نمایش نتایج: از شماره 1 تا 1 از مجموع 1
سپاس ها 2سپاس

موضوع: ۱۰ ویژگی بسیار جذاب گوگل که شما باید از آن استفاده کنید

  
  1. #1
    نام حقيقي: Ali A

    عضو عادی شناسه تصویری sayrus2010
    تاریخ عضویت
    Apr 2014
    محل سکونت
    Earth
    نوشته
    544
    سپاسگزاری شده
    355
    سپاسگزاری کرده
    248

    ۱۰ ویژگی بسیار جذاب گوگل که شما باید از آن استفاده کنید



    امکان ندارد صحبت از گوگل شود و از امکانات جذاب و ابزارهای کاربردی آن صحبتی به میان نیاید. این غول جستجوگر اینترنتی دارای محصولات و ترفندهایی است که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای، می‌توانید از آنها استفاده کنید.


    گوگل در همه‌جا حاضر است و به سادگی می‌توان به برخی از جالب‌ترین ابزارهای آن، دسترسی داشت. گوگل دارای محصولات و ترفندهایی است که بدون نیاز به پرداخت هزینه‌ای، می‌توانید از آنها استفاده کنید. برخی از این محصولات زندگی را آسان‌تر می‌کند و برخی دیگر باعث شگفتی شما می‌شوند.


    اجازه دهید به 10 تا از آنها نگاهی بیاندازیم:

    جستجوی پروازهای ارزان قیمت

    آیا نیاز به پیدا کردن بهترین قیمت برای پرواز خود را دارید؟ Google Flight Search یکی از آسان‌ترین سایت‌های بررسی قیمت است. مبدا و مقصد خود را در نقشه مشخص کرده و سپس تاریخ را مشخص نمایید. وقتی تاریخ را مشخص می‌کنید، لازم است به قیمت‌ها در روز‌های مختلف توجه داشته باشید زیرا نسبت به هم دارای اختلاف قیمت هستند. گوگل نموداری از روز‌ها با ارزان‌ترین بلیط‌ها را روی نمودار مشخص می‌کند.سپس شما می‌توانید نتایج را توسط فیلتر کردن آنها از طریق طول پرواز، شرکت هواپیمایی، قیمت، توقف‌ها و ... محدودتر کنید. وقتی پرواز دلخواه خود را پیدا کردید، می‌توانید مستقیما به سایت شرکت هواپیمایی مراجعه کنید.

    بازی آتاری

    آیا به یک استراحت کوتاه نیاز دارید؟ با استفاده از گوگل می‌توانید در هر زمان، نسخه کلاسیک بازی Atari Breakout را بر روی کامپیوتر خودبازی کنید. اجرای بازی نیز بسیار ساده است. به صفحه جستجوی عکس در گوگل بروید و Atari Breakout را جستجو کنید سپس از بازی لذت ببرید.


    اطلاعات آماری

    سایت جستجوی گوگل برای اکثر اهداف کاربران مناسب است، اما گوگل دارای سایت‌های جستجوی تخصصی نیز است. برای مثال، Google Public Data Explorer گنجینه‌ی کاملی از اطلاعات در سطح آمار و ارقام عمومی است.به صفحه Google Publice Data مراجعه کنید و موضوعی را جستجو کنید. جستجوی خود را ساده مطرح کنید مثلا «نرخ بیکاری در ایالات متحده». گوگل نتایج خود را از دفتر آمار کار ایالات متحده نشان خواهد داد. شما حتی می‌توانید جستجوی خود را توسط جنسیت، سن و ایالت محدود کنید.

    مترجم گوگل

    آیا نیاز به ترجمه سریع یک لغت دارید؟ به صفحه جستجوگر گوگل بروید و عبارت (translate (word) to (language به معنای ترجمه کلمه به زبان مورد نظر را در نوار جستجو، تایپ کنید. برای مثال اگر بخواهید عبارت Apple به زبان فرانسوی ترجمه شود. باید تایپ کنید: Translate Apple to French.گوگل در کمتر از 1 ثانیه به شما می‌گوید که عبارت «Pomme» معنای سیب در زبان فرانسوی است. اگر در تلفظ یک لغت دچار مشکل شدید، Google Translation دارای یک آیکون بلندگوی کوچک است که به شما اجازه می‌دهد آن لغت را گوش دهید. برای ترجمه‌های طولانی‌تر، به Google Translate مراجعه کنید.

    اطلاعات رژیم غذایی

    پرتقال یا موز، کدام یک سالم‌تر هستند؟ کلمه «Compare» را به‌همراه دو ماده غذایی که می‌خواهید با هم مقایسه کنید را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. برای مثال می‌توانید برای مقایسه کلم بروکلی و مارچوبه،«Compare poccoli and asparagus» را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید.

    فرهنگ لغت گوگل

    وقتی معنای یک کلمه را نمی‌دانید، بدنبال دیکشنری نباشید. عبارت (کلمه مورد نظر+define) را در نوار جستجوی گوگل تایپ کنید. برای مثال می‌توانید برای یافتن معنای کلمه tintinnabulation، در نوار جستجوی گوگل عبارت Define tintinnabulation را تایپ کنید و بلافاصله معنای آن را مشاهده خواهید کرد.همچنین شما می‌توانید تلفظ کلمه و بخشی از مکالمه را در اختیار داشته باشید و برای اطلاعات بیشتر همانند ریشه کلمه، می‌توانید بر روی فلش خاکستری کلیک کنید.

    مبدل واحد‌ها

    در زمانی که مشغول به آشپزی هستید و یا وقتی که درحال کمک کردن به فرزندتان برای انجام تکالیف ریاضی هستید، شاید مجبور به تبدیل واحدهای اندازه‌گیری شوید. در صفحه جستجوی گوگل، تبدیل واحد موردنظر خود را جستجو کنید. برای مثال عبارت «convert 10km to mi» را به معنای تبدیل 10 کیلومتر به مایل را در صفحه جستجوی گوگل تایپ کنید سپس بلافاصله به پاسخ خود خواهید رسید. این نوع تبدیل‌ها، شامل هر نوع واحدی است و هیچ‌گونه محدودیتی را شامل نمی‌شود.

    Google nGrams


    Google nGrams یک ابزار جستجوی عالی است و به شما این امکان را می‌دهد تا تعداد دفعاتی که از یک یا چند کلمه در 5 میلیون کتاب مابین سال‌های 1800 تا به امروز استفاده شده است را مشخص کنید. شما می‌توانید مشاهده کنید که چگونه کلمات در طول زمان مصطلح می‌شوند و یا کاربرد خود را از دست می‌دهند.شما می‌توانید دو یا چند کلمه را برای مقایسه که با ویرگول از هم جدا شده‌اند، یکجا قرار دهید. گوگل به شما این اجازه را می‌دهد که مدت زمان، زبان کتاب و اینکه کتاب شامل چه لغاتی است را تنظیم کنید.

    Google Sky

    اگر به نظر شما Google Earth خوب است، پس با دیدن Google Sky به وجد خواهید آمد. Google Sky به شما اجازه می‌دهد آسمان را جستجو کنید و عکس‌های ستاره‌ها، سیاره‌ها و کهکشان‌های گرفته شده توسط تلسکوپ‌ها، کاوشگرها و ماهواره‌ها را مشاهده کنید.این عکس‌ها شامل عکس‌های مایکروویو، مادون قرمز و همچنین نقشه تاریخی ستاره‌ها که توسط جیووانی ماریا در سال 1792 تهیه شده، است. اگر ایده‌ای برای شروع ندارید، سایت دارای پیشنهاداتی برای شما است که مطمئنا به آنها علاقمند خواهید شد.

    جستجوی حرفه‌ای

    الگوریتم‌های گوگل برای جستجوهای اینترنتی و یافتن اطلاعات مورد نیازتان بسیار کاربردی و خوب است. البته ممکن است ناامید شوید زیرا نتایجی برای شما به نمایش درخواهد آمد که بیشترین بازدید را دارند و ممکن است این نتایج درست نباشند.شما می‌توانید جستجوی خود را دقیق‌تر کنید. برای مثال اگر مایل نیستید که در جستجوی‌تان عبارتی به نمایش درآید، کافی است از نماد – پیش از کلمه استفاده کنید. مثلا اگر کلمه مورد نظر شما برای جستجو نام یک حیوان است، اما نمی‌خواهید سایت‌هایی که خرید و فروش حیوانات را انجام می‌دهند را مشاهده کنید، باید عبارت«Animals –sales» را جستجو کنید.

    منبع





    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط sayrus2010 : 2014-08-18 در ساعت 10:47 PM
    M-r-r و mojtaba461 سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

هیچ کلمه ای ثبت نشده است.

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •