صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین
نمایش نتایج: از شماره 1 تا 15 از مجموع 25

موضوع: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

  
  1. #1
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

  2. #2
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    عوامل موفقیت در کسب و کار الکترونیکی

    پس از کسب آگاهی کامل در رابطه با استراتژی های کسب و کار الکترونیک ، یک مدیر کارآمد میبایست در رابطه با عوامل مهم و تاثیرگذار در موفقیت یک کسب و ار آنلاین آگاهی های لازم را داشته باشد.

    عوامل مهم و تاثیر گذار در رابطه با موفقیت یک کسب و کار آنلاین را میتوان به چهار دسته عمده تقسیم بندی کرد که همه این دسته ها با یکدیگر مرتبط بوده و بهم وصل میباشند . در واقع این عوامل مانند یک زنجیر به یکدیگر متصل بوده و نمیتوان آنها را از هم جدا کرد یا یک عامل را فدای عاملی دیگر نمود. در ادامه به معرفی این عوامل میپردازیم


    فناوری
    میتوان گفت که فناوری پایه و اساس کسب و کار الکترونیکی را تشکیل میدهد و زمانی یک سازمان در عرصه رقابت و کسب و کار الکترونیکی موفق خواهد شد که زیرساخت فناوری خود را تقویت کند و از اساس فناوری که همان اینترنت است استفاده کند. رسیدن به موفقیت بدون داشتن زیرساخت ها و بستر مناسب فناوری ، تقریبا امری محال میباشد.

    سرمایه
    مدیر موفق در کسب و کار الکترونیکی کسی است که زیرساخت سرمایه ای سازمان را درک کند ، پول مورد نیاز استقرار کسب و کار با توجه به منابع سازمانی تامین و ایمنی لازم را برای سرمایه گذاری در کسب و کار ایجاد کند. مدیریت سرمایه یکی از مهمترین مسائل برای رسیدن به موفقیت میباشد ، مدیری که در زمینه مدیریت سرمایه سازمان موفق نباشد قطعا نمیتواند باعث موفقیت و رسیدن به اهداف عالی سازمان بشود. نظارت بر روی سرمایه آنلاین بسیار مهم بوده و یک مدیر میبایست بر روی این مسئله بسیار حساس باشد.

    رسانه
    مدیر کسب و کار الکترونیک در بین رسانه ها باید دارای قدرت انتخاب باشد و با توجه به همگرایی در فناوری های ایجاد شده ، همگرایی رسانه ای ایجاد کند. استفاده از رسانه ها برای رسیدن به موفقیت میتواند بسیار مفید باشد ، اگر سازمان شما چهره ای محبوب در نزد رسانه ها نباشد ، ممکن است خریداران زیادی را از دست بدهید اما اگر بتوانید چهره ای مناسب در رسانه ها داشته باشید ، قطعا میتوانید خریداران زیادی را جذب کنید. امروزه در زمینه تجارت الکترونیک حتی میتوانید از خود سوال کنید که آیا از قدرت رسانه های اجتماعی آگاهید ؟ ، اگر این آگاهی را ندارید ، باید بدانید که یکی از بهترین مکان ها برای رسیدن به موفقیت را از دست داده اید...!

    سیاست عمومی
    مدیران ارشد سازمان ها برای آن که در عرصه کسب و کار الکترونیک موفق باشند ، باید به زیرساخت ها سیاست عمومی سازمان توجه داشته باشند یعنی باید قوانین رایج و همچنین صدمات و کمک های ناشی از تغییر قوانین و مقررات کسب و کار را درک کنند و به این نکته پی ببرند که اینترنت چگونه جامعه را تحت تاثیر قرار میدهد و متقابلا جامعه چگونه اینترنت را متاثر میکند و با توجه به تصمیمات مرتبط با استراتژی ، فناوری ، سرمایه و رسانه سیاست هایی را اعمال کند که نه تنها شرکت های خاص ، بلکه رقبا را هم تحت تاثیر قرار دهد.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-02-24 در ساعت 02:18 PM

  3. #3
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    استراتژی های مدیریتی کسب و کار الکترونیک

    بسیاری از افرادی که به سمت کسب و کارهای آنلاین حرکت میکنند ، به دنبال یافتن استراتژی هایی هدف مند و با بازدهی بالا برای کسب و کارشان میباشند. این افراد به خوبی میدانند که داشتن یک کسب و کار مناسب و سود آور مستلزم داشتن استراتژی مناسب برای کسب و کار میباشد و در واقع این نکته را به خوبی دریافته اند که بدون یک استراتژی مدیریتی ، رسیدن به منفعت های مادی در تجارت الکترونیک امری محال است. برخی افراد نیز به دنبال معرفی کسب و کار از طریق طراحی وب سایت میباشند ، و مطالب مختلفی را نیز مطالعه میکنند ، مطالبی از تاثیر اسپم ها در کسب و کار اینترنتی تا استراتژی های مدیریتی برای کسب و کار خود زیرا آنها متوجه اهمیت شهرت کسب و کار در اینترنت شده اند. در واقع شاید میتوان گفت که اکثر افرادی که امروزه به صورت آنلاین کار میکنند ، به دنبال آشنایی با استراتژی های مدیریتی مناسب برای کسب و کارشان میباشند به همین دلیل ما در این مقاله به اصلی ترین استراتژی های کسب و کارهای آنلاین میپردازیم.


    بهبود فرآیندهای تجاری
    هنگامی که استراتژی سازمان بر بهبود فرآیند های تجاری متمرکز است ، نقش استراتژی کسب و کار الکترونیکی باید بر کاهش هزینه ها و افزایش سرعت فرآیند های کسب و کار متمرکز باشد تا سازمان را به اهداف استراتژی خود نزدیک کند. در واقع این استراتژی به دنبال سود کمتر و مشتری بیشتر میباشد به همین دلیل هزینه های دریافتی کمتر از میانگین بازار بوده و به طبع آن میزان سفارشات بیشتر از رقبا.

    ارتقای نو آوری
    در این حالت استراتژی کسب و کار استفاده از فناوری برای خلق محصولات و خدمات جدید است . تشکیل پروفایل مشتری ، ارتباط بهتر با مشتری و اظهار نظر راحت تر مشتری درباره محصول از ابزارهایی است که به واسطه آن میتوان از طریق کسب و کار الکترونیکی به بهود ، نو آوری و تولید محصولات و خدمات جدید دست یافت. در این حالت وجود اطلاعات بیشتر و قرار داشتن در جریان تحول نظرات و نگرش های مشتریان به صورت بهنگام پتانسیل بسیار خوبی برای نوآوری در محصولات ایجاد میکند به همین دلیل یکی از پیشنهاد هایی که برای استفاده از فناوری اطلاعات در راستای توسعه نوآوری میشود ، ایجاد محصولات جدید است.

    ارتباط بهتر با عرضه کننده و مشتری
    این استراتژی برای تقویت ارتباط با عرضه کنندگان و مشتریان میباشد. در این حالت استراتژی بر بهبود کیفیت ، کیفیت محصولات ، مدیریت روابط با مشتری و مدیریت زنجیره عرضه متمرکز است. در واقع استراتژی کسب و کار الکترونیکی در این حالت به گونه ای است که با به اشتراک گذاشتن هزینه ها ، به اشتراک گذاشتن اطلاعات ، فعالیت های تبلیغاتی مشترک و برخی دیگر از ابزارهای بهبود تجاری زنجیره عرضه را یکپارچه و روابط با مشتریان را تقویت میکند


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-02-29 در ساعت 01:07 PM

  4. #4
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    تجارت الکترونیک و مزایای آن



    در دنیای امروز ، بسیاری از کشورهای پیشرفته دنیا تجارت الکترونیک را به تجارت سنتی ترجیح داده و به سمت آن در حرکت میباشند. با وجود وب سایت هایی مانند آمازون که درآمد بسیار بالایی دارد ، بسیاری از مردم نیز از تجارت سنتی به سمت تجارت الکترونیک در حرکت میباشند. ممکن است بسیاری از افراد بخواهند که درباره مزایای تجارت الکترونیک اطلاعات مختصر و مفیدی داشته باشند. در این مطلب به صورت مختصر به اصلی ترین مزایای تجارت الکترونیک اشاره میکنیم.

    بستر ارتباطی مناسب
    یکی از امکاناتی که اینترنت در اختیار تجارت و بازرگانی قرار میدهد اطلاعات کامل و گسترده ای است که در مورد هر کالا چه از نظر فنی و چه تجاری میتوان یافت. امکانی که در دنیای واقعی ارزش تجاری بسیار زیادی دارد اما بدون صرف هزینه و زمان زیاد بدست نمی آید. از طرفی تجارت الکترونیک امکان ایجاد ارتباط با همه افرادی که برای تکمیل یک فرآیند بازرگانی لازم است با آنها تماس بگیریم در کوتاه ترین زمان از طریق ایمیل و روش های دیگر فراهم میکند. به عنوان مثال میتوان گفت که افراد میتوانند از طریق ساخت ویدئو و انتشار آن در اینترنت به راحتی با کاربران خود ارتباط برقرار کرد و شماره های تماس و آدرس خود را به آنها بدهید. برای کسب اطلاع درباره ساخت ویدئو و بازاریابی از طریق آن میتوانید مقاله ما تحت عنوان بازاریابی ویدئویی موفق چگونه حاصل میشود؟ را بخوانید.

    حذف واسطه ها
    یکی از ارزشمند ترین دستاورد های تجارت الکترونیک حذف واسطه هاست که باعث کاهش بی سابقه قیمت کالا و خدمات در جهان شده است. بر اساس برآورد های انجام شده ، حذف واسطه ها و ایجاد ارتباط مستقیم بین خریدار و فروشنده بین 15 تا 50 درصد موجب کاهش قیمت ها برای مشتریان شده است.

    افزایش قدرت خریداران و پیدایش بازارهای جدید برای تولید کنندگان
    ارتباط اینترنتی فرصتی را در اختیار خریداران قرار میدهد که بتوانند با طیف گسترده ای از تولید کنندگان سراسر جهان ارتباط برقرار کنند و از این طریق به تقاضای مورد نظر خود از بین پیشنهادهای مختلف برسند و در مقابل فروشندگان قدرت چانه زنی بیشتری برای کسب امتیاز داشته باشند. البته این مسئله به فروشندگان نیز امتیازات زیادی میدهد از جمله اینکه میتوانند به فروش محصولات در سراسر جهان اقدام کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر میتوانید اینجا کلیک کنید : تاثیر بهینه سازی سایت در بازاریابی آنلاین

    سفارشی کردن محصولات و خدمات پشتیبانی قوی
    به وسیله تجارت الکترونیک قادر خواهید بود که محصولات مورد درخواست خود را به صورت سفارشی و مطلوب خود خریداری کنید. به عنوان مثال میتوانید با ورود به سایت شرک DELL کامپیوتر مورد درخواست خود را با همان خصوصیاتی که میخواهید سفارش داده و خریداری کنید. شرکت هایی که به این صورت محصولات و خدمات خود را میفروشند ، به طور دائم و با روش های مختلف با مشتریان خود در ارتباط هستند و پشتیبانی قوی باعث ترغیب مردم به خرید از اینترنت میشود.

    پیدایش موسسات اقتصادی جدید و رقابت سراسری
    یکی از پیامدهای تجارت الکترونیکی پیداش موسسات اقتصادی جدید است که توانایی رقابت و حتی در مواردی سبقت گرفتن از شرکت های کهنه کار را دارند. در حال حاضر دو نوع بازار خرید و فروش یعنی سنتی و حقیقی و بازار مجازی به موازات یکدیگر عمل میکنند و هریک قواعد خاص خود را دارند که گاهی دارای خصوصیاتی مشترک میباشند و گاهی باهم تفاوت دارند. در برخی موارد کسب و کارهای نوپا با استفاده از سیستم های کاربردی در بازار جدید از رقبای سنتی پیشه گرفته اند و بازار محصولات را به دست گرفته اند.


    مزایای تجارت الکترونیک از دیدگاه فروشندگان و صاحبان فروشگاه های اینترنتی :

    هزینه راه اندازی فروشگاه های اینترنتی بسیار کمتر از فروشگاه های فیزیکی هستند
    تبلیغ محصولات به صورت راحت و ارزان در تمام دنیا میسر است
    مشتریان مربوط به یک منطقه خاص یا کشور خاص نبوده و مرزهای جغرافیای از بین میروند
    رقابت برای جذب مشتری باعث بالا رفتن کیفیت محصول میشود
    تعداد مشتریان به سرعت قابل افزایش است
    ارتباط با مشتریان به دلیل حذف واسطه ها بهینه خواهد بود


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-02-29 در ساعت 01:08 PM

  5. #5
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    برای طراحی سایت استفاده از زبان برنامه نویسی php بهتر است یا asp ؟

    این دو زبان برنامه نویسی تحت وب ، متداول ترین زبان ها برای طراحی سایت های داینامیک میباشند. از نظر کاربرد میتوان گفت که هر دو یک کارایی داشته و تفاوت آنها در نوع نوشتن کدهای آنها میباشد. بسیاری از افراد که اطلاع چندانی از نحوه کارکرد این دو زبان برنامه نویسی ندارند به دنبال یافتن پاسخی برای این سوال میباشند که کدامیک از این زبان ها بهتر میباشد. در واقع این سوال گاها موجب میشود که بحث ها و تبادل نظرهایی میان طراحان به وجود بیاید ، و به این دلیل که اکثر طراحان سایت تنها به یکی از این دو زبان تسلط دارند به سرعت در پاسخ با چنین سوالی اقدام به دفاع از زبانی میکنند که خود بر آن مسلط میباشند. در این مقاله قصد داریم که مقایسه ای مختصر و مفید بین این دو زبان برنامه نویسی داشته باشیم.

    کارایی asp و php :

    از نظر کارایی هر دو زبان یکسان میباشند به همین دلیل شما هر نوع وب سایتی را که بخواهید میتوانید با هر دو زبان مورد اشاره به طور کامل طراحی کنید. در واقع هیچ وب سایتی وجود ندارد که آن را تنها بتوان با یکی از این دو زبان برنامه نویسی کرد.

    asp ارزان تر است یا php ؟

    با توجه به اینکه asp را کمپانی مایکروسافت پشتیبانی میکند ، برای اجرای آن در سرور نیازمند به محصولات مایکروسافت میباشید. محصولاتی نظیر iis که در هاست ویندوز قابل اجرا میباشند. اما در طرف مقابل پی اچ پی را میتوان در هاست ویندوز و یا لینوکس اجرا نمود. به دلیل گران تر بودن هاست ویندوز و متعلقات آن نسبت به هاست لینوکس ، و با در نظر گرفتن این مسئله که asp تنها بر روی هاست ویندوز قابل اجراست میتوان گفت که هزینه استفاده از php کمتر میباشد.

    عمومیت این دو زبان

    پی اچ پی یک زبان لایه باز است به همین دلیل در قیاس با asp از عمومیت بیشتری برخودار است. شاید میتوان گفت که برای زبان برنامه نویسی php اسکریپت ها و کدهای بیشتری وجود دارد به همین دلیل بسیاری از کدهایی که یک برنامه نویس برای طراحی یک سایت احتیاج دارد به زبان پی اچ پی از قبل وجود دارند. همچنین میتوان از سیستم های مدیریت محتوا که به زبان php میباشند نام برد.

    خیلی از چیزهایی که یک برنامه نویس و طراح سایت نیاز دارد برای PHP بسرعت یافت می شود از انواع سیستم های مدیریت محتوا ( CMS ها ( گرفته تا فریم ورک ها و همین عمومیت یکی از مزایای این زبان است. همچنین تقاضا برای طراحی سایت هایی با زبان php بیشتر از asp میباشد به همین دلیل میتوان گفت که در میان عموم کاربران ، php به علت لایه باز بودن و سازگاری با هاست لینوکس و ویندوز از محبوبیت بیشتری برخودار است.

    در زمینه محبوبیت ، بزرگترین سایت های دنیا از میان این زبان ها برای طراحی سایت خود پی اچ پی را انتخاب کرده اند ، انتخابی که قطعا بر اساس بررسی هایی دقیق صورت گرفته است. سایت هایی نظیر گوگل ، یاهو ، فیس بوک و بسیاری از سایت های بزرگ دیگر بر اساس PHP نوشته شده اند که این مورد نیز به محبوبیت بیشتر پی اچ پی اشاره میکند.

    امنیت کدام یک قوی تر است؟

    در حالت کلی میتوان گفت که سایت هایی که با این دو زبان کدنویسی شده اند ، هم میتوانند دارای مشکلات امنیتی باشند به همین دلیل میتوان گفت که هر دو از نظر امنیتی در یک سطح قرار دارند اما عده ای معتقدند که به علت استفاده سایت هایی نظیر گوگل از پی اچ پی ، ممکن است امنیت پی اچ پی بیشتر باشد.

    رتبه بندی های سایت در موتور جستجوی گوگل

    برخی از افرادی که کار آموزش بهینه سازی سایت انجام میدهند اعتقاد دارند به دلیل اینکه زبان برنامه نویسی گوگل پی اچ پی میباشد ، سایت هایی که با این زبان کدنویسی شده اند از سئوی بهتری برخودار هستند اما این ادعا را هیچوقت مسئولین گوگل تایید نکرده اند به همین دلیل میتوان گفت که تفاوتی میان رتبه بندی در موتورهای جستجو میان این دو زبان وجود ندارد.


    نتیجه گیری
    میتوان گفت که پی اچ پی از محبوبیت بیشتری برخوردار است ولی این مسئله دلیل بر ضعیف بودن asp نمیباشد.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-03-05 در ساعت 09:19 AM

  6. #6
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    آیا تفاوتی میان طراحی سایت ارزان و گران وجود دارد ؟


    اولین سوالی که بسیاری از افرادی که به دنبال سفارش طراحی سایت میباشند از ما میپرسند ، قیمت طراحی سایت میباشد . تقریبا اکثر این افراد در سوال دوم خود درباره تفاوت سایت های ارزان و گران سوال میپرسند و علاقه مند هستند که بدانند تفاوت یک سایت با هزینه 1 میلیون تومان با سایتی که هزینه طراحی آن 3 میلیون تومان میباشد در چیست. به همین دلیل در این مقاله تفاوت در هزینه طراحی سایت را به طور دقیق بررسی میکنیم.

    امکانات درخواستی
    اولین چیزی که باعث کم یا زیاد شدن هزینه طراحی یک سایت میشود ، امکانات درخواستی مشتری میباشد . گاها مشتری نیازی به یک سایت با امکانات بسیار زیاد نمیباشد و با ساده ترین امکانات موجود نیازهایش مرتفع میگردد ، در این شرایط هزینه طراحی چنین سایتی نسبت به سایتی که دارای امکاناتی بسیار پیچیده و سفارشی شده میباشد تفاوت خواهد داشت زیرا برای طراحی یک سایت ساده در قیاس با سایتی پر از امکانات سفارشی شده وقت و انرژی کمتری لازم میباشد. دربرخی موارد ممکن است برای طراحی بخش های مورد نیاز مشتری نیاز به کدنویسی های فراوان باشد ، در برخی موارد دیگر نیز ممکن است موارد مد نظر مشتری به راحتی قابل طراحی باشد.از طرفی میتوان به تفاوت بین طراحی سایت استاتیک و داینامیک اشاره کرد که میتوانند در هزینه های طراحی سایت باعث افزایش یا کاهش قیمت شوند. پس در نظر داشته باشید که هرچه امکانات درخواستی مشتری بیشتر ، پیچیده و سفارشی تر باشد ، هزینه طراحی سایت نیز افزایش می یابد.

    گرافیک
    دومین مسئله ای که میتواند باعث کم یا زیاد شدن قیمت طراحی یک سایت شود ، گرافیک درخواستی از طرف مشتری میباشد. طراحی سایت گرافیکی مطابق با قواعد سئو میتواند یکی از نکاتی باشد که باعث افزایش هزینه طراحی سایت شود. بسیاری از افرادی که به دنبال طراحی یک سایت برای کسب و کار خود میباشند ، به دنبال داشتن یک وب سایت بسیار زیبا از نظر ظاهری میباشند به همین دلیل برای طراحی چنین وب سایت هایی ، علاوه بر برنامه نویس و طراح سایت ، گرافیست نیز میبایست وقت زیادی را صرف طراحی قالب و تصاویر و ... کند به همین دلیل این مسئله نیز میتواند باعث کم یا زیاد شدن هزینه ها شود. هرچه گرافیک یک سایت افزایش یابد به طور حتم هزینه طراحی آن نیز افزایش خواهد یافت و طبیعتا هرچه گرافیک مورد نظر مشتری ساده تر باشد ، هزینه نیز کاهش خواهد یافت.

    بهینه سازی داخلی
    سومین نکته ای که باعث افزایش یا کاهش هزینه طراحی یک وب سایت میباشد ، بهینه سازی داخلی سایت میباشد. با مطالعه آموزش سئو و بهینه سازی سایت میتوانید از تاثیر بهینه سازی سایت در بازاریابی آنلاین مطلع شوید و بدانید که برای پیشرفت در نتایج گوگل ، برای کسب رتبه های بهتر و مناسب تر در گوگل نیاز به رعایت اصول بهینه سازی داخلی در هنگام طراحی سایت میباشید. برخی از کاربران تصور میکنند که برای کسب رتبه های مناسب در نتایج گوگل تنها چگونه نوشتن محتوای وب سایت مهم است ، در شرایطی که قبل از هرگونه کار محتوایی ، نیازمند به رعایت اصول بهینه سازی داخلی در سایتتان میباشید ، به همین دلیل هرچه میزان سئو داخلی سایت شما بیشتر باشد هزینه طراحی افزایش خواهد یافت.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-03-05 در ساعت 09:19 AM

  7. #7
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0

    تفاوت سایتهای استاتیک و داینامیک یا پویا و ایستا

    تفاوت سایت های پویا و ایستا : از نظر پویایی می توان سایتها را به دو دسته تقسیم کرد .

    دسته اول : سایت های داینامیک ( پویا )
    دسته دوم : سایتهای استاتیک ( ایستا )


    تفاوت سایتهای استاتیک و داینامیک یا پویا و ایستا

    خب حال شروع می کنیم به توضیح در مورد هر کدام .

    سایتهای داینامیک : به سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن علاوه بر زبان اچ تی ام ال از زبانهای برنامه نویسی وب و پایگاه داده ها هم استفاده می گردد.

    این وب سایتهای قالبا دارای مدیریت هستند و بدون نیاز به دستکاری و تغییر کدها می توان محتوا و سایر قسمت های وب سایت را تغییر داد.

    معمولا وب سایتهای داینامیک به دو دسته تقسیم می شوند .

    وب سایتهای از پایه نوشته شده توسط برنامه نویس (وب سایتهای کاملا اختصاصی) : این وب سایتها بدون استفاده از کدهای آماده از پایه توسط برنامه نویس و طراح سایت برنامه نویسی می شوند . معمولا هزینه طراحی این سایتها کمی بالاتر از انواع دیگر است .

    وب سایتهای تقریبا آماده (cms ها - سیستم های مدیریت محتوا ) : این وب سایتها با استفاده از اسکریپت های آماده یا به عبارتی با استفاده از سی ام اس ها ساخته می شوند . این وب سایت ها با هزینه های کمتری ساخته می شوند .

    وب سایتهای استاتیک : این وب سایت ها معمولا فقط با استفاده از html ساخته می شوند و معمولا برای تغییر در محتو و سایر قسمت های سایت باید کدهای سایت را تغییر دهید .

    منبع : شرکت طراحی سایت ارزان ایفانت



  8. #8
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    چه زمانی یادگیری برنامه نویسی و طراحی سایت را شروع کنیم ؟

    چرا برای یک برنامه نویس وب یا طراح سایت شدن دیر نیست ؟
    آیا فکر می کنید که خیلی دیر دارید شروع به یادگیری برنامه نویسی می کنید ؟
    البته قبلا نظر من همین بود که باید از سنین کمتر شروع به برنامه نویسی کنیم تا موفق بشیم.
    زمان شروع طراحی سایت
    البته پژوهش ها نشان میدهد که شما اشتباه می کنید.
    حال شما میخواهید با استفاده از مهرات های خلاقانه خود شروع به برنامه نویسی یا طراحی سایت کنید و نگران هستید .
    که خیلی دیر قدم به این راه گذاشتید.
    پس آمارهای زیر را مشاهده کنید .
    بررسی انجام شده توسط کمپانی skilled up نشاده داده است که 56 درصد از توسعه دهندگان وب قبلا در حرفه ی دیگری مشغول بودند
    با بررسی های انجام شده 76 درصد از توسعه دهندگان وب گفته اند که همزمان که به کار دیگری مشغول هستند.
    در این بخش هم فعالیت می کنند.
    و 72 درصد گفته اند که مدارک تحصیلی آنها متفاوت از رشته کامپیوتر بوده است.
    و نکته ی جالب این است که 62 درصد از آنها گفته اند که یادگیری خود را از طریق آموزش های آنلاین تکمیل کرده اند.

    پس نا امید نباشید و شروع کنید.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:41 PM

  9. #9
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    آموزش افزایش سرعت لود سایت های جوملایی


    برای افزایش سرعت بارگذاری سایتهایی که با جوملا سخته شده اند من گام هایی را آماده کردم که در پایین توضیح میدم .

    گام اول :

    اگر سایت شما از جی کوئری استفاده نمیکنه برای مثال عناصر حرکتی و افکتی مثل اسلاید شو ها و ... نداره پیشنهاد من حذف موتولز جوملاست .
    برای اینکار میتونید از پلاگین مخصوص اینکار استفاده کنید.پلاگینی که به شما اجازه می دهید در هر صفحه ای که خواستید موتولز را غیر فعال کنید پلاگین غیر فعال کردن موتولز است . و می توانید از اینجا دانلود کنید .

    گام دوم : کم حجم کردن تصاویر و حذف تصاویری که به آنها نیاز ندارید. مقاله روش های کم حجم کردن تصاویر در طراحی سایت را بخوانید .

    گام سوم : حذف افزونه ها و ابزارهایی که از سایتهای دیگر خونده میشن و باعث کندی سایت میشن مثل آمار گیر وبگذر و ... یا ابزارهای بلاگ . این ابزارک ها به شدت سرعت لود را کاهش می دهند . و چون گاها سرورهای خیلی قدرتمندی ندارند زمان زیادی نیاز دارند تا بتوانند خدمات دهند . و این سرعت لود شما را خیلی خیلی کند می کند .


    گام چهارم : استفاده از سرورهای ایران و هاستهای خیلی خوب . هاست سریع و قوی که در افزایش سرعت سایت موثر است .همچنین اگر سرور شما در ایران باشد سرعت انتقال فایلها به علت کم شدن مسافت کمی کمتر می شود و سرعت لود سایت را افزایش می دهد.

    گام پنجم :
    حذف ماژول هایی که در صفحه اصلی نیاز نیستند .سرعت صفحه اول سایت خیلی مهم است چون این صفحه معمولا مهمترین صفحه شماست و بیشترین بازدید را دارد .

    همچنین برای صفحات دیگر هم هرجا به ماژولی نیاز بود آنجا انتشار دهید .و از انتشار همه ماژول ها در همه صفحات خودداری کنید . مثلا ماژول آب و هوا در صفحه سفارشات نیاز نیست.


    گام ششم : حذف کدهای اضافی : معمولا سی ام اس ها و سیستم های آماده کدهایی دارند که شما به آنها احتیاجی ندارید . اگر برنامه نویس ماهری هستید و میتوانید کدهای اضافی در سی ام اس مورد نظرتان را تشخیص بدید آنها را حذف کنید.

    گام هفتم : فشرده سازی کدها .در جوملا می توانید با استفاده از تکنولوژی gzip (جی زیپ ) به فشرده سازی کدها و کم کردن حجم سایت بپردازید . برای دریافت اطلاعات بیشتر مقاله آموزش فعال کردن تکنولوژی gzip را بخوانید .

    گام آخر : چک و بررسی : پس از انجام همه مراحل وقت بررسی سرعت سایت است. شما می توانید از سایتهای تست سرعت سایت برای بررسی استفاده کنید .به نظر من بهترینشون همین سایتی هست که من در زیر آدرسش را براتون گذاشتم .

    این سایت همه فایلهای سایت شما که هنگام بارگذاری سایت لود می شوند را با زمان لود و حجمشون نشون میده . این سیستم کمک بزرگی میتونه به شما بکنه . اینجوری شما می فهمید چه فایلی زمان بیشتری برای لود از شما میگیره یا حجم زیادی داره .و میتونید نسبت به رفع مشکل اقدام کنید.

    سایت تست و بررسی سرعت سایت : Website speed test

    کلام آخر : در اینجا این مساله را هم بگم . من با افرادی که میگن در بین سی ام اس ها جوملا نسبت به بقیه خیلی سنگینه را قبول ندارم. اگر بتونیم درست و حرفه ای از جوملا استفاده کنیم اتفاقا میشه سایتهای سبکی هم با اون طراحی کرد .

    من خودم با جوملا 2.5 یک سایت داشتم که هم گرافیک نسبتا خوبی داشت و هم در آن تصویر وجود داشت و کل حجم این سایت در حدود 90 کیلوبایت بود .


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:41 PM

  10. #10
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    کم حجم کردن سایز و حجم تصاویر در طراحی سایت

    خب همانطور که در مقاله گام های افزایش سرعت سایت نوشتم . یکی از مهمتری فاکتور های افزایش سرعت لود سایت کم حجم کردن تصاویر است .

    خب اولا یک توضیحی بدم که چرا باید حجم تصاویر کم بشه .

    فرض کنید یک عکس معمولی با گوشی خودتون میگیرید . این عکس میتونه تا 5 مگابایت حجم داشته باشه .

    یک سایتی که سرعت لود مناسبی برای کاربران ایرانی داشته باشه به نظر من بین 100 کلیوبایت تا 1 مگابایت حجم داره .

    حالا شما یک عکس 5 مگابایتی در سایت قرار می دهید . با سرعت اینترنت دیال آپ که تقریبا حدودا 5 کیلوبایت در ثانیه می تونه دانلود کنه .کاربر عکس شما را بعد از 16 دقیقه می تونه ببینه .یعنی 16 دقیقه برای یک کاربر با اینترنت دیال آپ طول می کشه تا این عکس باز بشه .

    فکر کنم عمق فاجعه را متوجه شده باشید . پس باید چه کار کنیم .

    ببینید یک عکس تقریبا بزرگ در صفحه سایت شما تقریبا عرضی برابر 600 پیکسل داره . در صورتی که عکسهایی که با گوشی میگیرید گاها تا چند هزار پیکسل طول و عرض دارند .

    پس عکس خودتون را به اندازه ای که در سایت نیاز هست تغییر سایز بدید .برای تغییر سایز میتونید از paint ویندوز استفاده کنید.روی عکس کلیک راست کنید و edit را بزنید تا وارد paint شوید سپس گزینه resize را انتخاب کنید و تغییر سایز را روی pixel قرار بدید و سایز دلخواهتون را به پیکسل وارد کنید مثلا 400 در 500 .

    پس از کاهش سایز تصویر میریم سراغ استفاده از نرم افزار های کاهش حجم . این نرم افزارها هم میتونن به شدت کمک خوبی در کاهش حجم تصاویر بکنند .

    بهترینشون که من استفاده کردم xat.com Image Optimizer هست . که میتونید توی اینترنت جستجو کنید و دانلودش کنید .

    البته یادتون باشه این نرم افزار بیشتر در کم حجم کردن عکس های jpg قدرت داره . پس اگه تونستید اول فرمت عکستون را به jpg تبدیل کنید .

    همینطور موقع کم حجم کردن magicompression را روی صد در صد بذارید .


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:41 PM

  11. #11
    نام حقيقي: saeed

    مسدود شده
    تاریخ عضویت
    Oct 2013
    محل سکونت
    khorasan
    نوشته
    270
    سپاسگزاری شده
    70
    سپاسگزاری کرده
    162

  12. #12
    نام حقيقي: ehsan

    تازه وارد
    تاریخ عضویت
    Apr 2016
    محل سکونت
    mashhad
    نوشته
    1
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    سلام ممنون بابت این پست اموزنده



  13. #13
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    اشتباهاتی در سئو

    در مرحله ارتقاء وب سایت خود که بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو(سئو)می باشد،باید از یکسری اشتباهات واضح که توسط موتور های جستجوی معتبر از جمله گوگل مورد جریمه قرار می گیرد،خودداری کرد .
    کلمات کلیدی نامرتبط،متن پنهان و جاوا اسکریپت ایراداتی هستند که تقریبا هر طراح حرفه ای وب سایت از آن اجتناب می کند. اما دیگر ایرادات سئو که می تواند به سادگی نادیده گرفته شود ،چیست؟
    فراموش نکنید هدف سئو جذب طبیعی مشتریان از طریق موتورهای جستجو است. در اینجا به چند فاکتور بهینه سازی اشاره می شود که به راحتی می تواند نادیده گرفته شود و یا تصادفا مورد توجه قرار نگیرد.
    اشتباه 1: استفاده از منوهای فلش و جاوا بدون جایگزین Html
    علی رغم اینکه وب سایت های فلش بسیار جذاب و دلربا به نظر می آید، اما عدم استفاده ازجایگزین Html ، می تواند به دو دلیل سبب حذف وب سایت شما از موتورهای جستجو گردد.
    1. هر کاربر اینترنتی لزوما از مرورگر حرفه ای استفاده نمی کند.
    2. خیلی از موتور های جستجو نمی توانند فایل های جاوا و فلش را بخوانند.
    وب سایت شما باید طوری طراحی شود که توسط همه قابل رویت باشد. فلش و جاوا جذابیت به سایت شما می دهد، اما به قیمت از دست دادن بازدید کنندگان.
    باید از جایگزین Html استفاده شود تا همه مرورگر ها(حتی آنهایی که توانایی ترجمه فایل های فلش و جاوا اسکریپت را ندارند) بتوانند به کاربران اجازه گشت در وب سایت را بدهند.
    به علاوه، بخشی از بهینه سازی وب سایت شما برای موتورهای جستجو فاکتور لینک است. شما تصمیم دارید یک وب سایت ایجاد کنید که هر صفحه از طریق یک لینک به صفحات دیگر متصل شود. لینک ها این امکان را به روبات موتور جستجو می دهد که بفهمد یک وب سایت چقدر مورد توجه است. پس هرچه تعداد لینکها افزایش یابد، وب سایت بیشتر در معرض توجه موتور جستجو قرار می گیرد.
    به همین دلیل شما به لینکهای داخلی و خارجی بیشتر در وب سایتتان نیاز دارید. اگر موتور جستجو به دلیل جاوا یا فلش بودن لینک ها نتواند آنها را از هم متمایز کند، نکته مفیدی در خصوص بهینه سازی را از دست داده اید.اطمینان حاصل نماییدکه از جایگزین Html در وب سایتتان استفاده کرده اید تا از اشتباهی بسیار بزرگ جلوگیری نمایید!
    اشتباه 2: استفاده از تصاویر برای عناوین ، سرفصل ها و متون
    بخشی از فرمول سئو ساخت کلمات کلیدی مشخص برای موتور جستجو می باشد. کلمات کلیدی می توانند در بدنه متن (Body) قرار گیرند، اما استفاده از آنها در بخش عناوین و سرفصل ها بیشتر مورد توجه روبات موتور جستجو قرار می گیرد.
    هنگامی که شما سرفصل ها ، عناوین و حتی متن درون بدنه صفحه را با تصاویر گرافیگی جایگزین می کنید ، "امتیاز مثبت کلمات کلیدی" که موتورهای جستجو به شما می دهند را از دست خواهید داد.
    در واقع شما می خواهید سایتی طراحی کنید که برای کاربرانتان جذاب باشد، انباشتگی بیش از حد متن در صفحات وب در عین جذابیت ممکن است برداشتی مبنی بر عدم حرفه ای بودن طراحان سایت در طراحی این صفحه به ذهن کاربران القا نماید، پس اگر می خواهید از تصاویر استفاده نمایید مخصوصا زمانی که به عنوان جایگزین کلمات کلیدی بکار می برید ، سعی بر آن داشته باشید به میزان متناسب آن را همیشه با تگ Alt بکار ببرید تا به موتور جستجو توضیحاتی در رابطه با عکس مورد نظر بدهید.
    اشتباه 3: استفاده از URL های داینامیک با کاراکترهای ناامن:
    خیلی از وب سایت ها مزیت ایجاد صفحات داینامیک بر اساس نتایج جستجوی پایگاه داده را انتخاب می کنند. بهرحال اگر می خواهید مورد توجه یک موتور جستجو قرار بگیرید باید بدانید که URL های داینامیکی که شامل کاراکترهایی مثل "&"،"="و"%" هستند می توانند برای یک وب سایت مضر باشد،. خیلی از موتورهای جستجو قادر به پردازش کاراکترهای خاص یا کاراکترهای Hexadecimal نیستند.
    اشتباه 4: استفاده از PDF به جای Web Page
    در بسیاری از موارد، یک طراح وب بجای طراحی صفحه وب به درج یک فایل PDF قناعت می کند. .این معمولا زمانی اتفاق می افتد که یک طراح وب سایت،طراحی یک صفحه و یا مجموعه ای ازصفحات وب را بااستفاده ازنرم افزار PowerPoint یا Word انجام می دهد. نهایتا بجای اینکه فایل ها را به Html ترجمه کنند، تبدیل به PDF کرده و جایی در وب سایت قرار می دهند تا کاربر بتواند آن را رویت کرده و دانلود کند.
    اگر چه این تکنیک ممکن است در برخی موارد ، مانند دانلود گزارش سالانه قابل قبول باشد، اما یک طراح خوب وب همیشه بر این نکته اصرار خواهد ورزید که اطلاعات مهم وب سایت به صورت Html ترجمه شود. PDF یک ابزار خوب برای ایجاد سند می باشد، ولی ممکن است محتویات آن برای کاربر غیرمفید بوده و دانلود آن به هرحال زمان بر است و مهم تر از همه PDF ها کمترین فایده را در بهینه سازی وب سایت برای بیشتر موتور های جستجو خواهد داشت.
    اشتباه 5: اجتناب از بروزرسانی های نامنظم و با تاخیر
    وب سایت هایی که به صورت منظم بروز رسانی می شوند به مراتب بیشتر مورد توجه موتورهای جستجو قرار می گیرند. بیشتر موتورهای جستجو درجستجو کردن، به دنبال سایتهایی هستند که اطلاعات صحیح تر با بروز رسانی بیشتر دارند. اگر می خواهید به بهینه سازی وب سایتتان کمک کنید، به گذاشتن مطلب یا ,به روز رسانی های رایج دیگر اهمیت دهید.
    با هر بروز رسانی به شما فرصت نوشتن محتویات کلمات کلیدی سایت با استفاده از یک یا دو کلمه کلیدی خاص داده می شود که این خود تبدیل به یک روش جستجوی دیگر برای سایت می شود. با ساختن یک وب سایت سئو پسند عاری از اشتباهات، در کنار چک کردن منظم وب سایت، می توانید از لذت افزایش ترافیک برای وب سایتتان بهره مند شوید.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:37 PM

  14. #14
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    HTML5 چیست؟



    برای پاسخ دادن به این سوال، بهتر است اول به جواب این سوال برسیم که HTML چیست؟
    اگر شما از کاربران قدیمی اینترنت باشید، حتما به خاطر دارید که در سال‌هایی نه چندان دور استفاده از صفحات وب به سادگی امروز نبود. (اشتباه نشود در مورد سرعت اینترنت حرف نمی‌زنیم!)

    در واقع در دهه 1980 استفاده از قالب‌های گرافیکی، صوت و تصویر در فایل‌های متنی به سادگی امکان‌پذیر نبود و به همین دلیل کاربران نمی‌توانستند از ابزارها و اطلاعات ارائه شده در سایت‌ها به راحتی استفاده کنند. اما ظهور استاندارد اینترنتی HTML این روند را تغییر داد.

    HTML) Hyper Text Markup Language) به معنای زبان نشانه‌گذاری فرامتن است. البته باید توجه داشت که HTML یک زبان برنامه نویسی نیست، زبانی است برای نشانه گذاری که برای تدوین قالب و طراحی صفحه‌های وب به کار می‌رود.

    این زبان به شما امكان مي دهد متن را قالب دهي كنید، تصاوير گرافيكي، صوت و ويديو را اضافه كنید و همه اينها را در يك فايل متني كه هر كامپيوتري مي تواند آن را بخواند ذخيره کنید و سپس در صورت تمايل آنرا از طريق شبكه جهاني اينترنت با همه نيا به اشتراك بگذاريد.

    اچ تي ام ال متشكل شده از يك سري دستورالعمل است. به هر یک از این دستورالعمل ها، برچسب یا تگ (Tag) می‌گویند. هركدام از تگها وظيفه خاصی برعهده دارند. بعضي از تگ‌ها وظيفه نگهداري تگ‌هاي ديگر و بعضي تگها وظيفه دارند كه عنصري مشخص مانند متن يا تصوير را در صفحه به نمايش بگذارند.

    همچنین برچسب‌هایی برای تغییر شکل ظاهری متن (فونت و رنگ و ...) یا برقراری پیوند (Link) به صفحات دیگر در اچ‌تی‌ام‌ال تعریف شده‌ است.

    در واقع محتوای یک صفحهٔ وب، به وسیله تگ نشانه گذاری می شود و نحوه نمایش آن صفحه برای مرورگرهای وب، توصیف می‌شود. مرورگرهای وب که قادر به درک و تفسیر برچسبهای اچ‌تی‌ام‌ال هستند، تک‌تک آنها را از داخل سند اچ‌تی‌ام‌ال می خوانند و سپس محتوای آن صفحه را به صورتی که کاربر می‌بیند، نمایان‌سازی (Render) می‌کنند.

    استاندارد اینترنتی HTML از نوع پنجم

    بحث در مورد ایجاد نسخه جدیدی از زبان نشانه گذاری HTML از سال 2004 آغاز شد و گفته می‌شود در فوریه 2010 نسخه‌های تقریبا نهایی از این استاندارد ایجاد شده است: استاندارد اینترنتی HTML5. یکی از فناوری های جدیدی که کارشناسان معتقدند دنیای وب را تغییر خواهد داد.

    در HTML5 بحث اصلی ایجاد استانداردهایی برای وب چندرسانه‌ای است. به عبارت دیگر استانداردی که می تواند پاسخگوی تمام نیازهای اینترنتی کاربران باشد. این استاندارد اینترنتی به گونه ای طراحی شده که می تواند نیازهای صوتی و تصویری کاربران در دنیای مجازی را برطرف کند و امکان استفاده از نسل جدید نرم افزارها و ابزارهای اینترنتی با سرعت بالا را در رایانه های رومیزی، لپ تاپ‌ها و نوت‌بوک‌ها، تلفن های همراه و ... فراهم کند.

    به این ترتیب کاربران اینترنت می‌توانند به جای استفاده از چندین و چند نرم افزار بر روی رایانه خود به منظور دیدن فیلم و تصویر و شنیدن صدا و ...، از مرورگر اینترنتی که با استاندارد HTML5 سازگار است استفاده کنند و از طریق آن فایل های صوتی، تصاویر ویدئویی و فایل‌های گرافیکی دوبعدی را با کیفیت و سرعت بالا مشاهده کند.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:37 PM

  15. #15
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    مدیریت محتوا

    سیستم های مدیریت محتوا برنامه های مهمی هستند که مدیران سایت ها و وبلاگها با اونها درگیرند و همه متخصصین سایتها ناچارند حداقل با یکی از این برنامه ها کار کنند.


    در نرم افزار جوملا توضیحی در این مورد هست که عینا اینجا منتقل می کنم:


    CMS (سیستم مدیریت محتوا) Content Management System برنامه ایی است که می توان به وسیله آن سه عمل اصلی: ایجاد ، مدیریت و سطح بندی اطلاعات را انجام داد.

    سیستم های مدیریت محتوا دارای قابلیتهای زیادی بوده و بسته به نوع محتوا کارایی آنها نیز فرق می کند به عنوان مثال اگر محتوای شما تصویر یا فیلم باشد برای مدیریت و سطح بندی آن نیاز های متفاوت تری نسبت به محتوای متنی دارید یا اگر محتوای شما صوتی باشد این امر نیز کاملا متفاوت خواهد شد.


    کاربرد عمده سیستم های مدیریت محتوا به ترتیب کاربرد و اهمیت محتوا به سه بخش کلی زیر تقسیم میشود :

    محتوای متنی(Text Content ) : این محتوا شامل اخبار ، مقالات ، کتب و سایر محتواهای متنی از این قبیل میباشد که خود حجم عظیمی از اطلاعات را بر روی وب تشکیل می دهند .

    محتوای چند رسانه ای( Multi Media Content ) : این محتوا شامل صوت ، تصویر و فیلم میشود که برای مدیریت آن از استاندارهای خاصی استفاده میشود بهمین دلیل سیستم های مدیریتی در این بخش کاملا تخصصی بوده و عمدتا کاربرد عمومی ندارد .

    محتوای فایلی ( File base Content): این محتوا شامل فایلهای فشرده ، فایلهای اجرایی و کتب الکترونیک میباشد که عمدتا برای نگهداری و مدیریت آن لازم است از استاندارد های خاصی استفاده شود، این نوع محتوا نیز به اندازه محتوای چند رسانه ای کاملا تخصصی بوده و برای مدیریت آن کمتر از سیستم های مرسوم استفاده میشود .


    سیستم های مدیریت محتوای از جهات دیگری نیز قابل بررسی هستند و آن نوع مدیریت و سطح بندی اطلاعات میباشد ، که پر اهمیت ترین بخش در آشنایی و کار با سیتم های مدیریت محتوا میباشد ، سیستم های مدیریت محتوا عمدتا دسترسی به اطلاعات را در سه بخش کلی در نظر می گیرند که به ترتیب : ایجاد یا ورود اطلاعات ، ویرایش ، مدیریت و انتشار اطلاعات

    البته هر چه سیستم مدیریت محتوا تخصصی تر باشد این سطح بندی ها جزئی تر میشود به عنوان مثال ایجاد یا ورود اطلاعات خود میتواند بر حسب نوع و دسته بندی محتوای دارای بخشهای متفاوتی باشد به عنوان مثال میتوان به سیستم گردش خبر در خبرگزاری ها اشاره کرد که در هر بخش اعم از ورود ، ویرایش و انتشار دارای دسترسی های متفاوتی می باشد .

    نوع دیگر سطح بندی اطلاعات در سیتم های مدیریت محتوا سطح بندی اطلاعات براساس گروههای کاربری است که دارای 2 بخش کلی Fronted و Backend می باشد در این حالت هر کاربر در خصوص برخورد با محتوا در یکی از این دو دسته بندی قرار خواهد گرفت که در زیر به آن اشاره خواهیم کرد:


    بخش Fronted :

    کاربر به عنوان میهمان فرض شده و صرفا به اطلاعات و محتوای بدون سطح بندی یا اطلاعات عمومی (Public) دسترسی دارد کاربر باید دارای شناسه کاربری یا سطح اولیه دسترسی به اطلاعات باشد که در این حالت کاربر مجاز به دریافت اطلاعات براساس دسترسی بالاتر از میهمان است و میتواند اطلاعات دارای این سطح را با استفاده از نام کاربری و رمز عبور خود دریافت کند عمدتا این سطح از اطلاعات نیز دارای اهمیت زیادی از لحاظ نوع دسترسی نمی باشد .

    کاربر دارای سطح دسترسی ویژه به اطلاعات بوده و قادر به دریافت اطلاعات با درصد اهمیت بالاتری را داراست که این اطلاعات پس از بررسی های خاص امنیتی به او نمایش داده میشود

    هر کدام از این سطوح خود نیز دارای زیر بخش های جزئی تر برای دسته بندی اطلاعات بوده که براساس نیاز کاربران هر سیستم مدیریت محتوا متغیر میباشد .


    بخش Backend :

    کاربر با امکان ورود اطلاعات این کاربر قادر است تا به پشت صحنه سیستم مدیریت محتوا دسترسی داشته و نقش یک نویسنده تا تولید کننده محتوا را ایفا کند ، این کاربر تمامی دسترسی های بخش Fronted را ممکن است دارا باشد .
    کاربر با امکان ویرایش مطالب این کاربر به عنوان ویراستار محتوای ورودی عمل کرده و تمامی دسترسی های کاربران قبلی را داراست .
    کاربر با امکان انتشار مطالب که در واقع جزئی ترین بخش از مدیریت سیستم را داراست و از دسترسی تمامی کاربران قبلی بهره میبرد .

    مدیران جزء مدیران ارشد، تعریف این دو سطح دسترسی به ساختار دسترسی ها در سیستم مدبریت محتوا بر میگردد معمولا دسترسی ها را براساس رنگ نشان می دهند که بالاترین دسترسی به Super Administrator و پایین ترین آن به Guest اختصاص دارد.

    سیستم های مدیریت محتوای از جهاتی دیگری نیز قابل بررسی هستند که از آن جمله شیوه ذخیره سازی محتوا آنهاست ، شیوه های مرسوم در ذخیره سازی اطلاعات بشرح زیر میباشد :

    شیوه ذخیره سازی خام اطلاعات : در این شیوه اطلاعات بدون هیچ گونه تغییری و با فرمت اصلی ذخیره میشود ، این شیوه از لحاظ امنیتی دارای اشکالات فراوانی می باشد که آن جمله به عدم کنترل دسترسی به محتوا میتوان اشاره کرد .

    شیوه ذخیره سازی اطلاعات بصورت فایل های تغییر یافته یا کد شده : در این شیوه برای امنیت بیشتر اطلاعات تغییر شکل داده و از فرمت اصلی خود خارج میشود تا دسترسی به سورس اطلاعات تقریبا غیر ممکن شود ، عیب این شیوه عدم امکان پردازش های موازی بر روی اطلاعات میباشد .

    شیوه ذخیره سازی در بانک اطلاعاتی : در این شیوه اطلاعات با فرمتی خاص در بانک های اطلاعاتی دخیره شده و قابلیت پردازش و تعیین سطح دسترسی را دارا هستند ، این شیوه جزء پرکاربردترین شیوه در ذخیره اطلاعات بوده و دارای ضریب امنیتی بالایی نیز میباشد .

    در حال حاضر سیستم های مدیریت محتوا نسبت به نسل های اولیه خود کاملا تغییر یاقته اند و قادر شده اند تا بصورت همزمان و با استفاده از امکانات جدید انواع محتوا را بسادگی مدیریت و کنترل نمایند بدین ترتیب به جای استفاده از چندین سیستم مدیریت محتوا کافی است تا یک سیستم را با امکانات تکمیلی استفاده کرد


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:38 PM

صفحه 1 از 2 1 2 آخرینآخرین

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •