نمایش نتایج: از شماره 1 تا 2 از مجموع 2
سپاس ها 21سپاس
  • 16 توسط vadood
  • 1 توسط hamid_dp

موضوع: استخدام شوید

  
  1. #1
    نام حقيقي: ودود

    عضو عادی شناسه تصویری vadood
    تاریخ عضویت
    Dec 2004
    محل سکونت
    تهران
    نوشته
    741
    سپاسگزاری شده
    548
    سپاسگزاری کرده
    49

    استخدام شوید

    خیلی وقت بود دلم می خواست یه چیزهایی در مورد این که چه جوری شانسمون رو برای گرفتن کار بالا ببریم یا در واقع چه جوری یه رزومه درست بفرستیم، بنویسم. اما جایی برای این کار نداشتم. یعنی یه وبلاگی، چیزی مورد نظرم بود ولی وقت این جور کارا را ندارم اما گفتم یه اشتباه هایی که زیاد می بینم بهش اشاره کنم شاید به درد کسی بخوره.
    الان یه چیرهایی یادم هست می نویسم و بعد ویرایش و تکمیل می کنم.


    غلط املایی نداشته باشید
    الان دیگه غلط یاب های املایی انگلیسی و فارسی به وفور و رایگان پیدا میشن. واقعا امکان نداره کسی نتونه به راحتی املای کلمه ای را چک کنه. دیدن غلط املایی تو نوشته شما، باعث میشه خواننده فکر کنه شما هم املا بلد نیستین و هم بلد نیستین با یه spell checker کار کنین. به نظر شما چرا باید کسی را که یه فایل به اسم rezome.pdf ایمیل کرده را به عنوان مهندس شبکه استخدام کنن؟

    فرمت گفته شده را رعایت کنید
    اگر خواسته شده فایل pdf یا ورد یا ... بفرستید، همین کار را بکنید. حتما دلیل خاصی داره. شاید رزومه ها به نرم افزار خاصی وارد می شوند، یا کسی که قراره اینها رو بخونه می خواهد توش یه چیزهایی را مارک کنه. به هر حال دلیل نداره فرمت را رعایت نکنید.

    چیزهای بی مورد تو رزومه ننویسید
    برای کسی که رزمه شما رو می خونه مهم نیست شماره شناسنامه یا کد ملی شما چیه. حتی در مورد نشانی شما، پلاک را لازم نداره، همون منطقه را بدونه براش بسه. تازه بعضی ها هم سنشون را می نویسند هم سال تولد را. فکر می کنند استخدام کننده ریاضیش خوب نباشه.

    چیزهای ضروری را بنویسید
    ننوشتن دردی را دوا نمی کنه. ممکنه تحصیلات شما کمکی به گرفتن این شغل نکنه،اما لازم هست این رو توی رزومه بنویسید. چیزهایی که یک کارفرما می خواهد بدونه همین هاست. اگر ننویسید بقیه چیزها را نمی خونه چون می دونه شما چیزی داری که اعتماد به نفس در موردش نداری. اگر محل تحصیلتون رو ننویسید، حتما فکر نخواهد کرد که شریف درس خوندین، اما ممکنه فکر کنه پیام نور بوده و بدتر هم باشه.

    عنوان شغل را بنویسید
    حتما توی رزومه و متن ایمیل که ارسال می کنید بنویسید برای کدام شغل آگهی شده متقاضی هستید. وظیفه کارفرما نیست که برای شما کار پیدا کنه و شما را جای مناسب بگذاره شما باید به اون بگین برای چه کاری خوب هستید. همیشه کوهی از رزومه ها دست کارفرما می رسه و کسی حوصله نداره اول بخونه بعد ببینه این آدم به درد کدام کار می خوره.

    خودتون را نا امید نشون ندید
    درسته که کارفرما باید برای استخدام شما را از بین این همه متقاضی انتخاب کنه، اما اون هم دوست داره فکر کنه شما کار کردن برای او را انتخاب کردید. هرگز یک رزومه خالی را برای همه آدرس های آگهی شده توی روزنامه (همه با هم) نفرستید. این یعنی این که شما شدیدا بیکار و نا امید هستید و هر کاری بود حاضر هستید انجام بدهید. کسی آدم نا امید را استخدام نمی کنه. دست کم فرق to و cc و bcc را یاد بگیرید!

    بنویسید چه می کردید
    سوابق کاری خودتون را که می نویسید، حتما اشاره کنید که در هر کدام از محل های کار قبلی شرح وظایف شما چه بوده است. وقتی کارفرما سابقه کار می خواهد، دوست داره بدونه شما دقیقا اون کارهایی که لازم داره را بلد هستید، انجام دادید یا خیر. بنابرین بنویسید که دقیقا چه می کردید. حتما هم حواستون هست که عبارت های کلی مثل مدیر شبکه، برنامه نویس، ... اصلا به درد نمی خوره برای این کار. به هر حال شبکه داریم تا شبکه.


    رسمی باشید
    آیا شما کسی را که از آدرس jingil_joojoo@yahoo.com برای شما رزومه بفرسته برای یک کار جدی استخدام می کنید؟ اگر یک signature مسخره زیر ایمیلش داشته باشه چی؟



    موضوعات مشابه:
    ویرایش توسط vadood : 2012-04-14 در ساعت 07:28 PM
    sir1، DaNi_84، mehrzadmo و 13 نفر دیگر سپاسگزاری کرده‌اند.

  2. #2
    نام حقيقي: hamid

    عضو عادی
    تاریخ عضویت
    Apr 2012
    محل سکونت
    tehran
    نوشته
    24
    سپاسگزاری شده
    6
    سپاسگزاری کرده
    1
    آره دوست عزیز
    موقع استخدام بایستی خیلی چیزارو رعایت کنی ولی این نباید باعث این بشه که مخفی کاری انجام بدید و یکسری کارها رو برعکس عادتتون انجام بدید این رزومه و یا فرم استخدامی دقیقا بایستی با رفتارتون یکی باشه که اگه اینجوری نباشه پس از اینکه استخدام شدید (البته در شرکت های خصوصی) رفتار و خصوصیاتتان را با رزومه و فرم استخدامی چک می کنند و اگه یکی نباشه ...... میتونه پیامد بدتری از استخدام نشدن در بر داشته باشه



    موفق و پیروز باشید.


    mohamad-23 سپاسگزاری کرده است.

کلمات کلیدی در جستجوها:

رزمه کاری یا فرم استخدامی خوب

رزمه کاری

ادم نا امید چی کار کنه

چه جوری ایمیل بفرستیم؟

فایل خالی رزومه رایگان

بیکار نا امید

یه رزومه کاری

چه جوری یه رزومه کاری رسمی بنویسم؟

چه زمانی رزومه انگلیسی بفرستیم

برچسب برای این موضوع

مجوز های ارسال و ویرایش

  • شما نمی توانید موضوع جدید ارسال کنید
  • شما نمی توانید به پست ها پاسخ دهید
  • شما نمی توانید فایل پیوست ضمیمه کنید
  • شما نمی توانید پست های خود را ویرایش کنید
  •