌پذیری یکپارچه و سازگاری وسیع، برای اینترنت اشیا نیز ضروری است. مشتری‌ها، ارائه‌دهندگان خدمات، تولیدکنندگان اصلی و … باید با یک آموزش مختصر قادر به استفاده از وسایل هوشمند باشند. انواع مختلفی از سخت‌افزارها باید بدون نیاز به مداخله واحد IT به شبکه وصل و از آن جدا شوند. افراد باید بدون منتظرشدن برای نظر کارشناس داده، داده‌هایشان را تجزیه‌وتحلیل کنند. به عبارتی، داده‌ها باید برای استفاده به سهولت در دسترس باشند.


    ۵٫ قدم‌به‌قدم گام بردارید

    سعی نکنید همه‌ی مشکلات را یکجا حل کنید. بسیاری از شرکت‌ها قصد دارند تا از اینترنت اشیا برای سیستم نگهداری و تعمیر پیش‌گویانه استفاده کنند. به‌عنوان‌مثال، شرکت دونگ انرژی برای این¬که تعداد دفعاتی که تکنسین‌ها برای بازرسی توربین‌های دور از ساحل به دریا می‌روند را کاهش دهد به اینترنت اشیا روی آورده‌ است. این شرکت پیش‌بینی کرده است که تا سال ۲۰۲۰ سالانه ۲۰ میلیون یورو صرفه‌جویی خواهد کرد. اگر بتوانید بازگشت سرمایه را تضمین کنید، همه‌ی افراد از مدیرعامل گرفته تا کارگران از ایده استقبال خواهند کرد.


    ۶٫ اینترنت اشیا درآمدزا است

    وقتی مردم به اینترنت اشیا فکر می‌کنند، اغلب به صرفه‌جویی در هزینه‌ها فکر می‌کنند: اینترنت اشیا می‌تواند باعث کاهش مصرف و اتلاف انرژی و … ‌شود. اما باید گفت این فن¬آوری می‌تواند زمینه‌ساز فروش خدمات جدیدی مانند سیستم نگهداری و تعمیر پیش‌گویانه شود. هر محصول، خدمات جانبی خواهد داشت.


    ۷٫ مزایای اینترنت اشیا بیشتر از آن چیزی است که فکرش را بکنید

    بعد از هر سختی، راحتی است. شرکت “آیریش دیستیلرز پرنُد-ریچارد ” برنامه‌ای را اجرا کرد که به کمک آن بتواند با استفاده‌ی بهتر از داده‌ها، مصرف انرژی را تا ۵۰ درصد کاهش و تولید را در برخی از خطوط تولید کارخانه دو برابر کند. شرکت “ایکس‌سل انرژی ” اعلام کرد که با انجام برآوردهای بهتر موفق شده است که تولید برق با توربین‌های بادی را افزایش دهد و از این طریق ۴۶ میلیون دلار صرفه‌جویی کند. در همین حال، شرکت “سن دیگو پادرِس ” قصد دارد تا طی پنج سال آینده منابع خود را تا بیش از ۲۵ درصد کاهش دهد.

    [B] به‌قول‌معروف، اگر می‌خواهید آینده را ببینید؛ گذشته را بخوانید!


    ویرایش توسط M-r-r : 2017-01-08 در ساعت 12:04 PM

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •