نمایش نتایج: از شماره 1 تا 3 از مجموع 3
سپاس ها 3سپاس
  • 1 توسط i_t0xic
  • 2 توسط kavehashoori

موضوع: (راهنمایی)تجربه کاری در زمینه شبکه برای یک دانشجو

  
  1. #1
    نام حقيقي: Silverfox

    عضو عادی شناسه تصویری silverfoxy
    تاریخ عضویت
    Sep 2012
    محل سکونت
    T
    نوشته
    27
    سپاسگزاری شده
    23
    سپاسگزاری کرده
    3

    (راهنمایی)تجربه کاری در زمینه شبکه برای یک دانشجو

    سلام، شاید مشابه این سوال مطرح شده باشه ولی من خودم جواب خاصی نگرفتم، کار شبکه یه چیزی که توش خیلی مهمه تجربه هست.
    من یه دانشجو هستم(کارشناسی) که خودم ccna و مقداری ccnp و mcitp خوندم و ccna security و لینوکس (+lpic1, linux) و پن تست و اینجور چیزارو خودم خوندم حالا کتاب بوده ویدیو بوده ولی آزمونش رو ندادم که مدرکش رو داشته باشم، بعد مثلا یه سناریو هم از هرکدوم به عنوان تمرین شاید انجام داده باشم ولی حس می کنم این دانشم خیلی تکه تکه هست و خیلی هم کاربردی نیست، یعنی الان به من بگن بیا فلان کار رو برای شبکه اینجا بکن شاید به تنهایی نتونم انجام بدم که خوب چون تجربه کار ندارم فکر کنم غیر عادی نباشه.بعد خیلی چیزارو آدم می خونه، نمی دونه اصلا این توی کار به درد می خوره، یا مثلا به یه سیستم به این بزرگی بر می خوره آدم که بخواد از این موضوع که مطرح شده استفاده بکنه؟یا مثلا خیلی از همین Certificate ها برای گرفتنش پیشنهاد می شه که مثلا 2 سال سابقه کار در این زمینه طرف داشته باشه.

    از طرفی هم خوب وقت مفید من رو دانشگاه می گیره و آخر هفته و عصر ها وقت خالی برام می مونه که بخوام خودم چیزی بخونم یا کاری بکنم. واسه همین شرایطم واسه کسی که بخواد من رو به عنوان کار آموز بگیره خیلی خوب نیست چون تو وقت های مفید روز، دانشگاه هستم.
    حالا می خواستم از شما دوستان که توی کار هستید بپرسم که راهکاری هست که من بتونم دانشم رو به صورت عملی تر در بیارم، مثلا سناریو هایی که توی ادارات و سازمان ها و کلا به طور روزمره پیش میاد رو کتابی هست که مثلا اینارو داشته باشه من توی محیط virtual هم شده اینارو پیاده کنم؟

    راهی هست که من بتونم با این وضعیت(که فکر کنم شاید برای خیلی ها این وضعیت یا مشابه این وجود داشته باشه) دانشم رو به اون چیزی که سر کار از من می خوان نزدیک تر کنم؟اصلا فایده داره من بدون اینکه جایی کار کنم نشستم اینجور چیزارو می خونم؟



    موضوعات مشابه:

  2. #2
    نام حقيقي: Mehdi HashemiZadeh

    عضو عادی شناسه تصویری i_t0xic
    تاریخ عضویت
    Apr 2011
    محل سکونت
    فارس
    نوشته
    1,032
    سپاسگزاری شده
    761
    سپاسگزاری کرده
    79
    بنظر من نباید انتظار داشته باشید بدون دانش تجربی کافی مستقیم برید سر اصل مطلب ( شبکه های بزرگ با سوییچچ ها و تجهیزات پیشرفته نظیر سیسکو ).

    از یک شبکه محلی کوچک یا متوسط مثل شبکه یک مؤسسه شروع کنید و متعلقات و جزئیات رو کامل! یاد بگیرید. اگه بازم تو این قسمتش موندی که چجوری تو عمل این کار رو بکنی جهت Passive برو یه محیطی رو که دسترسی فیزیکی بهش داری رو توش کنجکاوی کن و ببین طرفی که شبکه اینجارو بسته چیکار کرده... راحت میاد تو دستت. جهت Active هم ، تو می تونی !

    بهرحال من نمیتونم پیشنهاد بدم برو رایگان کار کن. اما اول یه کتاب نتورک پلاسی بود نوشته بود ، بهترین راه یادگیری کار عملی هست، حتی اگه بدون حقوق باشه.

    حرف زیاده برای گفتن، اما زیادیش میشه اسپم دیگه


    silverfoxy سپاسگزاری کرده است.

  3. #3
    نام حقيقي: کاوه آشوری

    عضو عادی شناسه تصویری kavehashoori
    تاریخ عضویت
    Apr 2005
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    1,660
    سپاسگزاری شده
    972
    سپاسگزاری کرده
    324
    شما هرچی هم به صورت تئوری بخونی توی کار اولش گیج میزنی اما این دلیل نمیشه شما تئوری رو بیخیال بشید . اما سعی کنید مطالعاتتون رو متمرکزتر کنید .
    مهم نیست تو کار عملی به چی بر میخورید اما اگه مطلب رو بدونید چی هست و چجوری با یه ذره کمک یا چند وقت کارآموزی کار میاد دستتون اما واسه استخدام سابقه کار خیلی مهمه . اینو فراموش نکنید و توقع حقوق و کار خوب رو در وهله اول نداشته باشید.


    اینم بدونید شما که میگید با سناریوهای سنگین برخورد خواهم داشت یا نه
    شما اگه با بنز و پورشه بلد باشی رانندگی کنی با پیکان و رنو 5 هم میتونی رانندگی کنی فوقش یه کم فرمونش سفت تره و دندش دستیه .
    مثلا شما اکتیو 2012 رو خوب بلد باشی میتونی با 2003 یا 2000 کار کنی فقط هرچی رو میخونی و کار میکنی خوب بخون و خوب کار کن و یاد بگیر


    silverfoxy و redstar سپاسگزاری کرده‌اند.

کلمات کلیدی در جستجوها:

کار در زمینه شبکه

خودم خوندم mcitpکار اموزی ccna. mcstpزمینه کاری شبکهکارآموزیmcitp در آخرهفتهکار شبکه برای دانشجوخرید کتاب mcitp forum.persiannetworks.comتجربه کار عملی شبکهکار درزمینه شبمهجواب سناریو mcitpکار خوب در زمینه شبکهشبكه و زمينه كاريسناريو سايت تو سايت شبكه mcitpکار در زمینه network

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •