وینت سرف پدر اینترنت با درست کردن یک انیمیشن نظرات تازه‌ای در مورد مدیریت اینترنت ارایه کرده و در عین حال به آن‌ها یک هشدار هم داده است.

در این ویدیو که توسط گوگل منتشر شده شخصیت کارتونی وینت سرف که امروزه همه او را به عنوان پدر اینترنت می‌شناسند ( در کنار باب کان) به شکل ساده‌ای در مورد سیستم‌ آدرس‌های اینترنتی و موارد مرتبط با آن توضیح می‌دهد.

این ویدیو به تولد اینترنت تحت یک پروژه نظامی اشاره می‌کند و سپس موضوعات مربوط به دامنه‌های اینترنتی و آدرس‌های ایتنرنتی و نظام مدیریتی اینترنت را توضیح می‌دهد. با این حال سرف با یک تغییر لحن توضیح می‌دهد که دولت ایالات متحده می‌خواهد سیستم دامنه‌های اینترنتی را واگذار کند. در واقع نگرانی سرف آنجاست که قرارداد بین وزارت بازرگانی آمریکا و ICANN در سال ۲۰۱۵ به پایان می‌رسد و احتمالا تمدید نخواهد شد.
در حالی که طی سال‌های اخیر نقش دولت آمریکا در این زمینه بسیار کاهش یافته اما نهادهای بین المللی از دولت امریکا خواسته‌اند که از ادامه حاکمیت باقی مانده خود بر اینترنت هم چشم پوشی کند. اما چرا این موضوع برای گوگل مهم است ؟ گوگل که از سال ۲۰۰۵ وینت سرف را به استخدام خود در آورده هم شرکتی آمریکایی است. این شرکت می‌خواهد مطمئن شود که آمریکا از زیر بار این مسوولیت شانه خالی نمی‌کند و قدرتهای دیگر جایگزین آن نمی‌شوند.
به همین جهت گوگل و سرف معتقدند که دولت آمریکا متعهد به قراردادن مسوولیت دامنه‌های اینترنتی به آیکن هستند. نهادی که از ذینفعان بین‌المللی متعددی تشکیل شده است. به بیان دیگر آنها میخواهند آیکن همچنان مستقل و غیر دولتی باقی بماند.
به معنای دیگر گوگل و سرف نگران این هستند که با پایان یافتن این قرارداد کنترل دامنه‌ها و آدرس‌های آی پی در دست دولت‌ها قرار گیرد و تاکید آنها روی اینترنت آزاد و بدون حضور دولتی است.