مهر نوشت:

سازمان غذا و داروی آمریکا عرضه صفحه کلیدی را تصویب کرده که قادر است خود را ضدعفونی کند و بیشتر میکروبها و باکتریهای بیماریزا را از بین ببرد.
به گزارش خبرگزاری مهر، قابل توجه تمام کسانی که از میکروبهای بیماریزا بر روی ابزارهای الکترونیکی به ویژه در اداره هراس دارند.

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) مدلی از صفحه کلید را تصویر کرده است که می تواند خود را به تنهایی استریل و بیشتر میکروبها را نابود کند.
این صفحه کلید که Vioguard نام دارد، محصول دو مهندس سابق مایکروسافت است. "وایوگارد" برای ضدعفونی کردن خود از یک لامپ ماوراء بنفش 25 واتی استفاده می کند.
زمانی که این صفحه کلید استفاده نمی شود می توان آن را داخل جعبه ویژه ای گذاشت تا چرخه استریل کردن در آن اجرا شود.
براساس گزارش "مد گجت"، نتایج تحقیقی که در ژورنال کنترل عفونی آمریکا منتشر شد، نشان می دهد که این صفحه کلید می تواند در 67 درصد از عوامل بیماریزا و میکروبها از جمله آنفلوآنزا و باکتری Mrsa (استافیلوکوکوس مقاوم به متیسیلین) را در مدت 65 تا 95 ثانیه نابود کند.

"لری لانتا" رئیس هیئت مدیره شرکت "وایوگارد" در این خصوص گفت: "ما از تصویب FDA بسیار خوشحالیم. با این تصویب، بیمارستانها و کلینیکها می توانند از این محصول استفاده کنند. صفحه کلیدها یکی از ابزارهای اصلی در انتقال عفونتها هستند."
نتایج تحقیقی که محققان دانشگاه کالج لندن انجام دادند نشان می دهد که صفحه کلیدها و ماوسهای ادارات 5 برابر بیشتر از نشیمن سرویس بهداشتی آلوده تر هستند. این صفحه کلید با قیمت حدود 900 دلار به فروش می رسد.