پلتفرم جدید اپل iOS9، هم اکنون بر روی تعدادی از دستگاه های iOS اجرا می شود، ولی این سیستم عامل، چندان هم خالی از نقص نیست. بعضی از دارندگان آیفون و آیپدها، ممکن است کارآیی پایین iOS 9 را بر روی دستگاه خود متوجه شده باشند، راهکارهایی است که با استفاده از آنها می توانید سرعت iOS 9 خود را بالا ببرید.


سه راهکاری که اپل برای بالا بردن سرعت دستگاه شما با اجرای iOS 9 پیشنهاد می کند، به صورت زیر است:


۱- دارندگان آیفون و آیپد می توانند شفافیت و اثرات حرکتی را در دستگاه های خود غیرفعال کنند. برای اینکار ابتدا به Settings رفته، گزینه General و سپس Accessibility را انتخاب کنید. در آنجا، Increase Contrast را پیدا کرده ، گزینه Reduce Transparency را انتخاب کنید. در Accessibility نیز، گزینه Reduce Motion را خواهید دید که آن را هم باید انتخاب کنید.

۲- کاربران می توانند برنامه تغییر پشت زمینه را بر روی گوشی های خود غیرفعال کنند. برای انجام این کار هم به Settings رفته، General و سپس Background App Refresh را انتخاب کنید. با انتخاب کردن آن، این گزینه خاموش می شود.
۳- کاربران می توانند پیشنهادهای Siri را نیز، غیرفعال کنند. برای این کار در Settings، به General رفته، قسمت Spotlight Suggestions و Siri Suggestions off را انتخاب کنید. از آنجایی که این ویژگی، یکی از توانایی های جدید سیستم عامل iOS است، کاربران به احتمال زیاد تمایل به کار کردن با آن را دارند.
اگر هیچکدام از این راهکارها جوابگوی سرعت پایین سیستم عامل نباشد، می توان از سیستم عامل قبلی iOS، یعنی iOS 8.4.1 استفاده کرد و منتظر ماند تا اپل نسخه iOS 9.x را بسازد که احتمالا در آن کارآیی سیستم عامل جدید، بهبود خواهد یافت.



موضوعات مشابه: