صفحه 2 از 2 اولیناولین 1 2
نمایش نتایج: از شماره 16 تا 25 از مجموع 25

موضوع: مقالات طراحی سایت ، سئو ، بازاریابی اینترنتی

  
  1. #16
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    تغییر شکل اشاره گر ماوس

    با استفاده از استایل این امکان وجود دارد که شکل نشانگر ماوس را وقتی روی قسمت مشخصی از صفحه قرار می گیرد تغییر دهیم. به این منظور می توانیم از ویژگی زیر در استایل مربوط به تگ مورد نظر استفاده کنیم:

    cursor: نوع نشانگری که مورد نظر ماست

    برای مثال فرض کنید می خواهیم وقتی نشانگر ماوس روی یک قسمت متن قرار می گیرد به شکل ساعت شنی در آید. می توانیم به صورت زیر عمل کنیم (ما برای مشخص شدن متن از رنگ قرمز در تگ span استفاده کرده ایم.):

    ماوس خود را روی این متن قرار دهید.

    نتیجه را می توانید اینجا مشاهده کنید:

    ماوس خود را روی این متن قرار دهید.

    اگر بخواهید وقتی ماوس کاربر روی یک قسمت مشخص از صفحه مثلاً جدولها قرار می گیرد شکل خاصی داشته باشد می توانید در بخش HEAD صفحه این ویژگی را برای جدول تعریف کنید تا در همه جدولهای صفحه به کار گرفته شود. از class و id هم می توانید استفاده کنید. روش ساده تر هم استفاده از شناسه style در تگهای HTML است.

    در جدول زیر برخی از مقادیر مختلف این ویژگی که شکل نشانگر ماوس را عوض می کنند آورده شده است. می توانید ماوس خود را بر روی توضیحات این گزینه ها نگه دارید تا ببینید به چه شکلی در می آید.



    مقدار قابل استفاده توضیحات
    auto این گزینه نشانگر ماوس را با توجه به تنظیمات مرورگر کاربر تغییر می دهد.
    crosshair نشانگر ماوس به صورت به علاوه در می آید.
    default نشانگر ماوس به صورت همان فلش همیشگی در می آید.
    move نشانگر به شکلی در می آید که در هنگام جا به جا کردن چیزی به خود می گیرد.
    pointer نشانگر به شکل دست در می آید.
    help یک علامت سؤال کنار پیکان نشانگر ماوس قرار می گیرد.
    text به شکلی در می آید که بر روی متنها به خود می گیرد.
    wait به شکل ساعت شنی در می آید.
    n-resize یک فلش به سمت شمال
    s-resize یک فلش به سمت جنوب
    e-resize یک فلش به سمت مشرق
    w-resize یک فلش به سمت مغرب
    ne-resize یک فلش به سمت شمال شرقی
    nw-resize یک فلش به سمت شمال غربی
    se-resize یک فلش به سمت جنوب شرقی
    sw-resize یک فلش به سمت جنوب غربی


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:38 PM

  2. #17
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    چگونگی انتخاب دامنه مناسب

    انتخاب نام مناسب براي وب سايت، يکي از مهمترين مراحل براي طراحی وب سايت عالي است. اگر قصد داريد يک تجارت آنلاين راه اندازي کنيد، انتخاب نامي که قابل بازاريابي بوده و در هنگام جستجو نظر کاربران را به خود جلب کند، بسيار مهم بوده و رمز موفقيت است. فاکتور هاي مهمي بايد قبل از انتخاب نام دامنه مورد توجه قرار گيرند. اين مقاله نگاهي به مواردي که بايد قبل از انتخاب نام مورد توجه قرار گيرد، مي پردازد.


    کوتاه و جذاب

    نام دامنه ها مي توانند بسيار کوتاه و يا بسيار بلند باشند (از 1 حرف الي 67 حرف). بطور کلي، بهتر است نام دامنه شما کوتاه باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه تر باشد مردم آن را راحت تر به ياد خواهند سپرد. به ياد سپردن نام دامنه از لحاظ بازاريابي از اهميت ويژه اي برخوردار است. همانطور که کاربران به سايت شما مراجعه کرده و از آن استفاده مي کنند، احتمالاً به ديگران نيز درباره آن خواهند گفت و آنها نيز خود به ديگران پيشنهاد مي کنند و .... همانند هر تجارت ديگري، تبليغات دهاني، قويترين نوع تبليغات براي جذب کاربران جديد به وب سايت شماست (که البته رايگان نيز هست!). اگر نام دامنه وب سايت شما طولاني و تلفظ آن سخت باشد، کاربران آن را به ياد نخواهد آورد و اگر در ليست Favorite هاي خود ذخيره نکرده باشند، به احتمال زياد ديگر به آن سر نخواهند زد.



    نامه دامنه

    ديگر نام هاي مشابه را فراموش نکنيد.

    اگر کاربران سايت شما از طريق ليست Favorite خود و يا لينک از سايت هاي ديگر وارد نشده باشند، احتمالاً نام دامنه را مستقيماً تايپ نموده اند. بيشتر کاربران اينترنت، در تايپ بسيار ضعيف هستند و به راحتي نام وب سايت ها را اشتباه تايپ مي کنند. اگر نام دامنه شما سخت تايپ مي شود و يا مشابه آن وجود دارد، بايد در فکر خريد آن دامنه هايي که با نام دامنه شما مشابه است، باشيد. براي مثال اگر نام وب سايت شما "MikesTools.com" است، بد نيست نام دامنه هاي "MikeToolds.com" و "MikeTool.com" را نيز خريداري کنيد. احتمالاً از اينکه بازديدکنندگان سايت شما به خاطر اشتباه کوچک در نام دامنه وارد سايت ديگري شوند که انتظار آن را ندارند، خوشحال نخواهيد شد.



    همچنين نام دامنه هايي به نام شرکت شما نيستند اما مرتبط با محصولات و خدمات که ارائه مي دهيد، هستند را خريداري نماييد. مثلاً اگر نام شرکت شما Mike's Tools است بد نيست که نام دامنه هايي که مرتبط به کار شما هستند مانند "buyhammers.com" يا "hammer-and-nail.com" نيز خريداري نماييد. هرچند اين نام دامنه ها ربطي به نام شرکت شما ندارند، اما روش مناسبي براي ورود بازديدکنندگاني است که به دنبال آن نام ها جستجو مي کنند. به يادداشته باشيد که ميتوانيد نام دامنه هاي مختلفي را به يک سايت مرتبط نماييد.

    خط فاصله در نام وب سايت: خوب يا بد؟

    نام هاي آزاد دامنه ها روز به روز کمتر و انتخاب نام دامنه خوب سختر مي شود. بسياري از نام دامنه هاي تک کلمه اي قبلاً خريداري شده اند و همين موضوع انتخاب نام مورد نظر شما را سختر مي کند. هنگامي که قصد انتخاب يک نام دامنه را داريد، مي توانيد از خط فاصله (hyphen) در نام دامنه استفاده کنيد. استفاده از خط فاصله مفيد است چراکه با شما اجازه خواهد داد نام هاي چند کلمه اي را از هم جدا نموده و باعث راحت تر خوانده شدن آن شويد. براي مثال، کاربران به راحتي نام دامنه "domainnamecenter.com" را اشتباه تايپ خواهند کرد اما نام دامنه "domain-name-center.com" به راحتي قابل تايپ کردن است. چسباندن حروف به يکديگر خواندن آن را سخت مي کند و احتمال غلط تايپ کردن آن را بالا مي برد. از طرف ديگر، خط فاصله، نام دامنه شما را طولاني تر خواهد کرد. هرچه نام دامنه شما طولاني تر باشد، احتمال اينکه کاربر سايت نام آن را به طور کامل فراموش نمايد بيشتر خواهد بود. همچنين، اگر سايت شما به کسي معرفي شود، ممکن است فراموش کنند که کلمات سايت با خط فاصله از هم جدا مي شوند (همچنين گفتن آدرس وب سايتي که خط فاصله در آن باشد، هم براي گوينده و هم براي نويسنده آن سختر است. -م) اگر قصد استفاده از خط فاصله را براي وب سايت خود داريد، تعداد آنها را به 3 عدد محدود کنيد. مزيت ديگر استفاده از خط فاصله در دامنه ها، به موتور هاي جستجو امکان مي دهد تا هر کلمه را به صورت جداگانه ذخيره نمايند. (گوگل به تازگي امکان جداسازي اتوماتيک کلمات وب سايت هاي بدون خط نيره را به موتور جستجوي خود اضافه نموده است. -م)


    نام دامنه

    دات چي؟

    بسياري پسوند براي نام وب سايت ها وجود دارد که شامل .com، .net، .org و .biz مي شوند. در بيشتر موارد، هرچه پسوند دامنه غير متعارف تر و ناشناخته تر باشد، نام هاي آزاد بيشتري در آن وجود دارد. با اين حال، پسوند سايت .com بيشترين مخاطب و شناخته شده ترين پسوند سايت است. چراکه اين اولين پسوند رائه شده در اينترنت براي وب سايت هاي تجاري بود و استفاده از آن بسيار باب شده بود. اگر نام وب سايت مورد نظر شما در وب سايت هاي .com وجود ندارد، از نام .net که دومين پسوند شناخته شده است استفاده نماييد.


    - - - ادامه - - -

    چگونگی انتخاب دامنه مناسب


    انتخاب نام مناسب براي وب سايت، يکي از مهمترين مراحل براي طراحی وب سايت عالي است. اگر قصد داريد يک تجارت آنلاين راه اندازي کنيد، انتخاب نامي که قابل بازاريابي بوده و در هنگام جستجو نظر کاربران را به خود جلب کند، بسيار مهم بوده و رمز موفقيت است. فاکتور هاي مهمي بايد قبل از انتخاب نام دامنه مورد توجه قرار گيرند. اين مقاله نگاهي به مواردي که بايد قبل از انتخاب نام مورد توجه قرار گيرد، مي پردازد.


    کوتاه و جذاب

    نام دامنه ها مي توانند بسيار کوتاه و يا بسيار بلند باشند (از 1 حرف الي 67 حرف). بطور کلي، بهتر است نام دامنه شما کوتاه باشد. هرچه نام دامنه شما کوتاه تر باشد مردم آن را راحت تر به ياد خواهند سپرد. به ياد سپردن نام دامنه از لحاظ بازاريابي از اهميت ويژه اي برخوردار است. همانطور که کاربران به سايت شما مراجعه کرده و از آن استفاده مي کنند، احتمالاً به ديگران نيز درباره آن خواهند گفت و آنها نيز خود به ديگران پيشنهاد مي کنند و .... همانند هر تجارت ديگري، تبليغات دهاني، قويترين نوع تبليغات براي جذب کاربران جديد به وب سايت شماست (که البته رايگان نيز هست!). اگر نام دامنه وب سايت شما طولاني و تلفظ آن سخت باشد، کاربران آن را به ياد نخواهد آورد و اگر در ليست Favorite هاي خود ذخيره نکرده باشند، به احتمال زياد ديگر به آن سر نخواهند زد.



    نامه دامنه

    ديگر نام هاي مشابه را فراموش نکنيد.

    اگر کاربران سايت شما از طريق ليست Favorite خود و يا لينک از سايت هاي ديگر وارد نشده باشند، احتمالاً نام دامنه را مستقيماً تايپ نموده اند. بيشتر کاربران اينترنت، در تايپ بسيار ضعيف هستند و به راحتي نام وب سايت ها را اشتباه تايپ مي کنند. اگر نام دامنه شما سخت تايپ مي شود و يا مشابه آن وجود دارد، بايد در فکر خريد آن دامنه هايي که با نام دامنه شما مشابه است، باشيد. براي مثال اگر نام وب سايت شما "MikesTools.com" است، بد نيست نام دامنه هاي "MikeToolds.com" و "MikeTool.com" را نيز خريداري کنيد. احتمالاً از اينکه بازديدکنندگان سايت شما به خاطر اشتباه کوچک در نام دامنه وارد سايت ديگري شوند که انتظار آن را ندارند، خوشحال نخواهيد شد.



    همچنين نام دامنه هايي به نام شرکت شما نيستند اما مرتبط با محصولات و خدمات که ارائه مي دهيد، هستند را خريداري نماييد. مثلاً اگر نام شرکت شما Mike's Tools است بد نيست که نام دامنه هايي که مرتبط به کار شما هستند مانند "buyhammers.com" يا "hammer-and-nail.com" نيز خريداري نماييد. هرچند اين نام دامنه ها ربطي به نام شرکت شما ندارند، اما روش مناسبي براي ورود بازديدکنندگاني است که به دنبال آن نام ها جستجو مي کنند. به يادداشته باشيد که ميتوانيد نام دامنه هاي مختلفي را به يک سايت مرتبط نماييد.

    خط فاصله در نام وب سايت: خوب يا بد؟

    نام هاي آزاد دامنه ها روز به روز کمتر و انتخاب نام دامنه خوب سختر مي شود. بسياري از نام دامنه هاي تک کلمه اي قبلاً خريداري شده اند و همين موضوع انتخاب نام مورد نظر شما را سختر مي کند. هنگامي که قصد انتخاب يک نام دامنه را داريد، مي توانيد از خط فاصله (hyphen) در نام دامنه استفاده کنيد. استفاده از خط فاصله مفيد است چراکه با شما اجازه خواهد داد نام هاي چند کلمه اي را از هم جدا نموده و باعث راحت تر خوانده شدن آن شويد. براي مثال، کاربران به راحتي نام دامنه "domainnamecenter.com" را اشتباه تايپ خواهند کرد اما نام دامنه "domain-name-center.com" به راحتي قابل تايپ کردن است. چسباندن حروف به يکديگر خواندن آن را سخت مي کند و احتمال غلط تايپ کردن آن را بالا مي برد. از طرف ديگر، خط فاصله، نام دامنه شما را طولاني تر خواهد کرد. هرچه نام دامنه شما طولاني تر باشد، احتمال اينکه کاربر سايت نام آن را به طور کامل فراموش نمايد بيشتر خواهد بود. همچنين، اگر سايت شما به کسي معرفي شود، ممکن است فراموش کنند که کلمات سايت با خط فاصله از هم جدا مي شوند (همچنين گفتن آدرس وب سايتي که خط فاصله در آن باشد، هم براي گوينده و هم براي نويسنده آن سختر است. -م) اگر قصد استفاده از خط فاصله را براي وب سايت خود داريد، تعداد آنها را به 3 عدد محدود کنيد. مزيت ديگر استفاده از خط فاصله در دامنه ها، به موتور هاي جستجو امکان مي دهد تا هر کلمه را به صورت جداگانه ذخيره نمايند. (گوگل به تازگي امکان جداسازي اتوماتيک کلمات وب سايت هاي بدون خط نيره را به موتور جستجوي خود اضافه نموده است. -م)


    نام دامنه

    دات چي؟

    بسياري پسوند براي نام وب سايت ها وجود دارد که شامل .com، .net، .org و .biz مي شوند. در بيشتر موارد، هرچه پسوند دامنه غير متعارف تر و ناشناخته تر باشد، نام هاي آزاد بيشتري در آن وجود دارد. با اين حال، پسوند سايت .com بيشترين مخاطب و شناخته شده ترين پسوند سايت است. چراکه اين اولين پسوند رائه شده در اينترنت براي وب سايت هاي تجاري بود و استفاده از آن بسيار باب شده بود. اگر نام وب سايت مورد نظر شما در وب سايت هاي .com وجود ندارد، از نام .net که دومين پسوند شناخته شده است استفاده نماييد.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:38 PM

  3. #18
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    استانداردهای وب سایت (W۳C)




    ۲.۱.۱ W۳C چیست ؟
    کنسرسیوم شبکه جهانی وب (W۳C) یک کنسرسیوم از صنعت بین المللی است که به "هدایت وب به سوی استعدادهای نهان آن" اختصاص داده شده است. توسط تیم برنرز لی ، مخترع وب ، رهبری شده است. در سال ۱۹۹۴ تاسسیس شده است ، W۳C بیش از ۴۵۰ عضو سازمانی دارد که شامل Microsoft ، America Online ( کمپانی مادرNetscape Communications ) ، Apple Computer، Adobe ، Macromedia، Sun Microsystemsو مجموعه ای متنوع از دیگر تولید کنندگان نرم افزار و سخت افزار ، تامین کننده محتوا ، نهادهای علمی و شرکتهای ارتباط از راه دور. کنسرسیوم توسط سه سازمان تحقیقاتی میزبانی میشود : MIT در آمریکا ، INRIA در اروپا و Keio University در ژاپن.

    ۲.۱.۲ چه کاری انجام میدهد ؟

    W۳C خصوصیات آزاد (استانداردهای عملی) را گسترش میدهد تا قابلیت همکاری محصولات مربوط به وب را بهبود بخشد. نظریه های W۳C توسط گروههای کاری شامل اعضای کنسرسیوم و کارشناسان دعوت شده گسترش می یابد. گروههای کاری موافقت عمومی از شرکتهای و سازمانهای درگیرایجاد نرم افزارهایی برای وب هستند را به دست آورند. و پیش نویسهایی عملی و نظریه های پیشنهادی ایجاد کنند. اینها در مرحله بعد به عضویت و مدیریت W۳C برای تصویب رسمی به عنوان نظریه های W۳C فرستاده خواهند شد. اطلاعات اضافی در مورد این فرآیند در وب سایت W۳C قابل دسترسی است.

    ۲.۱.۳ استانداردهای W۳C چه چیزهایی هستند ؟!
    ۲.۱.۳.۱ زبان نشانه گذاری ابرمتن HTML ۴.۰

    زبان نشانه گذاری ابرمتن (HTML) به صورت گسترده ای در وب برای اضافه کردن ساختار به اسناد متنی استفاده شده است.مرورگرها این اسناد را تفسیر کرده و در شکل مختص هر رسانه به کاربر نمایش میدهند. برای مثال ، مرورگرهای بصری نوعا عنصر strong ( … ) را به عنوان یک متن توپر نمایش میدهند. درحالیکه مرورگرهای تبدیل متن به گفتار باید هنگام تلفظ آن ، متن را با قدرت بیشتری بخوانند.

    با کمک شیوه نامه آبشاری (CSS) ، برنامه نویس ممکن است تعیین کند که یک عنصر ساختاری بدون توجه به پیش فرضهای مرورگر چگونه نمایش داده میشود.

    ۲.۱.۳.۲ زبان نشانه گذاری قابل گسترش XML ۱.۰

    زبان نشانه گذاری قابل گسترش (XML) یک زبان نشانه گذاری شبیه HTML است ، اما به جای داشتن یک مجموعه از عناصر واحد و ثابت به شما اجازه میدهد که مجموعه خود را تعین کنید یا از مجموعه های دیگران استفاده کنید. همچنین به شما امکان میدهد که مجموعه های متعددی را با استفاده از XML namespaces در یک سند واحد استفاده کنید.

    بعضی از برنامه های XML نظیر XHTML و MathML هم اکنون نظریه های W۳C شده اند. سایرین هنوز به صورت پیش نویسهای کاری W۳C هستند.

    استانداردهای شیوه نامه نظیر CSS و XSL انتخابهای گوناگونی عرضه میکنند که یک عنصر XML چگونه نمایش داده شود. پشتیبانی مطابق با استاندارد برای نمایش مستقیم XML در مرورگرها هماهنگ نیست ، بنابراین برای ارایه اطلاعات به انسانها ، HTML (یا XHTML) با یک ظاهر طراحی شده با CSS یکی از راهها است. XML امروزه بیشتر در ارتباطات بین ماشینها ( یا ماشین به ماشین ) استفاده میشود.

    XML اصولا به خاطر توانایی اضافه کردن عناصر دلخواه شما و ساختن سیستم ساختاری متعلق به شما انعطاف پذیرتر از HTML است. واین XML را یک فرمت ایده آل برای سازماندهی مقادیر زیاد از داده میسازد. که هم اکنون در بسیاری از بانکهای اطلاعاتی و موتورهای جستجو مورد استفاده قرار گرفته است.

    http://omercetin.net/grafik/opera-wall.jpg


    ۲.۱.۳.۳ XHTML ۱.۰, ۱.۱, and Modularization

    XHTML ۱.۰ یک فرمولبندی تازه از HTML بر پایه XML است. به XHTML ۱.۰ میتوان به عنوان یک گذار ایدیولوژیک از HTML ۴.۰ نگاه کرد که به خاطر تاثیر XML از لحاظ فنی سختگیرانه تر است.

    XHTML در مرورگر شما عینا مشابه HTML نمایش داده میشود. اگر هر احتمالی مبنی بر نیاز یا قصد شما به پردازش مجدد محتوا وجود دارد ممکن است ترجیح دهید از XHTML استفاده کنید. به عنوان مثال برای ارسال آن به یک PDA قواعد ترکیب سختگیرانه تر XML پردازش خودکار XHTML را بسیار ساده تر و ارزانتر از HTML معمولی میکند.

    از لحاظ ایدیولوژیک XHTML مفاهیم کلی زیر را از HTML به ارث میبرد :

    اینکه نمایش و قالب بندی سند باید توسط شیوه نامه از هم جدا شوند.
    اینکه اسناد باید قابل دسترسی شده باشد.
    اینکه اسناد باید بین المللی شده باشد.

    همچنین XHTML ۱.۰ از سه الگوی DTD استفاده میکند : Strict (سختگیرانه) ، Transitional (انتقالی) و Frameset. این الگودر اصل از HTML ۴.۰ پدیدار شد و در HTML ۴.۰.۱ دنبال شد.

    بعضی از شیوه های مهم XML در XHTML عبارنند از :

    اینکه تمامی انواع سند توسط اعلام DOCTYPE صحیح شناسایی شده هستند.
    اینکه ساختار یک سند در حال مطابقتی که حاوی اعلام DOCTYPE است، یک عنصر HTML با یک اعلام XHTML ، یک عنصر head که در برگیرنده عنصر title است و یک عنصر body .
    اینکه تمامی عناصر و نامهای ویژگی ها با حروف کوچک نوشته میشوند و اینکه تمامی مقادیر به صورت نقل قول باشند. (درون یک جفت " قرار گیرند)
    اینکه تمامی عناصر غیر تهی (p، li و…) به درستی با یک برچسب بسته پایان یافته اند.
    اینکه تمام عناصر تهی (br، hr، img و …) به درستی با یک ممیزدنباله پایان یافته اند.
    اینکه اسناد در مقابل DTD که اعلام شده تعیین اعتبار گردند.
    اگر شما میخواهید که یک سند با XHTML ۱.۱ بنویسید ، میتوانید از دو راه این کار را انجام دهید. اولی استفاده از DTD عمومی XHTML ۱.۱ است. با انجام دادن این ، کار شما به شدت ساخت یافته خواهد شد زیرا در واقع هیچ خاصیت نمایشی در XHTML ۱.۱ وجود ندارد. جدایی ساختار و نمایش در اینجا کامل است. و تمامی کار نمایشی شما در یک شیوه نامه جای میگیرد.

    وسیله دیگر برای نوشتن اسناد با XHTML ۱.۱ بهره برداری از XHTML Modularization است. این تفکیک اجزاء آشنای HTML و XHTML (مانند Text ،tables و …) در قطعات مجزا است. شما پس از آن میتوانید DTD متعلق به خودتان را بنویسید و فقط از آن دسته از اجزا که لازم هستند استفاده کنید. این توسعه پذیری عملی است. در اصل به شما، برنامه نویس وب، فرصت تغییر ودلخواه کردن نشانه گذاریتان را میدهد.

    The Ruby Annotation یک وسیله خاص برای سر و کار داشتن با تفسیرهای کاراکترهای معین آسیایی است. Ruby در مقابل کاری که با بین المللی سازی انجام شده باشد تنزل میکند.

    ۲.۱.۳.۴ شیوه نامه آبشاری (CSS)

    شیوه نامه آبشاری (CSS) یک طرز کار و مکانیزم برای تغییر ظاهر عناصر HTML یا XML به وسیله اختصاص سبکها و شیوه ها به انواع عناصر ، دسته های خودتعریف از عناصر یا نمونه های شخصی است.

    شیوه نامه ها میتوانند برای تعیین بدون تناقض ظاهر تمام یک سایت استفاده شوند. در ادامه مقدمه ای از CSS ، W۳C توصیه کرده است که خصوصیات مختص طرحبندی در HTML به عنوان فاز جداگانه ای خارج شود و با شیوه نامه ها تعویض شود تا یک شبکه جهانی وب ساده تر و ساخت یافته تر ایجاد کنیم.

    ۲.۱.۳.۵ الگوی شییی سند سطح ۱ (DOM Level ۱)

    DOM اجازه میدهد که قدرت کامل و تعاملی یک زبان برنامه نویسی (مانند ECMAScript ، نسخه استاندارد شده جاوا) در یک صفحه وب به کار برده شود. (در ظوابط بزنامه نویسی ، الگوی سییی سند (DOM) سطح ۱ یک رابط کاربردی برنامه نویسی (API) است برای تعامل با صفحات وب) که آن برای زبان برنامه نویسی دسترسی ساده ای به ساختار، محتوا و نمایش یک سند که در زبانهایی مانند HTML و CSS نوشته شده اند محیا میکند.

    DOM با پیشرفتهای آینده فناوری سازگار است. و به هر زبان برنامه نویسی اجازه میدهد که با هر زبانی که در یک سند به کار رفته تعامل کند. این استاندارد تنها برنامه نویسی پویای HTML را ساده نمیکند بلکه درد و رنج تطبیق با فناوری های آینده اینترنت را بسیار کمتر میکند.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:38 PM

  4. #19
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    چگونه در وبلاگ خود عکس قرار دهیم ؟

    چگونه در وبلاگ خود عکس قرار دهیم ؟ برای گذاشتن عکس در وبلاگ (یا به اصطلاح درج عکس در وبلاگ)، باید آن عکس در یك سایت موجود باشد و جزء فایل های متعلق به سایت خاصی باشد. به عبارت دیگر باید بتوان با Internet Explorer عکس را دید. بنابراین عكس های داخل كامپیوترتان را نمی توانید در وبلاگ ها قرار دهید، مگر اینکه آنها را قبلا به یك سایت فعال، منتقل کرده باشید.

    در اینجا نحوه درج عکس در وبلاگ برای هر دو حالت آمده است. ابتدا حالتی که عکس متعلق به یک وب سایت خاصی است و حالت دوم مربوط به زمانی است که عکس در کامپیوتر خودتان است :
    الف) عكس های موجود در یك سایت :

    این گونه عكس ها را در هر زمان و از طریق اتصال به اینترنت می توان مشاهده کرد. مثل عکس هایی که در صفحات مختلف مشاهده می کنید. کافی است آدرس دقیق عکس را بدانید و آن آدرس را در Internet Explorer خودتان تایپ کنید تا بتوانید عکس مورد نظرتان را ببینید و یا اینکه از طریق جستجو و گشتن در سایت ها، آن را به دست آورید. البته در بعضی از سایت ها امکان قرار دادن عکس با پسورد وجود دارد. برای دیدن این گونه عکس ها باید پسورد یا رمز مورد نظر را هم وارد کنید.

    حالا فرض کنید که می خواهید یک عکس خاصی را که در یک سایتی وجود دارد و شما از آن خوشتان آمده، در وبلاگ خود قرار دهید.



    معروف ترین فرمت های عکس ها JPG و GIF و BMP است. در برنامه paint بعضی از فرمت های معروف را می توانید ببینید. چون حجم فایل های JPG کم است، عكس های اکثر سایت ها معمولا با فرمت (JPG) و یا بعضی وقت ها با فرمت (GIF) هستند. معمولا به دلیل حجم بالای عکس های BMP از این نوع، کمتر استفاده می شود؛ مگر آنکه عکس، نیاز به رزولوشن بالایی داشته باشد.

    برای نشان دادن این عكس ها در وبلاگتان اول باید به سایتی که عکس در آن سایت قرار دارد رفته و بعد آدرس URL عكس را بردارید (یعنی مثلا یاداشت کنید!) یا بهترین راه این است كه:

    به سایت مورد نظر رفته و عكس را آورده و روی عكس راست كلیك کنید و روی properties آن عكس رفته و آدرس URL آن را کامل كپی کنید. حالا اگر این آدرس (URL) را در Internet Explorer خودتان Paste کنید (همچنان در حال اتصال به اینترنت هستید) آدرس عكس در بالای Internet Explorer ظاهر خواهد شد كه با زدن كلید Enter باید فقط خود آن عكس را بدون بقیه مطالبش توی صفحه Internet Explorer مشاهده کنید. اگر موفق به این كار شدید یعنی آدرس عكس را درست برداشتید.

    لازم به ذکر است که در بعضی از ادیتورهای وبلاگها (سرویس دهنده های وبلاگ ها) می توان صرفا با راست کلیک کردن روی تصویر و عمل copy و سپس paste، عمل انتقال عکس به وبلاگ را به راحتی انجام داد و نیازی به کپی نمودن آدرس URL نیست.


    وقتی برای بار اول این کار را انجام می دهید حتما قبل از پست «پیش نمایش» را بزنید و عكسی را که در وبلاگتان گذاشته اید ببینید و از انتقال درست آن مطمئن شوید.

    در اینجا ذكر این نكته هم ضروری است كه ممكن است بعضی عكس ها خیلی بزرگ باشد و احیانا در وبلاگتان نشان داده نشود كه البته در همان پیش نمایش معلوم خواهد شد، در سایر مقالات سایت میکرو رایانه به صورت مفصل در این مورد بحث شده است. در این حالت به نظر من بهترین کار این است که عکس را ابتدا در داخل کامپیوتر خودتان ذخیره نموده و بعد با برنامه های ویرایش تصویر آن را کوچک کرده (در این مورد هم مقالاتی در تالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد) و بعد آن را به یک سایت میزبان منتقل نموده (به شرحی که در زیر می آید) و بعد استفاده کنید.
    ب) عكس های داخل كامپیوتر خودتان:

    در مورد عكس های شخصی خودتان كه می خواهید آنها را در وبلاگ قرار بدهید، بایستی ابتدا آنها را به داخل یك سایت منتقل کنید. (اصطلاحا Upload كردن تصویر می گویند) و بعد از اینکه عکس مورد نظرتان به سایت منتقل گردید آن سایت میزبان عکس شما می شود! و حالا شما می توانید عکس تان را در سایت میزبان مشاهده نمایید و لذا می توانید آدرس آن را (بعد از انتقال به سایت میزبان) به شرحی که در بند الف ذکر شد به دست آورده و آن را در وبلاگتان استفلاده کنید و یا آن را با Internet Explorer ببینید و یا آدرسش را به دوستانتان بدهید.

    سایت هایی که عکس و فایل را میزبانی می کنند خیلی زیاد هستند که از جمله آنها سایت یاهو و سایت گوگل می باشد. یکی از سایت هایی که وبلاگ نویسان ایرانی در حال حاضر از آن بیشتر استفاده می کنند سایت:

    http://tinypic.com

    است که گذاشتن عکس در آن رایگان بوده و نیازی به ثبت نام هم ندارد و به راحتی می توانید عکس های داخل کامپیوترتان را در آن Upload کنید.

    یکی دیگر از سایت های معروف که می توان برای عکس ها در آن رمز هم قرار داد تا هر کسی قادر به مشاهده عکس ها نباشد سایت :

    http://www.sharemation.com

    است.
    برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کنید. توجه کنید که در این سایت و سایت های مشابه که برای دیدن عکس ها لازم به ثبت نام و دادن پسورد است، بعد از انتقال عکستان به سایت مذکور (Upload)، باید عکس تان را share هم بکنید که در این صورت به فرمت shared to evreyone در می آید.

    این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که همواره عکس هایی را که می خواهید در وبلاگ قرار دهید، باید بتوانید در Internet Explorerتان ببینید. در سایت هایی که گذاشتن عکس در آنها نیاز به دادن رمز و شناسه ورودی است (مثل sharemation.com) بعد از log out هم باید بتوانید با Refresh ، مجددا عکستان را ببینید.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:41 PM

  5. #20
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    چگونه در وبلاگ خود عکس قرار دهیم ؟



    چگونه در وبلاگ خود عکس قرار دهیم ؟ برای گذاشتن عکس در وبلاگ (یا به اصطلاح درج عکس در وبلاگ)، باید آن عکس در یك سایت موجود باشد و جزء فایل های متعلق به سایت خاصی باشد. به عبارت دیگر باید بتوان با Internet Explorer عکس را دید. بنابراین عكس های داخل كامپیوترتان را نمی توانید در وبلاگ ها قرار دهید، مگر اینکه آنها را قبلا به یك سایت فعال، منتقل کرده باشید.

    در اینجا نحوه درج عکس در وبلاگ برای هر دو حالت آمده است. ابتدا حالتی که عکس متعلق به یک وب سایت خاصی است و حالت دوم مربوط به زمانی است که عکس در کامپیوتر خودتان است :
    الف) عكس های موجود در یك سایت :

    این گونه عكس ها را در هر زمان و از طریق اتصال به اینترنت می توان مشاهده کرد. مثل عکس هایی که در صفحات مختلف مشاهده می کنید. کافی است آدرس دقیق عکس را بدانید و آن آدرس را در Internet Explorer خودتان تایپ کنید تا بتوانید عکس مورد نظرتان را ببینید و یا اینکه از طریق جستجو و گشتن در سایت ها، آن را به دست آورید. البته در بعضی از سایت ها امکان قرار دادن عکس با پسورد وجود دارد. برای دیدن این گونه عکس ها باید پسورد یا رمز مورد نظر را هم وارد کنید.

    حالا فرض کنید که می خواهید یک عکس خاصی را که در یک سایتی وجود دارد و شما از آن خوشتان آمده، در وبلاگ خود قرار دهید.



    معروف ترین فرمت های عکس ها JPG و GIF و BMP است. در برنامه paint بعضی از فرمت های معروف را می توانید ببینید. چون حجم فایل های JPG کم است، عكس های اکثر سایت ها معمولا با فرمت (JPG) و یا بعضی وقت ها با فرمت (GIF) هستند. معمولا به دلیل حجم بالای عکس های BMP از این نوع، کمتر استفاده می شود؛ مگر آنکه عکس، نیاز به رزولوشن بالایی داشته باشد.

    برای نشان دادن این عكس ها در وبلاگتان اول باید به سایتی که عکس در آن سایت قرار دارد رفته و بعد آدرس URL عكس را بردارید (یعنی مثلا یاداشت کنید!) یا بهترین راه این است كه:

    به سایت مورد نظر رفته و عكس را آورده و روی عكس راست كلیك کنید و روی properties آن عكس رفته و آدرس URL آن را کامل كپی کنید. حالا اگر این آدرس (URL) را در Internet Explorer خودتان Paste کنید (همچنان در حال اتصال به اینترنت هستید) آدرس عكس در بالای Internet Explorer ظاهر خواهد شد كه با زدن كلید Enter باید فقط خود آن عكس را بدون بقیه مطالبش توی صفحه Internet Explorer مشاهده کنید. اگر موفق به این كار شدید یعنی آدرس عكس را درست برداشتید.

    لازم به ذکر است که در بعضی از ادیتورهای وبلاگها (سرویس دهنده های وبلاگ ها) می توان صرفا با راست کلیک کردن روی تصویر و عمل copy و سپس paste، عمل انتقال عکس به وبلاگ را به راحتی انجام داد و نیازی به کپی نمودن آدرس URL نیست.


    وقتی برای بار اول این کار را انجام می دهید حتما قبل از پست «پیش نمایش» را بزنید و عكسی را که در وبلاگتان گذاشته اید ببینید و از انتقال درست آن مطمئن شوید.

    در اینجا ذكر این نكته هم ضروری است كه ممكن است بعضی عكس ها خیلی بزرگ باشد و احیانا در وبلاگتان نشان داده نشود كه البته در همان پیش نمایش معلوم خواهد شد، در سایر مقالات سایت میکرو رایانه به صورت مفصل در این مورد بحث شده است. در این حالت به نظر من بهترین کار این است که عکس را ابتدا در داخل کامپیوتر خودتان ذخیره نموده و بعد با برنامه های ویرایش تصویر آن را کوچک کرده (در این مورد هم مقالاتی در تالار گفتگوی سایت میکرو رایانه وجود دارد) و بعد آن را به یک سایت میزبان منتقل نموده (به شرحی که در زیر می آید) و بعد استفاده کنید.
    ب) عكس های داخل كامپیوتر خودتان:

    در مورد عكس های شخصی خودتان كه می خواهید آنها را در وبلاگ قرار بدهید، بایستی ابتدا آنها را به داخل یك سایت منتقل کنید. (اصطلاحا Upload كردن تصویر می گویند) و بعد از اینکه عکس مورد نظرتان به سایت منتقل گردید آن سایت میزبان عکس شما می شود! و حالا شما می توانید عکس تان را در سایت میزبان مشاهده نمایید و لذا می توانید آدرس آن را (بعد از انتقال به سایت میزبان) به شرحی که در بند الف ذکر شد به دست آورده و آن را در وبلاگتان استفلاده کنید و یا آن را با Internet Explorer ببینید و یا آدرسش را به دوستانتان بدهید.

    سایت هایی که عکس و فایل را میزبانی می کنند خیلی زیاد هستند که از جمله آنها سایت یاهو و سایت گوگل می باشد. یکی از سایت هایی که وبلاگ نویسان ایرانی در حال حاضر از آن بیشتر استفاده می کنند سایت:

    http://tinypic.com

    است که گذاشتن عکس در آن رایگان بوده و نیازی به ثبت نام هم ندارد و به راحتی می توانید عکس های داخل کامپیوترتان را در آن Upload کنید.

    یکی دیگر از سایت های معروف که می توان برای عکس ها در آن رمز هم قرار داد تا هر کسی قادر به مشاهده عکس ها نباشد سایت :

    http://www.sharemation.com

    است.
    برای استفاده از این سایت باید در آن ثبت نام کنید. توجه کنید که در این سایت و سایت های مشابه که برای دیدن عکس ها لازم به ثبت نام و دادن پسورد است، بعد از انتقال عکستان به سایت مذکور (Upload)، باید عکس تان را share هم بکنید که در این صورت به فرمت shared to evreyone در می آید.

    این نکته را هیچ وقت فراموش نکنید که همواره عکس هایی را که می خواهید در وبلاگ قرار دهید، باید بتوانید در Internet Explorerتان ببینید. در سایت هایی که گذاشتن عکس در آنها نیاز به دادن رمز و شناسه ورودی است (مثل sharemation.com) بعد از log out هم باید بتوانید با Refresh ، مجددا عکستان را ببینید.





    [/TD]
    [/TR]
    [/TABLE]
    [TABLE="class: tborder"]
    [TR]
    [TD="class: tcat"] امروز, 12:59 PM
    ارسال: #23
    [/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: trow1"]
    [/TD]
    [/TR]
    [TR]
    [TD="class: trow2 post_content"] مزیت های وب سایت برای افراد وب سایت شما می تواند بزرگترین ابزار تبلیغاتی، عرضه خدمات و محصولات و معرفی شما به مشتریانتان باشد. طراحی وب سایت متناسب با فعالیتهای شما می تواند مزایای زیادی برای شما در پی داشته باشد :

    * مشخصات کالا و خدمات شما به سهولت قابل دسترسی، مشاهده و جستجو خواهد بود و امکان ارزیابی و مقایسه نظرات مشتریان را در اختیار سایر کاربران سایت خود قرار داده اید.
    مطمئنا" نظرات سایر مشتریان برای آنان حائز اهمیت خواهد بود و آنها را برای خرید جنس خاصی از فروشگاه شما تشویق می کند.
    * هزینه راه اندازی یک وب سایت به مراتب پایین تر از ایجاد یک فروشگاه فیزیکی است. هزینه خرید یک فروشگاه واقعی حداقل ۱۰۰ میلیون تومان است در صورتیکه قیمت وب سایت از یک صدم مبلغ فوق هم کمتر می باشد.
    * نمایشگاه محصولات شما بر خلاف یک فروشگاه واقعی به صورت ۲۴ ساعته قابل دسترسی است، هزینه زمانی و مالی بسیار کمتری برای شما دارد، شما مالیات پرداخت نمی کنید و قبض آب و برق برای شما فرستاده نمی شود!
    * موتورهای جستجو در اینترنت به طور رایگان، اشخاصی که کالا یا خدمات مشابه خدمات شما را جستجو می کنند را به سایت شما راهنمایی می کنند.
    * بازدیدکنندگان و مشتریان شما، منحصر به یک منطقه یا شهر نخواهند بود.
    * مشتری برای دفعات بعدی بیشتر به فروشگاه آنلاین شما مراجعه می کند، چون فاصله مشتری تا آنجا فقط چند کلیک است و بر اساس طبقه بندی فروشگاه شما می تواند به راحتی جنس مناسب خود را انتخاب کند.
    * هزینه تبلیغات در اینترنت و معرفی وب سایت شما نسبت به سایر رسانه ها به مراتب ارزانتر می باشد. فراموش نکنید که هرگز قادر به ارائه کالا و خدمات خود به مردم نخواهید بود مگر اینکه حضور خود را اعلام و مدام آنرا یادآوری نمایید.
    * بسیاری از افراد بر این عقیده اند که محصولات و خدمات ما مشتریان خاص خود را دارد و یا نیازی به معرفی آن به تمام جهان نداریم. بسیار خب، شما کمی در مورد گسترش هر روزه اینترنت پرس و جو کنید و به بررسی تجارتهای نمونه و رقبای خود در اینترنت بپردازید.
    مطمئنا" تغییر عقیده خواهید داد! شرکتهایی در امر تجارت خود موفق هستند که در تلاش برای گسترش رقابت باشند. در گذشته تمام اهرمها در اختیار فروشنده بود حال آنکه امروزه اهرمهای کنترلی در دست مشتریان است، برای توسعه تجارت خود ناگزیر به توسعه روشهای سنتی مبتنی بر روشهای روز هستید.
    * اگر محصولی تولید می کنید که طیف وسیعی از نسل جوان از آن استفاده می کنند مثلا یک کتاب، کم کم وبلاگ ها و سایت هایی درباره محصول شما مطلب می نویسند و باعث معروف تر شدن آن می شوند بدون اینکه حتی روح شما هم خبر داشته باشد!
    * اظهار نظر در محیط شبکه برای همه آسان تر از گفتگوی تلفنی یا نوشتن نامه است. پس خیلی بیشتر با مشتریان خود در تماس خواهید بود.
    * تجارت الکترونیک در جهان یک موضوع کاملا جاافتاده است. اما در ایران بعلتهای گوناگون از جمله نبودن کارت های اعتباری این مورد هنوز برای مردم امری نا آشناست. ولی حداکثر تا دو سال آینده اوضاع در ایران، به نحو چشمگیری تغییر خواهد کرد. ا
    ما اگر بخواهید نقطه شروعتان آن روز باشد، دیگر به سختی به پای کسانی که امروز در حال فعالیت اند خواهید رسید. پس همین امروز برای برپایی سایت خود اقدام کنید.
    * به این نکته توجه کنید که شرکتهای رقیب نیز بیکار ننشسته اند و برخی در این راه از شما پیشی گرفته اند،
    پس با مطالعه و مشاوره در صدد ایجاد استراتژی خاصی برای بازاریابی و جذب مشتریان خود باشید، باید بتوانیم فعالیتهای خود را به گونه ای سامان دهیم که جلوتر از رقبای خود باشیم و بتوانیم سهم بیشتری از بازار را بدست آوریم.


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:40 PM

  6. #21
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    رنگ های مناسب برای طراحی سایت



    آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
    1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
    2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
    3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

    لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

    1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
    2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
    3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
    4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
    5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

    اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

    سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

    سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

    قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

    آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
    آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

    سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

    قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

    خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

    صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

    بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

    نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

    زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

    طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

    نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

    پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:37 PM

  7. #22
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    رنگ های مناسب برای طراحی سایت

    آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
    1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
    2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
    3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

    لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

    1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
    2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
    3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
    4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
    5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

    اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

    سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

    سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

    قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

    آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
    آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

    سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

    قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

    خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

    صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

    بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

    نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

    زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

    طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

    نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

    پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:37 PM

  8. #23
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    رنگ های مناسب برای طراحی سایت


    آیا شما بهترین رنگ را در طراحی سایت خود بکار برده اید؟ هنگام انتخاب رنگ در طراحی سایت نکات زیر قابل توجه هستند:
    1- اثر روانشناسی رنگ در طراحی سایت
    2- قابلیت خواندن متون صفحات سایت
    3- رنگ متمم رنگهای انتخابی برای بک گراند، گرافیک ها، لینکها و متون

    لیست زیر مشخصه هائی از رنگها را که در هنگاه طراحی سایت باید مد نظر داشته باشید بیان می کند

    1- رنگها اثر زیادی روی احساسات ما در 90 ثانیه اول مشاهده می گذارند
    2- اثر رنگ می تواند یک بیننده را ترغیب به خرید یک جنس از شما کند
    3- رنگها رفتار ما را در برابر یک موضوع فقط تشدید نمی کنند، بلکه این اثر را در رفتار ما کاملا نشان می دهند
    4- اثر گذاری رنگ در فرهنگ های مختلف متفاوت است. باید ببینید طراحی سایت برای چه ملیتی با چه سلیقه رنگی انجام می شود
    5- هر رنگ به تنهائی یک پیام مخصوص به چشم بیننده می فرستد

    اغلب رنگهای زیر, در طراحی سایت و عموما، احساسات را به صورت زیر القاء می کنند

    سفید : اشاره دارد به صداقت، پاکیزگی، صمیمیت، ملایمت و معاصر بودن چیزی. سفید بهترین رنگ برای طراحی بک گراند سایت است. در تجارت سفید رنگ خستگی گیر و انرژی بخش است

    سیاه : اشاره به ظرافت، قدرت، دلیری، شیطان و مهارت و باستان دارد.مشکی رنگ ایده ال متن برای پس زمینه روشن است.مشکی به عنوان رنگ بک گراند چشم را خسته می کند

    قرمز : توانائی، هیجان و احساسات شدید و سرعت. این رنگ بلافاصله توجه بیننده سایت را به خود جلب می کند. قرمز شدیدترین رنگ احساس است و ضربان قلب و تنفس را تسریع می کند

    آبی : امنیت، اعتماد، مسئولیت پذیری سرما و جاه و جلال
    آبی دومین رنگ عوام پسند است و در تجارت به معنای ضمانت مالی است

    سبز: تندرستی، فراوانی، حاصلخیزی، آزادی و طبیعت و پیشرفت. در تجارت به معنی مقام و ثروت است. سبز در چشم ها راحت تر دیده میشود

    قهوه ای : تاثیرگذاری، متانت، توانگری مالی و کمک کننده بودن. قهوه ای رنگ کره خاکی ماست و در طبیعت بسیار فراوان است

    خاکستری : صمیمیت زیاد، اعتبار و نفوذ و عملی بودن. در تجارت به معنی سنت گرائی است

    صورتی : ملایمت، شیرینی، ظرافت و زنانگی. خوب بودن بی گناهی و پرورش کودک و گل

    بنفش : وقار، معنویت، شاهانه بودن، عیش و نعمت، دارائی و اعتبار و نفوذ. در تجارت نشانه بزرگی است و طرفدار سبکهای هنرمندانه

    نارنجی : سرزندگی و شوخی، لذت و خوش گذرانی، علم ، چالاکی و نیرو، تحمل و بلند همتی

    زرد : نور خورشید، گرمی، خوشی، نامردی، ترسوئی و حسادت. در تجارت درخواست از نوع روشنفکرانه استو برای تاکید نیز خوب است. زرد باعث افزایش تمرکز شده و سوخت و ساز را نیز زیاد می کند و سخت ترین رنگ برای چشمهاست

    طلائی : نشانگر گران بودن و پرستیژ است

    نقره ای : سرما ، علمی بودن و اعتبار و پرستیژ

    پس در هنگام طراحی سایت یا سفارش سایتتان به یک تیم طراحی، باید ابتدا در باره بازار نهائی کار خود بیاندیشید. چه احساساتی را می خواهید برانگیخته کنید؟ اول کمی در باره چشم انداز احساسی هدفتان و نیز پیامی را که از راه بصری می خواهید انتقال دهید فکر کنید ، بعد رنگ خود را انتخاب کنید


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-17 در ساعت 02:36 PM

  9. #24
    نام حقيقي: محمد رسول راستی

    مدیر عمومی شناسه تصویری M-r-r
    تاریخ عضویت
    Feb 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    9,486
    سپاسگزاری شده
    4309
    سپاسگزاری کرده
    2706
    ضمن عرض پوزش، لینک های جنس تبلیغاتی و تجاری (بدون درج اخطار) حذف شدند.
    لطفا این پروسه را ادامه ندهید.


    Hakimi سپاسگزاری کرده است.
    Mohammad Rasoul Rasti
    There's no place like 127.0.0.1
    m.rasti [@] outlook.com

  10. #25
    نام حقيقي: mohsen

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Feb 2016
    محل سکونت
    arak
    نوشته
    22
    سپاسگزاری شده
    0
    سپاسگزاری کرده
    0
    در آغاز، سایتهای وب با کُدهای ساده «اچ‌ تی‌ام‌ال» نوشته می شدند، گونه ای از زبان کُدنویسی که ساختار ساده‌ای به وب سایت ها می داد، شامل سرتیتر و پاراگراف، و توانایی پیوند دادن به صفحه های وب دیگر، با اَبَرمتن. در مقایسه با روش های دیگر، این راه تازه و متفاوتی بود که کاربران به سادگی می توانستند با یک مرورگر، صفحه های پیوند خورده را باز کنند.

    با پیشرفت وب و هنر طراحی آن، زبان کُد نویسی اش، اَبَرمتن یا اچ‌تی‌ام‌ال، پیچیده تر و پرانعطاف تر شد. ابزاری مانند جدول ها که بیشتر برای نمایش نمودارهای داده ای بودند، بزودی مورد استفاده نادرست، برای چیدمان های پنهان در صفحه های وب قرار گرفتند. با پیدایش صفحه های الگوی وب یا «CSS»، روش نادرست طراحی با جدول های پنهان در صفحه، از گردونه خارج، و بجای آن استفاده مناسب از صفحه های الگوی وب یا «CSS»، جایگزین شد.

    فن آوری های یکپارچه سازی داده‌گاه ها (Database)، مانند زبان‌های کُدنویسی سمت سرور (Server-Side Scripting) مانند CGI, PHP, ASP.NET, ASP, JSP و ColdFusion، و استانداردهای طراحی مدرن با الگوها (CSS)، ساختار سایت های وب را باز هم تغییر داده و آنرا پیشرفته تر کرده اند.

    همچنین با آمدن نگاره های جاندار و فن آوری های پویانمایی به صفحه ها، مانند فِلَش (Flash)، چهره وب بیشتر از پیش تغییر کرد و توانمندی های تازه به سازندگان رسانه و طراح های وب داده شد، و توانایی های بیشتر و کارایی ها تازه مرورگرها برای html.
    طراحی وب سایت
    وب سایت مجموعه ای از اطلاعات درباره موضوع و یا عنوان خاص است. طراحی یک وب سایت مشخص کننده آرایش و ساختــار صفحات وبی است که بوجود آورنده وب سایت خواهند بود. یک صفحه وب شامـــل اطلاعاتی درمورد هدف ایجــاد وب سایت میباشد. یک وب ســایت را همــانند کتابی تصور کنید کـه هر صفحه وب در حکم برگی از کتاب خواهد بود.
    در زمینه طراحی وب سایت جنبه های گوناگونی باید در نظر گرفته شود که به سبب پیشرفت روز افزون اینترنت همواره براین موارد افزوده می شود.
    برای وب سایت های تجاری عمومی، موارد زير از جمله اصلی ترین آنها به شمار می روند:
    1.طراحی سایت بر طبق عنوان و محتوای مطالب می باشد.
    2.مطالب، جوهر کلام و اطلاعات درون سایت باید مطابق با هدف سایت بوده و طیفی از عموم را نشانه رود که به دنبال اطلاعات ارائه شده در سایت هستند.
    3.سایت بـــاید قابل فهم بوده و برقـــراری ارتبــاط با آن حتی برای مخاطبانی کـه آشنایی چندانی بـا وب ندارند، آســـان باشد. چنانچه سایت به اندازه کافی بزرگ بوده و اطلاعات زیادی را شامــل شود، بـاید اطلاعات راهنما را به گونه ای بکار برد که به سرعت در اختیار بیننده قرار گیرند.
    4.نمای کــار باید کلی بوده و تمام صفحه را دربر گیرد تا بتواند پایـداری و ثبات را القــا کند. سبک نگارش باید زیبا و تخصصی بوده و مناسب با سلیقه مخاطبان و محتوای سایت باشد.
    5.در نگارش متون و اطلاعاتی که مخاطب به دنبال آنها است باید بزرگ نمایی شود تا به بیننده القا کند که این همان چیزی است که به دنبال آن بوده است.
    6.همچنین سایت باید به سادگی در اینترنت یافت شود و درصورت امکان در بالای لیست های جستجو قرار گیرد، اگرچه همواره اینگونه نباشد لااقل در موتورهای جستجوی اصلی چنین شود.
    یک وب سایت معمولا شامـل متن و تصـاویـر است. اولین صفحه یک وب سـایت صفحه خانه (Home Page) و یا صفحه ایندکس (index) نامیده می شود. بعضی از وب سایت هـــا از صفحه ای استفـــاده میکنند کـــه معمولا صفحه خوش آمد نامیده می شود. این صفحه ممکن است شــامــل مواردی چون پیغــــــــــام خوش آمـدگویی، انتخاب زبـــان، انتخاب ناحیه جغرافیایی و یـا اعلام عدم پذیرش مسولیت درمــوارد خاص باشد. هر صفحه وب درون سایت وب، یک فایل HTML است که URL مخصوص به خود را دارد.
    بعد از این که هر صفحه وب ساخته شد، این صفحات با استفاده از فهرست راهنمایی که از پیوندهای مختلف تشکیل شده است به یکدیگر متصل می شوند.
    هنگامی که یک وب ســایت کامل شد برای آنکه بـرای همه برروی اینترنت قابل مشاهده باشد باید منتشر و یا ارسال (Upload) شود. این کار به کمک یک ميزبان FTP انجام میشود. هنگامی که سایت منتشر شد، مدیر سایت برای افزایش بازدیدکنندگان، از تکنیکهای گونــاگون استفاده می کند. این کار با ثبت کردن وب سـایت در موتورهای جستجویی نظیر Google و Yahoo، تبادل لینک با وب ســایت های دیگر، ایجاد پیوند با وب سایتهای مشابه و غیره امکان پذیر است.
    نمونه طراحی استاتیک : http:\\rohanit.com

    تاریخچه وب سایت

    طرح وب سايت
    طرح وب به قالب نمایشی و طراحی گرافیکی صفحات موجود در وب سایت می گویند که معرف محتوا و مطالب آن وب سـایت می باشد. طرح وب جلوه بصـری هدف وب سایت است و اولین بخش از یک صفحه وب است که ذهن مخاطب را با خود درگیر می کند.
    طراح وب با در نظر گرفتن هدف سایت و مخاطبان آن و با استفـاده از المان های متناسب با رویکرد سـایت و به کمک ذهن خلاق و ذوق هنری خود در بکار بردن ابعاد و رنگها، طرحی خلق می کند که ضمن ایجـاد یکپارچگی در کلیه صفحات وب سایت، نمای تکرار شونده و خسته کننده را به مخاطب القا نکند. در وب سایت باید از الگوی ثابتی در صفحات استفاده کرد که کاربر به هنگام دیدن صفحات متوجه این است که همه صفحات در یک سایت مشخص هستند.
    Adobe Flash
    Adobe Flash (سابقا Macromedia Flash) یک برنــامه ایجاد انیمیشن و یــا برنامه کاربردی گرافیکی قوی است که برای سـاخت و اجرا کردن محتوای پویـــا، مطالب چند رسانه ای مــانند صدا و تصویــر و برنامه هــای کاربردی محاوره ای بر روی وب و از طریق مرورگر (Browser) مورد استفاده قرار می گیرد.
    فلش مــانند اغلب قــالب هــا و تــوافقنــامه هــای اینترنتی نبوده و یک محصول تـــائید شده از طرف ســازمــان استانداردهـا نمی باشد. فلش بسیار محدودکننده تر از قالب HTML بوده کـه به هر حال دیدن آن احتیاج به یک Plugin اختصاصی دارد و با بیشتر امکانات کاربردی مرورگرهای وب مانند دکمه Back سازگاری ندارد مگر این که لینکی به یک صفحه HTML جدید از فــایل فلش پیوند داده شده بـــاشد که در این صورت انیمیشن صفحه قبـل بــاید از ابتدا شروع شود، تــا جائيکه محدودیتهــای موجود ممکن است بــا توجه به اهداف طراحی وب سـایت، بی ربط بنظر برسند.
    براساس آمـار 98 درصد از کاربــران وب در آمریکا برنــامه اجرای فلش را بـرروی رایــانه های خود نصب کرده اند و حدود 45 تا 56 درصد از آنها آخرین نسخه این برنامه را دارند که البته نوساناتی نيز در این آمار وجود دارد.
    بسیاری از طراحـان گرافیک از فلش به جهت کنترل کاملی کـه برروی هر بخش از طرح به آنها می دهد و حرکت و روحی که به هر المان اضافه میشود استفاده میکنند.
    برخی از طراحــــان برنــامه هــای کاربردی به این دلیل از فلش استفــاده می کنند که به آنهــــا اجازه ســـاخت برنــامه هائی را می دهد که نیــازی به دوباره خوانی و یـــا رفتن به صفحه جدید به ازای هر فعل و انفعـــالی را ندارد. فلش توانائی استفاده از فونت هایی که برروی اغلب رایانه ها نصب نشده اند را دارد.
    سایتهــای بسیاری وجود دارد که تمامــا در قالب فلش هستند. سایتهــای دیگری نیز از فلش به جای فایلهــای تصویــری jpeg و یا gif استفـاده می کنند، البته با قابلیت حجم کمتر فایلهــای برداری و سرعت بیشتر دریــافت فایلها.
    همینطور از فلش می توان برای جلوگیری از تکثیر و یا جستجوی غیر مجاز استفاده کرد.
    مخالفان فلش ادعــا می کنند که وب سایتهای فلش طرحی کامل نداشته و اغلب دارای رابط کاربر مغشوش و غیر استاندارد می باشند. هم اکنون موتورهای جستجو قادر به فهرست بندی فایلهـای فلش نیستند که باعث می شود مطالب ســایت به سادگی پیدا نشده و مورد جستجو قرار نگیرند، دلیل آن این است کـه بسیــاری از موتورهــای جستجوگر، وب ســایتها را بــا تکیه بر متن، فهرست بندی می کنند. البته این قابلیت وجود دارد که برای مرورگرهائی که توانائی نمایش فایلهــای فلش را ندارند، مطالب جایگزین مشخص شود که این مطالب به درک بهتر موتورهای جستجوگر از سایت می انجامد و باعث بوجود آوردن دید بهتری از سایت می شود.
    زبــان اسکريپت نويسی فلش، Action Script نامیده می شود و بـــه زبــان JaveScript شباهت دارد کــه البتـه ویژگی های مفیدی را با یکدیگر ادغام نموده است. مثلا در خصوص اندازه قلم، پاسخ به رویدادهای زمـان اجرا، امکاناتی برای افراد نابینا و بسیاری ويژگیهای دیگر.
    ActionScript یک زبان شی گرا بوده که امکان استفاده از CSS ،XML و طراحی برنامه های کاربردی وب بر پـایه کلاس های ساخت یافته را در فلش به ما می دهد.
    وب سایت های پویاو ایستا
    وب سایتهای ایستا معمولا به وب سایتهایی گفته می شود که صفحات آن یک بار ایجاد و تا مدت زمانی تغییر نمی یابند و در صورت نیاز به تغییر و بروزرسانی صفحات آن معمولا این کار پر دردسر و زمان بر است و در صورت نیاز به تغییر بایستی صفحه تغییر یافته منتشر ( Upload ) گردد .
    وب سایتهای داینامیک به وب سایتهایی گفته می شود که در طراحی آن از زبانهای برنامه نویسی استفاده شده است و در صورت نیاز به تغییر در سایت ( ایجاد صفحه جدید ، ویرایش متون ، ایجاد پیوند و ... ) اینکار به سادگی و توسط نرم افزار نوشته شده مخصوص آن انجام می پذیرد .
    در وب سایتهای داینامیک صفحه به پایگاه داده وصل بوده و با توجه به درخواست کاربر ( جستجو ، پیوند به صفحه و ... ) محتویات صفحات تغییر می یابند .
    روش قدیمی مورد استفاده در طراحی صفحات وب (HTML)، بصورت ایستا (Static) است که بـرای تبدیل آن به مطالب پویا دو روش وجود دارد:
    •روش سمت سرویس دهنده (Server-side)
    •روش سمت سرویس گیرنده (Client-side)
    در روش Server-side یک سرور وب که نرم افـــزار خاصی را اجرا میکند، یک صفحه HTML مطابق بـا درخواست کاربر و متناسب با دیگر متغیرها ایجاد می کند.
    :: زبانهای اسکریبت نویسی متداول عبارتند از:
    PHP-Perl-JSP-ColdFusion-ASP-ASP .NET-Ruby-Python
    مانند دایرکتوری معروف ایرانی عجوبه / ojoobe.ir / ojoobe.com که آینده روشنی در انتظار این سایت میباشد.هزاران ایرانی روزانه از این دایرکتوری بازدید کرده و به اهدافشان میرسند.
    در روشClient-side ، کدهــا در مرورگــر کاربـر اجـرا می شوند و بنـابراین بــرای کارهــای مهم نبــاید از اين روش استفاده شود زیـرا از قابلیت ها و امکانات کاربر اطلاعی نداریم . این روش بیشتر هنگــام آرایش و تزيين صفحه وب و یــا بکــار بـردن مطالب بی دوام و بلادرنگ مورد استفـاده قــرار می گیرد کـــه در بیشتــر مواقع این اعمــال بوسیله JavaScript انجام می شود.
    DHTML سمت سرویس گیرنده نيز در جهت افزايش تحرک و فعل و انفعالات در صفحات وب بوجود آمده است که البتـه در کنــار امکــانــاتی کـه عرضه نموده میتواند بــــاعث بروز مشکلاتی پیرامون دسترسی به صفحــات و یــا بهینه ســـازی موتورهای جستجو گردد. اغلب نرم افزارهــای طراحی شده بــرای کمک به افــراد معلول و بیشتر موتورهای جستجو از DHTML سمت سرویس گیرنده پشتیبانی نمی کنند.
    در صورتی که فهرست (Menu) یک وب سایت بوسیله JavaScript ساخته شده باشد، بطور معمول موتورهای جستجو قادر به تشخیص صفحـاتی که در فهرست، پیوند داده شده اند نیستند مگر این که تمهیداتی در جهت قراردادن راهنماهای جایگزین در دیگر جاهای صفحه در نظر گرفته شده باشد.
    ASP .NET
    تکنولوزی تولید و نوسعه صفحات داینامیک می باشد که به سه زبان #VB, C# , J نوشته می شود.
    ASP .NET بخشی از NET Platform. شرکت مایکروسافت و جانشین تکنولوژی قدیمی تر از آن بــه نــــام ASP است. ASP .NET بر پــایــه "زبـــان مشترک زمــان اجـــرا" ساخته شده است، به این معنی که برنــامه نویســان می توانند کــدهای ASP .NET را بــا استفــاده از هر زبــان برنامه نویسی NET. مایکرو سافت بنویسند.
    پایگاه داده (Database)
    در علوم رایانه، پایگاه داده به عنوان یک مجموعه ساخت یــافته از داده ها یا اطلاعات ذخیره شده در یک رایانه تعریف می شود. بطوریکه میتوان آنرا برای پاسخ به درخواستها کاوش نمود.
    داده های بازیــافت شده در جواب درخواستها، اطلاعاتی را به ما می دهند که به عنوان نتــایج، مورد استفاده قرار می گیرند. برنــامه کامپیوتری مورد استفــاده برای اداره کردن و جستجو نمودن یک پایگــاه داده، سیستم مدیریت پایگــاه داده (DBMS) نامیده میشود. خصوصیـات و طراحی سیستمهــای پایگــاه داده در علم اطلاعات گنجانده شده اند.
    Microsoft SQL Server یکی از انواع پایگاه داده می باشد که از سیستم مدیریت پایگاه داده رابطه ای استفاده می کند و تولید شده توسط مایکروسافت است.
    HP - PHP: Hypertext Preprocessor
    PHP یک زبان برنامه نویسی انعکاسی است که در ابتدا برای تولید صفحات وب پویا ساخته شده بود.
    PHP بیشتر در اسکریپت نویسی سمت سرویس دهنده بکار میرود. بطور کلی PHP بر روی یک سرویس دهنده وب اجــرا می شود بطوری کــه کدهــایPHP بــه عنوان داده های ورودی گرفتــه شده و صفحــات وب بـه عنوان خروجی ایجــاد می شوند، بعلاوه از PHP میتـوان برای اسکریپت نویسی(Command-line) و نیـــز ایجــاد رابــط گرافیکی کاربـــر سمت سرویس گیرنده استفــاده کــرد. PHP می تواند بر روی اکثــر سرورهــای وب و تقریبــا هر سیستم عاملی به راحتی قرار گیرد.
    همچنين گروه PHP، کد منبع کامـل خود را برای ساخت، تغییر و توسعه PHP جهت استفــاده شخصی کاربـران، در اختيار آنها قرار داده است


    ویرایش توسط M-r-r : 2016-05-18 در ساعت 01:59 PM

صفحه 2 از 2 اولیناولین 1 2

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •